Miskraam uitlokken door medicatie

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Miskraam uitlokken door medicatie

Bericht door sassie2 » 17 november 2010, 16:59

Vanmorgen bij mijn eerste echo op bijna 8 weken een leeg vruchtzakje van ongeveer 1.5 cm gezien. Met andere woorden, de zwangerschap heeft zich niet doorgezet.

De gyn stelde voor om een miskraam uit te lokken via medicijnen, nl. via cytotec. Nu vroeg ik me af of ik hiervan veel pijn ga hebben, hoe lang het gaat duren voor het begint, ... Maw, verhalen van mensen die dit ook meegemaakt hebben.

Ik mag ze in principe opsteken wanneer ik wil, maar morgen hebben we de poetsvrouw, en stel dat dit effectief al na een uur hevige bloedingen geeft, dan wacht ik toch tot tegen de middag, maar ik moet om 4 uur aan de schoolpoort staan, ... En zo zit ik dus met een hoop vragen.

En dan vroeg ik me ook nog af wanneer jullie opnieuw mochten beginnen met behandelen, want ik lees hier op een blad dat ik gekregen heb van haar dat ik na de bloeding een maand terug aan de pil moet, ik heb al in 4 jaar de pil niet meer genomen, en was dat ook zeker niet van plan tot ik 3 kindjes had ...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 november 2010, 17:05

weet niets van de medicatie, maar kan je wel zeggen dat ik ook steeds de pil moest nemen. deze zou helpen om je baarmoeder en baarmoederslijmvlies zo snel mogelijk terug in optimale toestand te brengen...gewoon 1 maand is meestal genoeg

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 17 november 2010, 17:06

En nu vergeet ik nog het voornaamste, dikke knuffel voor je verlies

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 17 november 2010, 17:35

Sassie

Dikke knuffel, het is een zware dobber, he! 2 maanden geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik was 6 weken zwanger van 2 vruchtzakjes, maar beiden bleken leeg te zijn.
Ik heb eerst nog 2 weken afgewacht om te zien of de natuur zo zijn werk zou doen, maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Dan heb ik besloten om de cytotec te nemen.
Ik heb op zaterdag rond 10 uur de eerste 2 pilletjes vaginaal opgestoken, maar kreeg eigenlijk weinig reactie. 4 uuur later heb ik de volgende twee opgestoken en toen heb ik wel wat krampen gekregen en is ook het bloedverlies begonnen. Ik had het me wel erger voorgesteld dan het was: het bloedverlies en de krampen kwamen overeen met maandstonden, niet minder of niet heviger. Ik kon de pijn goed verdragen door een Dafalgan te nemen.
Die dag, 's avonds, had ik nog wel steeds geen vruchtzakjes verloren. Daarom heb ik dat op zondag nog eens herhaald. Nog steeds hetzelfde wat krampjes en bloedverlies.
Pas op dinsdag heb ik een hele dag een raar gevoel gehad: lage rugpijn en precies naar het toilet moeten gaan. Die avond is dan het eerste vruchtzakje eraf gekomen.
Op woensdag ben ik op controle geweest bij de gyn. Op de echo zag ze dat het tweede vruchtzakje er nog steeds zat, maar heel laag. Daarom heb ik nog eens 2 keer 2 tabletjes (met 4 uur) tussen ingenomen op woensdag. Donderdag is dan het tweede vruchtzakje afgekomen.
Nadien heb ik nog wel een dikke 10 dagen bloedverlies gehad.

Als ik je toch een beetje gerust kan stellen, viel het bij mij beter mee dan gevreesd. De lichamelijke pijn althans, de mentale pijn duurt nog steeds voort...

Snolleke

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 18 november 2010, 12:12

2 uurtjes geleden de eerste 4 pilletjes opgestoken, en dan een tukje gedaan, het heeft me deugd gedaan. Gisterenavond mij in slaap geweend, en mijn ogen zien er nog niet echt uit. Hopelijk vraagt de juf zich niet af wat er scheelt, ben dan ook nog naar den delhaize geweest (wou maandverbanden van het grootste type, je weet maar nooit wat je nodig hebt), en dan nog naar de apotheek. Blijkbaar heb je een voorschrift nodig voor Dafalgan codeïne, had de gyn niet gezegd, gelukkig heb ik het toch meegekregen.

Ik voel nog niets, voor me niet ziek, geen last van mijn maag, alles lijkt normaal ...

Heel ons huis was een stort ( :oops: ), gezien ik gisteren het zelfs niet zag zitten om de tafel aan de kant te doen, en het speelgoed op te ruimen, en de strijk had ook al serieuze proporties aangenomen (wegens iedere avond te moe - zwangerschapskwaaltje), en vanmorgen is de poetsvrouw geweest, en ik voel me al stukken beter nu ik zie dat het huis er weer mooi bij ligt, en dat er maar een 4-tal hemden van de ganse strijk overblijven!

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 18 november 2010, 12:16

@Snolleke: ook voor jou een dikke knuffel, ik vraag me ook af wanneer de pijn gaat weggaan. Ik weet niet of je al een kindje hebt, want gisterenmiddag kon ik me daar toch wel aan optrekken (onze oudste, 4 jaar, is een echte knuffelaar, en vanmorgen, gewoon omdat hij zag dat ik wat triest was, kreeg ik een extra knuffel).

Dan nog een vraagje: ben jij dan ook aan de pil moeten gaan? En zo ja, wanneer ben je dan begonnen, pas nadat je al het bloed verloren was?

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 18 november 2010, 18:17

Sassie

Nee, ik heb spijtig genoeg nog een kind. De miskraam kwam er na de vijfde ICSI-poging.

Nee, ik moest ook niet aan de pil. De prof in Jette heeft me aangeraden om een maand rustcyclus tussen te laten. Op 17/12 moet ik terug op controle. Als alles goed is, hoop ik te kunnen starten begin januari.

Veel sterkte nog!

Snolleke

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 18 november 2010, 18:26

Sassie,

Ik wens je alvast veel sterkte om dit verlies te doorworstelen.

Zelf heb ik niet zo'n goeie ervaring met cytotec ( al twijfel ik nu of het dezelfde medicatie was) . 't Is te zeggen, het deed bij mij niet veel meer dan wat buikkrampen geven en wat bloedverlies. Heb het dan ook niet doorgenomen.
Ik heb dit moeten nemen na de doodgeboorte van mijn zoontjes. Maar bij mij heeft een acupunctuursessie toen veel beter resultaat gehad. 's Middags naaldjes, 's avonds hevige krampen, bloedverlies met stolsels (sorry voor de plastische omschrijving). De gyneacoloog was toen aangenaam verrast want heb zo een curretage kunnen vermijden.
Bij mijn miskraam opnieuw dat product gekregen, weer geen effect. Dus opnieuw naaldjes laten prikken en weer hetzelfde resultaat.
Met dit alles wil ik je helemaal niet aanzetten tot alternatieve therapie. Ik vertel gewoon even mijn ervaring.

Hopelijk komt 't bij jou toch snel op gang en heb je er niet al te veel last van.

Een dikke en oprechte knuffel !

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 18 november 2010, 20:13

Ik denk dat het al gebeurd is ... Enorm veel bloed verloren tussen 16 en 19 uur, nu is het minder. Ik heb wel niet echt een vruchtje gezien, maar ik weet ook niet echt of dat moet. Ik heb bijna geen pijn gehad, ik heb een dafalgan genomen toen ik de eerste keer bloed zag (had echt geen zin in pijn hiervoor), en bijna niets gevoeld.

We zullen vannacht wel zien of er nog meer uit moet, of dat alles er uit is. Maandag zoiezo controle.

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 21 november 2010, 0:06

gewoon even om te zeggen dat ik aan je denk. Dit is zo vreselijk...
Hopelijk was het donderdag alles dan, en krijg je maandag daar bevestiging van.

Ik weet niet of ik bij mijn miskraam dezelfde pilletjes had. Ik heb de naam van de pilletjes niet gevraagd in het ziekenhuis. Bij mij was het 2 dagen lang elke 4 uur twee pilletjes en pas dan kwam ons kindje (ik was toen 12 weken zwanger en ons kindje was ook 12 weken geworden en dan gestorven). Ik heb daarna ook 2 maanden de pil genomen. Op zich moest dat niet en zei de gynaecoloog dat 1 maand genoeg was. Maar in het ferti-centrum zeiden ze dat ik 2 keer m'n regels moest gehad hebben vooraleer ik terug mocht beginnen. Omdat ik m'n regels niet krijg van mezelf, heb ik dan gewoon 2 pilstrips genomen. Ik vond dat ook totaal tegennatuurlijk, het voelde echt fout. Ik wilde net kinderen en moest dan toch de pil pakken??!! Maar ze zeggen inderdaad dat dat goed is voor het herstel, dus ja...

Ik heb ook heel lang gebloed, dus dat kan je ook wel verwachten. Hopelijk duurt het bij jou niet te lang.

Ik hoop dat het snel achter de rug is... Ik denk aan je.

Heel veel liefs en een dikke knuffel

Babs
xxx

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Bericht door sassie2 » 22 november 2010, 10:50

Vandaag goed nieuws (what's in a name) gekregen van de gyn: het vruchtje is volledig weg. Nu een cyclus wachten, en dan mogen we weer beginnen met IUI. Wat gaat de tijd traag vooruit gaan ...

Na alle barslechte verhalen op het internet wou ik toch nog even melden dat ik toch wel tevreden met deze manier van een miskraam uitlokken.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 oktober 2011, 9:41

Ik ben vandaag begonnen met Cytotec. Sassie, ik hoop dat ik net zoals jou mag zeggen dat het eigenlijk al bij al "vlot" gegaan is.

Wat ik me afvroeg. In januari heb ik ook een miskraam gehad. Ik heb toen wel een curettage gehad (waar ik nu ook nog niet van vrijsta, hangt af v hoe cytotec het doet). Maar na die curettage heb ik twee maanden anovulatoire cycli gehad. Nadien heb ik Lutenyl moeten nemen om mijn lichaam te resetten. Ik vraag me af of ik niet beter direct start met de pil nadien. Weet iemand dat?

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 21 oktober 2011, 9:05

Ik heb ook cytotec genomen toen op 11 weken bleek dat het hartje niet meer klopte. Ongeveer rond 10 uur 's avonds opgestoken en gaan slapen. Om 2 uur 's nachts wakker geworden en de volgende twee uren waren eigenlijk een hel.
Ik reageerde echt heftig op de medicatie: overgeven, afwisselend zweten en ijskoud, zware darmkrampen (was nog het pijnlijkste van al), diarree en natuurlijk de verwachte pijn in mijn baarmoeder.
Die laatste pijn viel mee en heeft zeker ook geen twee uur geduurd. Ik meende er wel een soort weeën-pijn in te herkennen, omdat het mooi in golven opkwam.
Mijn darmen zijn nog 3 dagen lang serieus van slag geweest, zo erg dat ik op den duur bijna niet meer op een stoel kon zitten.

De dokter had me hier eigenlijk niet genoeg voor gewaarschuwd, daarom had ik ook geen pijnstiller genomen en heb ik lang gewacht om iets tegen de diarree te nemen (bijwerkingen van medicatie met andere medicatie bestrijden blijf ik vreemd vinden).

Hopelijk valt het bij jou beter mee, ik reageer altijd nogal sterk op medicatie/hormonen/..., dus ik denk wel een uitzondering te zijn.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 oktober 2011, 12:42

Hannelaure, dank je voor je verhaal. EN ook een dikke knuf voor je verlies!

Bij mij is het tot nu toe gelukkig beter verlopen. Ik heb wel veel krampen gehad maar heb een straffe pijnstiller genomen en sindsdien weinig pijn meer gehad. Ook geen invloed op mijn darmen ondervonden. Ik heb deze morgen echo gehad: het vruchtje was weg maar jammer genoeg waren er wel nog restanten te zien. Dus morgen moet ik opnieuw een kuur doen en maandag terug echo. Hopelijk is dan alles weg.

Mij hbb ze wel gewaarschuwd voor de pijn en geadviseerd om op tijd een pijnstiller te nemen.

Isa3
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 maart 2008, 20:39

Bericht door Isa3 » 21 oktober 2011, 21:06

Hey Bokje,

Ik wil je eerst veel sterkte wensen.
Ik heb bij mijn 2 miskramen direct een curettage gehad, ik moest de avond voordien telkens cytotec nemen. Ik kreeg er geen krampen of bloedverlies van.
Na mijn eerste mk heb ik de natuur zijn gang laten gaan en heeft het 8 weken geduurd eer ik mijn regels had. Bij mijn tweede mk heb ik daarom om de pil gevraagd omdat het anders veel te lang zou duren voor ik terug kon starten. In leuven moet je 2 x je regels hebben gehad voor je met een nieuwe poging mag starten.

Groeten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten