Steeds vroeg miskraam of cyclus overhoop?

Plaats reactie
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Steeds vroeg miskraam of cyclus overhoop?

Bericht door AnTan » 31 januari 2013, 12:25

Dag allemaal,

Hier ben ik wééreens... weer een maand verder, en ondertussen al bijna 2 jaar aan het proberen. 2 miskramen op 6 weken gehad... steeds met innestelingsbloed een week voor NOD.

Vorige maand had ik allerlei symptomen maar ik was niet zwanger. Waarom ik écht twijfelde was omdat ik weer 3 dagen licht bloedverlies heb gehad zo rond dag 20-23. De vorige twee keren was dat voorbode van zwangerschap.
Had ook ontzettend veel pijn in mijn borsten en dat duurde uiteindelijk drie weken. Volgens dokter progesteron te kort, dus heb nu een gel gekregen en dat helpt zeer goed.
Over dat bloedverlies vroeg ik: kan dat heel vroeg miskraam geweest zijn? Maar ze zei: wellicht cyclus overhoop door miskraam (in november 2012) en gewoon tussentijdse bloeding.
Maar goed. Niet zwanger. Dus wist ik het hélemààl niet meer. Sowieso ben ik een beetje wanhopig geworden, moed verloren en dan bij elk symptoon: weer zoveel hoop.

Nu vanmorgen, en ik ben op dag 20: licht bloedverlies. Maar dat ik WEER opnieuw op dat 'goede' moment. Nu weet ik deze keer: niet hopen. Maar ik kom hier toch eens informatie halen. Jullie zijn toch de kenners.
KAN het zijn dat dat een innestelings'poging' is die mislukt? En kan je die positief beïnvloeden? Bvb niet sporten, niet opjagen, geen koffie... Wat dan ook?
Sowieso moet ik bij vaststelling van volgende zwangerschap (hopelijk ooit...) ustrogan nemen om innesteling te bevorderen. Is dat dan VANAF een positieve test? Of beter vanaf (eventueel) innestelingsbloed?

Het is toch niet normaal telkens op dag 20 bloedverlies te hebben? Zeker als het 2x wél een zwangerschap bleek te zijn?

Bedankt voor jullie meningen alvast!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Bericht door Leniemienie » 31 januari 2013, 20:22

@antan, bij ivf/icsi moeten we utrogestan nemen vlak na de eisprong, ook bij een cryo tp. Meestal 3 x per dag 1 vaginaal opsteken maar soms kan het ook meer zijn.

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 4 februari 2013, 16:10

Hoi AnTan,

Ik moet vanavond bloed laten trekken voor chromosoom onderzoek, maar heb alvast van mijn gynaecoloog een voorschrift voor utrogestan gekregen. En zij zei mij dat te beginnen gebruiken vanaf de eisprong. Ze zei me ook dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat het de innesteling daadwerkelijk bevordert (3 vroege mk: op 5 weken, op 7 weken en op 6 weken), maar dat haar ervaring haar geleerd heeft dat het vaak toch een positieve invloed heeft. Alle beetjes helpen! Goede moed!

astrid20
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 september 2012, 14:26

Bericht door astrid20 » 5 februari 2013, 8:39

hallo antan

mijn gyn zegt dat het er allemaal niks mee te maken heeft. minder sporten, gezonder leven etc....
en soms dacht ik toch wel dat ik iets fout had gedaan met mijn eten of sport maar nu begin ik het wel te geloven.er zijn zoveel vrouwen die blijven drinken onder hun zwangerschap en ok de baby komt dan meestal te vroeg maar voor de rest niks aan de hand. het is echt de harde en unfaire natuur geloof ik.maar inderdaad blijven hopen en blijven proberenen het gaat je wel lukken dat weet ik zeker !!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten