goede artsen/begeleiding

Plaats reactie
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

goede artsen/begeleiding

Bericht door AnTan » 12 februari 2013, 9:32

Dag allemaal,


Iedereen die heel goed begeleiding heeft gehad bij het 'niet zwanger geraken'... zouden jullie raad kunnen geven waar en bij wie ik best terecht kan?
Ik heb een heel goede arts, en alle (alleen bloed-) testen zijn gebeurd en de boodschap is 'je kàn zwanger worden (want al 2 miskramen' en ik word wél snel zwanger (want 2x zwanger in een jaar)... Dus blijven proberen.

MAAR... wij proberen al 2.5 jaar en voelen niet dat het vlot gaat. En we blijven ook niet zwanger. En ik voel dat ik het alleen maar red als ik wat begeleid kan worden.
Ik wil er minder aan denken en wil meer afspraken of als er WEL iets mis is (bvb innesteling die niet goed lukt om een of andere reden), zou ik dat liever gewoon willen weten...

Ik kan het niet goed uitleggen. Maar elke maand als ik MS krijg voel ik me steeds meer wanhopig. En dan denk ik... straks misschien binnen half jaar weer zwanger en WEER miskraam... En DAN pas verdere testen? Ik zou het liever nu doen.

De tijd dringt ook, ik ben bijna 32 jaar en oke, het is niet oud, maar jong kan je het niet noemen.

Bvb eitjes invriezen, doe je dat niet beter? Of sperma? Gewoon voor in nood? Draagmoeder? Gaat dat vlot in België? IVF en zo'n dingen, is dat alleen voor mensen die NIET zwanger worden?

Ik zou gewoon meer 'actie' willen, want dat 'afwachten'... Moest ik nu zeker zijn, binnen de 3 jaar heb ik zéker een kindje, dan zou ik geduld hebben, maar die onzekerheid.

En mijn arts is goed, maar gewoon 'blijven proberen'... het is beetje lastig soms. En heb zoveel vragen.

Ik woon in Vichte, maar ik wil gerust een eind rijden voor een arts die er ten volle voor gaat... en mij goed kan begeleiden of naar mensen kan sturen die me goed begeleiden.

Graag jullie tips!!!

Alvast bedankt en aan iedereen heel veel succes bij het zwanger worden!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 12 februari 2013, 15:52

Hey AnTan,

Ik lees dat je al verschillende onderzoeken hebt laten uitvoeren, ook een chromosoomonderzoek bij jou en je partner? Ik ben momenteel vanalles aan het lezen in de meer alternatieve hoek van de geneeskunde: voetreflexologie en acupunctuur, maar de daadwerkelijke stap naar een alternatieve arts nog niet gezet. Ik weet over een maand pas de uitslagen van onze bloedonderzoeken en moet over een drietal weken voor een röntgenfoto, maar ik wil ook niet stilzitten, ik wil iets DOEN!
Om de wubbekes van te krijgen, zoals ze bij ons zeggen!

Lieve groetjes,

Elske1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 januari 2013, 20:08

Bericht door Elske1980 » 13 februari 2013, 21:52

Hallo Antan,

Een goede begeleiding is idd belangrijk ! Je bent nu wel tevreden van je arts maar het kan zeker geen kwaad om een second opinion te vragen. Heb zelf 3 miskramen gehad en na de 3de ben ik van gynaecoloog veranderd. Ik merkte meteen al een groot verschil. Mijn huidige is klaar en duidelijk. Hij heeft bij mij en m'n man bloedtesten laten doen. Genetische afwijkingen hebben ze niet ontdekt. Ik heb ook een foto van mijn baarmoeder laten maken. Daarop kunnen ze zien of de baarmoeder een normale vorm heeft want dit kan ook een oorzaak zijn bij miskramen. Ze kunnen ook nog gaan kijken met een camera in de baarmoeder maar bij mij bleek dit niet nodig omdat op de foto van mijn baarmoeder niets abnormaal te zien was.. Eindconclusie : geen aantoonbare reden gevonden voor de miskramen en gewoon ook terug natuurlijk proberen. Wel moet ik nu asaflow nemen. Dat is een bloedverdunner en bij sommige vrouwen lijkt dit een wondermiddel te zijn. Vermits ik ook wel redelijk gefrustreerd ben door dit alles heb ik mij nu ook opengesteld voor iets alternatief. Ben begonnen met acupunctuur . Ben nu 2 keer geweest en voel me daar heel goed bij. Hij prikt dus ook in mijn buik en dan ook in de benen (zou helpen tegen stress) . Zoiets alternatief moet je ook wel tijd geven natuurlijk maar ik merkte al een effect van het prikken in de buik tijdens mijn laatste menstruatie. Geen krampen en heel veel bloedverlies...
Mijn klokje tikt ook, ben ook 32... Maar de moed niet opgeven !

astrid20
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 september 2012, 14:26

Bericht door astrid20 » 16 februari 2013, 14:05

Hey Antan,

Inderdaad je kan bij verschillende dokters gaan en dan zien waar je je het beste bij voelt.
en accupunctuur kan inderdaad ook wel helpen.heb het zelf nog niet gedaan maar kan me inbeelden dat dit toch interessant is om te proberen.
en het is moeilijk om positief te blijven maar als ze niks hebben gevonden moet het vroeg of laat toch eens gaan gebeuren!! tenminste dat denk ik toch !!
en je vooral rustig houden, ik ken het maar al te goed om je op te jagen in je hoofd en dan naar de kinesist te moeten gaan om je hele schouders en nek te ontblokken. ik heb bij de kinesist ook geleerd me te ontspannen en dat doe ik nu dus ook. ik voel soms nog dat mijn schouders zo hoog staan door gespannenheid en dat voel ik dan pas na een paar minuten maar dan probeer ik onmiddellijk te ontspannen. jou tijd is ook heel belangrijk...warme baden/...op de zetel met een goed boek en kopje thee of waar jij je dan ook goed bij kan relaxen..stress is niet goed om zwanger te geraken en eens je zwanger bent is het al helemaal niet goed.

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 22 maart 2013, 23:55

Zijn jullie allebei 32?
En jullie hebben geen kinderen?
Hoe lang proberen jullie al?

Ik begin het eerlijk gezegd op te geven. Sowieso ga ik naar andere gynecoloog eens hoor, al is die van mij zeer goed... Maar goed, ik voel me niet genoeg begeleid. En hij mag dan niks kunnen doen, jaren zitten wachten kan ik ook niet.
Acupunctuur ga ik wellicht ook proberen.

Nu heb ik laatste maanden altijd bloedingen, dacht eerst: yes! innestelingsbloedingen... maar nee... zomaar... huisarts zei: stress.

En nu deze maand? Altijd cylcus van 27-31 dagen en nu op dag 10, opnieuw mijn regels. Dacht even, gewoon tussentijdse bloeding, of las dat dat kan van ovulatie... Maar nee hoor, zware bloedingen van dagenlang, nog altijd bezig.
En dan lees ik de ergste dingen, zoals mensen die op 32 in de menopauze zitten en mijn hoofd draait zot.
Ik weet het niet meer hoor. Voel me goed in het algemeen, maar geloven doe ik er echt niet meer in. Zeker altijd van 'alles is in ore'... Tjah...

Maar goed, was curieus, naar jullie situatie?! En vroeg me af, in godsnaam, hoe 'oud' kan je eigenlijk nog makkelijk zwanger geraken? Ik word enorm nerveus telkens er weer een jaar voorbij is...

vlinderkindje
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 september 2012, 13:55

Re: goede artsen/begeleiding

Bericht door vlinderkindje » 16 april 2013, 11:38

AnTan schreef:Dag allemaal,


Iedereen die heel goed begeleiding heeft gehad bij het 'niet zwanger geraken'... zouden jullie raad kunnen geven waar en bij wie ik best terecht kan?
Ik heb een heel goede arts, en alle (alleen bloed-) testen zijn gebeurd en de boodschap is 'je kàn zwanger worden (want al 2 miskramen' en ik word wél snel zwanger (want 2x zwanger in een jaar)... Dus blijven proberen.

MAAR... wij proberen al 2.5 jaar en voelen niet dat het vlot gaat. En we blijven ook niet zwanger. En ik voel dat ik het alleen maar red als ik wat begeleid kan worden.
Ik wil er minder aan denken en wil meer afspraken of als er WEL iets mis is (bvb innesteling die niet goed lukt om een of andere reden), zou ik dat liever gewoon willen weten...

Ik kan het niet goed uitleggen. Maar elke maand als ik MS krijg voel ik me steeds meer wanhopig. En dan denk ik... straks misschien binnen half jaar weer zwanger en WEER miskraam... En DAN pas verdere testen? Ik zou het liever nu doen.

De tijd dringt ook, ik ben bijna 32 jaar en oke, het is niet oud, maar jong kan je het niet noemen.

Bvb eitjes invriezen, doe je dat niet beter? Of sperma? Gewoon voor in nood? Draagmoeder? Gaat dat vlot in België? IVF en zo'n dingen, is dat alleen voor mensen die NIET zwanger worden?

Ik zou gewoon meer 'actie' willen, want dat 'afwachten'... Moest ik nu zeker zijn, binnen de 3 jaar heb ik zéker een kindje, dan zou ik geduld hebben, maar die onzekerheid.

En mijn arts is goed, maar gewoon 'blijven proberen'... het is beetje lastig soms. En heb zoveel vragen.

Ik woon in Vichte, maar ik wil gerust een eind rijden voor een arts die er ten volle voor gaat... en mij goed kan begeleiden of naar mensen kan sturen die me goed begeleiden.

Graag jullie tips!!!

Alvast bedankt en aan iedereen heel veel succes bij het zwanger worden!
D'r Buysse uit Kortrijk! Is er al bij van in het begin dat men startte met al die medische hulp voor de kinderwens!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten