vreugde en verdriet op een paar uurtjes tijd

Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

vreugde en verdriet op een paar uurtjes tijd

Bericht door stefanie » 14 december 2012, 11:07

hoikes lady's
weet eigenlijk niet goe of mijn verhaal hier wel past,maar moet het efkes kwijt

waar ga ik beginnen...

vrijdag hadden we dus onze eerste bloedafname achter de rug waar het hcg op 57 bleek te staan,volgens de gyn een goede start,dus disdag terug bloedafname om te zien of het hcg al dan niet gestegen was
8u30 bloedafname en dan wachten tot 17u voor het verlossende telefoontje
ondertussen thuis uit nieuwschierigheid eventje een testje gedaan en er verscheen een heel mooi donker tweede streepje,dus het hcg moest de hoogte ingegaan zijn,...
nog enkele uurtjes wachten,eindelijk 17u,tijd om te bellen,
de gyn aan de andere kant van de lijn had goed nieuws voor ons,het hcg was gestegen tot 818 :D
natuurlijk meteen gebeld naar mijn ventje om het goede nieuws te zeggen,na een half uurtje was hij zelfs al thuis :D
toen begon ik plots wat krampen en steekjes te krijgen in mijn buik,als ik naar het toilet ging om te plassen deed dit wel wat pijn dus ik dacht aan een blaasontsteking ofzo want had de laatste dagen niet zo heel veel gedronken.
nog een beetje gewacht maar de pijn bleef,voor alle zekerheid naar de huisarts gebeld of ik nog even mocht langskomen,dat kon om 21u
ondertussen mij een beetje op de zetel gelegd en een dafalganneke genomen,
naarmate de tijd vooruitging kreeg ik ook maar meer en meer pijn in de buik,overal,kon zelfs buina niet meer stappen van de pijn
dus naar mijn schoonbroer gebeld of hij eventjes kon thuiswachten op ons zoontje want ik kon zelf niet meer met de auto tot bij de huisarts rijden.
eindelijk 21u,alles verteld aan de dokter,zij onderzocht toen mijn buik en ze voelde en voelde ze dacht eerst dat ik wrs een niercrissis zou kunnen hebben,een bbz kon mss ook maar omdat het hcg zo gestegen was twijfelde ze,maar om zeker tezijn van alles moest ik naar spoed om een echo te laten maken.
eerst nog eens lags huis om mijn papieren sis kaart enzo op te halen en mijn schoonbroer te verwittigen en dan richting spoed,daar belden ze dan terug naar de gyn(die de huisarts al verwittigd had)en ze kwam eraan
rond 22u40 was het dan tijd voor de echo,aan de linkerkant alles goed in orde,de rechterkant was wat minder,ze vond de eileider en eierstok niet,wel zag ze het vruchtje al zitten,maaaaar ze zag ook iets wat er niet moest zitten,een massa,maar wat was de massa,een cyste,mijn eierstok die gedraaid was,..geen idee,dus stapte ze direct over om een hysteroscopie te doen,ik ben in tranen uitgebarsten omdat ik al wist dat het vruchtje verloren was.
ze belde sebiet naar het ok om alles te regelen,verslagen verlieten we het echo lokaal terug naar spoed,onderweg hebben we ons wel efkes op een bankje gezet om tegen elkaar te praten,vast te pakken en te huilen,tranen van blijdschap en verdriet dit op een paar uur tijd.
om 23u30 lag ik klaar op de operatietafel,23u25zag ik de laatste keer de klok,om 1u10zag ik ze terug,alles was achter de rug,de gyn kwam nog even bij mij om te zeggen wat ze gedaan had en om mijn ventje op te bellen die terug naar huis moest voor ons kleine ventje
het emmyke had zich blijkbaar ingenesteld op mijn eileider,daardoor was een bloeding ontstaan,er zat al een hele klonter doorsnee 7cm bloed en er zat ook al meer dan een halve liter bloed in mijn buik,dus had ze de operatie niet gedaan was ik er mss ook niet meer.
ben thuis van donderdagvond,verslagen,kapot,verdrietig,radeloos,..
de pijn van de operatie is al wat verzacht,maar de pijn in mijn hartje is ongeloofelijk,waarom moest ons dit weer overkomen...
gelukkig heb ik teun gekregen van onze donor,wat ben ik blij dat zij er is want op mijn zussen hoef ik niet te rekenen de ene zei zelf"het is het einde van de wereld niet he"maar voor ons op dit moment is dit wel een beetje het einde.

sorry voor het lange verhaal
liefs stefanie

Falouche
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 november 2011, 14:20

Bericht door Falouche » 14 december 2012, 12:02

Amai Stefanie,

ik heb kippenvel van je verhaal. Vreselijk, he. Pff ik weet niet goed wat te schrijven om je te troosten. Veel sterkte, zeker in deze moeilijke periode van het eindejaar zal het niet leuk zijn voor jullie.

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 14 december 2012, 20:10

Stefanie, ik zit mee te huilen met je verhaal... Van MEGAblij naar intriest... Knuffel je zoontje en je man maar eens lekker. Dikke dikke dikke knuf en de boom in met je zussen en lang leve DVO. Tja, tis maybe t einde van de wereld niet maar tis wel het verlies van een reeds gekoesterd kleintje... KNUF!

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 23 december 2012, 21:43

De hoge pieken en diepe dalen allemaal in 1 avond, ik voel met jullie mee!

veel sterkte hoor :!:

astrid20
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 september 2012, 14:26

Bericht door astrid20 » 4 januari 2013, 13:03

het is inderdaad heel erg voor jou en meeste mensen begrijpen dat niet. het is echt erg datmensen zo reageren en je verwacht een shouder om op te huilen maar die krijg je meestal nooit. het is precies nog een taboe om over mk te praten.

Ik wens je alvast veel sterkte toe en ik denk aan jullie.

Geef de moed nooit op!

MmeEva
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2013, 14:43

Bericht door MmeEva » 9 januari 2013, 15:08

He Stefanie,
Ik herken je verhaal maar al te goed. Ben op zaterdag 15 december ook met spoed geopereerd van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Had ervoor al 2 miskramen (waarbij de gyn bij de 2e al een vermoeden had dat het om een BBZ ging) gehad dus ik was heel droevig en ben dat nog steeds. Het is gewoon ongelofelijk ingrijpend hoe snel je geluk in duigen valt. Ben om 19u15 op spoed toegekomen en lag om 20u45 al onder narcose op de operatietafel. Heeft bij mij een tijdje geduurd voor de boosheid en het grote verdriet kwamen opzetten. Eigenlijk pas toen ik terug thuis was uit het ziekenhuis. Daar krijg je op een of andere manier toch nog steun, maar eens thuis en eens een week voorbij verwachten mensen dat het nu wel voorbij is. Het echte zwarte gat begon toen ik de opvang af moest zeggen. Had ik al geregeld omdat er waar ik woon heel weinig opvang is en ik zelfs zo nog te laat was.
Krijg ook van heel veel mensen waar ik meer van verwachte rotte reacties in de zin van 'het zal wel goed komen', 'ik had er al geen goed gevoel bij zo snel dat de vorige miskraam', 'je moet geduld hebben', 'herpak jezelf nu maar', 'je weet tenminste dat je zwanger kan worden'. Al die rotte reacties daar heb je niets aan, maar het ligt nu eenmaal in de aard van de mens om te willen troosten en in onze cultuur betekent dit vaak een minimaliseren. Ze bedoelen het niet slecht. Misschien moet je hen het gewoon rechtuit zeggen dat je daar nu absoluut geen behoefte aan hebt en dat je meer van hen verwacht.
Natuurlijk is dit voor jullie het einde van de wereld en dat mag het ook zijn. Het zou maar erg zijn als je er niet kapot van was. Jullie wilden dit kindje duidelijk heel graag en dan moet je toch ook een toekomstidee en heel wat plannen opgeven hé. En bovendien is het echt niet te onderschatten wat voor een impact zo'n operatie op je heeft. Ben er zelf ook wat van geschrokken. Moest na een week alweer vrolijk aan het werk (gelukkig kerstvakantie dus heb nog een beetje verlof bij genomen), maar zelfs na 2 weken was dat niet gelachen. Ik had het gevoel dat alles zo snel snel ging. Je krijgt amper de tijd om het nieuws te verwerken of ligt al op de tafel, je kan amper uit bed of moet alweer naar huis, je hebt het amper een plaatsje kunnen geven en moet alweer gaan werken. Wat leven we toch in een drukke tijd hé!
Neem de tijd die je nodig hebt. Huil als je daar zin in hebt. Doe vooral niets waar je niet klaar voor bent. Maar kom ook op tijd terug buiten piepen. Mijn bed begon mijn beste vriend te worden en dan lonkt de depressie.
Erg veel sterkte toegewenst! Je verhaal pakt me echt. Heb er ook terug traantjes van in mijn ogen gekregen. En je mag mij altijd mailen als je erover wil praten.
Dikke knuffel
MmeEva

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten