3 miskramen. Oorzaak onderzoeken?

Plaats reactie
sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

3 miskramen. Oorzaak onderzoeken?

Bericht door sunshine » 3 juni 2010, 17:14

Hey,

Ik zal even kort mijn verhaal schetsen.
6 jaar geleden heb ik een miskraam gehad (vorige partner). Kort daarna werd er bij mij ernstige endo vastgesteld. Mijn relatis is stukgelopen, maar heb 5 jaar geleden terug een heel lieve man leren kennen.
Om de endo graad 4 te laten verwijderen heb ik 2 jaar op de wachtlijst voor een operatie gestaan. Sperma van ventje is matig, dus na de operatie werd ons IVF aangeraden. Na IVF 1 was ik kort zwanger. Op 5 weken kreeg ik al een miskraam. We raapten onze moed bijeen en gingen verder... IVF 2 en IVF 3 leverden ons geen resultaat op.

Ten einde raad zijn we overgeschakeld naar Jette omdat we het gevoel hadden dat we te weinig baat hadden bij het IVF schema van het oude fertiliteitscentrum. Half mei zou ik opstarten in jette. Maar net voor de start deed ik een positieve zwangerschapstest!! Ons geluk kon niet op. En ik dacht echt dat alles nu goed ging komen. Verkeerd gedacht dus... HCG was laag (23,45,77 met telkens 3 dagen tss de bloednames) en nu is mijn HCG aan het dalen. Miskraam 3 komt er aan...

Ik zie het echt niet meer zitten nu. Hoe komt het dat ik 3 keer een miskraam krijg?? Kan een vruchtje niet innestelen bij me? Heb ik gewoon 3 keer brute pech gehad? Ik zou graag weten of er iets aan de hand is waardoor ik in de toekomst terug een miskraam ga krijgen. Hoe pak ik dit best aan? Aangezien mijn miskramen erg vroeg plaats hebben (rond week 5) denk ik dat ze geen vruchtje kn onderzoeken op afwijkingen wel?

Wij hopen zo erg ooit een gezond kindje te mogen hebben...

Liefs
Sunny

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 4 juni 2010, 8:43

Liefste Sunny,

in de eerste plaats dikke, dikke knuffel, meid! dat moet echt verschrikkelijk zijn...
heb nog geen miskraam gehad maar wel een doodgeboorte. het is vaak stekend, slepend, die pijn!
en wat ik wil is wat jij wil: ooit een gezond kindje!

ik denk aan je!

liesje

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 5 juni 2010, 8:26

he sunshine,

heb ool mk gehad op 10 wk en ons 'kindje' hebben ze wel onderzocht.. bleek zwaar mongolisch te zijn.. (trimosie 21).. nu moeten wij ook naar genetica voor bn omdat iemand van ons 2 daar de drager van zou kunnen zijn.. maar in zna zeiden ze me wel niet te veel zorgen daar over te maken zodus hoop ik daar op.. maar toch.. aan één kant is het goed dat de natuur zijn werk heeft gedaan want als je dan verder bent inde zwangerschap dan lijkt het mij nog veel pijnlijker (met ontzettend veel bewondering voor jou liezeke!!!! je bent echt een super mama hoor en in je hartje blijf je dat!!!)
maar ben naar johan roose geweest (en ooit nog naar een paranormale genezer) en johan zei hetzelfde dan die man inde tijd.. ik zou een koude baarmoeder hebben en daarom zou ik problemen hebben bij de innesteling (zou vlgs hen natuurlijk zwanger kunnen geraken)
johan doet accupunctuur en ik heb wel zoiets baadt het niet, het schaadt ook niet he.. dan heb ik het toch geprobeerd..
maar het is allemaal niet simpel he meid, en toch zeker niet zoals bij jou na 3 mk..
wens je heel veel sterkte en heel veel goede moed!!!
grtz moppie

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 5 juni 2010, 10:04

Sunny

Wat vind ik dit erg voor je. Ik hoop met je mee dat je ooit een erg gezond kindje in je armen mag houden en dan liefst nog op een niet te lange termijn.

Na onze tweede miskraam heeft de gyn ons een genetische test laten doen. Zowel mijn vriend als ik moesten behoorlijk wat buisjes bloed afgeven en daar maakten ze dan een DNA-analyse van. Zo kunnen ze al heel wat afleiden. Bij ons bleek alles ok te zijn, wat een hele opluchting was. Het was dus gewoon pech.
Misschien kan je dit ook voorstellen aan jouw gyn als die er niet uit zichzelf mee komt.

In elk geval, heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

camille
Berichten: 403
Lid geworden op: 22 juli 2008, 20:48

Bericht door camille » 5 juni 2010, 21:41

Hey Sunshine,

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode,ik weet echt hoe je je nu voelt,ik heb zelf ook nog maar pas een miskraam achter de rug en was er kapot van,wat moet dat dan zijn na 3 miskramen.Een dikke troostknuffel en hopelijk vind je wat steun in je omgeving!

Dikke knuffel,
Camille

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 6 juni 2010, 22:08

Dank je wel voor jullie lieve reacties.

Moppie,
Ik ga al sinds nov om de 3 weken naar Johan. Hij zei tegen mij ook dat ik een koude baarmoeder had en dat ik zonder behandeling nog veel teleurstellingen te verwerken zou krijgen. Ik ben eerste week van mei nog bij hem geweest. Ik vroeg hem toen hoe het met me was. En hij zei dat ik helemaal zat waar ie me wou hebben (paar maanden geleden zat ik op 80 % van waar ie me wou krijgen). Jammer genoeg heb ik ondanks mijn vele acupunctuurbehandelingen en het letten op mijn eten (al maanden geen rauwkost meer, geen yohurt, geen tropisch fruit , veel vis, veel soep, veel thee..) TOCH weer een miskraam gekregen. Ik begin nu zelfs aan het nut van die acupunctuur te twijfelen. Het kan ook zijn dat mijn baarmoeder nu idd wel in orde is, maar dat het echt een vruchtje wad dat niet levensbatbaar zou zijn... Wie zal het zeggen?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 6 juni 2010, 22:38

Sunshine,

Ik heb zelf 4 miskramen en 1 doodgeboorte gehad, te wijten aan chromosoomafwijkingen. Mijn gyn zei me dat je na drie miskramen sowieso recht hebt op genetisch onderzoek. Geen van ons beiden bleek drager te zijn van genetische afwijkingen, wel hebben ze bij onze tweeling en bij ons Renéetje* chromosoomafwijkingen gevonden (allemaal andere). Intussen ben ik bevallen van Fleur via IVF met PGD (al zag het er op voorhand heel slecht uit). Zou toch eens informeren naar een onderzoek. Nu wij kregen ook wel te horen dat ze in heel wat gevallen niets vinden. En dat miskramen vanuit het standpunt van gyns eigenlijk 'bij zwanger geraken horen'. Voor de ouders is dit natuurlijk verschrikkelijk...

Veel sterkte met de verwerking, ook voor jou Camille. Ik duim voor jullie

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 7 juni 2010, 6:42

he sunshine

ja meisje je zou voor minder beginnen twijfelen.. zou willen dat ik je met iets kon helpen.. zou zeggen geef de moed niet op maar is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan he.. weet ik uit ondervinding.. hoor het een ander allemaal graag vertellen :?
zoals ma zegt mss eens voorstellen.. je weet nooit..
wens je in ieder geval héél veel sterkte!!

aan alle meiden hier trouwens

grtz moppie

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 7 juni 2010, 6:42

he sunshine

ja meisje je zou voor minder beginnen twijfelen.. zou willen dat ik je met iets kon helpen.. zou zeggen geef de moed niet op maar is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan he.. weet ik uit ondervinding.. hoor het een ander allemaal graag vertellen :?
zoals ma zegt mss eens voorstellen.. je weet nooit..
wens je in ieder geval héél veel sterkte!!

aan alle meiden hier trouwens

grtz moppie

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 7 juni 2010, 20:18

hoi sunshine, en anderen hier...

Heb zelf ook 4 miskramen achter de rug (op 5, 6, 8 en 10 weken), en dat doet pijn hé... Na mijn laatste miskraam in april (10 weken) had ik zoiets van: het is genoeg geweest, ik stop ermee, dan maar geen kinderen. Het hartje klopte verdorie op 7 weken en het was zo mooi aan het groeien! Waarom kan het dan eens niet goed zitten??? Ik heb PCO en heb zelf nooit een eisprong. We zijn dus al een tijdje met IVF bezig. Ondanks alles begint het nu toch stilaan weer te kriebelen... Maar ik ben zo bang voor een volgende zwangerschap, he... Opnieuw die vreselijke angst dat het weer mis zal gaan, weken misselijk en doodmoe zijn, om dan weer een slag in het gezicht te krijgen. Soms weet ik het allemaal niet meer ze. Hoe krijg je terug genoeg moed bijeen? En hoe schakel je die angst uit bij een volgende zwangerschap? We hebben besloten in juli onze 2 cryo'tjes (ivf) terug te laten plaatsen, dus alle tips zijn welkom! Gynae vond 't beste om er ineens 2 terug te plaatsen, om meer kans te hebben dat minstens ééntje het overleeft... Iemand ervaring met 2 TP?

Liefs, Noeka

moppie 1974
Berichten: 209
Lid geworden op: 4 januari 2010, 23:15

Bericht door moppie 1974 » 8 juni 2010, 17:01

he noeka,

amai meisje toch.. jij hebt de klappen ook al wel gehad he en dan toch weer zo positief ingesteld.. heel knap van je.. denk dat hey idd na een tijdje weer wel komt van 'ja we gaan er nog eens voor'.. maar heb nu zelfs na 1mk al die angst.. wat bij jou dan niet meer dan normaal is he.. heb spijtig genoeg geen antwoord op je vraag maar wil je wel een hart onder de riem steken.. heel veel succes in alles wat je onderneemt!! en veel sterkte!!

wij moeten morgen terug na onze 1e mk op gesprek.. voor eventuele tp cryootjes.. ben benieuwd.. wil nu precies zo snel mogelijk starten met alles..

tot hoors allemaal xxx moppie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten