Curretage

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Curretage

Bericht door wat is er mis? » 21 januari 2011, 8:37

Hallo,

Ik heb na een zwangerschap van 8weken een curretage ondergaan, wegens niet groeiend vruchtje (en geen kloppend hartje meer). De curretage vond dinsdag plaats. De curretage zelf is heel vlot verlopen. Ik heb weinig pijn gehad. Ik had in het ziekenhuis wel wat bloedverlies, maar eens thuis was het nog wat gelig, bruinig. k Vond het eerst wat vreemd omdat de dokter me had gezegd dat ik bloedverlies zou hbb zoals mijn maandstonden. Dat was dus niet het geval. Tot gisterenavond. Het bloed liep eruit. Vannacht had ik ook terug buikpijn. Net zoals nu (soms zo wat steken ook erbij). En het bloedverlies gonst er precies uit. Het is zoveel en met klieders dat het soms echt zwart ziet. Ik hoop dat dit allemaal normaal is. Herkent iemand dit?

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 21 januari 2011, 9:28

Is normaal hoor Bokje, ik heb dat ook gehad: echt vuil bloed en klonters en rook ook vies :oops:
Ik denk dat ik dat toch 2 à 3 weken gehad heb ( in het begin echt heel hard, geleidelijk afnemend.
Daarna bij mijn volgende menstruatie nog eens echte brokken, vuil bloed en ook vies ruiken.
De 2e menstruatie was weer normaal.

Ik vermoed dat het ook daarom is dat ze zeggen van een menstruatie te wachten vooraleer opnieuw te proberen, om al het vuile bloed weg te krijgen.

Ook de buikpijn heb ik tot wel 3 weken gehad. Nog nooit zoveel Dafalgan gebruikt als in die dagen.

Veel sterkte

Cinne

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 januari 2011, 9:38

Dikke knuffel Bokje en ook van mij veel sterkte toegewenst. Probeer maar goed te rusten meideke...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 januari 2011, 10:28

Cinne ben blij dat het normaal is. Echt ik voel me precies leeglopen en continu vuil onderaan. Chance dat ik niet gaan werken ben vandaag of ik zou me echt oncomfortabel gevoeld hbb de hele tijd. Zo vies precies. De klieders blijven maar komen.
De buikpijn valt wel mee, ben erger gewoon met endo-regels. Dus kneem nog niets.
Tis wel ambetant dat ik net vandaag heb afgesproken met een vriendin om naar NL mijn voorraad luiers in te slaan. Als ik zo blijf bloeden zal het wat geven.
Gyn had me ook gezegd dat volgende menstruatie heviger kon zijn en nadien normaal. Ik moest een maand "voorzichtig zijn" omdat baarmoeder moet herstellen van de curretage.

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 21 januari 2011, 10:57

Bokje,

ik zou toch niet te snel gaan werken hoor. De gyn had me destijds een week voorgeschreven. Toen ik 's vrijdags nog zo ontzettend veel buikpijn had was ik langsgeweest bij huisarts en hij vond dat mijn baarmoeder nog niet voldoende gekrompen was. Hij heeft me nog 1 week extra thuisgezet. Wou eigenlijk gaan werken maar uiteindelijk heeft die extra week me vooral mentaal goed gedaan.

Als je naar Nl gaat zou ik wel zorgen dat je regelmatig een toilet bij de hand hebt. ik kan me herinneren dat ik toch om 't halfuur verband moest vernieuwen.

Cinne

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 januari 2011, 12:16

Ja gaan werken zal ik maandag toch moeten doen.
Bloedverlies blijft hier hevig. Kvraag me af van waar het blijft komen (vooral de "klieders"): idd om het half uur wisselen en ben dan soms nog te laat :? . Heb hier al twee onderbroeken "gezegend" vandaag :oops: . Kzal daarvan ook maar een paar reserve meenemen.
De buikpijn begint ook heviger te worden: vooral zo steken. Ik heb dan toch maar een Perdolan genomen.
Waarom moet dat nu net vandaag?
I hate it.

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 21 januari 2011, 12:31

Knuffel, Bokje.. 't Klinkt echt maar naar wat je nu doormaakt, en ik hoop dat het snel achter de rug is!

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 25 januari 2011, 10:58

hallo,

Ik vrees dat morgen mij ook een curretage staat te wachten. Ik ben nu aan het proberen om een spontane mk op te wekken met pilletjes maar er gebeurt niet echt veel.

Een vraagje: Hoe lang hebben jullie na een curretage moeten wachten vooraleer je kon verder gaan met een nieuwe IVF poging?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 januari 2011, 11:07

Fee, dikke knuf ervoor! Echt rot.

Ik deed geen IVF, dus kan daarover niet echt meespreken. Maar ik moet nu één rustmaand inlassen. Ik denk dat dat in principe voor IVF niet anders is.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 25 januari 2011, 11:14

Hoi Fee,

Ik mocht na mijn curettage bij de 2de regels doordoen met een cryopoging.

Noa09

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 25 januari 2011, 11:57

Dikke knuffel Noa.

Het bloedverlies heeft bij mij toen ook iets langer geduurd als anders, pas na het gebruik van één maand de pil, waren m'n regels terug 'normaal'.

lieve knuffel
Kathleen

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 25 januari 2011, 12:26

Hey, bij mij waren er ook momenten dat ik echt heel veel bloed verloor, ook klonters enzo. Heeft 6 weken geduurd, en in die 6 weken heb ik 3 keer (telkens ongeveer 10 dagen tussen) een episode gehad van echt heel hevige buikpijn waarvoor ik gewoon op de grond moest gaan liggen zodat ik niet flauw viel, en waarbij ik echt gedacht heb dat ik naar spoed moest of ik ging doodgaan. Na de eerste keer was het na 10 minuten ofzo over, en de tweede en derde keer "wist" ik dus dat het zou overgaan. Ik nam dan ook een hoge dosis brufen, dat hielp echt.
(één keer was het voordat ik naar mijn werk moest vertrekken, ik ben dus serieus te laat naar mijn werk gegaan en was echt niet goed die voormiddag).

Ik heb meer info gevonden hier:
http://www.pregnancyloss.info/waitingforaf.htm
Bij mij was het het tweede scenario, denk ik (bevestigd door nog hoge hcg-waarden na de curettage).

laguna
Berichten: 50
Lid geworden op: 5 oktober 2010, 12:23

Bericht door laguna » 25 januari 2011, 13:42

hallo allemaal,

Ik heb vrijdag spijtig genoeg ook een curretage moeten ondergaan. Ik had de week daarvoor pillen gekregen om alles te laten afkomen maar uiteindelijk is er toch beslist om een curretage te doen omdat er nog een brok in de baarmoeder was blijven zitten.

Het is nu 3 dagen geleden en heb ook niet echt bloedverlies gehad terwijl ze in het ziekenhuis hadden gezegd dat dit wel zou gebeuren.

Hoelang zat er bij jullie tussen de curretage en het bloedverlies?

Heb vanmorgen naar de gynecoloog gebeld en volgens hem is dit niet abnormaal. Ik moet nu een maand de pil nemen om de baarmoeder sneller te laten genezen.

groetjes,
Laguna

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 januari 2011, 13:49

Laguna,

Eerst en vooral een dikke knuf!

Ik had vorige week dinsdag mijn curettage en donderdagavond is het eerste bloedverlies opgetreden. Vrijdagochtend had ik het heel hevig en heel hevige krampen (om het half uur maandverband verversen).
Ik moet geen pil nemen maar moest wel een maand een "rustcyclus" inlassen.

Mies,

Bedankt voor de site. Ik ben er al eens uitgebreid naar gaan piepen.

Liefs,

Bokje

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 25 januari 2011, 15:30

@Laguna, ik wist niet dat jouw curretage nog maar geleden was van vrijdag.
Heb je volledige verdoving gehad?
Ben je onmiddellijk met de pil moeten starten? Mijn gyn sprak daar ook over.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten