bloedingen met utro/progynova

Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

bloedingen met utro/progynova

Bericht door stefanie » 19 februari 2012, 17:04

hallo,
weet niet goed waar mijn berichtje neer te zetten
hopelijk stoot ik hier niemand mee tegen de borst,
sinds vrijdag weet ik dat we `zwanger`zijn maar het hcg stond veel te laag 38namelijk,dinsdag moet ik trug voor bloedafname.moest het nu helemaal fout gegaan zijn ondertss met het vruchtje zou je bloedingen krijgen ook al neem je utro en progynova of zou dit het ook tegenhouden?
mvg stefanie

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 februari 2012, 10:10

Hey Stefanie,

Kheb al wat ervaring met miskramen en ook met lage hcg's (en met hoge).
Nu zoals ik al bij zwanger/kinderen schreef betekent een lage hcg voor mij niet een slechte afloop. Ik had bij mijn zoon een hcg v 35. Niet echt bijster goed kunnen we zeggen. Maar het verdrievoudigde na twee dagen en het is verder in stijgende lijn gegaan. Alleen mijn progesteron en oestradiol hbb ook wat laag gestaan. Maar mijn zoon hft zich erdoor gesparteld.

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik nooit mijn beginwaarden gekend maar op 5wkn zw had ik een hoog hcg: meer dan 5000 (wat betekent 5 tot 6wkn zw). Ik had niets van symptomen dat het mis zou gaan. Integendeel de misselijkheid nam toe. Er waren geen bruinverlies, geen bloedverlies (ik nam toen geen utro of iets anders v medicatie). Op de eerste echo (7wkn) kwam de eerste slag: het vruchtje was een week te klein (zelfs iets meer) maar er was een hartje. Een week later moesten we terugkomen voor een controle-echo. De misselijkheid bleef toenemen en ik had geen bloedverlies of bruinverlies. Maar jammer genoeg was het vruchtje dood op echo :cry: .

Bij mijn derde zwangerschap had ik 17d na pu een hcg-waarde v 360. Goed hoog dus. Misselijkheid nam ook hier toe naarmate de tijd vorderde. Maar hier kreeg ik op 5wkn3d (ongeveer) bruinverlies ondanks utrogebruik. Maar dat was weinig. Kwas wel ongerust maar ja had bij mijn zoon ook bruinverlies gehad wat niets betekende. Op 6wkn liet ik terug een bn doen en die was goed volgens crg, terwijl ik zelf niet gerust was. Drie dagen later heb ik terug een bn laten doen voor mijn gemoedstoestand. En die dag kreeg ik bloedverlies ondanks utro-gebruik. Ik kreeg telefoon dat het hcg goed gestegen was maar dat mijn progesteron wat gezakt was. De volgende dag kreeg ik bloedverlies zoals bij de regels. En ja op 7wkn bevestigde de echo dat het ook deze keer niet goed was (wat ik wel wist want ik kreeg zoveel bloedverlies dat het niet goed meer kon zijn).

De vierde zwangerschap ben ik nu mee bezig. Het is de zw na de tp ve cryo. Deze keer verliep het terug anders. Ong 16d na mijn eisprong (11d na tp) kreeg ik bloedverlies. Weinig, maar toch wat. Dus ik dacht deze poging is mislukt. Ik belde het crg om te vragen of ik die dag niet al een bn kon laten doen, dan kon ik stoppen met de utro. Dat mocht. Ik kreeg id namiddag een verrassend telefoontje: het was positief maar wel 'maar' 25. Dus ik moest 3d later terug een bn laten doen om te kijken of het gestegen was. Ja dat was het geval maar veel te weinig: het was maar 40. Nadien zette het bloedverlies enorm door. Vier dagen later (afgelopen vrijdag) moest ik terug gaan voor controle. Ondanks dat ze me vorige maandag had gezegd da ik er zeker v kon zijn dat het vrijdag gezakt zou zijn bleek het alsnog gestegen te zijn (nu ja, is een specialiteit v mijn lijf om moeilijk te ontzwangeren - was ook zo bij de andere mk). Nu moet ik morgen terug om te kijken hoe het is. Maar hoop hbb ze me totaal afgeraden hoor. Het progesteron was ook goed gedaald en mijn hcg was veel te weinig gestegen (twas 80).

Utrogestan houdt bij mij wel de russen tegen, maar dus niet steevast het bloedverlies bij een miskraam.

Ik wil alleen met mijn verhaal aanduiden dat het echt alle kanten op kan. Zw-symptomen of niet, het betekent in mijn geval niets. Een hoog hcg of niet het betekent ook niets. Bloedverlies of niet, ook dat hoeft niets te betekenen.

Ik weet waar je doormoet en ik weet hoe onzeker die periode is en hoeveel angst je hebt. Maar ik duim en hoop voor je dat het afloopt zoals bij mijn eerste zwangerschap!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 21 februari 2012, 14:52

Vandaag is het dan echt onze d-day,vanmorgen ons zoontje afgezet bij de oma(gezegd dat ik ook moest werken,want niemand weet van onze behandelingen voor een brusje)dan maar richting Gent gereden wat waren dat een lange kilometers heen en trug.

Om 14u na veel te lang moeten wachten het telefoontje dat ons leven kon veranderen,maar helaas ons friemeltje heeft het niet overleefd,het hcg was nog gezakt naar 29.

Ohh friemeltje je had moeten uitgroeien tot een schat van een baby,je was zoooooooooooo welkom geweest hier bij ons.hoe klein je ook nog was,ik zal je nooit vergeten.

XxX

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 24 februari 2012, 12:59

@Stefanie:

Vindt het zo jammer voor jou dat jullie héél slecht nieuws hebben gekregen dinsdag.. :cry:

Net als voor jullie is voor ons dinsdag ook uitgedraaid op een echte kl*te dag :(
Wat oorspronkelijk gestart was als een dag met grote verwachtingen en véél optimisme is uitgedraaid op een waar nachtmerrie..
We zijn een jaar bezig met behandelingen,eerst iui's,nu overgestapt op icsi behandelingen, dinsdag was mijn 1ste pick up van 5 goede eicellen!
Pick up verliep héél goed,niet echt pijnlijk,verdoving deed goed zijn werk :) maar in de namiddag kreeg iemand van het labo in mijn kamer die me kwam vertellen dat er "iets verkeerd"was gegaan met mijn eicellen..!!?? Aangezien ze moeten worden overgebracht naar Brugge om daar bevrucht te worden,zou er daar iets verkeerd zijn gelopen...tot op de dag van vandaag weet ik nog niks meer van wat er is gebeurd??...Er is ergens een fout gebeurd maar niemand neemt tot nu toe zijn verantwoordelijkheid op!
En sedertdien doorspartel ik de dagen...met héél véél verdriet :(

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 24 februari 2012, 13:10

@wat is er mis,je hebt ook al een hele boterham voor de kiezen gehad hier in de mmm
wrm he,we zullen het nooit weten.
hoe was je bloedresultaat?

@mietje,kom dat nu tegen,je hebt het al zoo moeilijk als je aan een behandeling begint en dan dit,dat kan toch niet???????je weet dus helemaal niet waar je eicellen naartoe zijn????ik zou dit er niet bij laten meid,blijven bellen,desnoods naar het zh gaan en eis een afspraak met het hoofd van de afdeling daar.
kop op meid
dikke knuf
stefanie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten