Hcg daalt veel te traag...

jill78
Berichten: 18
Lid geworden op: 7 juli 2011, 15:11

Bericht door jill78 » 7 juli 2011, 22:16

Thanks koekie, de knuffel doet deugd.
Ik kreeg al de standaard lullige opmerkingen toen ik nog daacht een "gewoon" miskraam had
Maar als ik dan uitleg dat het een partiele mola is en wat er nu allemaal kan/gaat volgen dan krijg ik diezelfde opmerkingen, zo van wees blij dat het zo vroeg is misgegaan, heb vandaag al gezegd tegen die persoon...waar moet ik blij om zijn? om het miskraam of om het feit dat ik een lange herstelperiode heb en mijn kinderwens ineens uitgesteld moet worden met x aantal maanden. Ach ze bedoelen het misschien wel goed maar dat is het laatste wat ik wou horen vandaa

Jammer te horen dat het bij jou zo moeilijk gaat. Ik heb een vriendin die ook heel veel moeilijkheden heeft gehad. Eerst ook sperma inbrengen en daarna IVF, ze had ook tussendoor nog verkleefde eierstokken en moest 6maand in kunstmatige menopauze. Maar na de 2de poging bij IVF hebben ze een gezonde dochter op de wereld gezet. En ik ben ervan overtuigd dat het bij jou ook zal lukken...ik duim alvast voor je.

Een hele dikke knuffel

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 8 juli 2011, 8:05

Koekie en alle anderen hier, enorm bedankt voor de steun! Het doet deugd om je verhaal te kunnen doen, en te weten dat men je begrijpt en weet wat je doormaakt.
Vandaag terug bloedname, hcg stond woensdag op 364, mooie daling tov 1600 vorige vrijdag. Gisteren longfoto moeten laten nemen, want kortademig en pijn bij het hoesten. Vanmiddag uitslag, spannend!
Dikke knuffel aan iedereen!

framboos
Berichten: 237
Lid geworden op: 7 juni 2011, 16:38

Bericht door framboos » 8 juli 2011, 8:46

Zabbie, ik lees hier zonet het goeie nieuws!! Je hcg daalt goed!! Hopelijk vandaag opnieuw een grote daling!! Laat je iets weten? Succes!!!

jill78
Berichten: 18
Lid geworden op: 7 juli 2011, 15:11

Bericht door jill78 » 8 juli 2011, 15:42

Hey Zabbie,

Weet je al iets meer over je Hcg. Heb vandaag al veel aan je gedacht en voor je geduimd!!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 8 juli 2011, 17:12

HCG was opnieuw mooi gezakt, naar 230, dus we zijn op de goede weg!
Jill, hier draaien de duimen voor maandag, dat het bij jou ook mooi gezakt mag zijn...

jill78
Berichten: 18
Lid geworden op: 7 juli 2011, 15:11

Bericht door jill78 » 10 juli 2011, 9:27

Zabbie, wat goed!!! Ik ben zo blij voor je!

ellenvd
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 december 2009, 23:12

Bericht door ellenvd » 10 juli 2011, 17:55

Hoy meiden allemaal!

Het is even geleden dat ik nog hier was.
Wat vreselijk toch weer allemaal wat er hier geschreven is... Hele dikke warme knuffels voor jullie allemaal hoor!!

Koekie, ik besef heel goed dat het je allemaal teveel is geworden. Bij mij heeft het veel geholpen erover te babbelen, en ook hier te komen lezen en shrijven. Een stukje verwerken..

Jill78, Zabbie en Framboos, probeer net zoals ik uit te kijken naar de volgende poging, ook al is dat nog even weg. Probeer je daaraan vast te klampen, een houvast.

Voor ons is het weer bang afwachten, we hebben gisteren 2 nieuwe emmy'kes laten terugplaatsen. Onze 5de ivf, de eerste na onze miskraam... Heb heel veel bang, bang dat het resultaat negatief zou zijn. Ik hoop zo hard op een nieuwe zwangerschap, en besef dat ik me langs de andere kant toch moet indekken voor eventueel slecht nieuws. Soit, laten we positief denken, 22 juli mag ik gaan voor de zwangerschapstest, duimen jullie mee voor een positief resultaat?

Lieve meiden, succes voor jullie allemaal en tot schrijfs!! XXX

koekie
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 juli 2009, 11:30

Bericht door koekie » 11 juli 2011, 15:21

@ Ellen: ik duim voor jou hoor meid !!!

En voor alle andere meiden ook uiteraard heel veel duimen !!

Wij gaan een tijdje op "rust". Ik ben helemaal op. Onze gyné gaat ook in verlof, en wij dus ook. Even geen spuiten, hormonen, testen, echo's. Maar het doet ook wel pijn, want je moet weeral uitstellen hé. Op 2 september mogen we op gesprek in het UZA voor de start van onze IVF. Het beloofd een spannende dag te worden, we zullen een rondleiding krijgen en de hele uitleg over IVF. Ik ben benieuwd ! Nu maar aftellen hé.

Veel liefs, Koekie -x-

framboos
Berichten: 237
Lid geworden op: 7 juni 2011, 16:38

Bericht door framboos » 11 juli 2011, 16:25

Zabbie, goed nieuws, hé, de hcg blijft dalen! Ondertussen al meer nieuws? En Jill78, weet jij ook al meer?

Ellen, ik duim zeker voor je!! Het is waarschijnlijk weer des te spannender, omdat je er zo lang hebt moeten op wachten!! Maar als we allemaal meeduimen, moet het gewoon helpen!

Koekie, ik heb ook een mk gehad na een geslaagde iui, en de gyn zei nu dat we dus eventjes verder kunnen doen zoals we bezig waren, met iui dus. Heb jij zelf gekozen om over te stappen naar ivf? Vond jouw gyne niet dat je dus wat langer dan 6 keer moest proberen met iui? Ik vraag mij nu af of ik nog lang iui zal kunnen proberen (derde keer was gelukt) of dat de kans toch nog bestaat dat we gauw naar ivf moeten overstappen.
En mag je dan in de "wachtperiode" niet nog twee keer verder doen met iui? Of kan dan niet?

Ik heb ook ontzettend veel steun aan het schrijven hier! Ik kan zelfs zeggen dat dat tot nu toe het enige is wat mij er weer bovenop helpt. Naast mijn moeder en een beste vriendin, heb ik het aan niemand verteld. Ik kan er immers echt niet over praten. Dat gaat gewoon niet. Ik zou ook niet willen dat ik altijd uitleg moet geven aan iedereen die het via via gehoord heeft, is dat raar?

koekie
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 juli 2009, 11:30

Bericht door koekie » 11 juli 2011, 18:37

@Framboos: onze gyné heeft ons de keuze gelaten, ze zei wel dat we eigenlijk geen IVF nodig hebben omdat we dus zwanger kunnen worden met IUI. Maar het kost veel geld. Eén ampule fostimon kost 20 euro. Ik heb er per dag 2 nodig en spuit ongeveer 10 à 12 dagen. Zo kom je snel bij de 400 à 500 euro, alleen al voor fostimon. Daarom doen we nu IVF + je hebt meer kans op slagen. Hoewel we ons daar niet op hebben gebaseerd bij de keuze hoor. Want dat weet je natuurlijk nooit hé.
Het is nu drie maand geleden dat wij onze Ster* verloren en stilaan begin ik meer te verlangen om erover te praten. Niet zozeer voor mezelf, maar om onze Ster* levendig te houden. Ik heb nu zo het gevoel dat we het bestaan van onze Ster* ontkennen door er niet over te praten. Wanneer mensen mij nu dus vragen of wij bijvoorbeeld kinderen hebben zal ik altijd vertellen dat wij een kindje hebben dat tussen de sterretjes woont. Ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt. Dikke knuffel hoor meid ! -x-

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 12 juli 2011, 8:16

Koekie, ik krijg ook meer en meer de behoefte om er met anderen over te praten, en dan voornamelijk zij die geen problemen kennen met zwanger worden, en er dan ook licht over gaan. Ik kan me daar enorm aan storen, vandaar dat ik hen wil laten weten dat het niet altijd goed afloopt, dat het niet allemaal vanzelf goed gaat.
Ellen, spannend, tuurlijk duimen wij mee voor jou!
Jill, hoe was de uitslag gisteren? Weet je al wat?
Dikke knuf aan allen!

jill78
Berichten: 18
Lid geworden op: 7 juli 2011, 15:11

Bericht door jill78 » 12 juli 2011, 11:20

Hey allemaal,

Doordat de 11de een feestdag was, heb ik deze morgen pas kunnen gaan om mijn bloed te laten trekken. Heb net het resultaat gehad en momenteel staat mijn Hcg op 123. De gyn zegt dat het de goede kant uitgaat, weliswaar traag, maar toch de goede richting. Het is ongeveer gehalveerd na 5 dagen. Vanaf nu elke week (dat zal dus elke maandag worden) bloed laten prikken en hopen dat we vlug op nu staan. Mijn pil zal ik na deze strip ook nog 3 à 4 maanden moeten pakken. Na mijn menstruatie (zou toch in principe in mijn stopweek moeten komen) terug naar de gyn. Maar ben vandaag in ieder geval al héél blij dat het gedaald is...een stapje dichter bij mijn doel "de nul" hihi

@ Ellen: ook ik ben aan het duimen voor je meid!!!

@ Zabbie: wanneer moet jij de volgende keer bloed laten prikken?


Bedankt iedereen voor de steun en de duimen hihi
Het doet me deugd dat ik hier een plekje heb waar ik terecht kan.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 12 juli 2011, 13:48

Jill: goed nieuws hè! Weliswaar traag, maar het daalt in ieder geval, dat is toch al goed.
Ik moet vrijdag terug bloed laten nemen, en ben benieuwd of we nog zo goed aan het dalen zijn. Laatste week dat ik het dezelfde dag nog weet, want de 22ste en de 29ste is mijn gyn met verlof :? . Moet de 30ste terug op controle, en als ik goed gerekend heb, heb ik dan net mijn maandstonden, want is in de stopweek van de pil, pfff!
Het is een hele opluchting om hier ons verhaal te kunnen doen, want er is zo weinig bekend rond mola, dat je heel dikwijls op onbegrip stuit, àla: Oh, dus je was eigenlijk helemaal niet zwanger!
Jawel, want ik had wel een vruchtzakje met vruchtje. Maar ik probeer het zelfs niet meer uit te leggen, tegen zoveel onverstand kan ik niet op... Als er zelfs in je eigen (schoon)familie heel luchtig over gedaan wordt, tja. Ben blij dat ik hier de nodige steun vind, dus bij deze: een dikke thanks! X

jill78
Berichten: 18
Lid geworden op: 7 juli 2011, 15:11

Bericht door jill78 » 15 juli 2011, 8:45

Veel succes vandaag Zabbie...Ik duim voor je!!!
Laat je iets weten?

Lieve groetjes en een dikke knuffel.

framboos
Berichten: 237
Lid geworden op: 7 juni 2011, 16:38

Bericht door framboos » 15 juli 2011, 9:46

Hi Koekie, dan begrijp ik de overstap naar ivf zeker! En het is waar, je hebt meer slaagkans ook! Ik duim mee dat het snel lukt én dat het goed gaat!!

Ik hoop dat ik zoals jullie binnen enkele maanden daar ook over kan praten! Het is niet dat ik dat niet wil, maar dan krijg ik een krop in de keel en komen de traantjes er zonder dat ik het kan tegenhouden. Maar zoals je zegt Zabbie, vooral om duidelijk te maken dat het niet altijd loopt zoals je wil en om de impact eens te kunnen verwoorden, want niemand "begrijpt" het echt.

En dan vrees ik dat ik me zodanig onbegrepen zal voelen dat ik zal beginnen twijfelen aan mezelf... Hoe mensen bij jou kunnen concluderen dat je dan niet zwanger was, kan ik echt niet inkomen... En dan moet je het maar blijven uitleggen, terwijl ze het gewoon niet eens proberen te verstaan.

Maar we hebben elkaar nog hé :-)! En dat is inderdaad een hele opluchting!

Zabbie, succes vandaag en Jill, maandag!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten