Missing twin

Plaats reactie
VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Missing twin

Bericht door VickskeL » 16 mei 2013, 15:43

Hey,
Na 7 IVF pogingen waren we eindelijk zwanger van een brusje. Ons geluk kon niet op toen het bleek dat het er 2 waren.
We hebben op 7 weken en op 8 weken een goeie echo gehad met 2 kloppende hartjes.
Vandaag ben ik terug op controle geweest bij de gyn maar er bleek een vruchtje op 8 weken en 5 dagen gestopt te zijn met groeien.
Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Aan 1 kan superverdrietig dat ik een kindje verloren heb, aan de andere kant opgelucht dat het 2de er nog is.
Maar ook veel angst: wat voor gevolgen zijn er voor het overige vruchtje?
Zijn hier nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? Is er gevaar voor het andere vruchtje? Moet ik me beginnen voorbereiden op een volledig miskraam?

Puck2010
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 juni 2013, 15:47

Bericht door Puck2010 » 22 juni 2013, 16:50

heey,

ik weet niet of je nu je 2e kindje verloren ook heb of nog goed gaat.
meestal als ze in 1 vruchtzak zitten reden ze het niet lost van elkaar. als ze apart zit kan het gewoon voor die andere goed gaan.
ik heb niet hetzelfde mee gemaakt. maar wel veel bloedingen gehad in het begin dat het kindje in gevaar kon brengen. bij mijn i ze uiteindelijk met 26 weken geboren en overleden.

hoop dat alles goed gaat.
groetjess

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 22 juni 2013, 22:10

Ons werd verteld dat dit geen implicaties had. Een van onze tweeling deed het minder goed en gyn wist niet hoe het zou evolueren, maar ze garandeerde wel dat moest het ene stoppen dit geen impact zou hebben op het andere. Jammer genoeg vrijdag geen hartjes meertje horen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten