onze Elize, het mooiste sterretje aan de hemel

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 september 2010, 11:24

He Nele, het is normaal dat je nu nog het gevoel hebt een beetje van de wereld te zijn. Wat je meegemaakt hebt, kruipt niet in je koude kleren...Neem je tijd om te rouwen...
En ja dat snel terug zwanger willen zijn had ik ook. Al heb ik nadien ervaren dat het beter is om jezelf even rust te gunnen, mara dat kan je pas achteraf zien...

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 30 september 2010, 20:00

Hier ook een dikke knuffel meid,
Na Inke had ik het gevoel een half jaartje 'out' te zijn, alhoewel ik braaf ging werken enzo ...
Geef jezelf wat tijd (misschien ben ik al de 100ste die dat zegt), maar wat ik vooral wil zeggen: geloof in de toekomst, in jezelf, schouders naar achter, kop omhoog ... en vooral de moed niet verliezen! Hoe het verder verloopt zullen we wel zien, maar vooral verder kijken samen met Elize ... want die kleine meid zit voor altijd in je hart.

vlinderkus xxx
Kathleen

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

Bericht door Nellie » 1 oktober 2010, 21:15

Het gaat echt niet goed met me!

Ik had het de laatste dagen al lastig, vandaag gaf me de mokerslag... :(

Mijn ex, waar ik 7 jaar mee samen was en 2 jaar getrouwd, verwachtte ook een kindje, net voor ons! Zij 13okt, wij 14okt. Vandaag werd hun dochtertje geboren!

Mijn ouders hadden het 4,5 jaar geleden enorm moeilijk toen we uit elkaar gingen, want hij was hun ideale schoonzoon! Ze bleven dan ook contact houden, zelfs toen we allebei een andere relatie hadden! Zij waren een tijd meer welkom dan wij!

Wij kozen bij het peter- en meterschap voor jonge mensen: bij Lieke is mijn broer peter en Wouters zus meter, bij Elize is Wouters broer peter en mijn beste vriendin meter! Mijn ma was daar niet goed van, ze had jaren gedroomd om meter te mogen worden van mijn kindje, maar ze is toch al oma? We waren met verstomming geslagen toen ze in juni vertelde dat mijn ex gevraagd had of ze meter wou worden van hun kindje! En ze had JA gezegd!

Zelfs na wat er gebeurd is met Elize, veranderde haar idee niet, ze ging en zou meter worden! Dus vandaag is mijn ma meter geworden van de dochter van mijn ex!

Dit is toch te gek voor worden? X

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 2 oktober 2010, 19:56

Nele,

dikke, super dikke knuffel meid ... snap je gevoel, maar kan even niet veel terug zeggen. Alleen een dikke knuffel.

Liefs
Kathleen

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 2 oktober 2010, 22:02

lieve lieve nellie,

dat moet ongelooflijk verschrikkelijk zijn om dat mee te maken...

ik denk aan je en leef mee...

zoen,

liesje

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 7 oktober 2010, 16:02

Hoi nele,

Een beetje 'rust' gevonden in de situatie.
Hier alvast een dikke knuffel meid !
Kathleen

amélise
Berichten: 232
Lid geworden op: 30 augustus 2010, 16:36

Bericht door amélise » 15 oktober 2010, 15:22

Beste Nele,

Eerst en vooral wil ik je enorm veel sterkte en goede moed toewensen. Ik wou dat ik je verdriet en je pijn een beetje minder zwaar zou kunnen maken, maar -uit eigen ervaring- weet ik dat dat niet gaat...

Uit eigen ervaring weet ik spijtig genoeg ook dat familie en schoonfamilie soms heel bot, zonder tact of medeleven en soms gewoonweg heel cru kan reageren. Ook ik werd daar heel kwaad van, woest gewoon. Dat is het laatste wat je op dat moment wilt. Mijn raad is om je niet anders voor te doen dan je je voelt. Het heeft geen zin om een masker op te zetten, of om alles te minimaliseren om erger te voorkomen. Vroeg of laat wreekt dit zich toch. Praten helpt, zeggen ze dan, maar ook dat is maar de vraag...

Hou je sterk meid!

groetjes,
mama van *Amélie en Louise*

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 19 oktober 2010, 22:02

Hej Nellie,

ik vind het echt totaal onbegrijpelijk van jouw moeder, egoistisch ook, want het lijkt alsof ze enkel met zichzelf rekening gehouden heeft, terwijl jij toch haar dochter bent zeker! Enfin, er valt veel over te zeggen, en daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk. Ik hoop dat je rust vindt in deze situatie en dat je dat met de tijd een plekje kan geven, bovenop al die andere dingen die je moet proberen te aanvaarden. De wereld is soms zo hard...
Ik leef alleszins heel erg met je mee. Veel sterkte, het zal sowieso wel een moeilijke periode zijn omdat dit ook jouw uitgerekende periode was, en dan dat nog eens... Hou de moed erin, en laat het verdriet er maar zijn ook...

Dikke knuffel!!

liefs
Babs
xxx

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

Bericht door Nellie » 10 november 2010, 11:12

Hey!

Ondertussen gaat al weer wat beter met me! Allé, toch met mijn gemoed! Voor 't moment buikgriep, dus heb de wc al te veel en te dicht gezien gisteren en vandaag!

Ik heb besloten om me van het gedoe met mijn ma niets meer aan te trekken! Dat heeft toch geen zin, want ze heeft totaal niet door hoeveel pijn ze me hiermee gedaan heeft!

De voorbije weken hebben vooral in teken gestaan van onze verbouwing en onze lieve kleine Lieke! 't Is zo'n schatje en we zijn zo blij met haar! Ik kan me voorstellen dat het allemaal nog zoveel moeilijker moet zijn als je een miskraam krijgt tijdens je eerste zwangerschap!

De verbouwing schiet goed op, we zouden graag tijdens de kerstvakantie verhuizen! En dat is maar 2 maanden meer... Joepie, eindelijk terug op eigen benen! We wonen al bij mijn ouders van voor Lieke geboren is, dus we zijn nog nooit met ons drietjes geweest! Ik verlang zo naar ons eigen nestje!!

En dan denk ik eraan om misschien terug proberen zwanger te worden!? Daar ligt het discussiepunt met mijn ventje! Hij wil niet meer spontaan proberen! Lieke werd via IVF verwekt, Elize kwam spontaan. Met Lieke ging alles super, ze is dan ook een perfect kindje, met Elize verliep het jammer genoeg anders... Ik kan hem niet aan zijn verstand brengen dat het niets te maken heeft met het feit dat Elize spontaan kwam! Ook de gynaecologe heeft dat bevestigd...

Als het spontaan zou lukken, dan toch liever, want voor de vrouwen die al een IVF moesten doorstaan, die pick-up en alle hormonen die in je lijf moeten zijn toch geen pretje, hé?! Voor een man is het natuurlijk minder, een potje vullen en klaar! Wat denken jullie?

Vele groetjes
Nele

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 10 november 2010, 15:45

Hoi Nele

K ben blij dat je opnieuw positief kan zijn :D
Misschien kan je eerst 'spontaan' proberen en het op een akkoordje gooien met je man, als het na 6 m nog niets is, dan naar ferti te stappen, ik wil niet doemdenken voor je maar je hoort toch vaker dat mensen eerst wel een kindje op natuurlijke wijze hebben gekregen en dat het nadien toch niet zo lukt,
jullie Lieke zal echt wel een wondertje zijn !

greets bieke

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 15 november 2010, 8:56

Hei Nele,

Oh, ik kan het me wel inbeelden dat je hunkert naar dat eigen nestje, echt wel !!! Dus echt iets om naar uit te kijken.
Zoals Bieke het ook zegt, een termijn erop plakken? Waarschijnlijk kan je toch neit onmiddellijk starten met IVF?
Als ik eerlijk mag zijn, ik heb ze ook alle twee meegemaakt, en natuurlijk zwanger geraken vind ik persoonlijk ook 'natuurlijker', bewust zeg ik niet beter. Maar in m'n hoofd voelt het zo wel aan.
Ondertussen al veel gesprekken gehad, en een natuurlijke zwangerschap heeft echt wel z'n voordelen en positieve kanten. Een behandeling is altijd geforceerd, maar is natuurlijk een mooie oplossing als het natuurlijk niet meer lukt. En op zich heb je dan opnieuw het gevoel dat je 'controle' krijgt over de situatie.
Maar wel blij dat het een beetje kriebelt bij jullie ...
Veel succes meid !

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 15 november 2010, 9:27

Hei Nele,

oja
gewoon nog een dikke knuffel !!!

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

Bericht door Nellie » 15 november 2010, 20:25

Oh, de ene dag kriebelt het, de andere dag wil ik echt nog niet terug zwanger zijn! (ik ben nu eindelijk mijn kilo's kwijt)

Het feit dat we nog niet zeker zijn, is een reden om nog even te wachten! We nemen nu niets van anti-conceptie, dus het kan weer onverwacht, hé?! We zien wel...

Eerst verhuizen en dozen sleuren, dan lekker relax in ons huisje eens de gedachten op een rijtje zetten!

Bedankt voor jullie reacties!
Super-bedankt voor de virtuele knuffels!
Nele

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

IVF

Bericht door Nellie » 14 december 2010, 22:07

We missen Elize nog elke dag, maar het kriebelt meer en meer om terug zwanger te zijn!

Mijn verhaal kan je lezen bij 'IVF': 2de pick-up in januari.

Bedankt voor alle steun! Ik hoop dat we elkaar kunnen blijven steunen... X

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

lieve kleine meid, ik mis je!

Bericht door Nellie » 25 januari 2011, 15:47

We zijn terug gestart met IVF! Ik ben 2 weken geleden beginnen Suprefact snuiven en nu volledig in de menopauze! Deze morgen op controle gemoeten en alles is prima: dun baarmoederslijm en geen cystes. Donderdagavond mogen we starten met Gonal-F! Spannend!

Maar tegelijk denk ik ook heel veel aan onze kleinste schat! Waarom heeft het nu niet mogen zijn? Ik mis ons klein meisje zo!

Voor degene die na het verlies van hun kindje terug wilden zwanger worden, is dit vast herkenbaar! Of komen mijn zwarte gedachten door het regenweer en mijn tijdelijke menopauze?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten