Mola-zwangerschap

Plaats reactie
E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Mola-zwangerschap

Bericht door E+P » 26 oktober 2011, 15:55

Hallo iedereen,

ik zoek info en ervaringen van mensen die een (partiële) mola-zwangerschap hebben gehad.

Bij de echo van onze vlokkentest (die by the way mislukt is) heeft men ons te kennen gegeven dat het niet goed zit met de moederkoek. Er is kans op een chromosonale afwijking. Op het blad van de gevraagde bloedafname lazen we "kans op mola".

Als dat zo is, stevenen we regelrecht op een miskraam af + de mogelijkheid om de eerste 6 maanden tot half jaar niet meer zwanger te mogen worden.

We hebben hier en daar al wat info gevonden. Maar zijn er hier op DVO mensen die spijtig genoeg hetzelfde hebben meegemaakt? Kan je ons dan iets laten weten?

Bedankt!

Eva

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 oktober 2011, 16:08

Eva,

Ik vind het oprecht heel vreselijk dat je dit overkomt. Ik duim alsnog dat het nog in orde mag komen, maar ik weet hoe vreselijk het nu al moet aanvoelen. Je krijgt precies geen eerlijke kans hé meid. Dikke knuf.

Zelf heb ik geen (partiële) mola-zwangerschap meegemaakt (alé khoop dat dat zeker niet het geval is nu maar denk het niet). Maar ik weet dat er hier vroeger wel al over geschreven is geweest. Je moet anders eens kijken bij "hcg daalt veel te traag".

Sterkte meid!

Liefs,

Bokje

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 27 oktober 2011, 9:49

Eva, klopt wat Bokje zegt, bij HCG daalt veel te traag vind je hierover meer info.
Ik heb jammer genoeg zelf in juni een partiële mola-zwangerschap meegemaakt, en ik zou eind deze maand mijn laatste bloedname gehad hebben, dan zou ik vanaf begin november terug zwanger mogen worden, dus al bij al heeft het nog geen 6 maanden geduurd bij mij. Een mola-zwangerschap zou iets langer duren om terug zwanger te mogen worden.
Veel sterkte hoor!

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 27 oktober 2011, 9:56

Bedankt, Bokje, ik ga dat zeker eens bekijken.

Na een nachtje slapen (nu ja, echt veel was dat nu ook weer niet) heb ik mijn vraag wat kunnen verfijnen.

Als ik de enkele verhalen over mola lees, dan gaat dat vooral over mensen waarbij het niet levensvatbare vruchtje stopt met groeien voor 10 weken zwangerschap. Bovendien zouden deze kleine prutskes daarvoor zeer traag groeien.
Nu leefde ons wriemeltje gisteren nog (op 10 weken 2 dagen volgens zijn/haar grootte). Bovendien groeit het nog steeds zoals het moet, het was precies 1 week ouder dan de echo van vorige week woensdag.

Misschien hou ik me vast aan een strootje, maar als er hier mensen rondlopen met een mola-verhaal, zouden jullie het dan erg vinden om te vertellen hoe oud (dus hoeveel weken) jullie kleine wezentje is geworden? Alvast bedankt!

eva

KDB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 september 2012, 11:25

Partiële mola

Bericht door KDB » 19 september 2012, 11:28

Hallo,

Ik heb net een miskraam achter de rug, waaruit na onderzoek blijkt dat het om een partiële mola gaat. Ik maak me zorgen en zou graag even horen van anderen hoe het hen verging?

Bedankt,
Karen

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Partiële mola

Bericht door flien » 19 september 2012, 21:28

Hoi,
heb ook 4 weken geleden een mk gehad met curetage. Voor zover ik weet hebben ze geen verder onderzoek gedaan op het dode vruchtje.
Wat is partiële mola, als ik vragen mag ?
Ik wens je veel steun en troost toe. Sterkte, Flien.

KDB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 september 2012, 11:25

Bericht door KDB » 21 september 2012, 13:51

Hey,

In mijn geval werd het vruchtje onderzocht omdat dit reeds mijn 2de MK is en omdat alles leek goed te gaan tot 9 weken maar dan ineens stopte het hartje. Volgens mijn gyne kunnen 2 opeenvolgende MK nog gewoon "toeval" zijn, als je al eenmaal voldragen hebt. Ik heb inderdaad al een dochtertje, dus ben blij dat ze toch besloten heeft de foetus te laten onderzoeken. Maar als het jouw 1ste MK is dan denk ik niet dat je je veel zorgen moet maken. Bij een mola ontstaan er vreemde cellen die groeien op de plancenta. Deze kunnen na de curettage blijven doorwoekeren en moeten zeker uit het lichaam verdwijnen. Daarom moet ik nu iedere week mijn HCG laten controleren en mag ik gedurende 4-6 maanden niet opnieuw zwanger worden. Wat toch wel een enorme klap was. Ik heb even door de andere fora gebladerd over dit onderwerp, en wat ik als "symptomen" zou kunnen beschrijven (wat ik gemeen heb met andere verhalen), zijn wel een hele hoge HCG bij aanvang en een vruchtje dat minder ver blijkt te zijn dan gedacht. Maar dat is mijn gevoel, zeker geen wetenschappelijke uitleg.
Ook voor jou veel sterkte, ik hoop dat je snel terug zwanger bent. Misschien niet de beste raad maar in mijn geval bood dat toch wel troost...

Groetjes,
Karen

Katrienemie84
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 19:34

Bericht door Katrienemie84 » 21 september 2012, 17:00

Hoi KDB!

Ik hen het zelf niet voorgehad maar een vriendin van mij wel. Inderdaad het vruchtje stopt met groeien maar de placenta blijft wel verder groeien. Ze hebben een curettage gedaan en 3 maanden later was ze opnieuw zwanger en bevallen van een flinke zoon.

Alvast veel succes!

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 21 september 2012, 18:03

tjah kdb, dat zou inderdaad wel een troost zijn.
Al heeft het voor deze mislukte zwangerschap 3 jaar geduurd en 9 embry terugplaatsingen uit 3 icsi behandelingen eer we eindelijk eens zwanger waren.
Mijn hcg was op 4 weken 500 en de week daarop 5000. Op de echo van 7 weken was het vruchtje te klein en op 8 weken gestopt en geen hartslag meer.
Helaas zal even snel weer zwanger worden er niet inzitten.
Er werd nu gisteren bloed genomen om erfelijkheidstesten enzo op te doen. Nu ist het sowieso 10weken wachten alvorens we weer met icsi zullen kunnen starten.
Tzal dus weer niet voor dit jaar meer zijn. En behandelingsjaar 4 wordt gestart in 2013...

KDB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 september 2012, 11:25

Bericht door KDB » 23 september 2012, 11:37

Ai Flien, wat vind ik dat erg. Wij hebben voor ons dochtertje meer dan een jaar moeten proberen en ben zwanger geworden na een derde IUI behandeling. En ik vond dat al een hel... en nu zit ik in een andere... Maar ik probeer het echt te relativeren want ik denk dan dat het altijd erger kan... Ik hoop echt van ganser harte dat een nieuwe poging bij jullie lukt, want ik weet dat het wachten zo pijnlijk is, en zoveel moeite kost door al die behandelingen terwijl het lijkt dat de ganse wereld rondom jou zwanger wordt na een maand gestopt te zijn met de pil... Tenminste weet je nu dat het mogelijk is om zwanger te worden, hoop doet leven... Misschien levert jouw bloedonderzoek iets op?
@katrienemie84, het is echt super te horen dat het toch snel in orde kan komen! ik wacht bang af naar volgende week en hoop dat mijn HCG goed gezakt is...

Katrienemie84
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 19:34

Bericht door Katrienemie84 » 23 september 2012, 18:01

Ik duim met je mee KDB!

Justine
Berichten: 757
Lid geworden op: 25 februari 2010, 18:17

Bericht door Justine » 5 mei 2013, 21:00

HeyKDB,

Hoe is het nu met jou? Lees dat jij in sept een partiële mola zwangerschap hebt gehad...
Heb je ondertussen al groen licht gekregen om voor een tweede kindje te gaan?
Ik heb 2 weken geleden m'n 3de miskraam gehad en donderdag tel gekregen van de gyn dat het deze keer ook om een partiële mola gaat. Heb de gyn nog niet gezien sinds telefoontje en heb ook zoveel vragen, maar er is niet veel te vinden op internet...

Zijn er nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hun verhaal kwijt willen?

Groeten,
Justine

KDB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 september 2012, 11:25

Bericht door KDB » 2 oktober 2013, 15:12

Hallo,

Ben even niet meer op het forum geweest, maar ik kan misschien wel mijn verhaal verder afmaken ter info voor diegenen die hetzelfde meemaken. Ik had in september 2012 een miskraam met partiële mola, met als gevolg iedere week een bloedafname om te zien of de HCG verder zakte. Mijn HCG zakte goed maar langzaam, pas in december/januari stond ik laag genoeg om opnieuw te mogen proberen. Ik heb dan ook nog twee camera-onderzoeken van de baarmoeder moeten laten doen, mijn gyne wou zien of er niets achtergebleven was na de curettage waardoor de HCG zo traag zakte. Dat was idd het geval, tijdens het eerste onderzoek heeft ze dat zo met een tangetje kunnen verwijderen, en toen moest er nog een biopsie genomen worden omdat overblijfsels tot een infectie kunnen leiden. Dat was idd ook het geval, dus na een antibioticakuur, het nieuwe camera-onderzoek en eindelijk eens goed nieuws, alles weg, infectie verdwenen en in februari konden wij terug proberen. Van mijn gyne mocht ik direct hormonen beginnen nemen om het proces wat te versnellen (we waren ondertussen al meer dan een jaar weer bezig) en de eerste drie IUI pogingen mislukten door een verkeerde hormonenbalans en te klein eitjes ondanks de hormonen. Dus hormonen opgedreven met als resultaat, twee goede eitjes en nu 24 weken zwanger van een tweeling! Dat is in de eerste weken ook niet zo goed gegaan, mijn HCG steeg niet voldoende dus veel angst voor een nieuwe miskraam. Dan één duidelijk vruchtje en een weekje later ook het tweede. Maar met alles wat er gebeurd is zal ik pas echt gelukkig durven zijn als ik ze beide in mijn armen kan houden!
Ik hoop toch dat dit een hart onder de riem kan steken van iedereen met hetzelfde probleem. Er is dus idd licht aan het einde van de tunnel, ook ik geloofde er toen niet in...
Ik hoop voor jou Justine dat jij ondertussen ook groen licht hebt gekregen?

Groetjes,
Karen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten