Wanneer terug regels na miskraam

Plaats reactie
sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Wanneer terug regels na miskraam

Bericht door sassie2 » 22 november 2010, 11:07

Ik heb een miskraam gehad die ik zelf door pillen in te brengen heb uitgelokt (we hadden een leeg vruchtzakje gezien op de echo), en vandaag op controle-echo gezien dat alles mooi weg is.
We mogen nu 1 maand niet zwanger zijn, en daarna mogen we er terug aan beginnen via IUI.
Nu vroeg ik me af wanneer ik mijn regels terug ga krijgen, ik weet wel dat het voor iedere mens anders is, maar gaat dat nu 4 weken duren van vorige donderdag, of zal dat een stuk langer zijn, of moet het bloeden van het miskraam eerst stoppen vooraleer ik mag beginnen tellen?

Ik hoop toch niet dat het nog maanden duurt, maar het moet ook wel wat langer duren dan 4 weken, want anders valt de IUI in het water, want tussen kerst en nieuwjaar is het labo gesloten ...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 4 december 2010, 18:57

Nogal een laat antwoord, maar ik heb uiteindelijk veel gehad aan de uitleg op deze site:
http://www.pregnancyloss.info/waitingforaf.htm
(trouwens veel onderwerpen op die site vond ik wel interessant)

Blijkbaar komen de eerste echte regels tussen 4 en 7 weken na het moment waarop de echte miskraam heeft plaatsgevonden. Dus de kans is er wel dat die eerste "cyclus" wel wat langer zal duren dan 4 weken, en hopelijk kan je dan dus na nieuwjaar terug een IUI doen.

(ik heb een miskraam gehad half juli (met curettage), heb tot eind augustus gebloed (6 weken) en kreeg mijn eerste regels daarna pas eind september, een heel pak langer dan 4 tot 7 weken dus maar dat is wel een uitzondering hoor)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten