Enora verloren door CMV

Plaats reactie
tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Enora verloren door CMV

Bericht door tita25 » 5 augustus 2013, 18:11

Hallo iedereen,

Ik zit hier al een tijd op het forum ondertussen maar doordat ik begin December 2012 zwanger was ben ik hier een tijd niet geweest.

Na meer dan 2j proberen en alle behandelingen van hormoonstimulatie en iui's was ik in December 2012 eindelijk zwanger van onze 2de icsi poging.
Bij de 2de controle op ongeveer 11 weken bij mijn gewone gynaecoloog bleek dat ik in December een CMV besmetting gekregen heb. Hij legde ons uit wat de kansen op afwijking waren. De grootste afwijkingen waar hij al had mee te maken gehad was gehoor of zichtproblemen. Er was altijd een minieme kans op een waterhoofdje maar dit had hij nog nooit meegemaakt. Gezien onze historiek van moeilijk zwanger geraken en omdat ons kindje er op 11weken volledig gezond uitzag kozen we toch voor te optie om haar te houden. Tegen de controle op 17 weken bleek nog steeds alles in orde en kregen we te horen dat we een meisje kregen. Omdat nu alles nog in orde was waren we er gerust in en begonnen we vanalles te kopen enzo.

Maar op 25/04 op 22 weken sloeg het noodlot toe.
Op 4 weken tijd had ons meisje een extreem inwendig waterhoofdje gekregen. Dit konden we zelf ook duidelijk zien op de echo. Haar hersentjes kregen helemaal geen plaats meer om te groeien door het vocht.
Omdat ze hierdoor al zeker mentaal zwaar gehandicapt ging zijn en wss ook motorisch gehandicapt hebben we dan toch de moelijke beslissing moeten nemen om haar te laten komen. Op 04/05/2013 is dan onze dochter Enora* geboren.

Ondertussen zijn we 3 maand verder en hebben we al 2 cryo terugplaatsingen gehad maar zonder resultaat. Dit ondanks dat mijn lichaam volledig meewerkt na de zwangerschap en super goed reageert op medicatie en ze zeggen dat een vrouw vruchtbaarder is na een zwangerschap en onze cryo's van goede kwaliteit waren.

Ik ben echt de wanhoop nabij dat we nog een brusje gaan kunnen krijgen voor Enora. We hebben geen cryo's meer dus moeten weer van voor af aan beginnen maar als het de voorbije pogingen niet lukte ondanks dat alles veel positiever is dan voor de zwangerschap van Enora* waarom zou het dan nog lukken :cry:

Diablo
Berichten: 97
Lid geworden op: 3 augustus 2013, 15:26

Bericht door Diablo » 6 augustus 2013, 16:04

Tita, ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik kan geen goed antwoord geven of troostende, steunende woorden zeggen want dat helpt jullie geen meter vooruit.

Ik duim voor jullie, geef nooit de hoop op al weet ik dat dat verdomd moeilijk is..

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 18 augustus 2013, 21:26

Ik denk dat hier geen woorden voor bestaan van troost. Eéntje verliezen op 6w en net geen 13w lijkt er plots niets meer tegen.
Ik wil je niet kwetsen ofzo maar maak goed voro jezelf uit dat je het allemaal een beetje kan plaatsen, ik heb na mijn laatste mk (02/11/2011) lang afgezien zelfs nu gaat het me nog moeilijk soms.

Veel sterkte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten