BBZ, inspuiting methotrexaat

Plaats reactie
Tascha
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 januari 2010, 18:25

BBZ, inspuiting methotrexaat

Bericht door Tascha » 1 november 2011, 8:34

Hallo allemaal,

Gisteren werd op de eerste vroege echo vastgesteld dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb. Ik was op dat moment 7 weken zwanger. Er werd geopteerd om eerst te proberen met een inspuiting met methotrexaat (soort chemo) te trachten het vruchtje te laten afsterven. Als dat niet zou lukken moet er toch nog geopereerd worden. Ik hoop dat het zal werken, want het is zo allemaal al moeilijk genoeg!
Vannacht veel last gekregen van diarree en misselijkheid. Ik ben ook heel bang voor nog meer complicaties zoals een eileider die toch nog zou barsten... Nu moet ik wachten tot volgende week maandag om weer een bloedname te laten doen en te zien of het hcg daalt...
Iemand hier ervaring mee?

siel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 november 2011, 0:40

Bericht door siel » 21 november 2011, 0:48

Heb ook een BBZ gehad, ik was 7 weken zwanger. Bij mij zat het niet in de eileider. Bij vaststelling was ik al 8 weken, maar er was geen hartactiviteit. Chirurgisch verwijderen was geen optie omdat ik nog een kinderwens heb. Ze hebben direct methotrexaat toegediend. De eerste week groeide het volume nog, de kuur sloeg niet aan, de tweede spuit deed wel zijn werk. De groei stopte en erna nam het stilletjes af. Ik was vooral heel moe en misselijk, in het begin had ik vooral last van mijn reukzin. Na de 2de spuit was het erger, ik moest veel overgeven en had problemen met eten. ook mijn haar viel uit.
Veel sterkte nog.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 21 november 2011, 8:23

Hoi Tascha,
ik neem aan dat je nu intussen wel zal weten wat het geworden is...ik schrijf mijn ervaring hier nog neer, weet niet of je er nog iets mee bent.
Ik heb vorig jaar in september een bbz gehad. Bij mij werd dit ontdekt toen ik 6 weken was en met enorm veel buikpijn naar de spoed ben getrokken. Mijn hcg stond ook effectief op peil van 6wk zwangerschap en vruchtje was gewoon gegroeid in mijn eileider. Omdat ik zo veel pijn had, krijg ik geen keuze: ik moest direct onder het mes. Ze hebben er zelfs nog een paar verpleegkundigen voor uit hun bed gebeld. Ze konden mijn eileider spijtig genoeg niet sparen en ik vond het herstel van de kijkoperatie toch ook serieus tegenvallen. Ik heb twee weken een opgeblazen buik gehad van de operatie en kon eigenlijk niet volledig rechtop lopen. Dus een operatie is echt niet leuk. Anderzijds, als ik Siel haar verhaal lees en ze zoveel last had met overgeven, haaruitval ed is ook dat niet ideaal natuurlijk... Hopelijk gaat het intussen goed met jou!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten