aangrijpende dans

Plaats reactie
klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

aangrijpende dans

Bericht door klavertje4 » 18 oktober 2010, 13:52

Gisteren zag ik een aangrijpende dans ....
verhaal ging over een doodgeboorte...
vond het zo mooi hoe die dansers zich inleefden en emoties voelden...en de interactie van het dansende koppel...
ik werd er echt stil van...en voelde het met gans mijn hart...en traantjes stroomden...
heb al op verschillende manieren gevoelens rond doodgeboorte weten uitdrukken...maar deze dans...mooi...

http://vtm.be/so-you-think-you-can-dance

en dan klikken op eldrick en natascha

elske x

Ikkeke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2009, 12:21

Bericht door Ikkeke » 18 oktober 2010, 17:41

mooi... geen woorden kunnen omschrijven wat er in deze dans is gelegd.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 18 oktober 2010, 18:48

Traantjes bij het bekijken..

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 18 oktober 2010, 21:59

ook hier traantjes, vooral op de manier waarop ze zo zacht en teder haar buik aanraken, als ik nu de foto's van mijn arbeid bekijk merk ik dat ik heel de tijd mijn buik vastheb in mijn handen. alsof ik hem echt gewoon nog intens met mijn handen wou voelen tijdens die laatste uren.

zoen,

liesje

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 19 oktober 2010, 11:42

voor diegene die het liedje (use somebody) van de dans zoeken...er zijn 2 versies..

de originele van kings off leon...
http://www.youtube.com/watch?v=gnhXHvRoUd0&ob=av2e

en de cover van laura jansens...
http://www.youtube.com/watch?v=UJeP1rc9JF0

elske xxx

amélise
Berichten: 232
Lid geworden op: 30 augustus 2010, 16:36

Bericht door amélise » 21 oktober 2010, 11:23

echt super mooi! ik volg het programma niet, maar deze 2 dansers zijn mijn favorieten!! :D
Was er nog een filmpje bij waarin uitgelegd wordt dat het om een doodgeboorte gaat ofzo? De muziek is ook heel mooi, ik kende deze versie nog niet.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 21 oktober 2010, 14:55

weet niet of het filmpje op de website staat, maar vooraf werd door de choreograaf uitgelegd waarover zijn choreografie ging en welke emoties hij van de dansers verwachtte. Je kan op zijn minst zeggen dat het een prachtprestatie was, zeker als je weet dat de danseres dit zelf nooit heeft meegemaakt (ze had best wel wat moeite tijdens de repetities om de emoties in zichzelf te vinden en op te roepen. Eens ze ze gevonden had, heeft ze ook heel wat tranen gelaten tijdens de repetities, door zich helemaal in te leven... De mannelijke danser is nogal explosief van karakter (hij bruist van de energie) en ook hij heeft hard moeten repeteren op het vinden van zijn fragiele kant en om dat dan over te brengen op het publiek. HEEL GESLAAGD!!!
Terecht zeer veel goeie kritiek van de jury.

(ik volg het programma wel, mijn metekind danst ook, niet in deze show hoor :P )

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 9 november 2010, 22:22

Ik vond het ook heel mooi. En dat liedje, ik kende het wel, maar nu ik de tekst ken, klinkt het allemaal zo toepasselijk!

bedankt voor de tip!

Liefs
Babs
xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten