Curretage

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 1 februari 2011, 9:38

Hallo iedereen,

Woorden zijn soms zo moeilijk hé. Het Nederlands is soms te beperkt.
Als wij ons verhaal doen, dan voel ik me sowieso een freak, rariteit, en iedereen valt stil. Net niet wat je wilt, want je wilt 'gewoon' beschouwd worden.
Ook als je een miskraam wilt vertellen, de 'buitenwereld' staat er niet altijd voor open. En als ze iets willen zeggen, zijn de woorden te gebrekkig, te beperkt. En op gevoelige momenten komen ze hard aan, terwijl je diep in je hart de onderliggende betekenis begrijpt.
Dikke knuffel, en inderdaad we blijven hopen dat de kinderwens op een of andere manier in vervulling kan gaan en dat we later met een traan en een lach kunnen denken aan deze jaren.
Knuffel aan iedereen en toi toi !
Kathleen

lknevels01
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 februari 2011, 9:03

Bericht door lknevels01 » 3 februari 2011, 9:10

Hoi,

Ik heb op 12 weken ook een miskraam gehad, moesten op controle bij de gyne voor nekplooimeting. Terwijl ze de echo maakte vond ze eerst geen vruchtje, hierbij sloeg ik al in paniek, na een inwendige echo bevestigde ze mijn schrik, we hadden een miskraam. Blijkbaar was het vruchtje al weken eerder gestorven. Wat er dan door je heen gaat is niet te beschrijven. Normaal heb ik morgen (vrijdag) een curretage, maar sinds dinsdag heb ik bloedverlies. Heb bijna geen buikpijn en het is ook niet zo hevig dat ik om het uur moet verwisselen. Maar als ik naar het toilet ga verlies ik slijmen en bloedpropjes (sorry voor zoveel details) Nu weet ik niet of alles weg is en of het nog erger gaat worden. Ben benieuwd of ik nu toch nog een curretage moet ondergaan. Heb het liefst dat alles zo snel mogelijk weg is. Iemand hier nog ervaring mee? Emotioneel heb ik het zeer moeilijk, ik kan het moeilijk een plaats geven.

groetjes liesbeth

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 3 februari 2011, 20:07

Dikke knuffel,
Heb je je gyn kunnen bereiken?
In ieder geval kan je best goed laten opvolgen.
Het is toch schrikken wanneer de echo niet overeenkomt met wat je verwacht.
We denken aan je morgen.

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 4 februari 2011, 11:07

lknevels01,Sterkte meid,
ik heb verloor ook weinig bloed en had geen buikkrampen. Ik heb alsnog een curretage moeten ondergaan vorige week woensdag
Is heel goed meegevallen. Moet je echt geen schrik voor hebben

Ik heb het pas een plaats kunnen geven na de curretage. Het klinkt misschien raar maar ik was opgelucht.

De wereld staat stil, de grond zakt weg onder uw voeten, je denkt "het is een droom", het is zo onwerkelijk als het leven in je buik gestopt is, het waarom spookt door je hoofd.
Liesbeth, je geraakt er wel door, stapje per stapje zal het beter gaan, echt!

dikke knuffel, weet dat ik met je meeleef, want het ligt jammergenoeg ook nog vers in mijn geheugen.

Groetjes

laguna
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 oktober 2010, 12:23

Bericht door laguna » 4 februari 2011, 12:21

Hey knevels01,

Ik kan bevestigen van wat Fee zegt. Zelf heb ik 2 weken geleden ook een curretage ondergaan omdat er na de druppeltjes en pillen toch nog wat achterbleef in de baarmoeder.

Na de curretage had ik ook zo'n opgelucht gevoel, precies een hoofdstuk dat ik stilaan kon afsluiten. Heb alles ondertussen een plaatsje kunnen geven en ben nu volop aan het aftellen naar mijn regels zodat ik met volle moed terug kan starten.

Ik dacht in de dagen na de miskraam ook dat de wereld stilstond maar stilaan ben ik er door geraakt.

Ik zal mijn eerste kindje wel nooit vergeten maar kijk nu uit naar de dag dat ik terug zwanger mag geraken!

Ik wens je alvast heel veel sterkte

groetjes,

Laguna

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 4 februari 2011, 14:30

Het een plaats kunnen geven komt, maar heeft tijd nodig. Mijn curretage is nu anderhalve maand geleden en ondertussen voel ik me goed. Ok, soms zijn er moeilijke momenten, maar die waren er daarvoor (proberen al meer dan 3 jaar om zwanger te worden) ook al. Die eerste dagen staat de wereld stil, daar ben ik het 200% mee eens, maar eens de ingreep achter de rug is begin je aan het verwerkingsproces en dan blijkt dat je erover raakt, ook al wist je in het begin niet eens dat dat mogelijk was...
Sterkte!

lknevels01
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 februari 2011, 9:03

Bericht door lknevels01 » 6 februari 2011, 9:58

Dank je wel voor de lieve berichtjes. Heb ondertussen een curetage ondergaan. Deze is goed verlopen, beter dan ik had gedacht want ik had er echt wel bang voor. Heb eigenlijk bijna geen bloedverlies gehad na de operatie. Ik moet wel druppeltjes nemen en al starten met de pil. Ik hoop dat alles vlot blijft verlopen en dat we zodra we terug bij de gyne zijn geweest opnieuw mogen proberen.
Ik heb het mentaal wel enorm moeilijk. Er gaat geen moment voorbij of ik moet er aan denken. Waarom is dit bij ons moeten gebeuren en wat heb ik verkeerd gedaan. Ik weet dat we zo niet mogen denken maar toch spoken deze gedacht steeds door mijn hoofd. Hopelijk gaat dit wat beter als ik binnen een dikke week weer kan gaan werken.
Ik had niet gedacht dat het gemis zo groot ging zijn. Vooral het idee dat mijn buik niet meer zal groeien, terwijl dit bij anderen wel is.
Mijn enige hoop is om zo snel mogelijk weer zwanger te worden en te kunnen genieten van een klein wondertje!

liefs

laguna
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 oktober 2010, 12:23

Bericht door laguna » 6 februari 2011, 12:49

Hey Iknevels01,

Ik ben na de curretage ook onmiddellijk met de pil begonnen, eerst met gemengde gevoelens maar nu 2 weken later ben ik blij dat het gedaan heb. Ik voel dat mijn lichaam zich snel hersteld heeft. Misschien heeft de combinatie met accupunctuur er ook wel wat mee te maken.

Ik heb die momenten ook nog wel, waarom is dit bij mij moeten gebeuren, wat heb ik misgedaan. Maar die worden hopelijk steeds minder.

Het enige waar ik het nu moeilijk mee heb, is dat mijn collega samen met mij zwanger geworden was en haar buik zal binnenkort wel beginnen groeien. Ik hoop alleen maar dat ik dat ga aankunnen.

Ik hoop dus ook van zo snel mogelijk terug zwanger te zijn en blijven!

groetjes,
Laguna

vera10
Berichten: 127
Lid geworden op: 5 januari 2011, 10:46

Bericht door vera10 » 10 februari 2011, 8:59

Hallo dames,

Ikzelf heb een 2tal maand een curretage ondergaan... We waren ondertussen 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te geraken en hebben ook pas op 12 weken bij de gynae vernomen dat het vruchtje al een tijdje gesstorven was... Een echte nachtmerrie en de grond die onder je voeten wegzakt. Verschrikkelijk!
Na de curretage gaat het inderdaad iets beter om het een plaats te geven, maar zelfs nu nog blijf ik het er moeilijk mee hebben... Nog steeds heb ik enorm veel schrik dat ik opnieuw een miskraam zou voorhebben en ik vrees dat ik dat niet opnieuw zou aankunnen... Ik weet dat de kans op een 2e miskraam statistisch klein is, maar toch... Ik heb er precies een trauma aan overgehouden.
Ikzelf ben zwanger geraakt in dezelfde periode van 3 vriendinnen van mij. Telkens als ik hen zie word ik verscheurd van verdriet, woede en afgunst en is heel pijnlijk. Ik zie telkens hoe hun buik groeit en dat ik normaal gezien ook zo ver had moeten zijn...Pfff, echt niet gemakkelijk...
Niettemin heb ik een wachtpauze moeten inlassen van de gynae en vanaf deze maand kunnen we opnieuw proberen...
het einge dat ik kan zeggen is om positief te blijven, ook kost dat heel veel moeite. Want ik ben er van overtuigd dat een gezonde geest bijdraagt tot een gezond lichaam en een gezond lichaam bijdraagt tot een gezonde zwangerschap!
veel succes iedereen!!

xx

Kirsty
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 februari 2011, 13:56

Bericht door Kirsty » 12 februari 2011, 14:04

Hallo,
ik heb gisteren een curettage ondergaan. Ik had bij 6 weken een goede echo met kloppend hartje, alleen was het onduidelijk of de groei wel goed liep, omdat we dachten dat ik al 8 weken was. Bij 10 weken bleek het vruchtje 3 weken niet meer te leven. Bij 12 weken kwam de miskraam op gang, bij 14 weken bleek ik een incomplete miskraam te hebben gehad en moest ik alsnog een curettage ondergaan.
Zag er erg tegenop, maar heb na tijd bijna geen pijn meer gehad, alleen zon 2 uurtjes veel bloedverlies en ik was heel duizelig, waardoor ik een paar keer flauw viel.
Nu bijna geen bloedverlies meer. Hopen dat dat zo blijft. Ben wel erg bang voor een volgende zwangerschap, omdat dit mijn eerste was en ik niet zeker weet of ik gezond zwanger kan worden.
Voor iedereen die nog een curettage moeten ondergaan, of die een miskraam hebben gehad heel veel sterkte gewenst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten