vroege miskramen

Plaats reactie
Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

vroege miskramen

Bericht door Freken » 28 februari 2012, 21:22

Hallo allemaal

Ik heb net mn 11e (vroege) miskraam en zie het eventjes niet meer zitten :cry:
Wie heeft dit nog meegemaakt en heeft uiteindelijk toch een kindje gekregen?
Ik heb echt nood aan positieve verhalen want ik begin de moed te verliezen om nog door te gaan.

Groetjes
Freken

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 29 februari 2012, 8:33

Hoi Freken,

amai, wat een hobbelig parcours... :? Hebben ze enige reden kunnen vinden? Ik heb drie miskramen gehad en één bbz maar zit nu ook wel aan de tweede succesvolle zwangerschap, dus kom nog niet in de buurt van jou 11. Als ik je wél een positief verhaal mag meegeven waar je je misschien aan kan optrekken. Mijn ex-collega zijn vrouw heeft ook 10 of 11 vroege miskramen gehad, haar lichaam stootte het vruchtje telkens af. Maar uiteindelijk ging het toch eens goed en hun flinke zoon is in januari 2 geworden.

Veel goeie moed Freken, hopelijk volgen er nog meer positieve verhalen die je vertrouwen terug een beetje kunnen doen groeien. Maar dat je het nu ff niet meer ziet zitten snap ik volledig.

Dikke knuf,
nogeenkeer.

Veeraa
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 september 2011, 12:30

Bericht door Veeraa » 2 maart 2012, 8:27

Hallo Freken, heel veel sterkte! Was jij het ook niet met hoog homocysteine gehalte? Je sprak toen ook over andere problemen, wat zijn die dan als ik vragen mag, het kan mss een antwoord bieden?
In ieder geval, je hebt wsl al wel van de baxters van prof.noens gehoord? Ik zou ze toch gaan halen bij een volgende zwschap, doet blijkbaar echt wonderen bij vrouwen met herhaalde miskramen.
Veel succes!!

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 2 maart 2012, 9:39

och nee, Freken, is het weer misgegaan??? ik had er nog zo'n goed gevoel bij deze keer.
zeker afspraak maken bij prof De Sutter. Zij heeft lotgenoot geholpen met prednisone, licht cortecoïde.
heel veel sterkte!
dikke knuffel

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 4 maart 2012, 20:48

@ L***
’t Heeft inderdaad weer niet mogen zijn. 't Zat er wel aan te komen, met zo’n rare waarden, maar toch blijf je altijd hopen hé.
Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij De Sutter. 4 april mogen we gaan. Pff, nog lang wachten, maar we gaan sowieso weer eerst een pauze inlassen. Ik hoop eigenlijk dat De Sutter nog iets vind, alsof ik nog niet genoeg heb :? , maar dan kan er tenminste weer een nieuwe behandeling volgen.
Hoe gaat het met jou?

@ Veeraa
Ik heb idd te hoge homocysteïne en ook teveel natural killer cellen en een te hoge ANF waarde. Ik heb ook een myoom id baarmoeder en (kleine) cystes op mijn eierstokken, maar de gyn zegt dat dat geen kwaad kan.
Ik heb de baxters van Prof Noens al bij 2 behandeligen gekregen, maar tot hiertoe heeft het nog niet geholpen :(

@ nogeenkeer
Mijn lichaam stoot het vruchtje ook telkens af. Weet je soms welke behandeling je collega hiervoor kreeg en wat de oorzaak was?

Groetjes
Freken

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 5 maart 2012, 8:18

Hey Freken,

ik wou dat ik je meer info kon geven, maar de collega in kwestie praatte er echt niet graag over en heeft dus nooit veel gelost. Het gaat om een Amerikaan, ik weet niet in hoeverre hun behandelingen anders zijn dan de onze... Sorry dat ik je niet meer kan vertellen!

Groetjes,
Nogeenkeer.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 5 maart 2012, 10:15

Freken,
4 april zal er sneller zijn dan je denkt. het is maar een maand meer!
en De Sutter zal zeker een nieuw licht op 'de zaak' werpen. en eerlijk zijn.
veel moed voor de komende periode!!!

met mij ça va. poging 10 in UZ bezig nu. bij De Sutter, maar ik krijg ze niet te zien (ze is altijd op congres of zo), wat ik niet fijn vind. maar ja, ook de andere dokters zijn goed en ik weiger te oordelen voor we t resultaat zien.
waarschijnlijk volgende week PU.
ik heb weer hoop, maar ben ook gelaten. we zullen wel zien: dag per dag is mijn motto.

tot binnenkort es,
groetjes

arya1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 juli 2012, 2:08

miskraam 4 1/2 week

Bericht door arya1991 » 6 juli 2012, 2:12

hoi allemaal, ben nieuw op dit forum maar hoop hier toch even mijn hart te luchten want voel me zo rot [:18:]
zal even al kort mijn verhaal schetsen:
2 jaar geleden heeft mijn papa zelfmoord gepleegd en kort daarna bleek ik ineens zwanger te zijn (gebruikte toen nochtans de pil, maar blijkbaar was ik toch zwanger geraakt) ik had toen een hele zware depressie maar echt heel zwaar ik leefde lijk een plant zal ik maar zeggen. was al een heel jaar zware tegenslagen en zat er daarna volledig door [:14:]

dus toen bleek dat ik zwanger was leek het voor mij en mijn vriend de beste oplossing om het kindje te laten weghalen ik zou de zorg voor een kind op dat moment in mijn leven niet aangekund hebben ook wist ik pas op 11 weken dat ik zwanger was en hadden we dus amper tijd om te beslissen. en ook ben ik ervan overtuigd dat een depressie zeer slecht is voor het ongeboren kindje. ik wou zo niet zwanger zijn ik wou genieten van een kind krijgen het plannen er naar verlangen en 2 jaar geleden was dat niet het geval ook zijn wij nog een zeer jong koppen 21 en 22 wonen wel al 3 jaar samen. al de dag na de abortus had ik enorm veel spijt ik was zo boos op mezelf het was fout wat ik had gedaan en ik had er enorm veel verdriet en schuldgevoel.

dus besloten mijn vriend en ik dat vanaf ik terug boven mijn depressie was en ons leven terug normaal verliep en we terug gelukkig waren om dan voor een kindje te gaan want het verlangen was er nu wel. zo gezegd zo gedaan [:1:] na een jaar nu een jaar terug dus was alles terug ok en ben ik gestopt met de pil. en zijn we beginnen klussen maar zonder druk we gaven onszelf de tijd om het zeer rustig aan te doen dus geen berekeningetjes van vruchtbare dagen en eisprong of ovulatie testen gewoon heel relax en leuk [:3:] ik was wel zwanger geworden met de pil dus zonder zou het zeker lukken

niet het geval dus [:2:] dus na een jaar proberen naar de gynaecoloog bleek dat ik pco heb dat is nu een 7 tal weken terug,

dus zoals zovelen hier begonnen met 1ste provera kuur 5 dagen had menstruatie en op dag 3 tot dag 7 clomid dag 11 follikkelmeting en ik had een ei op dag 12 pregnyl inspuiting en daarna konden we beginnen met klussen voor de komende 48 uur [:3:] [:4:] !
van de pregnyl had ik aardig wat zwangerschapssymptomen( moe, humeurig, vaak plassen, gevoelige tepels en gespannen borsten) maar hoopte toch dat ze echt waren ik voelde me ook zo zwanger.. had geen innestelings bloeding en 4 dagen voor mijn maandstonden negatieve test( van DI) dus ik dacht dit is niets .... [:2:] ....volgende keer beter,

maar toen ik 1 dag overtijd was dacht ik toch nog eens testen deze keer een claerbleu test en bleek ik was zwanger 1-2 weken klopte dus precies [:3:] [:4:] [:3:] [:4:] [:3:] [:4:] dolgelukkig was ik maar dan ook dolgelukkig eindelijk had ik mijn kindje. voelt voor mij ook een heel klein beetje als mijn fout goedmaken niet dat ik het alleen daarvoor doe hoor maar toch voelde zooooooooooo goed om terug zwanger te zijn en deze keer zeeeeeeeeeeeer gewenst had ook niet gedacht dat de behandeling zo snel zou werken en ik zo snel zwanger zou zijn had gereken op een 3 a 4 maand maar neee..... ik was zwanger!!!! JOEPIE!!!

alleen was het geluk van korte duur die zelfde avond( gisteren dus) rond 7 uur had ik wat bruin verlies maar daar maakte ik me nog niet zo een zorgen om had al gelezen dat dat vaker voorkomt in de 1ste weken dus even in de war maar nog niet in paniek tot het later op de avond rond 10 uur echt wel helderrood werd en krampjes begon te krijgen dan begon ik me pas echt zorgen te maken het waren lijk zeer lichte maandstonden wat ik had nog geen maandverband wel inlegkruisjes moeten gebruiken en die zijn zo half gevuld met wat bloed en ook klonterig bloed weefsel achtige dingen en slijmpjes ( SORRY voor de uitgebreide beschrijving) deze nacht blijkbaar niet zoveel bloedverlies maar toch wat en vandaag toch ook al enkel inlegkruisjes. [:18:] [:18:] [:18:] deze morgen dan maar gynaecoloog gebeld omdat ik vandaag dus 4 weken en 3 dagen was kan ze door een echo nog niet veel zien en moest ik bloed laten trekken om de HCG waarden te controleren om 5 uur deze namiddag mocht ik al bellen voor uitslag hcg waarden zijn 18 dat is dus wel laag maar niet super abnormaal laag [:7:] gynaecologe durft er haar niet over uitspreken en zegt dat ik moet afwachten en dat het nog alle kanten uitkan. maandag terug bloed laten trekken en hopen dat de Hcg waarden gestegen zijn

pfffffffff maar al, dat wachten is zo een lijdensweg wordt hier echt zot van die hoop dat je toch hebt terwijl ik ergens ook het gevoel heb van dat het niet goed is en dan andere momenten dat ik hoop dat het allemaal nog goedkomt en dat het vb een tweeling is want had 2 follikels die konden springen dus mss is er maar 1 van de 2 afgestorven heb al enkele verhalen zo gelezen....en er zijn wel meer zo verhalen van hevig bloeden lage waarden en toch zwanger dus hoop ik diep vanbinnen dat het bij mij nu ook zo zal zijn , terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat ik daar beter niet op hoop...

pffffff ....die twijfel, angst, verdriet, hoop, wachten, teleurstelling, vreugde, extreem gelukkig, angst, terug verdiet, terug hoop... zo een molen waar ik opzit van de ene emotie in de ander ik kom er gek van. heb echt zoveeel respect voor vrouwen die hier al maanden en sommige al jaren met bezig zijn...want dit is zo hard niet zwanger geraken....damn heb het wel wat onderschat hoor emotioneel dit wel niet is want het verlangen is zo groot en iedereen rondom ons lijkt zo gemakkelijk zwanger te worden het lijkt zo vanzelfsprekend terwijl het voor velen niet zo is....

ben nu zo bang ik weet 1 miskraam is nog niet zo een ramp maar het maakt me wel echt bang dat het de volgende keer terug zo zal zijn en mss gaat de clomid en pregnyl kuur niet zo snel aanslaan....enz...maak ik me echt super veel zorgen nu...ga denk ik het hele weekend als een zot kuisen zodat ik mijn gedachten wat kan verzetten en heel veel slapen ook en slapen en hopen dat het snel maandag is dan weet ik op zijn minst iets meer

en sorry dat ik zo aan het zeuren en zagen ben maar ik baal hier echt enorm van voel, met zo rot en ergens voelt het wat als een straf voor die abortus ook al ben ik niet gelovig ofzo toch ergens heb ik het gevoel dat ik niet het recht heb om zwanger te worden zonder problemen omdat ik iets het leven heb ontnomen. voelt echt wat als een straf door de abortus
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 14 juli 2012, 9:07

Hey Arya,

Het is natuurlijk gemakkelijk gezegd, maar je mag de schuld niet aan jezelf geven. t Is teken dat het leven zo zijn weg moet gaan en wij moeten daardoor. (helaas)

Het wachten is inderdaad een vreselijke lijdensweg.. zeker als je weet dat je zwanger is en het uiteindelijk niet goed gaat. Je kan alleen hopen dat het vruchtje zich hersteld.

In mijn geval is het hier anders uitgedraaid. Gisteren hebben ze me definitief laten weten dat het niks wordt. Ben nu 6wk+4d, maar waarschijnlijk is het gestopt op 5wk+1/2. Volgende week nog een extra echo ter controle, maar dat is gewoon voor onze gemoedsrust. Ik ben der kapot van! Na 3 jaar en 6icsi pogingen, was ik eindelijk zwanger. t Lastigste is dat ik mijn lichaam nog steeds voel. (die hcg doet je zwanger voelen)

Succes meid! en niet panikeren he.. Geef het vruchtje wat tijd!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten