Partiële Mola Zwangerschap

Plaats reactie
miss_elie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 augustus 2012, 12:53

Partiële Mola Zwangerschap

Bericht door miss_elie » 10 augustus 2012, 13:08

Hi iedereen.

Even mijn verhaal doen. Mooi uitgerekend en volledig bewust zijn wij in april begonnen aan ons tweede kindje. En ja hoor, opnieuw onmiddelijk prijs. Eerste consultatie (8w) sterke hartslag gehoord en gezien, tweede consultatie (12w) opnieuw veel beweging, sterke hartslag, mooie groei etc. We were on top of the moon. Uiteraard, na die gevaarlijke 12 wkn hebben we iedereen op de hoogte gebracht van ons blije nieuws. Familie, vrienden, werk. Iedereen.

Op 17 wkn gingen we voor onze 3de controle. Met een dikke smile op ons gezicht gingen we de praktijk binnen. Razendbenieuwd of ze al zouden kunnen zien of het een jongetje of een meisje ging worden. Helaas, het verdict was minder positief. Ons kindje was gestopt met groeien op 14 weken, er was geen kloppend hartje meer aanwezig. Onze wereld stortte in.

Op 18 wkn ben ik moeten bevallen. Weeënopwekkers werden opgestoken en (gelukkig) vrij vlot en vrijwel pijnloos is ons tweede klein wondertje veel te vroeg geboren.

Iets na de bevalling is dan mijn placenta geboren. Hier was vrij duidelijk dat er iets niet juist zat. Terwijl ons zoontje 12 cm en 20gr was, woog de totale placenta 800 gr. Abnormaal groot en ook een abnormale vorm. (vol tumoren/blaasjes -> druiventrosachtig.)

De placenta werd afgevoerd naar een ander ziekenhuis voor verder onderzoek en de bevestiging van een partiële mola zwangerschap. Nu, 4 wkn later, heb ik nog niets gehoord van mijn gyn. Blijkbaar is ze op jaarlijks verlof. Ze heeft mij niet gesproken over wat de gevolgen zouden zijn als haar voorlopige diagnose van mola zouden bevestigd worden. Ik heb zelf naar labo gebeld om mijn testresultaten op te vragen. Na een zoektocht op het internet lijkt het toch dat zo’n zaken echt wel kort op de bal dienen op gevolgd te worden. Ik lees over ervaringen van andere vrouwen dat zij om de 2-3 dagen bloed dienen te laten trekken. En ik? Ik blijf in het ongewisse…

Nu vraag ik me af… wat doe ik? Wacht is tot de gyn terug uit verlof is (nog 2wkn)? Ga ik ‘achter haar gat’ naar een andere gyn of gwn nr mijn huisdokter? Zijn er hier vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt? Dient dit echt zo kort opgevolgd te worden? :s

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 14 augustus 2012, 21:10

miss elie:

Allereerst héél véél sterkte en moed toegewenst met dit zwaar verlies..Moet een héél grote klap geweest zijn voor jullie..

Wat ik niet begrijp is de houding van je gyneaco....Ik kan me voorstellen dat je je aan je lot overgelaten voelt,ik zou het alvast zijn.Kan begrijpen dat ze net zoals ieder ander toe is aan verlof,maar waarom bespreekt ze jouw situatie dan niet met een vervanger,die je toch wat antwoorden kan geven ondertussen zodat je niet in het ongewisse blijft...Het is toch allemaal al zwaar genoeg zeker!
Ik zou haar zeker bij een volgende consult zeggen dat je teleurgesteld bent over de gang van zaken,maar ja dat is dan ook mijn mening hé.
Ik hoop dat je dan ook vlug wat méér duidelijkheid krijgt waarom dit is misgelopen,alvast sterkte! :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten