Wachten op slecht nieuws :-(

Plaats reactie
Lady Sin
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 januari 2013, 14:53

Wachten op slecht nieuws :-(

Bericht door Lady Sin » 10 februari 2013, 12:23

Hoi allemaal,

ik weet niet of mijn situatie wel past binnen dit forum maar ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt.
Mijn man en ik zijn al ruim een jaar aan het proberen om zwanger te worden. Hebben zelfs al de nodige onderzoeken achter de rug in de fertiliteitskliniek. Resultaat: onverklaarbare infertiliteit. Normaal gezien gingen we nu in februari starten met de 1e IUI.
Maar dit is er nu gebeurd:
- zo 27/01: doodziek op de zetel met griep, durfde geen medicijnen te nemen want ja, je weet maar nooit hé. Ik verwachtte mijn ms op di 29/01. Toch maar een test gedaan voor ik pillen ging slikken. Totaal onverwacht was die test positief.
- ma 28/01: bezoek aan de HA, bloed trekken. 's Avonds uitslag: zwangerschapstest positief, HCG waarde 178, veel te laag volgens de HA en dus mocht ik mij niet te blij maken.
- do 31/01: weer bloed trekken bij de HA
- vrij 01/02: 's avonds bellen voor de uitslag, HCG gestegen naar 251 (niet goed want die moest allang verdubbeld zijn), progesteron was gedaald. HA zei alweer: dit gaat niet goed aflopen. Ik totaal in shock in over mijn toeren.
- ma 04/02: gebeld voor afspraak bij de gyn in het ziekenhuis omdat ik vond dat een gyn toch altijd meer weer dan een HA
- di 05/02: 9u00 's morgens naar ziekenhuis. Inwendige echo gehad, niets op te zien alleen dat het baarmoederslijmvlies nog heel dik was. De gyn wou nieuwe bloedresultaten. Dus ik weer bloed prikken.
- woe 06/02: thuis nog maar eens een zwangerschapstest gedaan, totaal geen streepje meer te zien. Ik compleet ingestort op mijn werk. Naar huis gekomen en de rest van de week niet meer gaan werken.
- do 07/02: weer bloed prikken in ziekenhuis.
- vrij 08/02: weer afspraak bij gyn, HCG was dinsdag 127 en donderdag was dat verdubbeld. Ik zeg: dat is toch slecht want die waarden zijn nog lager dan die van de HA. Haar antwoord: ge moogt geen twee resultaten van verschillende labo's vergelijken. De waarden zijn inderdaad aan de lage kant maar we moeten afwachten. Ik dus weer heel over mijn toeren omdat ik mij aan een behandeling had verwacht om een bloeding te doen krijgen. Ik had mij namelijk al neergelegd bij het feit dat dit ging uitdraaien op een miskraam. Ik wist niet of ik nu blij of niet moest zijn. Ik wil namelijk niet weer
instorten, ik heb al genoeg tranen gelaten.
Nu moet ik morgenvroeg weer bloed laten prikken en kan ik om 13u00 bellen voor de uitslag.
Ik loop nu de muren op, zo bang ben ik. Ik weet met mijn eigen geen blijf!

Sorry voor het lange verhaal, dames maar ik moest het gewoon even van mij afschrijven. Bedankt voor het luisteren/lezen!
Dikke kus

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 10 februari 2013, 12:33

Beste Lady Sin,

Ik leef ontzettend met je mee, ik heb bij mijn laatste mk ook verschillende keren bloed moeten laten trekken om te zien wat de HCG waarde ging doen. Ik begon op 99 bij de gyne, ging naar 250 bij de huisarts, die toen nog hoopvol was en zakte uiteindelijk bij de gyne een week later naar 1. Dus mijn waarden zijn te vergelijken met de jouwe. Ik vind de reactie van je gyne een beetje raar, een labo is toch een labo? Als de waarden nu maar een klein beetje zouden verschillen, dan is dat nog aan te nemen, maar ik vrees eigenlijk ook dat je je beter op het ergste kan voorbereiden. Anderzijds duim ik natuurlijk ook dat de natuur voor een klein wonder zorgt, maar ik zou er helaas niet te hard op rekenen:(.

Dikke knuffel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten