slechts één op vijf

Plaats reactie
nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

slechts één op vijf

Bericht door nogeenkeer » 7 juli 2011, 10:08

Dag lieve mensen allemaal,

ik deel graag een keer mijn verhaal met jullie. Toen we drie jaar geleden trouwden wilden we graag snel kindjes en groot was ons geluk toen we al vlak na onze huwelijksreis zwanger bleken! Dolgelukkig werd iedereen ingelicht na een positieve echo (met hartactiviteit) op 8 weken zwangerschap. Op 12 weken mocht ik terug voor een tweede echo en de gynae merkte al direct dat het was misgelopen. Ik dacht dat mijn wereld ging instorten. Na een aantal emotioneel bijzonder belastende maanden, bleek ik echter terug zwanger. Gans mijn zwangerschap heb ik schrik gehad, maar ditmaal ging alles ok en eind 2009 werden we mama en papa van een fantastisch zoontje. We wilden graag snel een tweede zodat onze kindjes samen konden opgroeien en probeerden daarom al vlug opnieuw zwanger te geraken. Enkele maanden nadien kreeg ik plots bijzonder hevige krampen in mijn buik. Een bezoekje aan de spoed bracht aan het licht dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en dat ik dringend geopereerd moest worden. We dachten dat we dan wel eindelijk alle miserie door zouden zijn, maar dit jaar kreeg ik al twee keer eeen vroege miskraam. Op vijf zwangerschappen ging het dus slechts één keer goed. Stilaan wordt het lastig om te geloven dat het nog een keer zal lukken, al blijven we hopen. Tot het zover is proberen we gewoon gelukkig te zijn met het prachtige wondertje dat we al kregen en geniten we van mekaar en dat geweldige ventje. Heeft er nog iemand een gelijkaardig verhaal? Is het allemaal goed afgelopen uiteindelijk?

Groetjes.

LaBatsa
Berichten: 784
Lid geworden op: 1 september 2009, 14:49

Bericht door LaBatsa » 24 augustus 2011, 13:24

Mijn score is iets beter: 2 op 5 :?
Mijn eerste zws was buitenbaarmoederlijk, uit de 2e is mijn zoontje geboren, de 3e was een miskraam op 7 weken en de 4e was weer een buitenbaarmoederlijke zws. Hierna moesten we verder met ivf (wegens geen eileiders meer). Na tp van cryo uit 4e poging is na mijn 5e zwangerschap ons dochtertje geboren.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 20 december 2011, 10:28

Het ziet er naar uit dat het één op zes gaat worden. Ben terug zwanger. Gisteren eerste hcg-bepaling in het bloed: 302 en dat voor 5 weken zwangerschap. Gynae zei dat het nog onder de normale waarden valt maar aan de lage kant is. Exact, maar dan écht exact hetzelfde verhaal als in januari van dit jaar. Het lijkt ons gewoon niet meer gegund. Ik ga nu een keer naar een homeopaat gaan waar een collega van mijn man goed mee geholpen was na 2 miskramen op 16 en 20 weken. Of eens verder horen/kijken naar info van Dr. Noens in Gent die blijkbaar veel expertise heeft op vlak van miskramen. Vrijdag nog wel terug voor tweede bn: misschien nog ff dat waterkansje afwachten... :roll:

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 20 december 2011, 19:08

Beste nogeenkeer,

Het spijt me erg om te horen dat je dit nog eens moet doorstaan. Hoewel mijn score nog heel wat lager is (1op3) kan ik mij zo goed voorstellen dat je alleen maar angstiger wordt.
6 jaar geleden zijn wij aan kindjes begonnen. Na 3 lange jaren waren we eindelijk zwanger. Na een gecompliceerde en angstige zwangerschap en dito bevalling hebben we nu een prachtige dochter. Wij wilden ook graag vrij vlug een tweede kindje. Gezien we op ons eerste reeds 3 jaar moesten wachten zijn wij onmiddellijk voor een tweede gegaan. Nu zijn we bijna 3 jaar en 2 miskramen verder. Ik dacht dat mijn enigste probleem zwanger worden was, maar blijkt nu ook dat zwanger blijven een probleem is.

Ik hoop oprecht dat je een klein kerstmirakeltje krijgt deze week. De kaarsjes branden en zolang er hoop is ...

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 22 december 2011, 11:36

@nog een keer:

Ik kan best begrijpen dat het terug bang afwachten is voor jou wat dit vruchtje gaat doen en je hcg waarden..wel fijn dat je al het moederschap mag beleven met je zoontje hé!Trek je hieraan wat op!

Bij mij is het dit jaar ook 2keer verkeerd gelopen,de 1ste keer op 10weken(tenminste we hebben het dan pas ontdekt bij de 2de echo,géén hartactiviteit en een té klein vruchtje volgens het aantal weken zwangerschap!)
Zware dobber...een rustpauze ingelast en in juli was is terug zwanger,althans een positieve zwangerschapstest en een hcg van 582...maar bij bezoek aan gyneacoloog bleek dat er géén vruchtzakje of vruchtje te zien was...hoe is dit toch opnieuw mogelijk ?en nog minder te begrijpen dan de 1ste keer...ondertussen moeten wij overstappen naar IVF,dus hopelijk in het nieuwe jaar,nieuwe hoop en toekomstplannen!!

Sterkte :wink:

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 22 december 2011, 14:57

Hey Valentijn, Mietje,

bedankt voor jullie steun. Morgen weet ik meer, maar ik verwacht er niets van. We zien wel hé. Ik hoop voor jullie beiden dat 2012 superfijn babynieuws mag brengen!

Knuf,
nogeenkeer.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 26 december 2011, 22:39

Hey nog een keer:

Hoe is het nu met je? Ben je al terug op controle geweest?

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 27 december 2011, 15:45

Hoi Mietje,

vorige vrijdag ben ik terug op controle geweest en hcg was vrij goed gestegen: van 320 naar 935 op 3,5dag. Morgen terug bloed laten trekken en dan weten we weer meer...

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 7 januari 2012, 19:00

Hoi Nog een keer:

Even geleden, hoe is het met jou nu? Heeft de hcg waarde zich positief voortgezet? Ik hoop het van harte voor jou!!

Beste wensen voor het nieuwe jaar!!!!! :wink:

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 7 januari 2012, 21:13

Hey Mietje,

lief dat je nog aan me denkt! En ja, voorlopig evoluteert het positief. Derde bloedname 5000, vierde bloedname 26850 en intussen regelmatig verschrikkelijk misselijk. Nu maandag het lastigste moment, eerste echo, en bang afwachten of er een kloppend hartje te zien is. 'k Had me intussen verhuisd naar "zwanger en bang"-topic, vandaar dat ik het hier nog niet had geschreven. Intussen doe ik volledig wat ik me had voorgenomen niet te doen: er van uitgaan dat het in orde is en we eindelijk een tweede wondertje mogen verwelkomen. We'll see, 't zijn spannende dagen alleszins!

knuf,
nogeenkeer.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 7 januari 2012, 21:15

Oh, en uiteraard ook mijn beste wensen voor jou! Sorry, ik ben een beetje egoïstisch, zo gefocussed op mezelf momenteel... :oops:
Mag ik jou voor 2012 ook een gezond kindje toewensen? Wat is je situatie?

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 12 januari 2012, 19:43

Beste nogeenkeer,

Super grote proficiat, hopelijk was de echo positief.
Het is je van harte gegund.
laat 2012 jouw jaar zijn, je hebt het meer dan verdiend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten