Boos omdat onze baby geen erkenning krijgt!!!!

Plaats reactie
Sterremama
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 juli 2012, 8:19

Boos omdat onze baby geen erkenning krijgt!!!!

Bericht door Sterremama » 23 juli 2012, 16:40

Och, ons kindje is nog maar net gestorven, we zijn amper kunnen beginnen aan ons rouwproces maar als je 20 weken en maar 6 dagen zwanger was en je babytje maar 405 gram woog en 28 cm groot was, dan heb je duidelijk DIKKE PECH! Geen officiele erkenning, geen kraamgeld, zelfs die mottige gemeente van ons, wilt ons kleine pruts niet bijschrijven in de trouwboek.
Wij hadden al vrede kunnen nemen met enkel dat laatste maar ook DAT is ons niet gegunt! Mijn man is razend!!! En ik waag het er nog eens op, met de gemeenteraadsverkiezingen in het vooruitzicht, of er één of andere gemeentepolitieker met een lange arm mijn lief klein Sterretje in hemelsnaam wilt bijschrijven in onze trouwboek!
Voor de Belgische staat heeft ons kind niet bestaan.
En dat maakt ons alleen maar verdrietiger. Wij rouwen dus om 'niks'???
Wie zit/zat met deze zelfde frustraties? :( :x

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 26 juli 2012, 10:06

Dag sterremama,
eerst en vooral van harte proficiat met de geboorte van Sterre. Hopelijk was het gisteren een mooi afscheid, in de mate waarin deze zaken mooi kunnen zijn.
Ik zelf heb een heel ander verhaal maar kan me toch vinden in jouw frustratie. Zelf heb ik tot nu toe twee zwangerschappen verloren. Ik heb een sterretje na ongeveer 8wk en een sterretje na ongeveer 13wk.
Maar toch vond ik het frustrerend dan mijn kindjes, want dat zijn en waren ze, eigenlijk totaal niet bestonden. Wij hebben ze thuis een zichtbaar plaatsje gegeven en dat geeft mij steun.

lieve sterremama, een dikke knuffel, jammergenoeg is dit alles wat ik voor je kan doen

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 30 juli 2012, 14:43

Lieve sterremama,
niets houd je tegen om zelf je schat in je trouwboekje te melden? Bij ons heeft de pastorale medewerkster het gedaan ... en ik ben blij dat ze het gedaan had. Anders had ik één erkend en één niet-erkend engeltje, en voor mij zijn de gelijk. Ik weet de wettelijke achtergrond wel, maar op deze manier heb ik er toch wat rust in ...
Liefs en dikke knuffel.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 30 juli 2012, 16:08

Lieve sterremama,

't Is niet eerlijk, hé...

Ook hier is onze matéo* er eigenhandig ingeschreven.
Toen we onlangs ons dochtertje gingen aangeven deed niemand er moeilijk over dat Matéo* er al instond.

Ze moesten eens durven...

Liesje

Sterremama
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 juli 2012, 8:19

Bericht door Sterremama » 2 augustus 2012, 23:16

Mama heeft onze burgemeester aangeklampt met het verwachtte antwoord dus gaan we ons Sterre er inderdaad zelf in schrijven!!!
Bedankt voor jullie reacties! :)

Nathy21
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 augustus 2012, 15:33

Bericht door Nathy21 » 7 augustus 2012, 15:47

Lieve sterremama

Ik heb net hetzelfde meegemaakt... Ons sterretje Marie had wel het aantal herkende weken bereikt maar niet het gewicht.... We hebben gevochten, gebeld, gemaild maar niets.... Die mensen zouden eigenlijk eens hetzelfde moeten meemaken.... Denk dat ze iets meer begrip zouden hebben... Weet dat wij ze ook zelf ingeschreven hebben...
Hopelijk heb je heel veel foto's kunnen nemen... Wij hebben er te weinig genomen....
Ik denk dikwijls aan jullie allen die dit ook meegmaakt hebben...
Ons sterretjes waken heel zeker ov ons!

Dikke kus aan jullie allen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten