2010-2011

Plaats reactie
Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

2010-2011

Bericht door Babs01 » 31 december 2010, 14:54

2010
...een jaar waarin dromen werkelijkheid werden, maar waarin diezelfde dromen ook weer stukgeslagen werden
...een jaar van hoop dat alles eindelijk goed zou komen, en wanhoop wanneer die hoop ijdel bleek te zijn en alles verloren leek
...een jaar waarin ik dacht dat moeite en geduld beloond zouden worden, maar waarin gebleken is dat de wereld anders in elkaar zit dan dat
...een jaar waarin ik hoopte dat het mijn beurt zou zijn, maar waarin het telkens weer iemand anders was die een kind mocht verwachten of krijgen
...een jaar waarin ik dacht dat we het samen makkelijker zouden krijgen, maar waarin we meer beproevingen moesten doorstaan dan ooit tevoren
...een jaar waarin we het leven wilden verwelkomen met open armen, maar waarin we enkel afscheid en dood hebben gekend
...een jaar waarin we de meest intense liefde gevoeld hebben die we ooit in ons hadden, voor dat wondertje dat we kregen en moesten afgeven, liefde die zo sterk was maar tegelijk zo enorm veel pijn deed omdat we die liefde nooit aan dit kindje konden geven
...een jaar waarin we telkens opnieuw kracht probeerden te vinden om weer door te gaan, maar waarin zoveel moeite vergeefs bleek te zijn
...een jaar van zoveel teleurstellingen, zoveel intense pijn, zoveel diep verdriet, zoveel steken in mijn hart, zoveel wanhoop, zoveel rechtkrabbelen en terug vallen
...


2011
breng licht...
breng hoop...
breng beterschap...


Voor iedereen: dat 2011 jullie dromen mag doen uitkomen, jullie warmte en geluk mag brengen, jullie hoop mag geven, moed om niet op te geven, en dat die ene wens werkelijkheid mag worden...

Lacta
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 augustus 2010, 13:51

Bericht door Lacta » 31 december 2010, 20:08

Babs, wat een prachtige woorden!! Het had over mijn jaar kunnen gaan....

Laten we hopen dat 2011 een mooi, liefdevol én vruchtbaar jaar wordt :!:

x Lacta

Lacta
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 augustus 2010, 13:51

Bericht door Lacta » 31 december 2010, 21:17

Ook ik heb wat zitten schrijven, wat ik met jullie wil delen....

Het jaar is bijna voorbij, het jaar waarin ik zwanger was van jou...
Het jaar waarin (na 14,5 jaar) mijn allergrootste droom werkelijkheid werd...ik was ZWANGER. Mijn God wat was ik blij, wat was ik trots!
Zó trots dat ik jouw mama mocht zijn!!

En toen kwam daar die dag...27 juli om precies te zijn...en toen zag ik het direct...je was er niet meer.
Jij, mijn lief kleintje, was er niet meer...wat deed dat pijn zeg!! (en nog)
Echt, m'n wereld stortte in...volledig...

Ik was er blijkbaar nog niet aan toe om je los te laten, want je bent nog tot 10 augustus bij me gebleven, warm in mijn buik.
En ook al was er van jou toen alleen een leeg vruchtzakje over, voor mij was jíj het...jij mijn lief kleintje...
En met héél veel pijn en moeite (zowel geestelijk als lichamelijk) heb ik je toen 'losgelaten'.
In een klein doosje, vergezeld van een gelukspoppetje en een gedicht, heb ik je de 11e begraven.

Vandaag was ik nog even 'bij je'...en hebben we nog even 'gepraat' en heb ik nog voor je gezongen.
Door de vlindertattoo die ik sindsg 10 september (mijn verjaardag) op m'n onderarm heb staan, ben je voor altijd bij me, lief kleintje van me.

Ik mis je nog zó vreselijk...had nu met een dikke buik (7mnd) rond moeten lopen...maar in plaats daarvan is er leegte...leegte in mijn buik, maar ook in mijn hart lief kleintje...

Ik hoop zó dat je de weg terug kunt vinden en weer bij me terug komt!
Heb nu alweer 3 pogingen achter de rug en bij elke keer doet het weer zóveel pijn als ik ongesteld word...
alsof ik je elke keer weer een beetje verlies...

Ik wil voor je vechten, echt lief kleintje, maar ik hoop dat je me niet te lang laat wachten!!


2010 is ook het jaar waarin je papa en ik uit elkaar zijn gegaan...en wat me éxtra veel pijn doet, is dat dit o.a. komt door verschillende opvattingen rondom jou (hij was er niet met de miskraam en kan niet meer staan achter de hele MMM)...
Ik weet dat hij verdriet had (heeft?) over jou, want hij was écht blij me je...maar toch was hij er niet...

Ik hoop zo dat 2011 jou en mij weer bij elkaar brengt lief kleintje van me, dat je de weg terug weer vindt en in mijn buik zal groeien tot het meest gewenste & bijzonderste & mooiste & liefste kindje van de héle wereld!!!
(of iig van mij ;-))

Om met de woorden van Blof af te sluiten:
ALLE DEUREN STAAN NOG OPEN
JIJ KOMT ER AAN...

Tot gauw lief kleintje

x je mama
(Lacta)

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 1 januari 2011, 11:31

Lacta,

Ik krijg helemaal koud van je verhaal, maar ... ik hoop zo diep en oprecht met je mee dat je jouw kleintje gauw mag verwelkomen!

Veel moed!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 2 januari 2011, 21:28

Lieverds,

't Is soms echt 'vurt', hé. en toch vinden jullie de moed om nog dat lichtpunt te zien. Om nog een waardige evaluatie van het vorige jaar op te maken. Echt knap.
Het lichtpunt hier is wat ik ervan maak; 'een kaarsje dat brandt', gemaakt met 'feu artificiel', maar toch zo kostbaar op dit moment.

Schitter, sterretjes van ons, schitter in de leegte...

Abrazo muy fuerte,

Liesje

amélise
Berichten: 232
Lid geworden op: 30 augustus 2010, 16:36

Bericht door amélise » 4 januari 2011, 10:35

mooie woorden van moedige dames.... de tranen stromen ook hier weer

In januari 2010 werd onze langverwachte tweeling dood geboren na 36 weken zwangerschap. Ik had me 2010 héééél anders voorgesteld. Voor 2011 durf ik niks meer te hopen of te verwachten, bang om terug gekwetst en gebroken achter te blijven met lege handen...

Veel mensen denken dat nu het verschrikkelijke 2010 afgelopen is, ons verdriet ook wel zal weg-ebben, maar niks is minder waar. Verdriet en pijn houden niet op wanneer het jaar ophoudt.

En toch geloof ik ergens, dat er in de toekomst misschien terug een zonnetje gaat schijnen, door de regen heen, en weet je wat je dan krijgt... een prachtige regenboog!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 4 januari 2011, 13:16

Ik vlieg met je mee naar die regenboog, amélise!

Een verliesverwerking zet je niet op 'stop', ik heb zelfs vaak het gevoel dat terwijl de buitenwereld dat wel doet nog meer die leegte te voelen.

Maar die zon, die komt er, ook al hoeft het bij ons niet meer in de vorm van een levend kind te zijn.
Is de zon trouwens zelf geen ster?

zoen,

liesje

Lacta
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 augustus 2010, 13:51

Bericht door Lacta » 4 januari 2011, 20:15

O, amélise, weet even niet wat ik moet zeggen.....
Wat vreselijk!!

En nee, dat verdriet is niet zomaar over.....sterker nog, dat zal je wel altijd met je mee blijven dragen (zeker als je al zó lang zwanger bent...is zoveel heftiger dan MK na 11 weken).

Sterkte meid! En als je je verhaal kwijt kunt, hier snappen mensen het wel.....

x Lacta

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 januari 2011, 12:11

ik wil jullie graag ook alle geluk wensen voor 2011. Laat die zon maar schijnen

GG

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 9 januari 2011, 13:45

Tel je zegeningen,
wordt de leuze van dit nieuwe jaar.
Er zijn zoveel goede dingen in het leven:
een sappige peer, heerlijke muziek,
een (appel)boom in de tuin, een onverwachte lach,
een goed gesprek, een uitgestoken hand.
Elke avond zoek ik er minstens drie.
Ik ben nog nooit zo rijk geweest.
Gelukkig Nieuwjaar !

Kus aan iedereen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten