3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Maria80
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 november 2012, 9:45

Bericht door Maria80 » 12 december 2013, 12:24

Beste Margot,

bedankt voor je berichtje.
Ik herken je gevoel en instelling. Doorgaan, elke kans aanpakken, ook al maakt het je verdrietig als het niet lukt. Moed houden, blijven hopen. Elke dag is er 1 en elke poging is er 1.

Je zit in een heftig traject. Ik wens je veel sterkte en moed om vol te houden en hoop te houden.

Bij mij blijft het ook spannend. Ik ben nu ruim 19 weken, en daar zijn we heel blij mee. Aan de andere kant voelt het alsof elke dag 1 is. Een aantal weken heftige bloedingen gehad en daarmee is het gevoel van miskramen en de angst alleen maar heel erg toegenomen. Ik blijf hopen en ben blij met elke dag, maar ook blijf ik heel erg angstig. Ik word vrijwel elke nacht wakker met nachtmerries over bloedverlies en bij elk pijntje denk ik.... oh neeh he. Maar aan de andere kant houden we moed. We zijn verder dan ooit en wie had dat ooit gedacht na al die miskramen en de operaties.
We hopen dat goed komt en dat dit kindje inderdaad sterk genoeg is om te overleven, om te groeien naar de zon. Meer kunnen we niet doen. Verder houd ik nu rust om meer bloedverlies te voorkomen. Ik leef nu per dag en aan de andere kant hoop ik minimaal de 26 weken te halen omdat ze dan iets mogen doen, mocht het niet goed gaan.

lieve Margot, moet houden. De aanhouder wint. Of je kunt dan iig voor jezelf weten dat je er alles aan hebt gedaan. Dat heeft mij altijd op de been gehouden. Niet geschoten is altijd mis.

Ik duim voor je!

Liefs Maria

Maria80
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 november 2012, 9:45

Bericht door Maria80 » 25 maart 2014, 8:37

Hallo Margot,
Moed houden is t enige wat je kunt doen. Vallen en weer opstaan.
Bij mij is dat ook het geval. Ben nu 34 weken zwanger. Ongelovelijk.
Maar heb een zeer onzekere tijd achter de rug. Heb veel bloedverlies gehad en daardoor kwamen alle angsten vd miskramen tig x zo hard terug. Gelukkig belangrijke mijlpalen gepasseerd.
Maar vorige week weer paniek. Ditmaal zwangerschpsdiabetes en te hoge bloeddruk. Ze waren bang voor help syndroom. Bloeddruk is nog steeds te hoog maar we houden t zo goed mogelijk in de gaten. En blijven t beste hopen. Maar de angst wordt hierdoor weer extra hoog.
We zijn verder dan ooit en hadden nooit durven dromen zo ver te komen. Maar de weg is wel erg lang en zwaar zo langzamerhand. Ik hoop datik straks eindelijk kan genieten; -).
Kindje ligt al maanden in stuit dus ik denk dat t een keizersnede gaat worden. Ik wil geen enkel risico nemen mbt kindje.

Hoe.st met jou? En met sterretjes? Ik hoop en wens dat t goed met jullie gaat.
Succes met alles.

Liefs Maria

Edna
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 april 2013, 16:23

Bericht door Edna » 26 maart 2014, 15:40

Hoi iedereen,

Ik kom even binnenvallen op dit topic, maar doe graag mijn verhaal om iedereen in een gelijkaardige situatie moed te geven.

Mijn miskramen situeren zich binnen een ICSI traject.
Omwille van zaadkwaliteit van mijn partner zijn we snel opgestart met ICSI behandeling. De hele reeks onderzoeken (genetisch onderzoek, hysteroscopie, bloed,...)die ik heb ondergaan aan de start van de behandeling waren allemaal goed. Dus we begonnen met volle moed aan het traject.
Helaas, 2 keer zwanger, maar 2 keer bleek het mis met de eerste echo, geen hartslag en lege vruchtzak (nochtans was er geen enkel signaal hiertoe, perfecte bloedwaarden en geen bloedverlies of krampen).
Aanvullende onderzoeken boden geen verklaring.
De 3de keer lieten we 2 embryo's terugplaatsen. Ik was opnieuw zwanger. Ik was doodzenuwachtig voor de eerste echo. Omwille van het feit dat ik opnieuw geen zwangerschapssymptomen had ging ik ervan uit dat het weer slecht zou zijn. Ik was een klein emotioneel wrak voor de echo.
Tot onze verrassing waren er 2 vruchtzakjes te zien. Jammer genoeg 1 leeg, maar in het andere zat een vruchtje met hartactie! Het gevoel hierbij was niet te beschrijven.

Ondertussen zijn we 23 weken verder en alles verloopt goed tot nu toe.
Het heeft lang geduurd voor ik van de zwangerschap kon genieten, maar na de laatste echo heb ik er stilaan vertrouwen in.

Voor iedereen hier op dit topic die ook een lange weg heeft afgelegd een super dikke proficiat met jullie zwangerschap! Ik ben ervan overtuigd dat het dubbel en dik genieten zal zijn van de lang verwachte baby!
Voor anderen die nog volop bezig zijn met hun zwangerschapswens, geef de moed niet te snel op!

Hope14
Berichten: 111
Lid geworden op: 3 juli 2014, 7:29

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door Hope14 » 3 juli 2014, 14:34

Hallo,

Wij hebben op 3 juli 2013 onze eerste vroeg miskraam gehad oktober 2013 waren we opnieuw zwanger van een drieling ik was in shock vooral omdat alle artsen de risico's op miskraam zo hoog legden een week later was ons derde vruchtje gestopt wat ik erg vond maar ik had nog de tweeling maar wat niemand kon weten is dat dat derde vruchtje bleef mee groeien op 12 weken zijn we in Leuven op echo geweest en daar bleek dat we een acardiacus hadden wat wil zeggen een zwaar misvormd foetussen zonder hart wat ik raar vond want toen men ontdekte dat het een drieling was klopten er 3 hartjes die acardiacus nam alle energie van de twin het ene kindje haar hartje was groter omdat het voor haarzelf en de acardiacus moest werken in Leuven zit een professor die een ingreep kon doen en zo de bloedvaten naar de acardiacus kon afsluiten zodat het geen gevaar meer zou zijn voor de twin op 20 december 2013 moesten we terug naar Leuven op echo om dan te kijken wanneer ze de ingreep ging doen helaas stond mijn wereld die dag stil want onze twin was vredig heengegaan zo stilletjes dat ze lagen geen kloppende hartjes meer :cry: op 26 december ben ik dan hier in mijn ziekenhuis na 12uur bevallen van onze kindjes en hebben we de acardiacus gezien het was idd heel erg misvormd maar toch beschouw ik het als ons kindje nu 6maanden later heb ik het er nog steeds erg moeilijk meet valt mij moeilijk om verder te gaan leven terwijl mijn kleintjes niet bij ons zijn
Icsi 1 : positief maar vrvroeg miskraam
Icsi1.1: positief zwanger van drieling maar mk op 14 weken ★★★
Icsi1.2: positief! Vbd 12/03/15
Op 7/03/15 trotse mama geworden van Lily
Ons wonder, Zo mooi , Zo bijzonder ♥Afbeelding

Maria80
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 november 2012, 9:45

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door Maria80 » 7 juli 2014, 21:32

Beste Hope,
wat een verschrikkelijk naar wat jullie mee maken. Zoveel hoop, zoveel verdriet. En het verdriet blijft idd groot, ook al is het AL een half jaar geleden. Het voelt als de dag van gister en het gemis van wat je bent kwijt geraakt zal niemand zo goed begrijpen zoals jullie zelf. Ik wens jullie zoveel sterkte en hoop dat je HOOP blijft houden. Want hoe donker het ook is, hoe diep het dal ook voelt, en hoe heftig de emoties ook zijn, hoop is het enigste wat je kunt hebben en houden. Hoe moeilijk ook.
Ik hoop dat ik je oo iets hoop kan geven. Na 3 miskramen, 2 operaties en vooral heel veel tranen en verdriet ben ik zwanger geworden en gebleven. De zwangerschap was heftig (bloedverlies, heel veel angst, zwangerschapsdiabetes, te hoge bloeddruk, angst in ziekenhuis voor helpsyndroom, een uitwendige draaiing) en uiteindelijk heb ik gekozen voor een geplande keizersnede omdat onze dochter in een stuit lag. Beste beslissing ooit want daardoor heb ik toch Ikeen paar weken kunnen genieten van mijn zwangerschap. En de opluchting doe ze eindelijk te wereld kwam was zo groot. Onbeschrijvelijk.
Ik had de hoop soms ook op gegeven, zag het niet meer zitten, maar ben door gegaan. Wetend dat als het niet zou lukken, ik er iig alles aan had gedaan. Ik gun jou en je man dat ook.
Waar ik veel steun uit heb gehaald is het kopen van 3 engeltjes. Die kleine engeltjes staan nog altijd in onze woonkamer, omdat ik ze nooit zal vergeten. En ik heb onze dochter als 3e naam de naam gegeven die ik tijdens de miskramen telkens in gedachten had.
Omdat, ook al waren ze nog heel miniscuul, het waren voor mij onze eerste kindjes. Onze eerste hoop op een kindje.

Lieve Hope, ik wens jullie heel veel sterkte, liefde en hoop toe.

Liefs Maria80

rrigo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maart 2016, 10:35

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door rrigo » 19 maart 2016, 14:59

Beste lotgenoten

Ik lees met veel belangstelling jullie verhalen, ook ik heb zonet mijn 2e miskraam gehad (wel al één gezond zoontje hiervoor... ). Verdriet overmant mij terug. Mijn verhaal is vandaag gepost onder deze topic.
Vraag me af hoe mensen telkens opnieuw uit zo'n dal kunnen kruipen...
Ik ben ondertussen 35,5 en heb het gevoel dat mijn tijd ook niet stil staat. Gynae heeft mij al goed kunnen geruststellen, al enkele standaardonderzoeken gehad en enkele test op mijn aandringen die ze normaal na 3 miskramen pas doen, maar ik ben en blijf een sceptisch persoon. Heb ook al een 'plan B' voor mocht er miskraam 3 optreden in de toekomst...wat ik alsnog niet hoop.

Mijn grote vraag is hier: ik zie dat de laatste reactie van deze topic al een eindje gepasseerd is, hoe is het ondertussen al verlopen met jullie? Zijn er ook positieve ervaringen? Ik merk telkens dat er veel droevige verhalen zijn, maar ik hoop dat mensen die ondertussen positieve ervaringen hebben opgedaan dit ook met ons kunnen delen, om moed te geven...

Ruth en **

Maria80
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 november 2012, 9:45

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door Maria80 » 19 maart 2016, 15:26

Beste Ruth,

Bedankt voor je berichtje. Heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam. Het is en blijft heftig. Zo veel verdriet.
Maar er is ook reden om hoop te houden. Ik ben na 3 miskramen zwanger geworden en hebben we een dochtertje gekregen. En... inmiddels 2 weken ouders van een lief jongetje. Ik dacht na onze dochter dat het wel weer een miskraam zou worden maat gelukkig kan het ook anders.
Houd moed en hoop Ruth. Ik had nooit gedacht 2 kindjes te mogen krijgen, zat na de 3e miskraam er compleet doorheen. En nu jaren later is het toch goed gekozen. Mijn vriend zei altijd probeer het positieve te zien. Houd moed.

Groet
maria80

rrigo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maart 2016, 10:35

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door rrigo » 19 maart 2016, 17:54

Beste Maria

Bedankt voor de deugddoende woorden. Ik ben enerzijds blij lotgenoten te vinden, maar put nog meer kracht uit positieve ervaringen die nadien komen, deze mis ik hier in verschillende topics...

Ook mijn gynaecoloog en man zijn ervan overtuigd dat dit ooit goed komt, zij zijn nog niet in 'paniek', maar voor 't ogenblik moeilijk te geloven, want 'k zit echt wel diep momenteel. Met 1e miskraam had ik sneller weer draad opgepikt, maja, nu was bloedverlies en zo ook veel heftiger en traumatischer, misschien daarom. 't Is echt een rouwproces, lastig.

Groetjes en nogmaals bedankt
Ruth

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door sterretjes » 21 maart 2016, 12:39

Dag Ruth,

Vind het echt heel jammer voor je.. Ook al is het al even geleden, ook ik kan me nog goed voorstellen hoe je bijna verdrinkt in het verdriet en de zorgen.

Mijn verhaal liep erg gelijk met dat van Maria, ook drie miskramen en uiteindelijk een operatie aan de baarmoeder, maar ook hier uiteindelijk een positief verhaal! Na drie miskramen kregen we een gezond zoontje; nu een actieve en erg koppige peuter :-) én sinds drie maanden ook een prachtige dochter. Ik had me dit drie jaar geleden nooit kunnen voorstellen en was de moed echt aan het opgeven..

Ruth, heel erg veel moed om de komende periode door te komen en weet dat het verdriet, de angsten en de boosheid er echt bij horen! Daar heb je ook recht op na wat je meemaakt.. Ik hoop oprecht dat ook jouw verhaal een mooi einde mag krijgen en de zon voor jou weer opkomt binnenkort!

@Maria, een hele dikke proficiat! Ik herinner me nog hoe onze verhalen bleven gelijklopen en blijkbaar is ook de uitkomst even mooi :-) Hadden we dit toen maar geweten hè!

Veel liefs allemaal!

rrigo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maart 2016, 10:35

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door rrigo » 22 maart 2016, 9:58

Dag 'sterretjes' en 'Maria80'

Bedankt voor deze positieve reacties dames! Ik heb jullie verhalen terug even door genomen van de afgelopen jaren, amai, heftig... dikke pluim voor de moed en kracht en het blijven geloven erin. Dit moet ik ook proberen te doen, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Moet super zijn om nu deze kindjes te zien opgroeien! Wij hier ook één koppig zoontje rondlopen :), maar een tweede kindje zou nog 'completer' zijn...

Gisteren terug naar gynaecoloog geweest want ik vertrouwde het zaakje nog niet volledig, ben enorm tevreden over hem. Terug al iets meer moed dan de afgelopen dagen, maar de angst zal blijven... Volgende week skireis, stond sowieso ingepland, eenmaal vastgelegd bleek ik zwanger..., maar dat is nu terug gedaan....

Gynaecoloog is blij dat we even weggaan, hij wil dat ik tijd maak voor mezelf, hij had me dan oorspronkelijk ook twee weken voorgeschreven tot aan de paasvakantie... Ik had dit vorige week al 'groen' lachende afgewimpeld, maar gisteren stond ik er terug... hij had gelijk. Ik hoop dat hij nog eens gelijk zal hebben... Gisteren terug bij hem, des te meer omdat ik zo diep zat dit weekend, nog veel bloedverlies had en op de koop toe ook les geef en gisteren aan mijn 6e wiskunde - wetenschappen normaal het stuk ivm mutaties moest geven tijdens de biologieles... Dit was er toch teveel aan geweest.

'k Hoop jullie ooit op deze topic positieve ervaringen mee te delen...

Ik probeer geen datum meer in mijn hoofd te hebben wbt eventueel zwanger zijn, al zullen we natuurlijk ook geen enkele kans laten verloren gaan é... Ik hoop het iets te kunnen 'loslaten'.

Ruth en **

HappySnoopy
Berichten: 175
Lid geworden op: 3 mei 2016, 21:05

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door HappySnoopy » 5 mei 2016, 19:47

Wat kunnen ze onderzoeken na een derde miskraam? Ik heb zondag na 11 weken zwangerschap voor de derde keer afscheid moeten nemen van mijn kleintje. Na de tweede miskraam is het vruchtje genetisch onderzocht en is er niks gevonden. Nu is er alleen maar dood weefsel en is onderzoek niet mogelijk. De dokter legt de oorzaak bij mijn leeftijd. Maar 3 op 3 is 100% en dat is zelfs op mijn leeftijd veel. Ik zou zo graag antwoorden vinden op de vraag 'Waarom?'.

Ik heb nog een cryo en 1 verse poging. Ik moet voor 20 september de punctie voor mijn laatste poging gedaan hebben. En, ik moet nu eerst herstellen. De dokter zei zondag dat er nog tijd genoeg is en zal het snel met mij bespreken. Ik zie het op dit moment niet meer zitten. De ene keer wil ik het opgeven omdat het zoveel pijn doet, de andere keer wil ik doorgaan. Ik ben kapot van verdriet omdat ik mijn kleintje verloor. En ik vind een miskraam ook zo ingrijpend: buikpijn en gigantisch veel bloed. Voelen hoe mijn lichaam een o zo welkom vruchtje afstoot. Ik zit weer in een hel, ben ontroostbaar.

Poppetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 oktober 2020, 11:57

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door Poppetje » 3 oktober 2020, 20:59

Hallo

Ik ken de verhalen.

Wij hebben muslukte pogingen gehad.
Ik.was steeds zwanger maar bij de echo.s was er steeds niks te zien vreselijk een hel zo zwaar.
De laatste keer de 3de keer was van een verse embryo en ik dacht zo dat het gelukt was echt.
Maar toen er niks te zien was en de waarde naar 0 was barste de bom los.
Ik was ontroostbaar je gaat zo aan jezelf twijfelen.
Ik moet nu hogere dosus ustrogan en andere medicijnen voor het imuum systeem.
En ik heb vitamine b 12 te kort en d..
B12 is heel belangrijk bij de innesteling.

Vraag wie slikt ook vitamine.s en dan van de kruidvat of natuurlijk..
Hopelijk gaat het de 4de keer wel lukken.
Eerst mijn lichaam rust geven en leuke dingen doen.
Bv buik massage.
Gr p

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door irisbloem » 4 oktober 2020, 12:58

Poppetje schreef:
3 oktober 2020, 20:59
Hallo

Ik ken de verhalen.

Wij hebben muslukte pogingen gehad.
Ik.was steeds zwanger maar bij de echo.s was er steeds niks te zien vreselijk een hel zo zwaar.
De laatste keer de 3de keer was van een verse embryo en ik dacht zo dat het gelukt was echt.
Maar toen er niks te zien was en de waarde naar 0 was barste de bom los.
Ik was ontroostbaar je gaat zo aan jezelf twijfelen.
Ik moet nu hogere dosus ustrogan en andere medicijnen voor het imuum systeem.
En ik heb vitamine b 12 te kort en d..
B12 is heel belangrijk bij de innesteling.

Vraag wie slikt ook vitamine.s en dan van de kruidvat of natuurlijk..
Hopelijk gaat het de 4de keer wel lukken.
Eerst mijn lichaam rust geven en leuke dingen doen.
Bv buik massage.
Gr p
Asaflow voor de doorbloeding van de baarmoeder en medrol voor het immuunsysteem kunnen wel het verschil maken.
Je kan folavit 4 mg nemen ipv 0,4 mg, tenzij je dat al doet. Veel sterkte, ik ken het gevoel …

Poppetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 oktober 2020, 11:57

Re: 3x miskraam, geen garanties, geen hoop, geen kind

Bericht door Poppetje » 4 oktober 2020, 14:44

Hallo

Ik slik van de kruidvat mama en vitamine b12 d en zink
Is dat voldoende.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten