verwijderen van tussenschot

Plaats reactie
wonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 april 2012, 15:22

verwijderen van tussenschot

Bericht door wonder » 24 april 2012, 8:55

Hallo

Ik ben veel te vroeg bevallen doordat ik een tussenschot het dat loopt tot in de baarmoederhals.
Is iemand nog zwanger geworden na het verwijderen ervan.
Is deze zwangerschap goed verlopen of blijft het moeilijk?

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Verwijderen van tussenschot

Bericht door Vlientje » 19 augustus 2012, 20:57

Dag Wonder,


Even kort mijn verhaal: op 6 december 2010 ben ik na een zwangerschap van 18 weken bevallen van ons zoontje Joris. De reden van deze vroege bevalling was dat onze Joris geen plaats genoeg had doordat ik een tussenschot had in mijn (dubbele) baarmoeder. Mijn vruchtvlies raakte raakte gekneld door dat tussenschot, waardoor het scheurde.
Het tussenschot is in februari 2011 verwijderd.
(ik had ook een tussenschot in de schede, maar dat werd al weggehaald in een spoedoperatie in 2006 toen die was losgekomen)

Na de operatie hadden ze ons gezegd dat we evenveel kans hadden op een zwangerschap als een ander en dat we niet meer of minder kans op problemen hebben als een ander koppel.

Sedertdien proberen we opnieuw zwanger te geraken. Voorlopig zonder succes. Een goed jaar geleden ontdekten we dat ik ook PCOS heb, en daar bovenop ook nog insulineresistentie, wat de vruchtbaarheid ook niet ten goede komt.

Ik hoop dat jullie geen andere problemen hebben en dat jullie snel opnieuw zwanger raken, en een gezond kindje krijgen.

Na hoeveel weken ben jij bevallen? Tegen mij zeiden ze dat als een tussenschot problemen geeft, dit meestal voor 12 weken zwangerschap is...

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 24 augustus 2012, 21:58

Ik heb geen tussenschot in de zin dat het weg kan, ik heb slechts een kleine halve baarmoeder. Echt grappig om te zien op foto het stopt gewoon in de helft en dan recht naar beneden :oops: .

De eerste slag in mijn gezicht was hard, ik ben na een 2 IUI ZW geworden en bevallen (keizersnede)op 38 weken. Momenteel ben ik 10 weken ZW na 4 IUI's en 1 IVF en alles verloopt voorlopig goed.

Ik ben omwille van mijn werk wel dadelijk thuis gesteld van het werk en kan het dus zeer rustig aan doen, wat soms ook nodig is.

Ik geloof dat het kan, succes.

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 19 april 2013, 20:29

Dag Wonder,


Ik weet niet of je hier nog af en toe komt lezen en of je ondertussen al een klein wondertje hebt mogen verwelkomen.

Even een update: ik raakte begin september 2012 opnieuw zwanger. Alles ging goed tot begin januari. Ik ben opnieuw na 19 weken zwangerschap mijn baby'tje verloren. Dit keer was het een meisje.

De oorzaak denken we ondertussen te weten: mijn baarhmoederhals staat wat open waardoor een bacterie makkelijk binnen komt. Als dat gebeurt, verzwakt het vruchtvlies, waardoor het scheurt. Met de gekende gevolgen. Bovenop een openstaande baarmoederhals heb ik een verkorte baarmoederhals, waardoor het nog makkelijker is om bacteriën en infecties binnen te krijgen.
De oplossing is (hopelijk) een cerclage. Bij een volgende zwangerschap wordt die op 10 weken zwangerschap gestoken. Vanaf 4 maand zwangerschap moet ik thuis blijven. Ik moet dan niet platliggen, maar mag geen grote verplaatsingen doen, niet gaan shoppen, ... . Een cerclage verhoogt de kansen, maar geeft geen zekerheid.

Ik denk dus dat het verlies van ons eerste kindje niet door het tussenschot kwam, maar door mijn baarmoederhals... Al zal het zeker goed zijn dat dat tussenschot weg is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten