Na de curettage...

Plaats reactie
mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Na de curettage...

Bericht door mies » 25 juli 2010, 10:17

Even enkele praktische vragen voor diegenen onder ons die het helaas al hebben moeten meemaken...

- hoelang bleef je bloedverlies hebben na de curettage?
- heb je achteraf nog moeten bloednames doen om te weten of het hcg volledig uit je lijf was? zo ja, hoelang duurde dat dan?
- hoeveel weken na de curettage kreeg je opnieuw je regels?
- hoeveel cycli moest je wachten van je gyn om opnieuw te proberen? Telde die eerste cyclus vlak na de curettage al mee?


't Is gewoon omdat mijn curettage nu 10 dagen geleden is, en ik vanmorgen uit nieuwsgierigheid nog eens een zwangerschapstestje heb "verpist"... en tot mijn grote verbazing kleurde er echt binnen de 2 seconden een dikke dikke vette streep... niet zo leuk dus.
Ik heb nog nooit zo snel zo'n vette streep gezien, al geef ik toe dat ik natuurlijk ook nooit een zwangerschapstest heb gedaan na 5 weken ofzo...
De miskraam was op net geen 6 weken een feit, mijn laatste hcg bedroeg 6033 en dat is nu 13 dagen geleden. Op de echo nadien was het vruchtzakje verdwenen, ik heb een volledige curettage gehad en heb tot nu toe al serieus veel bloed verloren...
Is het normaal dat er nog zoveel hcg in mijn bloed zit???

(ik wil er echt een streep onder kunnen trekken nu!)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 25 juli 2010, 10:42

Zoals met al deze dingen is het bij iedereen weer net iets anders. Ik heb na mijn curetages nooit heel lang bloedverlies gehad...na Renéetje denk ik 14tal dagen, na curretage tweeling volgens mij maar een week.
Ik moest na elke curretage steeds 1 maand de pil nemen zodat mijn baarmoeder sneller en beter zou krimpen. Moest ik mee beginnen de eerste dag dat ik mijn regels kreeg (denk dat dat na 4-6tal weken was, maar ook dat verschilt van persoon tot persoon). Maar defacto dus 2 à 2,5 maand ertussen. Maand pil gaf je in zekere zin ook wel rust omdat je dan wist dat je eens even niet met zwanger worden moest bezig zijn... even mocht eten en drinken wat je wilde, niet broekloeren, niet tellen wanneer eisprong enz

Wat je hgc betreft, ik heb geen medische vorming dus is maar mijn gevoel, maar vind ik toch een beetje gek. Gezien het moment van je miskraam zou ik verwachten dat die nu toch heel laag is (maar ja die tensten zijn intussen wel heel gevoelig). In ieder geval kreeg ik bij eerder miskramen rond die periode te horen dat mijn hgc waarde al zo laag was....Vind je niks terug in maeer medische websites ?

milla
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 juni 2009, 20:35

Bericht door milla » 25 juli 2010, 15:34

Hoi Mies,

Ik ben in augustus bevallen van een tweeling (15 weken). Ze zijn eind augustus geboren en ik heb tot vier weken later bloedverlies gehad. Begin oktober was mijn HCG nog 19. :shock: Ik dacht ook dat dit sneller uit je lichaam is.

Heel veel sterkte bij het verlies van je kindje.

Groet, Milla

sylvie72
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 augustus 2010, 16:55

Re: Na de curettage...

Bericht door sylvie72 » 19 augustus 2010, 17:00

hallo,
ik heb 18 juni een curretage gekregen en sindsdien geen bloedverlies meer, maar ook niet meer ongesteld geworden. Normaal zouden de hormoonwaarden na 6 weken volledig moeten verdwenen zijn uit je lichaam. Ik heb voor volgende week een spoedafspraak gekregen ineen ander ziekenhuis voor verder onderzoek. De bedoeling van een curretage is te voorkomen dat je blijft bloeden. Je moet een inwendige echo aanvragen om uit te sluiten dat er nog placenta is achtergebleven. succes.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 augustus 2010, 17:09

Thanks!

Nu ondertussen al 5 weken aan het bloeden, en nog steeds krampen (soms zo erg dat ik echt een halfuur moet op de grond liggen van de pijn);
Mijn HCG was vorige week dinsdag nog 351, maar kwam van 2070 ofzo drie weken geleden. Dus het gaat de goede kant op he.
Volgende week heb ik nog eens een afspraak met de gyn. We zullen zien he!

wolfie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 januari 2008, 19:25

Bericht door wolfie » 21 augustus 2010, 11:02

Hoi meisjes

Deze week voor de 2e keer op 3 maanden tijd een miskraam met daarna curettage gehad omdat het telkens een onvolledige miskraam was.

Na de 1e miskraam kreeg ik 32 dagen na de curettage opnieuw mij regels. Zo ongeveer wat het normaal ook is.
Wij hebben een zoontje van 15 maanden dat er kwam na 6 X IUI. De 2 zwangerschappen die in een miskraam eindigden waren ook tot stand gekomen via IUI. Toen lukte het tegen alle verwachtingen telkens na 1 poging. Na de 1e miskraam zijn we na 1 cyclus opnieuw met behandeling begonnen. Nu heeft de gyn ons aangeraden om 2 cycli te wachten. De miskramen hebben wellicht niets met de behandeling te maken, maar de gyn heeft ons geadviseerd om nu toch iets langer te wachten om mijn baarmoeder volledig te laten herstellen.
Ik wens mensen die hetzelfde of iets gelijkaardigs meemaken heel veel sterkte toe.

En besef heel goed dat wij zo veel geluk hebben met onze lieve zoon die er na veel hopen, wensen, dromen en huilen toch kwam.
Je bent niet alleen.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 augustus 2010, 19:53

Gisteren 6 weken na curettage en "hoera", eindelijk is het bloedverlies gestopt!
Heb dan nog eens een urinetestje gedaan, en volledig negatief...

(gewoon voor de mensen die graag hadden geweten hoe het afliep...)

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 28 augustus 2010, 17:36

gelukkig maar!!!!

hoop ook dat ikzelf volgende donderdag ook eindelijk negatief test... nu ook al 6 weken bloedverlies en ben het stilaan beu aan het worden!!

nu kan je terug vooruitkijken hé!!


groetjes Yago

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten