wij kunnen geen gezonde kinderen krijgen

Plaats reactie
honey
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 januari 2010, 8:41

wij kunnen geen gezonde kinderen krijgen

Bericht door honey » 16 januari 2010, 9:46

hoi allemaal,

ik weet dat dit forum bedoeld is voor mensen die moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen, bij ons ligt het iets anders, ik zal het even uitleggen:

mijn vriend en ik kregen in juli 2008 een zoontje, direct na zijn geboorte bleek hij niet gezond te zijn, hij kon niet zelfstandig ademen. hij werd overgebracht naar het sophia-kinderziekenhuis (rotterdam), daar bleek in de loop van de weken dat hij echt heel ernstig ziek was: te kleine longen, te kleine nieren leverafwijking etc. onze zoon is overleden toen hij 5 weken en 4 dagen oud was.
wij kregen te horen dat mijn vriend en ik allebei drager zijn van eenzelfde fout in onze genen waardoor wij een kans zouden hebben van 1 op 4 op een kindje met dezelfde ziekte.
hierna zijn wij nog 2 keer zwanger geweest maar met uitgebreid echo-onderzoek bleken deze kindjes ook ernstig ziek te zijn en heb ik deze zwangerschappen af moeten breken. waarschijnlijk is die 1 op 4 kans dus helemaal niet waar!

wij hebben al overlegd met onze 2 gynaecologen en zij zeggen allebei dat het er nu op lijkt dat wij helemaal geen gezonde kinderen kunnen krijgen :cry:
mijn vriend zegt dat hij het nog 1 keer wil proberen maar ik weet zeker dat dat kindje dan ook weer ziek zal zijn. nu was het mijn idee om een kindje van een ander zaadje en een kindje van een ander eitje proberen te krijgen, mijn vriend en ik denken hier heel sterk over na, alleen krijgen wij hier iedere keer ruzie over, mijn vriend wil dan eerst een kindje van zijn zaad, ik vind echter dat het eerst van mijn eitje mag omdat ik ons eerste kindje 9 maanden heb gedragen, ons tweede kindje is gecurreteerd en ons derde kindje heb ik van moeten bevallen afgelopen november, ik heb het niet alleen emotioneel heel zwaar gehad, maar ook lichaamlijk was het vreselijk :cry: en ook zit hij met het idee dat we het nog 1 keer zelf moeten proberen, maar het is al 3 keer misgegaan, wat denken jullie?

wij wachten eerst af tot juni omdat de onderzoeken in volle gang zijn, wij hebben nog geen echte definitieve uitslag gekregen, en er is ons ook verteld dat er misschien nooit een uitslag komt.

ik weet echt niet meer wat wij kunnen doen, maar ik weet bijna zeker dat wij gewoon geen gezonde kinderen kunnen krijgen :cry:

misschien hoort deze vraag hier niet helemaal thuis maar over dit onderwerp bestaat geen forum. mensen kunnen meestal of wel of geen kinderen krijgen, maar geen gezonde kinderen kunnen krijgen had ik nog nooit van gehoord, totdat het jezelf overkomt.

groetjes

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 16 januari 2010, 11:16

Honey,

Vooreerst een hele hele dikke knuffel want je hebt een hels parcours doorlopen. Bij ons was er ook lang de vrees dat we geen gezond kindje zouden kunnen krijgen (4 miskramen en 1 doodgeboorte), maar met IVF met PGD (chromosoomtesten worden uitgevoerd op embryo alvorens terug te plaatsen) is het ons wel gelukt (nu ik moet nog bevallen maar alles lijkt normaal). Ik weet niet of de afwijking die zich bij jullie manifesteert ook op voorhand getetst kan worden, want dan zou het ook een optie zijn die te overwegen valt en kan je met jullie beider materiaal werken. Vermits ze dan een aantal eicellen bevruchten, kan je empirisch ook een idee krijgen of die 1/4 wel klopt.

Misschien moet je je ook eens aanmelden bij www.metlegehanden.be. Dat is een forum voor ouders die tijdens of na de zwangerschap hun kindje verloren zijn. Aanmelding duurt even omdat je verhaal gecheckt wordt, want is een afgesloten forum. Hier zijn nog een aantal mensen in een gelijkaardige situatie.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 16 januari 2010, 11:19

Verder weet ik niet of je in behandeling bent in Nederland of in België, maar in België staat men momenteel verder met allerhande fertiliteitstechnieken dus misschien iets dat ook te overwegen valt. Zelf was ik in behandeling bij een Nederlandse gyn met een praktijk in het Antwerpse en verbonden aan een fertiliteitsziekenhuis in Leuven. Zij krijgt heel veel mensen uit Nederland over de vloer. Moest je interesse hebben, stuur gerust een pb'tje.

'k Hoop dat jullie een oplosssing vinden en snel een wondertje in jullie armen mogen houden. Veel succes en sterkte, Audrey

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 16 januari 2010, 15:30

moest ik van jullie zijn zou ik toch eens informeren voor ivf met PGD, dan testen ze voor het inbrengen van het embryo op afwijkingen en erfelijke ziekten
misschien is dat voor jullie een oplossing ?
veel succes en veel moed !

Lin
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 juli 2009, 15:48

Bericht door Lin » 16 januari 2010, 17:45

Honey,

wat een lijdensweg hebben jullie al niet afgelegd! HEt is zo erg om telkens je kindje te moeten afgeven en dan de moed te vinden om opnieuw te proberen, wetende dat de kans groot is dat je je kindje terug zal verliezen. Ik wil je dan ook alle sterkte van de wereld toewensen!

Ik kan mij volledig bij het verhaal van Audrey aansluiten. Het is zo dat België verder staat op het gebied van fertiliteitsbehandelingen en ook de wet is soepeler. Heel veel buitenlanders (Nederlanders en Duisters) komen naar fertilitietscentra in België. Ik ga naar hetzelfde centrum als Audrey en ben zeer tevreden over de manier waarop ze je behandelen.
Ik zou zeker mijn licht eens opsteken in een van deze centra.
Hopelijk krijgen jullie toch nog goed nieuws!
Lin

honey
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 januari 2010, 8:41

Bericht door honey » 1 februari 2010, 11:15

hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties.
wij komen op dit moment nog niet voor pgd in aanmerking, ze hebben het precieze gen nog niet gevonden. wel zijn ze met onderzoeken bezig.
maar er is een grote kans dat ze het nooit vinden en dat wij nooit zwanger kunnen proberen te worden via pgd.
op dit moment is onze hele wereld ingestort, mijn vriend is overspannen en depressief en ik weet wat het enige medicijn is wat ons kan helpen is.
ik heb er heel goed over nagedacht en ik denk dat ik het nog 1 keer wil proberen zwanger te worden van ons samen, ik heb namelijk een stel leren kennen die hun eerste 3 voldragen kindjes zijn verloren en hierna 2 gezonde kindjes hebben mogen krijgen. ieder geval is natuurlijk anders maar dit heeft mij hoop gegeven.
ik denk dat we over een paar maanden gaan proberen opnieuw zwanger te worden, mocht het kindje weer ziek zijn dan geven we het op en kunnen we alleen nog maar hopen op een uitslag van de genetica, als er een uitslag komt zullen wij zeker eens informeren naar de mogelijkheden in Belgie.

@MA,
fijn dat het bij jullie op deze manier gelukt is, wanneer ben je uitgerekend?

groetjes Honey

zilverwenneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2010, 19:46

Bericht door zilverwenneke » 24 mei 2010, 19:27

mochten jullie toch beslissen om met donor materiaal te werken is donor sperma minder ingrijpend dan eicel donatie denk ik!

Vandaar dat het mij ook meer voor de hand lijkt te liggen dat je het eerst probeert met een sperma donor alvorens een eicel donatie te kiezen!

maar de beslissing blijft natuurlijk aan jullie he

veel succes

Ikkeke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2009, 12:21

Bericht door Ikkeke » 24 mei 2010, 20:07

Eerst en vooral een dikke knuffel van een andere mama met een engeltje. (maar bij ons ligt het probleem bij mij, iets totaal anders dus)
Zoals MA al zei: meld je eens aan op het forum van 'met lege handen' daar zijn nog mensen die helaas geen gezonde kindjes kunnen krijgen.

On topic:
Mijn eerste reactie na het lezen van jullie verhaal is vooral praktisch bekeken.
Werken met donorsperma is helemaal niet zo ingewikkeld als met een donor-eicel.
De belasting voor je lichaam zal kleiner zijn.
En van donorsperma is er ook een veel groter aanbod.
Je zal met donorsperma veel sneller geholpen kunnen worden dan als je met een donor eicel wil werken.

Succes!

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 28 mei 2010, 14:35

honey...

is zwaar meid...je kan zwanger raken maar je krijgt telkes een mk of een doodgeboren kindje of een ongezond kindje....dikke knuf!!

zelf mag ik ook niet meer natuurlijk zwanger worden vanwege een slecht gen...ook mijn dochtertje is doodgeboren aan 5m 1/2....

daarom zijn wij nu bezig met PGD....kunnen ze op voorhand vaststellen dmv het wegnemen van 2 cellen van het embryo'ke of het "gezond" is...en dan ben je ook zeker dat het embryo'ke dat ze terugplaatsen een "gezond" is...het is een lange en moeilijke weg...maar een kindje moeten afgeven is zoveel zwaarder...

misschien kan dit een oplossing zijn voor jullie...ik hoop het...dikke knuf en veel sterkte en moed in het maken van jullie beslissingen..

knuf elske x

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 28 mei 2010, 14:42

sorry had nog niet gelezen dat je voor pgd nog niet in aanmerking komt omdat ze het nog niet echt kunnen bepalen...

pgs bestaat ook...dat is een screening ..en weten ze ook niet precies wat ze zoeken...


knufs elske

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten