4 miskramen, wanneer zal het lot ons eens gegund zijn?

Plaats reactie
heidiHd
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 februari 2011, 12:17

4 miskramen, wanneer zal het lot ons eens gegund zijn?

Bericht door heidiHd » 16 februari 2011, 12:47

Hey iedereen,
Ik ben nieuw op deze forum. Ik zal kort mijn verhaal eens doen. wij proberen al 4jaar om onze kinderwens te volbrengen. De eerste keer spontaan zwanger geworden, na 11weken het hartje gestopt. Dan slechte curitage gehad en kort daarna een operatie om het overgebleven dood zwangerschapweefsel te verwijderen. Na clomid en pregniel terug zwanger, na 5weken vruchtje weg. 1ste poging inseminatie zwanger, na 8weken het hartje gestopt met kloppen. Nu 6de poging inseminatie terug zwanger, hartje terug gestopt aan 8weken.
Na 3de miskraam zijn de chromosonen onderzocht en niets gevonden. De uitslag was 3x brute pech. Maar onze brute pecht blijft blijkbaar maar duren. Ik heb telkens mijn courage terug gevonden maar nu wordt het toch wel heel moeilijk om het terug te vinden. Ik weet echt niet hoe het verder moet.Heeft iemand hier spijtig genoeg ook ervaring mee?Ik zou graag eens met u babbelen!Ik hoop dat iem mij kan geruststellen dat het ooit wel eens lukt.

mielke
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 december 2009, 15:59

Bericht door mielke » 16 februari 2011, 13:14

Dag Heidi
Ikzelf kan je niet 100% geruststellen want ook ik had al veel te veel miskramen. Toch mag je de moed niet opgeven, ik kreeg na 2 miskramen mijn grote schat, ons wonder, ons zoontje. Spijtig genoeg kreeg ik na hem alweer 3 miskramen ( na hartactiviteit) en 1 keer na een week een daling van het HCG ( dus deze wil ik niet meetellen). Kortom, 5 of 6 miskramen.
Ik begrijp je heel goed. De miskramen slaan grote wonden. Misschien helpt het je als je ook eens surft naar www.herhaaldemiskramen.nl. Daar vind je zowel Belgische als Nederlandse lotgenoten. Als je een mailtje zendt naar het adres dat je er vindt, krijg je een paswoord en kan je nog meer anoniem meepraten en vragen stellen.
Momenteel ben ik nu bezig met de 2e IUI. Na 4 curretages, ook meer dan eens gevolgd door nog een curretage of hysteroscopie omdat er resten waren achtergebleven ( zoals bij jou) word ik nu niet meer zwanger op de natuurlijke weg...

heel veel sterkte, ik duim voor jou, probeer vol te houden...

pippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 februari 2011, 13:18

Bericht door pippie » 16 februari 2011, 13:47

Hoi Heidi,

Ik ben ook nieuw hier op dit forum, en zit met dezelfde vraag en situatie als jij! Echter ben ik in bij de fertiliteitsarts terecht gekomen omdat we niet zwanger konden raken door PCO, na hormoon gebruik werd ik zwanger en dat werd een mk, direct daarna (weer met hormonen, clomid 150 en een dubbele eisprong) weer zwanger geworden en datmaal gebleven. Na onze dochter zijn we voor een tweede doorgegaan, en driemaal met hormonen wederom zwanger geraakt, alle drie de keren een mk. Nu zijn we in afwachting van chromosomen onderzoek en bloedonderzoek naar stolling en stofwisselingsziekten, maar ze zei direct al daar de kans erg klein is (15%) dat daar iets uitkomt.

Nu denk ik zelf (na veel internetten oho nooit doen he? :wink: ) dat ik een progesteron tekort heb en daarom ssteeds een mk krijg. Dat zou ook verklaren waarom ik die ene keer wel zwanger ben gebleven, aangezien ik een meer dan twee keer zo hoge progesteron waarde had met die dubbele eisprong, dan bij een enkele. Maar zolang de uitslagen van de mk onderzoeken nog niet binnen zijn willen ze in het zh geen meds, dus ook geen progesteron voorschrijven om een eventuele zwangerschap te ondersteunen. Dit maakt me vooral heel onzeker, want ik zie er erg tegen op om zonder ondersteuning wederom zwanger te raken en het weer kwijt te raken...

Zitten jullie ook in een medisch traject of niet? Heeft de gyn bij jullie het over behandeling o.i.d. gehad?

heidiHd
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 februari 2011, 12:17

Bericht door heidiHd » 16 februari 2011, 19:11

Hey Pippie

Ik heb ook een tekort aan progestoron.Ik kreeg eerst clomid en pregniel voorgeschreven om zwanger te kunnen worden. En als ik zwanger was kreeg ik na bruinverlies pillen voorgeschreven.Nu de 4de keer kreeg ik die pillen direct maar die hebben blijkbaar niet geholpen. Na het 3de miskraam hebben ze onze chromosonen getest en daar is er niets uitgekomen. Het verdict was 3x brute pech. Ik heb al een foto vd baarmoeder gehad dat wees ook niets uit. Dokter Luyckx helpt ons goed. Nu heeft hij ons doorverwezen naar het UZ Gent voor IVF. Het gaat vlugger omdat hij alles regelt voor ons. Ik ben blij dat ik niet al die onderzoeken moet opnieuw doen. Dinsdag kijkoperatie vd baarmoeder. Dus afwachten. Het is een procedure van onderzoeken waar je door moet. Het is beter dat ze het goed onderzoeken. Het kan zijn dat ze bij u volgende zwangerschap direct pillen geven voor die waarde omhoog te houden. Dat deden die pillen bij mij wel

pippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 februari 2011, 13:18

Bericht door pippie » 17 februari 2011, 21:50

Hoi Heidi,

Ik had gehoopt dat ze me direct pillen voor had willen schrijven, maar ze wil wachten tot de resultaten van de mk onderzoeken binnen zijn. Dit weekend kan ik testen als mijn stonden niet komen, dus ik ben benieuwd! Maar vooral wat de fertiliteitsarts eraan gaat doen mocht het wederom een positieve test worden?

Wat enorm jammer dat de pillen bij jou niet hebben geholpen! Kreeg je van die vaginale bolletjes of pilletjes voor oraal gebruik? Ik heb gelezen dat de bolletjes het best hun werk doen, en dat je daarin ook goed kan varieren met de dosis.
Jullie dus nu richting IVF. Ik ben heel bneieuwd of dat wel wat gaat doen. Want wat ik me afvroeg bij het probleem van herhaalde miskramen is toch vooral dat we wel hebben bewezen dat we kunnen bevruchten en dat de innesteling ook goed gaat (anders test je niet positief), maar daarna gaat er iets mis. Wat is dan het extra wat IVF jullie kan bieden? Want dan is de bevruchting gedaan, innesteling kan door medicatie worden bevorderd, maar dan ben je toch nog steeds bij dat punt dat het goed moet blijven gaan, of niet?

Ik hoop dat je me wat meer info kan geven, wij hebben het geheel nog niet over ivf en dergelijke gehad, omdat dat hier in het ziekenhuis waar wij zitten niet wordt gedaan, dan zouden we (net als jullie) doorverwezen moeten worden.

Bedankt en groeten

Sakinah
Berichten: 52
Lid geworden op: 5 november 2008, 10:01

Bericht door Sakinah » 18 februari 2011, 13:45

Hoi Dames

hier even in het kort mijn verhaal. Na 2 miskramen telkens op 6 - 8 weken kreeg ik mijn prachtdochter. Na onze dochter kreeg ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waardoor mijn eileider moest weggenomen worden. Daarna geen zwangerschap meer tot we in de verder in de medische wereld rolden en we te weten kwamen dat mijn andere eileider toe zat en ik dus niet meer natuurlijk kon zwanger worden. Ondertussen zit ik 4 icsi's verder (de laatste ga ik vandaag een telefoontje krijgen met het resultaat) eerste 2 gewoon geen innesteling gehad en dus onmiddellijk negatief resultaat. Verleden jaar een positief resultaat maar bij de eerste echo bleek dat ik dan toch nog een miskraam heb gehad. en nu voelde ik me zwanger verleden week, maar deze symptonen zijn verdwenen op dondernacht en sinds gisteren heb ik mijn maandstonden, dus het telefoontje zal straks zal me zeggen : sorry mevr, we hebben geen goed nieuws voor je. En ik ik stel me de vraag, waarom? Waarom telkens weer opnieuw die miskraam? Zal het ooit nog eens lukken?

ik duim voor ons allemaal.

pippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 februari 2011, 13:18

Bericht door pippie » 18 februari 2011, 15:50

oh Sakinah, jij dus ook vol in onzekerheid, wat een verleden al zeg! Pfff, laat je weten wat de uitslag was? Of is het inmiddels zo heftig dat je zelf al zeker weet dat het niet goed zit?
Die vragen komen me zo bekend voor, als je dat nou eens zou weten he? Dan weet je tenminste waar je op wacht, maar die onzekerheid maakt het zoveel moeilijker, he? Heb jij nu in je ICSI pogingen ook Utrogestan gekregen? En zo ja, hoeveel eigenlijk?

Ik heb vandaag op 10 dagen na mijn eisprong er al heel vroeg een testje tegen aan gegooid, en hij was positief! Dus nu zitten we opeens weer midden in al die spanning, weer een mk, of een nieuwe kans? Vanmorgen direct contact opgenomen met het ziekenhuis en ze wilden dat ik toch direct met de Utrogestan zou beginnen. Die kon ik vanmiddag halen. Nu heb ik dus 3 maal daags 2 Utrogestan ter ondersteuning. Ik ben zo benieuwd of we nu meer kans maken op een blijvende zwangerschap of dat het alsnog in een (v)mk eindigt? De komende twee weken zijn extra spannend! Ik hoop zo dat het voor ons allemaal een keer gaat lukken!

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 21 februari 2011, 14:54

Hallo dames,

Ik heb heel wat MMM meegedraaid maar weet gelukkig weinig van een miskraam. Bij ons liep het altijd in het begin fout of wel waren we maar enkel dagen zwanger en was het dan gedaan dus dat is niet echt een positief resultaat. Uiteindelijk deden we 15 IU's, 5 icsi's en 1 eiceldonatie. Bij dat laatste zijn we zwanger geworden. Toen hebben ze echt wel alles goed gecontroleerd. Onmiddellijk na terugplaatsing heb ik Uterogstran 600mg vaginaal gekregen. 200mg 's morgens, 200 mg 's middags en 200 mg 's avonds en dit tot 12 weken. Ook 600 mg Proginova heb ik gekregen en dit tot 10 weken. Dit alles zou helpen om om de innestelling te bevorderen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Veel sterkte en hopelijk hebben jullie achtereen een goed resultaat.

Els D.

fleur19

Bericht door fleur19 » 23 februari 2011, 14:09

Dag dames,
ik hoop voor jullie allemaal dat jullie verhaal een happy end krijgt en dat jullie eindelijk kunnen genieten van de zwangerschap ipv bang afwachten tot...

Ik heb net mijn tweede miskraam gehad, ik heb PCO en ben na een ovariële drilling zwanger geraakt toen ik bij mijn gynea langs ging was er nog niets te zien op de echo maar ik was dus wel zwanger.Mijn gynea stelde voor om provera te nemen om het baarmoederslijmvlies af te breken en daarna met clomid te beginnen.Maar wat bleek ik had een eisprong gehad en was zwanger maar dat wisten we niet dus heb ik 12 dagen lang die provera genomen en nu heb ik na zes weken en 2 dagen een miskraam gehad.
Wat denken jullie?Zou die provera er iets mee te maken hebben mijn dokter zegt van niet...
Fleur

pippie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 februari 2011, 13:18

Bericht door pippie » 24 februari 2011, 21:50

Hoi Fleur,

Jeetje wat een vervelende situatie! Ik begrijp dat je dus geen zwangerschapstest hebt gedaan voor je met de provera bent begonnen? Hoe kwam je erachter dat je zwanger was?

Ik denk dat je gyn op zich gelijk heeft. Provera is een medicijn dat bestaat uit een progesteron, en dat zou een zwangerschap juist eerder ondersteunen. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen, is dat je door te stoppen met het gebruik van provera je progesteron opeens daalt, wat een mk zou kunnen veroorzaken, omdat progesteron een zwangerschap ondersteunt en het zo zou kunnen zijn dat je eigen progesteron (nog) niet hoog genoeg was om deze in stand te houden.

Hoeveel dagen na het stoppen met de provera kreeg je een vmk? Of was je er nog niet mee gestopt?

Dit staat op internet over provera:
Provera
De werkzame stof in Provera is medroxyprogesteron.

Medroxyprogesteron is een vrouwelijk progestageenhormoon.

Progestageenhormonen hebben ongeveer een zelfde werking als het natuurlijke progesteron. Het regelt samen met oestrogeenhormonen de menstruatiecyclus. Het is vooral in de tweede helft van de cyclus actief om de baarmoeder geschikt te maken voor de innesteling van een bevruchte eicel. Bovendien houdt progesteron de baarmoeder in de juiste conditie tijdens een zwangerschap.

fleur19

Bericht door fleur19 » 25 februari 2011, 9:08

Dag Pippie,

bedankt voor je antwoord,ik voelde mij al zwanger voor ik de 25e naar de gynae ging,maar omdat er niets te zien was op de echo was ik teleurgesteld dat mijn lijf me weer iets had wijsgemaakt ( maar niets was minder waar)mijn ventje heeft er toen op aangedrongen om toch een test te doen en dat heb ik gedaan en ik was zwanger, ik heb onmiddellijk ook een bloedtest gedaan en mijn hcg was 3101.
God,we keken naar elkaar en dachten echt dat dit onze kans was.Maar jammergenoeg heeft het lot er anders over beslist.
Ik heb twaalf dagen nadat ik met de provera was gestopt een miskraam gehad morgen is het een week geleden...
Je probeert toch altijd een reden te zoeken hé want de dokters zijn er zo gelaten in en zeggen dingen zoals als je hebt 'nog maar' twee miskramen gehad
Maar goed ik kan niet klagen heb een lief ventje en mijn gynae prof d'hont is ook fantastisch dankzij hem is alles is stroomversnelling gegaan.Deze site is ook een heel grote hulp.Ik voel mij al veel beter sinds ik hier mijn gal kan uitspuwen.
Hoe gaat het met jou?

Dikke knuffel
Fleur

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten