stijgende HCG na daling

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

stijgende HCG na daling

Bericht door Yago » 27 juli 2010, 14:56

wie kent een mogelijke oorzaak?????

3 weken na de IUI had ik een positief bloedonderzoek. 2 dagen later begon ik echter te bloeden. na enkele dagen weer een bloedtest laten doen, de HCG waarden waren gedaald. Ik was dus zeker van een miskraam. Nu op dag 32 weer bloedtest moeten doen en wat blijkt...mijn HCG waarden zijn weer gestegen!!!! Ik moet vrijdag weer op controle...word er gek van!!! ondertussen blijf ik elke dag bloedverlies hebben...
ben ten einde raad....

Ikkeke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2009, 12:21

Bericht door Ikkeke » 27 juli 2010, 15:39

Een tweede (spontane) eisprong gehad 1 à 2 weken na je IUI?
Anders weet ik het ook niet hoor....

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 27 juli 2010, 15:48

nee dat kan niet....IUI is bij gewoon in normale cyclus zonder hormonen....

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 27 juli 2010, 17:27

eens een echo laten doen, misschien -hopelijk niet- buitenbaarmoederlijk ?

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 29 juli 2010, 11:39

ik heb dat voorgehad...was jammer genoeg een bbz...had enorme pijn...uiteindelijk spoedoperatie....en eileider kwijt...(bij mij hadden ze de stijging niet opgemerkt..geen 3 de bn meer..had bloedverlies dus dacht aan mk en gyn ook)....

hoe ik het kan omschrijven:
pijn verergerde en was niet meer dragelijk...had raar donker bloedverlies...gezwollen buik alsof ik maanden ver was(inwendige bloeding)...duizelig en viel op einde flauw...(schouderklachten kreeg ik ook)...was aan ene kant te voelen...precies een warm gevoel dat opkomt en omslaat in helse pijn en daarna weer wegebt in warmte en niks...pijn wordt steeds langer...normaal zien ze dat wel...bij mij was het samenloop van omstandigheden en fout van gyn(verschillende keren geweest) (was ook tijdens spontane zwangerschap)...uiteindelijk heeft ventje mij binnengebracht in spoed...(want volgens dokter van wacht had ik buikgriep!!)...

hoop dat het iets positievers is bij je (maar ik kan het niet laten vrouwen te verwittigen en er attent op te maken en als het dat niet is zoveelste beter!!)... zou het zeker heel goed laten opvolgen! hoe vlugger ze erbij zijn hoe beter te behandelen...en hoe minder ingrijpend het kan....

veel succes en dikke knuf!
(laat iets weten!)

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 29 juli 2010, 13:30

Lieve Yago,

Je laat echt best zo snel mogelijk een echo doen hoor meisje.
Ik was zwanger na de tweede ICSI en het HCG was mooi verdubbeld de eerste drie bloednames maar was lichtjes gedaald bij de vierde bloedname.
Ze vertelden me dat ik een miskraam zou krijgen.
Omdat ik 4 dagen later nog steeds niks van bloedverlies had, hebben ze een echo gemaakt (5w 4d).
Daarop was te zien dat er een 'vruchtje' in mijn baarmoeder zat maar dat het er niet uitzag zoals het moest, er was iets misgelopen bij de aanleg ervan.
Ik kreeg twee weken na elkaar echocontrole en bloedcontrole en in die periode begon het HCG behoorlijk te stijgen.
Pas na de derde bloedname en echo (drie weken na het slechte nieuws) werd besloten alsnog over te gaan tot een curettage.
Ik denk dat ze bij mij zo lang gewacht hebben omdat ze vreesden voor een bbz en het niet tegen me wilden zeggen.
Ik had wel bloedverlies na 1,5 week hoewel het HCG bleef stijgen.
Heel veel sterkte en laat je aub goed opvolgen zodat je niet meer afziet dan nodig is, het is zo al zwaar genoeg.

Liefs,

Noa09

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 29 juli 2010, 14:10

heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!

nog altijd veel bloedverlies en al 2 keer een stuk weefsel verloren, de uren daarvoor hevige krampen
heb nu al sinds vorige week maandag bloedingen...
morgenvroeg op controle, naar mijn gevoel kan het nog altijd een bbz zijn alhoewel ik geen constante pijn heb en niet specifiek aan mijn eierstokken (door mijn endometriose weet ik heel goed hoe stekende eieleiders voelen)
hoop dus nu gewoon op een miskraam en niet op een bbz. een goede zwangerschap zit er voor mijn gevoel zeker niet meer in.... morgen weet ik hopelijk meer!

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 29 juli 2010, 15:54

yago

bij mij is het ook zo verlopen
daarmee dat ik onmiddellijk dacht aan bbz
ik heb ook endo
de dag na mijn miskraam is de endo flink opgezet, ik had geen steken meer zoals vroeger aan eierstokken maar meer naar onder toe, bleek dat ik 2 cysten bij had gekregen op mijn blaas en dat veroorzaakte de pijn, en ook aan mijn darmen verklevingen met baarmoeder, die baarmoeder was aant trekken en doen en bijgevolg had ik zo'n pijnlijke steken
maar dat wisten we dus niet, ik ben in spoed binnengebracht voor kijkoperatie, dan hebben ze curretage gedaan ook
nadien bleek dat het hoogst waarschijnljk toch geen bbz was maar een 'gewoon'miskraam

dus ik hoop voor jou: echt snel gaan checken bij gyn hoor ! want zoals hier eerder gezegd, als t in eileider of zo zit kan dat bloedignen veroorzaken en de eileider helemaal kapot maken ... (voor icsi is dat nog niet zo erg als je nog de eierstok kan behouden)

hou je goed !

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 30 juli 2010, 14:31

even een update

vanmorgen op controle geweest, de gyn zag geen vocht in buikholte en geen vruchtje in mijn eierstokken en ging er van uit dat het een gewoon miskraam was

daarnet belden ze echter terug en ze zeiden dat mijn HSG waarden nog gestegen zijn....ik moet woensdag terug....

de onzekerheid voor een buitenbaarmoederlijke blijft dus!!

oh ja mijn waarde van de vorige keer was ongeveer 700, ik weet niet of dit veel of weinig is na 4 weken....

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 30 juli 2010, 21:05

zo vervelend voor je yago!!

ik blijf duimen dat alles goed verloopt....

hou jezelf goed in de gaten meid!

dikke knuf x
elske

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 4 augustus 2010, 15:05

hoe is het met je YAGO ?

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 4 augustus 2010, 22:59

alles goed yago....hoop dat mijn vermoeden niet juist is....

dikke knuf! x

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 10 augustus 2010, 13:56

meiden, jullie vermoeden was juist....
ben vrijdag met spoed geopereerd aan een BBZ..

was echt vreselijk, woensdag had de verpleegster een vergissing gemaakt door te zeggen dat alles ok was, mijn HCG was gestegen van 1250 naar 3300 in 5 dagen, ik moest al een afspraak maken voor een eerste echo... de dokter belde mij de dag nadien op dat ik de vrijdag echt terug moest komen...
door dit telefoontje hadden we al een vermoeden dat het echt niet ok was....
de vrijdag vertelde hij dat het vruchtje 100% zeker verkeerd zat...wij diep in de put natuurlijk. de gyn wou wachten tot het vruchtje zou sterven zonder operatie omdat ik niet veel pijn had...
Diezelfde dag kreeg ik echter ondragelijke pijnen en ben ik met spoed geopereerd...het vruchtje zat in mijn rechter eileider

einde van de onzekerheid en ons dromen na 6 weken zwangerschap...

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 10 augustus 2010, 14:07

heb juist in ander topicje gereageerd...
was echt op berichtje van je aan het wachten want vreesde ervoor...

superdikke knuf x

elske

Olijfje
Berichten: 639
Lid geworden op: 10 november 2009, 19:25

Bericht door Olijfje » 10 augustus 2010, 15:21

Yago meidje, ook van mij een dikke troostknuffel!!
Veel sterkte...

Liefs,
Olijfje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten