een jaar geleden werd onze Elize dood geboren

Plaats reactie
Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

een jaar geleden werd onze Elize dood geboren

Bericht door Nellie » 8 juli 2011, 0:11

Ik lag al in bed, maar kon niet slapen.

Vandaag is het de verjaardag van onze dochter Elize*. Verjaardag, zo'n vreemd woord... Ze was gestorven in mijn buik, ze blijft voor altijd 0 jaar.

Ik heb het moeilijk, mijn ventje ook. Toch raar hoe mannen en vrouwen zo anders reageren!

We zijn terug zwanger, bijna 24 weken ondertussen. Bij Elize ging het nu ongeveer fout, ze werd geboren op 26 weken, maar uit de autopsie bleek dat haar orgaantjes al 2 weken aan het falen waren, vooral aan de lever was dat duidelijk te zien.

We beginnen zo stilletjes aan te plannen. Ik ben aan het broeden op mijn ontwerp van het geboortekaartje, de babyborrel is gepland, de datum voor de doop (samen met grote zus Lieke) is vastgelegd.

Mijn ventje wil Elizes naam liever niet op het geboortekaartje. Hij wil er een sterretje op zetten en that's it! Maar daarover zullen we nog eens moeten praten, want Elize is toch ook ons kindje? Wat vinden jullie? Voorstelletjes?

Ik wou ook graag terug ballonnen oplaten, zoals we vorig jaar deden op haar afscheidsdienst. Alweer, mijn ventje zou dat liever niet hebben.

Het is duidelijk wie hier de broek draagt, zeker? X

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 8 juli 2011, 8:07

Dag Nellie,

ik kan me niet voorstellen hoeveel verdriet jullie nog hebben over Elize. Een hele dikke knuf om je te steunen! Zelf heb ik één buitenbaarmoederlijke zwangerschap en drie miskramen achter de rug, dus ik ken wel die frustratie en gevoelens van "waarom bij ons". Het moet heel zwaar zijn om nu exact één jaar verder te zijn. Je zal dit op één of andere manier altijd meedragen. Ik kan niet zeggen wat jij en je man moeten doen of voelen, kan je alleen maar aanraden om er samen over te praten en proberen overeen te komen wat best is. Het belangrijkste is dat jullie het een plaatsje kunnen geven en op jullie eigen manier kunnen verwerken. Veel succes met het verdere verloop van je huidige zwangerschap.

Groetjes,
Nogeenkeer

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 8 juli 2011, 9:30

Nellie,

bij ons is het al meer dan twee jaar geleden dat ons eerste kindje Laura geboren werd op 21 weken.

Iets meer dan een jaar later is ons zoontje Sem geboren, en op zijn geboortekaartje stond "broertje van Laura*". Niks meer, maar zeker niks minder. We wilden het zo!

Als jij graag haar naam op het kaartje zet, en ballonnen wil oplaten, probeer dan duidelijk te maken aan je man dat het voor jou héél erg belangrijk is om dat te doen...

Een dikke knuffel voor haar eerste verjaardag, 't doet wat met je hé die eerste. Ik persoonlijk vond de tweede verjaardag iets makkelijker, maar da's misschien omdat we nu Sem hebben...

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 8 juli 2011, 11:35

Dikke knuffel Nellie!

Het moet verschrikkelijk zijn, in mijn ogen 't ergste dat er is.

Ik kan begrijpen dat jij en je man er totaal anders over denken. Mannen vinden dat we "doormoeten" met 't leven maar als mama die het kindje 26 weken bij haar gedragen heeft, is dat niet zo makkelijk.

Als jij er behoefte aan hebt om ballonnen op te laten, moet je het doen. zelfs al moet je het alleen doen. er zal wel een vriendin of je mama of je zus mee willen doen. 't is niet omdat je ventje er geen behoefte aan heeft, dat het voor jou niet zinvol is.

Wat 't geboortekaartje betreft, heb ik misschien een ideetje. alhoewel je het totaal niet kan vergelijken ( en dat wil ik zeker niet pretenderen). Mijn mama is gestorven kort voor ik zwanger werd van onze jongen. zij was echt zo'n geboren grootmoeder, ze leefde voor haar kleinkinderen. moest ze nog geleefd hebben zou ze voor de tweede keer meter geweest zijn. Ik vond dat ze niet mocht ontbreken op 't geboortekaartje en dus stond er : " Als ik naar de sterretjes kijk, knipoogt moeke naar mij"

Misschien kan jij dat er op zetten voor Elize. nogmaals de vergelijking slaat nergens op, maar 'k wou je gewoon een ideetje geven. heel veel sterkte in de komende weken die waarschijnlijk heel zwaar voor jou gaan zijn. En een dikke proficiat met je zwangerschap!
Cinne

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 8 juli 2011, 22:01

Gelukkige verjaardag, Elize!

Knuffel Nellie, is heel moeilijke verscheurende verjaardag.

Denk aan jullie...

Liesje

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 8 juli 2011, 22:49

Lieve Nellie,

een hele dikke knuffel ook van hieruit... Het zijn echt hele moeilijke dingen he... Morgen is het ook bij ons een jaar geleden dat we ons eerste kindje verloren, weliswaar wat vroeger in de zwangerschap, maar toch. Het blijft een leegte. Ook ik ben nu terug zwanger, 22 weken. En ondanks dat blijft het een groot verdriet en gemis, want het had ook zo anders kunnen zijn he. Wij gaan wel iets vermelden op het geboortekaartje, al weten we nog niet goed hoe precies. Als ik jou was, zou ik dat doen. Waarom wilt je man dat liever niet? Is dat om vervelende reacties te vermijden? Dat vind ik wel begrijpelijk, maar langs de andere kant is het jullie gezinnetje en jullie gevoelens, en moet jij je ook goed kunnen blijven voelen. Als het voor jou belangrijk is, zou ik je echt aanraden om het er met je man over te hebben...

Heel veel moed alleszins nog vandaag. Ik hoop dat je er toch iets moois van hebt kunnen maken, in je hart. Elize zal deze avond extra schitteren voor jullie...

Veel liefs
Babs
xxx

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 11 juli 2011, 9:40

Hi Nellie,

ach die verjaardagen ... zeker die eerste is een moeilijke dag, maar je geraakt het nooit gewoon. Want inderdaad het is niet echt hun verjaardag .. die zou een andere maand moeten zijn, bij ons een keer een ander jaar ...

Het is soms moeilijk om ergens te verwijzen naar kleine Elize op kaartjes of zo. M'n ventje laat me daar altijd vrij in, maar ik voel bij hem wel een grotere afstand. Dus ik wil het dan niet te expliciet vermelden. Maar ik probeer wel altijd symboliek te steken in de tekeningetjes of teksten. De mensen die ons echt kennen, hebben altijd door dat onze twee speciale schatten aanwezig zijn. Anderen die ons minder goed kenne, schrikken we minder snel af ... Zo zijn zonnebloemen, vlinders, sterretjes altijd heel belangrijk.

Lieve knuffel, jullie zitten vaak in onze gedachten ..

Liefs

Kimmeke13
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 1:24

Bericht door Kimmeke13 » 2 augustus 2011, 2:43

Hallo,

een late hieperdepiep voor Elize*.

Ik kan het me nog niet voorstellen hoe mijn Lucasje* zijn eerste verjaardag gaat zijn. Ik heb het nu al elke maand moeilijk. Elke 15de van de maand denk ik van, mmm..nu zou hij dit kunnen of dat doen of... .

Proficiat met je nieuwe zwangerschap! 'k Hoop dat alles goed gaat.
Ivm met de geboortekaartjes kan je misschien een tekstje zetten:
"Met een beschermengel aan mijn zijde, ga ik de wijde wereld in met grote zus Lieke."
Of zoiets...

Groetjes en veel geluk met de zwangerschap van een mede-sterrenmama...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten