steeds weer biochemisch

Plaats reactie
L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

steeds weer biochemisch

Bericht door L*** » 24 oktober 2011, 11:46

hallo allemaal,

ik ben 34 jaar, we zijn 4 jaar bezig met kindjes-willen-krijgen. we hebben 6iui en 8 (verse) IVF-pogingen achter de rug.
1 keer was ik zwanger, miskraam na 6,5 weken. de 4 daaropvolgende keren 'bijna-zwanger' dwz hcg 8, 11, 17 en een hoge progesteron-waarde.
na laparoscopie werd uitgebreide endometriose vastgesteld, weggenomen en nabehandeld.
dat kon de boosdoener zijn, maar voor zoveel keer op een rij?
en nu dus de poging na de endometriose: alles op alles gezet, met voedingssuplementen, immuuntherapie, ... resultaat: opnieuw biochemisch.

hoe kan dat nu?
de prof noemt biochemische zwangerschap hetzelfde als een miskraam, gewoon heel vroeg. er is dus duidelijk iets mis met de innesteling. of met onze embryo's?

is er iemand met gelijkaardige ervaring?
en met tips om verder te geraken dan 6,5 weken zwangerschap?

bedankt

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 24 oktober 2011, 12:01

Hoi L***,

hebben ze al bloed- en erfelijkheidstesten gedaan? Kwam daar iets uit? En zo'n onderzoek van je baarmoeder om te zien of je geen tussenschot hebt? Want weet dat dat ook innesteling kan verhinderen. Ik zou vermoeden dat bovenstaande al lang uitvoerig getest is gezien je medische toestand maar wil maar meegeven wat mijn gynae zei dat mogelijk was van testen...
Alleszins, dikke knuf voor alweer slecht nieuws. Ik heb ook drie miskramen achter de rug en één bbz maar ook wel één gezonde zoon, dus wij weten ten minste dat het kan.
Ik weet dat een collega van mij man ten einde raad naar een homeopaat was gedaan en die had bij haar direct een probleem gevonden (terwijl gynae niets vond) en zij heeft toen na 2 (zij het late - 16 en 20 weken) miskramen een gezonde zoon gekregen. Ook hoor je af en toe dat accupunctuur kan helpen maar daar weet ik zelf weinig over.

Veel sterkte met je verlies.
Nogeenkeer.

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 26 oktober 2011, 22:42

Hier 3 keer een biochemische miskraam. Laatste keer werden er 2 cryos teruggeplaatst in mijn natuurlijke cyclus (eisprong afgewacht en dan TP) zonder enig hormoon in te nemen (ook geen utrogestan ofzo), en ik werd zwanger en bleef zwanger!! Prof Devroey zei tegen me dat uw eigen hormonen nog altijd de beste zijn en dat het baarmoederslijmvlies dan een veel betere kwaliteit heeft. Tp in natuurlijk ecyclus kan natuurlijk niet bij een verse poging wanneer je hormonen MOET nemen of wanneer je geen eisprong hebt van jezelf (PCO?).

Mijn zoontje is nu 14 weken en ligt zalig in zijn bedje.

PS: ook hier endo graad 4, maar wel geopereerd in UZLeuven.

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 26 oktober 2011, 22:44

Ik heb ook wel accupunctuur gedaan en strikt het voedingsadvies gevolgd (bij Johan Roose, zie website).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten