is er nog hoop

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 3 januari 2014, 10:52

@Aria: Mercikes!

@Eveline: toen ik toekwam in ziekenhuis was ik 23 weken en 3 dagen. Dat was op een vrijdag en die dag en de zaterdag konden ze niks doen omdat de grens van levensvatbaarheid op 24 weken ligt. De zondag ben ik dan gestart met 1 kuur van weeënremmers en 2 spuitjes longrijping met 24 u ertussen. Dat was dan tot dinsdag 10 december en sindsdien krijg ik geen medicatie meer. Volgens de dagelijkse monitor heb ik ook geen contracties meer gehad dus is het stilgevallen. Straks krijg ik echo en gaan ze nog eens kijken hoe het staat met de opening. Ik lig in Gasthuisberg.
De kinesist is al een aantal keren langsgeweest en ik krijg wel oefeningen om in bed te doen maar tegen bekkeninstabiliteit is niet veel te doen en het constant in bed liggen maakt dat alleen maar erger. Bovendien mag ik ook niet veel oefeningen doen uit schrik dat het toch weer in gang schiet.
Ma we zijn bijna aan de 28weken en dan hoop ik 30 weken hier in het ziekenhuis te halen en dan misschien nog een paar weekjes thuis proberen vol te houden.

Groetjes

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 4 januari 2014, 11:49

Gisteren terug echo gehad en ze doen het nog steeds heel goed: 960 gr en 1,1 kg op bijna 28 weken. Niet slecht hè
Maar nu hebben ze weer iets anders ontdekt. Het houdt echt niet op he. 4 weken geleden ben ik dus binnengekomen met volledig verstreken baarmoederhals en opening van meer dan 2 cm. Dr. Lewi was zelf verwonderd dat ik nog steeds niet bevallen was en ze wou de baarmoederhals en opening nog eens checken want dat hebben ze niet meer gedaan sinds ik ben opgenomen. Natuurlijk vond ze de baarmoederhals weer niet maar ze zag wel dat mijn blaas hoog ligt, bijna tegen mijn navel! Ze vroeg of ik een gekantelde baarmoeder had. Ik had al in het begin tegen haar assistent 4 weken geleden gezegd dat mijn baarmoeder gekanteld is en dat mijn hals een hoek van 90° maakt maar dat had niks te maken met die opening en het verstreken zijn van mijn baarmoederhals. Een zwangerschap zou die situatie vanzelf herstellen en alles zou in normale positie komen.
Bij mij dus misschien niet! Nu gaan ze volgende week MRI nemen om duidelijk beeld te hebben van de situatie. Er zijn 2 scenario's: ofwel is mijn baarmoederhals echt volledig verstreken en heb ik gewoon heel veel geluk dat ik nog steeds niet bevallen ben ofwel is inderdaad alles gekanteld en ligt bovendien de placenta nog voor de hals zodat er niks drukt op de hals. En dit is wat ik in het begin ook dacht: doordat mijn baarmoeder gekanteld is zien ze die hals misschien gewoonweg niet maar die ik had de indruk dat die assistent niet echt luisterde. Voor zover ik het nog begrijp kan ik dan nog lang rondlopen en zolang de kindjes niet geboren willen worden en niet indalen en ik dus niks voel is er niks aan de hand. Maar ze moeten die MRI nemen want in het tweede geval is een natuurlijke bevalling volledig uitgesloten, dat zou dodelijk zijn, zowel voor mij als de kindjes.Dan moet er een keizersnede gebeuren en de insnede moet dan vlak onder mijn navel gebeuren anders snijden ze mijn blaas over.
Volgens dr Lewi is de 2de situatie helemaal niet erg maar ze moeten het gewoon allemaal tegoei weten vandaar die MRI.
Het zou mij dus niet verbazen dat ik nog steeds een baarmoederhals heb en dat alles gewoon gekanteld ligt. Dit zou kunnen verklaren waarom ik nog steeds niet bevallen ben. En dan zou ik gewoon thuis verder kunnen rusten totdat ik iets begin te voelen.
Een hele boterham en ik kan zelf nog amper volgen maar volgende week zal ik dus meer weten.
Welke situatie het ook is, ik ben blij dat ik bijna aan de 28 weken zit en het is nu al 4 weken stabiel dus dan zullen er toch nog wel een paar weekjes bijkunnen.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 7 januari 2014, 14:23

Het ziet er naar uit dat ook ik niet meteen ga bevallen hoewel ze mij hier 4 weken hebben gehouden uit vrees voor vroeggeboorte.
Assistente van Dr. Lewi is juist hier geweest. Volgens MRI is mijn baarmoederhals nog meer dan lang genoeg: 3,6 cm terwijl het minstens 3 cm moet zijn, er is helemaal geen opening te bespeuren en mri toont een normaal beeld van de ligging dus helemaal geen kanteling! Ik vraag me echt af wat al die dokters inclusief mijn eigen gyn dan 4 weken geleden gezien hebben. Dr. Lewi gaat nog langskomen voor meer uitleg en dan mag ik morgen normaal gezien naar huis.
Ben zo kwaad langs ene kant ma aan de andere kant zal dat rusten wel goed gedaan hebben voor de 2ling. Maar die stress en paniek die we gehad hebben was niet nodig geweest. Ik heb mijn geboortelijst op een week online moeten samenstellen, ik heb geboortekaartjes uit een boek moeten kiezen,... Ik had al die dingen op mijn gemak kunnen doen en er meer van kunnen genieten en ook dat is mij weer afgepakt geweest gelijk alles in verband met deze zwangerschap. Tis mijn eerste zwangerschap en ik heb er zoveel moeite voor moeten doen, gelijk iedereen hier, maar er is niks natuurlijks aan geweest, en dan moet ge nog zo iets meemaken. Ben er echt niet goed van en ik weet niet wie ik nog moet geloven. Dan komt ge al naar Leuven omdat dit een zeer goed ziekenhuis blijkt te zijn en dan komt ge zoiets tegen.
Ik zal blij zijn als ik bevallen ben. En ik vraag mij nu af of die weeënremmers en die longrijping geen kwaad gedaan hebben want die heb ik dan ook voor niks gehad.

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 7 januari 2014, 15:20

Dat is inderdaad heel erg lien :?
Je ligt daar nu al een maand, je hebt de feesten in het ziekenhuis moeten meemaken ipv gezellig thuis. Je bent wel uitgerust maar dan nog... Zijn al die ziekenhuiskosten dan gedekt door je verzekering? Want dat zal ook wel een rekening zijn :?
En zou je nu misschien natuurlijk kunnen bevallen door uw gekantelde baarmoeder? Bij een tweeling is het meer keizersnede dacht ik.
Goed allezins dat je naar huis mag!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 7 januari 2014, 20:25

Misterie is eindelijk opgelost en morgen mag ik naar huis :D . Wat blijkt nu? het is een ongelofelijk verhaal en dr. Lewi heeft het in haar 15 jarige carrière nog nooit gezien. Mijn baarmoeder ligt niet gekanteld maar mijn baarmoederhals ligt extreem naar voor en maakt een bocht van 90°. Dit heeft tot gevolg gehad dat ze bij de echo geen hals zagen en er vanuit gingen dat die volledig weg was en dat gaf ook de indruk van opening te hebben. Dr. Lewi is dan vandaag vaginaal gaan kijken en ook zo vond ze de hals niet terwijl Mri duidelijk aantoont dat er een hals van 3,7 cm is. Maar doordat die hals zo extreem naar voor ligt zijn al de dokters, inclusief mijn eigen gyn met dat ding waarbij ze vaginaal echo's nemen (weet de naam niet) voorbij die hals zonder het te beseffen. En vandaar dus die paniek bijna 5 weken geleden, allemaal voor niets. Mijn baarmoederhals is nog meer dan lang genoeg en er is helemaal geen opening. Meer nog, doordat die hals zo ligt kan er ook niks drukken op die hals. Het onderste kindje dat zeer laag ligt kan er dus niet op drukken, wat ze eerst dachten. Er is dus grote kans dat ik 38 weken kan halen. Volgens dr Lewi heeft iemand anders die een tweeling draagt meer kans om te vroeg te bevallen dan ik door die vreemde situatie.
Ik mag terug alles doen en moet niet meer constant plat liggen. Ik moet nu natuurlijk geen bergen gaan beklimmen.
Als ik voor 34 weken niks voel kan ik zelf in mijn eigen ziekenhuis bevallen.
Eind goed al goed zeggen ze dan. Ik hoop nu echt dat er niks meer mis gaat, dat de bevalling vlot verloopt en ik met 2 gezonde kindjes naar huis kan gaan een week na de bevalling!

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 9 januari 2014, 20:21

Wow Lien, da's nogal een verhaal! Eigenlijk met een goede wending, maar ja, al die stress enzo had dus eigenlijk niet nodig geweest.
Die longrijping kan geen kwaad, dus daar moet je je geen zorgen in maken. Tegen mij zeiden ze dat ook al geven ze me elke week longrijping dat dit geen kwaad kon, ook al deed ik mijn termijn uit.

Ivm weeënremmers, dat kan volgens mij ook geen kwaad hoor.

Dus eigenlijk allemaal heel goed nieuws voor jou hé :-) Ik duim hier verder hoor voor je twee prutskes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten