curettage UZA ?

Plaats reactie
trix
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 september 2008, 11:31

curettage UZA ?

Bericht door trix » 7 maart 2011, 12:43

hallo,

Ik moet binnenkort een curettage laten doen te UZA.
Kan iemand me vertellen hoe dit in zijn werk gaat?
Heb geen idee wat ik moet verwachten?

weet alleen dat het normaal onder volledige verdoving zal zijn en ik 's avond naar huis mag.

Men vraagje:
Pijn????
Sonde???
medicatie erna???
....

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 7 maart 2011, 13:08

Ik kan je geen informatie geven, trix, maar ik wil je gewoon een dikke knuffel geven omdat het fout gelopen is met je zwangerschap. Ik vind het echt spijtig voor jullie en zo oneerlijk... Ik hoop dat de curretage fysiek meevalt... :(

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 7 maart 2011, 13:15

Ik heb er 1 in Gent gehad in december. Pijn viel zeer goed mee, minder dan bij een Pick-up om maar iets te zeggen. Vooral eomtioneel is het hard. Nadien heb ik geen medicatie moeten nemen, op niks moeten letten, gewoon na een maand op controle en dat was alles. Fysiek stelt het weinig voor, het is dat psychische. Sterkte.

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 7 maart 2011, 22:44

Ik kan je ook niet antwoorden, maar wil je ook een hele dikke knuffel geven. Hoe ver was je in je zwangerschap? (niet dat dat zoveel uitmaakt, verdriet gaat niet evenredig met zwangerschapsduur he...) Van wanneer weet je dat het mis is? Ik hoop echt dat het allemaal een klein beetje gaat meevallen...
Ik denk aan je...

Hele dikke knuffel en als je wilt babbelen kan je altijd hier terecht!

Babs
xxx

lknevels01
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 februari 2011, 9:03

Bericht door lknevels01 » 8 maart 2011, 19:35

Ik heb vijf weken geleden een curettage gehad. Je wordt inderdaad volledig in slaap gedaan maar de ingreep duurt niet lang, ik ben 2uurtjes van de kamer weggeweest. Ingreep zelf is maar een kwartier. Ik heb achteraf weinig bloedverlies of pijn gehad (fysiek). Maar dit is van persoon tot persoon afhankelijk. Heb erna één week druppeltjes moeten nemen voor je baarmoeder en ben de dag erna met de pil begonnen. Moest deze gewoon een maand nemen. Bij mij zijn mijn maandstonden na het stoppen van de pil op hetzelfde moment gekomen als voor ik de miskraam heb gehad. Dus mijn cyclus is terug normaal. Moet vrijdag na de gyne en hopelijk is alles in orde zodat we terug zwanger mogen worden. Mentaal heb ik het wel erg moeilijk gehad vooral toen ik terug moest gaan werken. Stond in het onderwijs dus was thuis. Veel sterkte alvast!!

Groetjes Liesbeth

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten