bbz

Plaats reactie
babs'ke
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 juni 2013, 10:45

bbz

Bericht door babs'ke » 1 september 2013, 8:51

Hey, ik zit met een vraagje. In juli ben geopereerd, Door een bbz moest mijn eileider verwijderd worden. In oktober starten we met ivf. Nu ongeveer 7 weken na ingreep voel ik, de plaats waar mijn eileider zat, dat het daar nog gevoelig is. Het doet niet echt pijn maar maak me toch zorgen. Hoe lang zou het duren voor ik echt hersteld zou zijn? Ik wil dat mijn lichaam eerst hersteld is voor ik start met ivf.

Groetjes Babs'ke

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 1 september 2013, 10:51

hey,
ik heb een BBZ gehad in augustus 2010 en ben met IVF gestart in januari 2011. Ik moest wel zo lang tussenlaten omdat ik nog spuiten gehad heb na de operatie met een soort chemo (naam ontsnapt mij nu), mijn HCG wou namelijk nog niet tot 0 dalen na mijn operatie. Ik had geen last meer om te starten met de IVF maar ja er zaten dan wel 4 maanden tussen....
bespreek het eens met de ferti-arts als je he zorgen maakt

babs'ke
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 juni 2013, 10:45

Bericht door babs'ke » 2 september 2013, 9:29

Oei, dat is ook niet leuk dat na de operatie je hcg niet wou dalen. Weer wachten... Bij mij had ze eerst een curretage gedaan om dan na een week te horen te krijgen dat er nog hcg in mijn bloed zat... Ik ga mijn dokter eens bellen. Hopelijk kan ze mij gerust stellen want ik kijk wel uit naar mijn eerst ivf.

groetjes

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 2 september 2013, 9:44

ook vreemd dat ze bij jou een curretage gedaan hebben, daarmee kan je de eileiders toch niet spoelen?
Mijn gyn wou mijn eileiders sparen en heeft hem juist opengesneden en het vruchtje weggehaald, helaas niet is er dan waarschijnlijk een klein stukje blijven zitten die voor het HCG bleef zorgen.
ik denk dat de pijn geen belemmering zal vormen voor je IVF zelf, misschien wel voor een zwangerschap alhoewel het dan nog een paar maanden duurt voor je dikker wordt en je baarmoeder op de eierstokken zou kunnen duwen hé....

babs'ke
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 juni 2013, 10:45

Bericht door babs'ke » 2 september 2013, 12:04

er was bij mij nooit een echo genomen, de dokter ging ervan uit dat mijn regels kwamen maar na 3 weken wachten nog steeds niets, ze heeft dan een curretage gedaan maar ja da bracht natuurlijk niet op, dus week nadien heeft ze dan echo genomen en zag ze dat er bloed zat in mijn buik en dat er 'iets' in mijn eileider zat...
Allé seg een stukje vergeten. Mag ik vragen of je dan nog vertrouwen hebt in je arts? Want door wat er met mij gebeurd is weet ik ook niet goed wat denken...
groetjes

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 2 september 2013, 12:25

wat vreemd dat ze bij jou geen echo gedaan hebben hé, ik ben drie weken aan een stuk om de twee dagen op controle gegaan omdat ze wisten dat er iets mis was (HCG steeg maar niet snel genoeg en er was niks te zien in mijn baarmoeder)
Ik ben uiteindelijk met spoed geopereerd, een uur nadat ik nog op controle was geweest, ik voelde smorgens nog niks en eens ik thuis was van de controle had ik ineens helse pijnen.
Ik ben niet door mijn eigen gyn geopereerd, die was er niet maar wel door een collega die 's morgens ook de controle had gedaan. Hij heeft goed willen doen om mijn eierstok te redden maar mijn eigen gyn had volgens mij wel beslist om voor de zekerheid gans de eierstok weg te nemen. Volgens mij maak ik van het minste HCG aan dus ik neem niemand iets kwalijk of zo hoor. Ik had dan wel geluk dat ik met IVF dan wel direct zwanger was in januari, dus de miserie was toen snel vergeten
heb je al gebeld?

babs'ke
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 juni 2013, 10:45

Bericht door babs'ke » 2 september 2013, 13:20

Ik ben gelukkig gespaard gebleven van die helse pijnen zoals bij jou. Ze waren en 'op tijd' bij. Super dat je zo snel zwanger was. hopelijk gaat dat bij ons ook niet te lang duren.Heb haar ondertussen gebeld. Ik moet enkele dagen ibuprofen nemen en als het volgende week nog niet beter is gaat ze een echo nemen. Want ze zei dat alles ok moet zijn voor we met ivf beginnen(tja da wil ik natuurlijk ook)

Yago
Berichten: 1145
Lid geworden op: 7 mei 2010, 17:35

Bericht door Yago » 2 september 2013, 13:33

goed dat je gebeld hebt, hopelijk helpt de ibuprofen!
veel succes hé!!
ik heb morgen mijn eerste echo voor ons tweede kindje.... hopelijk zit dat op de juiste plek!

babs'ke
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 juni 2013, 10:45

Bericht door babs'ke » 2 september 2013, 13:48

ik heb precies de indruk dat het al een beetje minder is...
Goh spannend. Ben je terug zwanger via ivf? Ik ga duimen voor jou morgen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten