Wat moet ik verwachten?

Plaats reactie
Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Wat moet ik verwachten?

Bericht door Fien83 » 6 februari 2013, 20:16

Vandaag te horen gekregen dat ik een miskraam krijg. Stoppen met utro en progynova. Wat kan ik verwachten? Doet het veel pijn, verlies ik veel bloed, kan ik gaan werken of bel ik beter mijn cliënten af,... ?

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Bericht door NJS » 6 februari 2013, 20:31

Hey Fien

Las daarnet je ber op 'tp in kunstmatige cyclus'. Ik heb jammer genoeg alleen paar miskramen achter de rug, waarvan 2 vroegmiskramen. Bij mij was het alsof ik een week later mijn regels kreeg. Misschien iets meer bloed dan anders, maar dat viel wel mee. Ook de krampen vielen mee. Het is vooral het emotionele dat serieus tegenvalt. Weet natuurlijk niet hoe het bij jou zal verlopen. Ik wil je alvast veel sterkte wensen.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 7 februari 2013, 12:08

Hey Fien,

ik heb drie miskramen gehad. Een op 12 weken, één op 8 weken en één op 6 weken. Bij die laatste is alles gewoon natuurlijk op gang gekomen. Fysieke pijn heb ik er niet van gehad, mentaal is het altijd lastig. Hoe verder in de zwangerschap hoe lastiger uiteraard, maar pijn doet het sowieso...
Qua werken: owv het mentale ben ik telkens thuis gebleven om te bekomen. Zie zelf hoe je je voelt, u niet schuldig voelen dat je ff tijd nodig hebt voor jezelf!

Dikke knuf!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 7 februari 2013, 14:34

Hoi Fien,

Ik heb drie vroege mk gehad en ik heb toch veel fysieke pijn gehad. Ik ben al behoorlijk wat pijn gewoon van mijn regels, maar dit was toch wel een pak erger. Vooral de eerste en de derde waren een fysieke hel, ik kon amper gaan van de pijn. Dus ik ben wel een paar dagen thuis gebleven van het werk.
Veel sterkte.

Lilly's*mama
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 december 2012, 13:24

Bericht door Lilly's*mama » 7 februari 2013, 19:30

Hallo Fien

ik heb een miskraam gehad op 10 weken (vruchtje was gestopt met groeien op 6 weken), bij mij kwam deze niet spontaan op gang dus heb ik er pilletjes voor moeten opsteken... Dan kan je wel wat pijn hebben van het samentrekken van de baarmoeder... Het was echter vooral de mentale pijn die het lastig maakte. Ik ben na onze miskraam een weekje thuis gebleven, en dat is geen overbodige luxe vind ik... Je moet kijken hoe je je zelf voelt, maar neem tijd voor jezelf! Probeer het ook een plaats te geven want anders krijg je je weerslag pas achteraf en dubbel zo hard (ik had dat toen ik weer zwanger was en geloof me, dat is geen pretje, iedereen vindt dat je supergelukkig moet zijn omdat je weer zwanger bent, en jij zelf zit op een zwarte wolk ipv een roze...). Veel sterkte alvast!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 8 februari 2013, 10:08

Hey Fien,

Hoe voel je je ondertussen?

Lieve groetjes!

astrid20
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 september 2012, 14:26

Bericht door astrid20 » 9 februari 2013, 10:35

hallo fien
bij mij was het vruchtje 5 weken maar ik moest normaal rond de 9 weken zitten dus gewoon niet gegroeid.
bij mij was het ook zoals mijn regels.
ik was ook erg bang wat er ging komen maar al bij al viel het fysieke mee het was meer mentaal dat het pijn doet en waar je stilletjes aan moet verwerken.
hoe gaat het nu met je ?
het is al 2dagen geleden dat je het slechte nieuws hebt ontvangen dus het is erg erg hard en ik hoop dat je veel steun krijgt.
lees ook boeken hierover, dat hielp bij mij

Vele groetjes
x

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 11 februari 2013, 15:55

Hier gaat het behoorlijk goed ondertussen. Twee dagen na het slechte nieuws ben ik bloedverlies beginnen krijgen. Toch wel meer dan anders en ik had wel wat krampen, maar zeker niet onoverkoomlijk. Ik heb het vruchtje zelf ook gezien en dat was wel een beetje een raar gevoel, maar ergens wel een oké gevoel. Bloedverlies is aan het minderen en ik heb concrete plannen gemaakt voor de toekomst. Zo snel mogelijk een volgende ICSI-poging en als deze op niets uitdraait een tripje naar de zon om daarna terug opnieuw te starten... Ik ben nu vooral bang voor herhaalde miskramen en dergelijke... Mijn hoofd draait soms overuren.

NJS
Berichten: 657
Lid geworden op: 7 december 2012, 21:42

Bericht door NJS » 11 februari 2013, 18:23

Hier is de bloeding nog steeds niet begonnen. Ik heb wel veel rugpijn gehad vandaag, het zal dus niet lang meer duren.

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 17 februari 2013, 20:58

Hoe gaat het ondertussen met je NJS?

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 18 februari 2013, 9:27

Eerst en vooral veel sterkte hoor!
Bij mij duurde het zeker 10 dagen, het bloedverlies. De eerste keer had ik helemaal geen pijn en gewoon een week bloedverlies net zoals MS eigenlijk. En tweede keer op dag 1 had ik enòrm veel krampen en daarna geen last meer.
Hopelijk kan je je een beetje goed houden en alles oke met jou!

Falouche
Berichten: 145
Lid geworden op: 15 november 2011, 14:20

Bericht door Falouche » 18 februari 2013, 19:34

pff, moeilijk he zo'n mk.
Bij mij duurde het de laatste keer ook ongeveer 10 d, na het stoppen met de medicatie vooraleer het vruchtje is afgekomen. Ik moest geen mediactie nemen om krampen op te wekken. een andere keer moest ik dat wel nemen, en toen is het vruchtje de dag zelf nog afgekomen, maar het was toen al een kleine 2 weken afgestorven.

Bij mij deed het altijd veel pijn, zowel met als zodner medicatie. Dafalgan, nurofen en buscopan nam ik, en ik kroop in bad. Dat hielp ook goed.

Veel sterkte meid

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 18 februari 2013, 20:54

Hey Fien en njs,

Hoe gaat het ondertussen
Met jullie? Ik heb zaterdag ook de bevestiging gekregen dat ik een miskraam heb. Een vroege weliswaar gezien ik nog maar zes weken was maar het doet toch pijn. Zeker gezien de weg die we ervoor moeten afleggen.
Weet iemand hier hoe lang het duurt voor je hcg weer op nul staat?

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 18 februari 2013, 21:14

Beste Maki,

Allereerst vind ik het heel erg voor je:-(.
Ik heb er helaas ook al wat ervaring mee. Mijn laatste mk was ook op 6 weken.
's maandags was mijn HCG 100, 's woensdags was het 260, de maandag daarop was het 19 en vrijdags was het 1. Dus een kleine twee weken moet je toch tellen.
Mijn gynaecoloog wilde ook blijven testen tot het echt terug onder 10 zat.
Veel sterkte.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten