pfff....nog steeds geen menstruatie

Plaats reactie
caroline74
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 juni 2012, 11:29

pfff....nog steeds geen menstruatie

Bericht door caroline74 » 26 september 2012, 21:27

hallo allemaal,
Ik heb op 21 augustus een curettage moeten ondergaan...op 8 weken zwangerschap. een jammere zaak, maar ik heb me er al overgezet. Was van mijn eerste poging, allicht is dat de reden waarom ik me nog geen zorgen maak. Maar nu is het toch al 5 weken geleden en ik heb nog steeds geen menstruatie..mijn arts had gezegd dat het wel tot 8 weken kan duren, maar wat me zorgen baart is dat ik ongemakken in mijn onderbuik heb die erop wijzen dat ik mijn regels elk moment zal krijgen...maar die ongemakken ( niet constant, af en toe ) duren nu toch al meer dan een week en het blijft maar uit.
wat zijn jullie ervaringen? kan ik iets doen om mijn menstruatie op te wekken? ik zou zo graag weten wat er in mijn lichaam gebeurt!!

Falouche
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 november 2011, 14:20

Bericht door Falouche » 27 september 2012, 9:13

ik denk dat er wel wat geberut hoor met je lichaam, maar je weet niet wat.
Ik heb ook in aug een MK achter de rug, maar had geen currettage nodig. Bij mij zijn mijn ms na ongeveer6 weken doorgekomen. Ik moet zeggen dat ik dat ook vervelend vond dat je niet weet op welk moment je in je cyclus bent en je wilt verder met proberen zwanger te worden, dus wil je je ms. Op den duur begon ik zelfs te hopen: zou ik toch spt zwanger zijn?
Je kunt je lichaam niet forceren. Geduld is voor zover ik weet de enige optie. Iedereen hier is gedwongen om te wachten, wachten, wachten. En dit terwijl je net niet wilt wachten.
Ik begrijp je, maar ik vrees dat er niets anders op zit dan toch af te wachten tot je ms begint. Ik hoop dat je niet te lang meer moet wachten.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 29 september 2012, 21:20

caroline74: ik heb ook nog geen ms gehad hoor. We hadden op dezelfde dag curetage hee !
Maar ik heb wel met ovulatietesten een beetje de boel gevolgd en ik had 11 dagen geleden een eisprong. Dat zou er zo ongeveer bij mij op uitkomen dat deze cyclus er enen is van 41 dagen... Mijn cyclussen duren normaal rond de 30-33 dagen.
Ik zou dus pas midden oktober ongesteld moeten worden.

Misschien ben jij nu ook onbewust met een lange cyclus bezig hee.
Ikzelf voel echt nog niets van mensturatiepijnen voor de moment.

Nu heb ik maandag een hysteroscopie. En iets in mij is natuurlijk bang dat deze 'natuurlijke' cyclus misschien raak was en de hysteroscopie dus niet goed is. Normaal doen ze hysteroscopies voor je eisprong. Maar ik denk dat mijn gynecoloog er van uitgegaan is dat het bij ons toch niet op natuurlijke manier zal lukken...
Kzal toch maandagmorgen zo een 4 dagen op voorhand test doen van clearblue. Maar eigenlijk is dat met die hele lange cyclus dan toch veel te vroeg denk ik om iets te tonen.
Maar je blijft altijd hopen op wereldwonders hee.

caroline74
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 juni 2012, 11:29

Bericht door caroline74 » 30 september 2012, 18:50

hai flien!
Ik heb sinds vrijdagavond mijn MS.
Ben blij!
Ik bel morgen naar fertiliteit voor een afspraak m.o.o. TP van een cryo.
En jij hysteroscopie morgen...veel succes!
Wat hopen ze daarop te zien?
Ik had al een hysteroscopie voor ik aan de behandeling begon...
Ga je nu veranderen van arts of toch niet?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 1 oktober 2012, 13:07

net terug van de hysteroscopie.
Was doenbaar maar voor mij heel confronterend want er waren nog enkele restanten van het vruchtje te zien.
Maar die zouden volgens de gyne vanzelf verdwijnen als ik ongesteld zou worden. Aangezien ik nog niet echt ongesteld geweest ben na de curetage. Die week bruinverlies zal ik dus nie als ongesteld mogen rekenen.
Maar verder waren er geen vergroeiingen of verklevingen dus mogen we de volgende cyclus nu ook wel voortdoen met ons enige cryo van deze poging. Hoeveel heb jij er nog ?
De 4e icsi mag dan wel pas na het evaluatiegesprek dat op 22 nov staat. Dus die zal voor ergens in december zijn want op een cryo durf ik echt al niet meer te hopen. Die van mij overleven de dooi meestal niet.
Ik verwacht maar ergens midden oktober ongesteld te worden vrees ik.
Hoe ne mens kan uitkijken naar die stoeme russen hee.

caroline74
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 juni 2012, 11:29

Bericht door caroline74 » 2 oktober 2012, 11:08

Allé, goed te horen dat je ook opnieuw mag beginnen in je volgende cyclus. De MS zullen wel snel komen. Bij mij zijn ze ondertussen achter de rug. het was niet zoveel als anders...maar een kleine 4 dagen.
Maandag moet ik naar fertiliteit. Dan zal ik op dag 10 van mijn cyclus zijn. Ze zullen me dan allicht zeggen wanneer ik ongeveer een TP zal mogen doen. Ik heb nog 4 cryo's...ben ook wel bang dat ze het ontdooingsproces niet zullen overleven. Maar de arts heeft me gezegd dat tegenwoordig de kansen met een cryo gelijk zijn als een verse poging. Ik ga er dus van uit dat het een volwaardige poging is. Hoeveel cryo terugplaatsingen heb jij al gehad mss? En wat liep er fout?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 2 oktober 2012, 11:39

ms zijn nu ook begonnen. Dus ik mag ook beginnen tellen wanneer dag 10 zal vallen voor een echo.
Moet wel clomid nemen vanaf dag 3. Om de boel beeke rapper te doen gaan anders duurt alles bij mij zo lang.
Ik had van de 1e poging 7 cryo's maar daar zijn er maar 2 goed ontdooit. van poging 2 had ik maar 2 cryo's en daarvan was er maar 1 die nog een kans maakte na de dooi. Nu heb ik maar eentje dus ik vrees ervoor hee.
De embryo's werden telkens ingevrozen op dag 3 dus heb ik telkens van cryo terugplaatsing op dag 5.
We zullen zien hee wat dit ene gaat doen tijdens de dooi. Het was in ieder geval op dag 3 een mooi 8 delig emmyke met weinig fragmentatie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten