HUMO 7/6/11

Plaats reactie
amélise
Berichten: 232
Lid geworden op: 30 augustus 2010, 16:36

HUMO 7/6/11

Bericht door amélise » 6 juni 2011, 18:25

Dag iedereen,

in het tijdschrift HUMO van di 7/6 staat er een artikel over mensen die hun babytje moesten afgeven vlak voor of tijdens de bevalling. Ook het thema "prenatale diagnostiek" zou er in aan bod komen. Hopelijk is het een eerlijk en niet-op-sensatie-gericht artikel...

Groetjes!

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 7 juni 2011, 22:13

Bedankt om te laten weten, ik ga morgen Humo halen.

Laura's tweede verjaardag komt eraan en ik merk het aan alles... Vreemd hoe ik alles opnieuw zie, hoor, voel, net zoals ik vorig jaar alles opnieuw beleefde, toen hoogzwanger van onze jongen...

Benieuwd hoe ik de bewuste dag dit jaar zal doorkomen, we hebben alvast vrijaf genomen de 29e...

Cinne
Berichten: 22
Lid geworden op: 4 september 2009, 11:44

Humo

Bericht door Cinne » 9 juni 2011, 9:50

Hallo,

ik ben zelf sinds 13/08/2009 sterrenmama van ons Fre.
Ik vind het artikel prachtig geschreven!

COZAPO (contactgroep zwangerschapsafbreking na prenataal onderzoek) heeft mij er serieus doorgeholpen! In die groep werd ik gesteund, begrepen, kon ik terecht met mijn verdriet....
www.cozapo.org

Misschien kan ik via deze weg nog mama's helpen...

Liefs,

Cndy.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 9 juni 2011, 11:22

gisteren ook reportage in vlaanderen vandaag, vanaf 24:27

http://www.vt4.be/videos/vlaanderen-vandaag-8-juni

heel herkenbaar, met dank aan isabelle en joke (in humo) voor hun moedige getuigenissen. én de empathie van de moeder/interviewster die het interview deed en een prachtige intro schreef in het artikel in Humo.

zoen,

liesje

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 9 juni 2011, 14:25

Vanaf 18:19 bedoel ik...

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 9 juni 2011, 16:05

Ik heb het vanmorgen gelezen, zo ontzettend herkenbaar! Een heel mooi interview, ik heb veel zin om het in te scannen en op m'n facebook te posten, zodat iedereen die ons kent en ons niet begrijpt, het eens zou lezen...
Ik kom ook terug naar MLH, had er een tijdje minder behoefte aan, maar met de tweede verjaardag van ons dochtertje in zicht, heb ik weer meer dan ooit nood aan het begrip dat ik alleen bij lotgenoten kan vinden.

amélise
Berichten: 232
Lid geworden op: 30 augustus 2010, 16:36

Bericht door amélise » 10 juni 2011, 11:54

Ik vond het ook een heel erg mooi, herkenbaar, oprecht interview. Ik hoop dat heel veel mensen het lezen, zodat het misschien toch een beetje duidelijker wordt voor het grote publiek hoe het is om zoiets mee te maken, met zoveel verdriet verder te leven. Ook de intro van het artikel, de journalist die toegeeft dat het thema zo enorm zwaar is, vond ik heel mooi. Bedankt aan Humo en aan de sterrenmama's voor het in de kijker stellen van dit thema, ook al was het voor geen van beide partijen makkelijk.

Wel stel ik mij de vraag bij het cijfer "6 op duizend" mama's verliezen hun kindje rond de geboorte. Ik vrees dat dit cijfer hoger ligt. Is er wel altijd een registratie van "doodgeboorte" als je bvb nog geen 180 dagen zwanger was, als je babytje minder dan 500 gr weegt,... Veel mensen hebben op dat moment echt geen zin in administratie en burocratie.

K'tje, veel sterkte met de 2de verjaardag van je dochtertje, we denken aan je.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten