wachten..

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

wachten..

Bericht door sterretjes » 2 oktober 2012, 14:52

Pfff.. ik ben dat stomme wachten zo beu; het woord alleen al doet mijn haren omhoog komen!

Wachten tot het eens raak is; wachten tot de test streepjes toont; wachten tot echo's; wachten in een wachtzaal vol zalig dikke buiken; verplicht pillen na curettages; wachten op je regels na de miskraam; wachten op onderzoeken; wachten op uitslagen van onderzoeken..

Ik weet soms niet meer wat er erger is.. nu op dit eigenste moment nog geen kleintje hebben of het eindeloze wachten zonder perspectieven, zonder garanties! En ondertussen gaat je leven stiekem voorbij en ben je ineens anderhalf jaar verder.

Ik kan er soms zo boos van worden! Maar er is niet eens iemand om boos op te worden..

Falouche
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 november 2011, 14:20

Bericht door Falouche » 2 oktober 2012, 16:07

ja vreselijk is dat he. die onzekerheid, die machteloosheid. moeilijk om dit alles te blijven dragen.
Ik hoop dat ik ooit het gevoel ga hebben dat ik gelukkig ben, ook zonder kinderen. Dat kan ik me momenteel niet voorstellen.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 2 oktober 2012, 17:00

tjah, gelukkig zijn, da lijkt inderdaad al een hele tijd geleden.
En toch hebben we geen andere keuze dan mee te draaien in gans dit circus.
We moeten elkaar moed inpraten hee. Want alleen kunnen we de last en de angst van dit alles niet dragen. Ikke toch niet.
Mochten we niet nog een beetje hopen, we deden niet voort. Maar we geven niet op ! Nu nog niet.

querida
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 september 2011, 19:36

Bericht door querida » 3 oktober 2012, 19:20

Sterretjes, dat is heel goed verwoord!!! Wachten en leven tussen hoop en vooral wanhoop, spontaniteit die steeds meer op de achtergrond verdwijnt, en hoe vaak heb ik bij een nieuwe zwangerschapsaankondiging al wel niet gedacht "tegen dat ze gaat bevallen hoop ik zwanger te zijn". Ondertussen zijn verschillenden onder hen al voor een tweede keer zwanger...

En als je dan eindelijk lang hebt gewacht lijkt er wel altijd weer iets tussen te komen waardoor je NOG meer moet wachten...

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

Bericht door sterretjes » 15 oktober 2012, 13:54

Hoezeer ik het wachten ook haat, toch bevind ik me er weer middenin! We zijn ondertussen weer een paar cyclussen aan het proberen en zitten weer in die vreselijke paar dagen voor de MS door moeten komen.. Dagen waarop ik toch weer stiekem begin te hopen op positief nieuws; al weet ik zelfs niet hoe positief dat dan wel is na twee miskramen maar toch iedere kans is er eentje hè..

Hoezeer ik ook probeer om er niet mee bezig te zijn; ik blijf staren op het toiletpapier bij ieder WC-bezoek..

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 15 oktober 2012, 16:10

Sterretjes, dat heb je heeeeel mooi beschreven.
ik haaaaaaaaat ook al het wachten! En ik word er ontzettend boos van.

Maar het enige dat we kunnen doen is demoedig ons hoofd buigen en braaf volgen hoe ons leven gedicteerd wordt door afspraken en cycli

Veel goede moed voor iedereen!

Repelsteeltje, die na 3.5mnd wachten na een mk eindelijk terug gestart is en alweer aan het wachten is (op de eerste fm) en weet dat er nadien nog veel wachten komt...

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

Bericht door sterretjes » 17 oktober 2012, 14:57

Ik duim alvast dat je er snel terug aan kan beginnen Repelsteeltje!! Want het wachten zonder ermee bezig te zijn ging mij toch ook nooit zo goed af..

Hier onverwachts een meevaller.. Na een negatieve, maar dan ook veel te vroege test nu toch een mooi plusje op de digitale test! Vier maanden na de tweede miskraam dus opnieuw een kansje gekregen.. Weliswaar met een bang hartje maar het is weer een stap in de goede richting..

Sorry als dit berichtje hier wat misplaatst staat maar het moest eventjes van me af.. Ik blijf in elk geval mee duimen voor jullie en hoop uit de grond van mijn hart dat ook voor jullie er snel plusjes mogen verschijen! Want als er ergens ter wereld meiden het verdienen...

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 19 oktober 2012, 12:10

@ sterretjes: mijn vingers en tenen zijn in ieder geval al gekruist voor je. Al een gemeende maar voorzichtige proficiat.

caroline74
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 juni 2012, 11:29

Bericht door caroline74 » 19 oktober 2012, 21:23

Ook ik ben terug ah wachten...gisteren TP gehad van een cryo.
Reeds 1 poging ICSI achter de rug die tot een zwangerschap heeft geleid...Miskraam op 8 weken.
4 cryo's waarvan gisteren dus 1 teruggeplaatst. Nog 3 over dus.
Bloedname op 29-10 as.
Veel succes aan iedereen!

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 22 oktober 2012, 9:23

mijn terugplaatsing is voor donderdag 25/10... we zullen zien.

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

Bericht door sterretjes » 22 oktober 2012, 9:33

@Flien: Merci! Ik voel me voorlopig toch nog meer thuis in dit onderwerp.. Ik ben ondertussen drie keer per dag utrogestan aan't opsteken; alles om het bolletje beter te laten blijven zitten hè! Pas een eerste echo op 7/11 wat me nu nog oneindig ver weg lijkt natuurlijk.
Hoe zit het met jou? Jij ging terug beginnen met de pogingen dacht ik? Ook hier hoop ik zo mee dat het geluk jouw kant uitgaat; het wordt verdomme tijd seg!

@Caroline: Ik duim alvast mee voor een positief resultaat op 29/10!

Beccie
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 november 2011, 20:00

Bericht door Beccie » 23 oktober 2012, 18:06

Hey meiden,

Helaas moet ik me bij dit onderwerp voegen.
Ik ben vandaag 9.5 weken zwanger na 2,5 jaar eindeloos wachten.... Gister termijnecho gehad en hierop bleek dat het embryo niet genoeg gegroeid was; het was 2.2 cm en moest 2.6 cm zijn. Daarbij kwam dat er behoorlijk wat vocht rond het hartje zat. De gyne vertelde dat ik me op een miskraam moet voorbereiden....alsof de wereld wederom onder onze voeten wegzakte!Nog geen minuut eerder zagen wij een mooi (en flink bewegend) mini babytje met armpjes en beentjes en nu is al dat moois ineens weggevaagd...
het is nu een dag later en voel me leeg, op en intens verdrietig en teleurgesteld.Ik weet niet of mijn mini babytje nog leeft...maar de gedachte dat het een dezer dagen voorbij zal zijn kan én wil ik niet bevatten.
Ik heb een keer eerder een vroege miskraam gehad (5 weken) en nu krijg ik waarschijnlijk een miskraam rond de 10 weken...ik zie het even niet meer zitten en wil alleen nog maar naar het mooie babytje op de echo kijken en huilen...waarom nou toch? waarom wij, waarom weer en waarom kan het geluk niet doorzetten bij ons?op de echo ziet het er zo perfect uit...

nu dus weer de tijd van wachten...wachten op mijn voorspelde miskraam.

Liefs Beccie

Noorderzon76
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 oktober 2012, 17:23

Bericht door Noorderzon76 » 23 oktober 2012, 22:32

Lieve Beccie,
Wat afschuwelijk dat jullie dit wederom moeten meemaken. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dan dat ik jullie heel veel sterkte wil wensen. En via deze weg een hele dikke knuffel wil geven!
Liefs,
Noorderzon76

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

Bericht door sterretjes » 24 oktober 2012, 9:11

Ik vind het zo verschrikkelijk spijtig voor je Beccie! Er zijn zo weinig woorden voor en niks om je te troosten. De leegte, dat verdriet; het is zo herkenbaar..
Heel veel sterkte de komende tijd en laat je verdriet er maar zijn nu..

Veel liefs en een dikke knuffel van hieruit!

Saartje1986

Bericht door Saartje1986 » 24 oktober 2012, 12:33

Beccie heel veel sterkte moet verschrikkelijk zijn... :( .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten