Meerdere miskramen: Welke onderzoeken? Welke centra?

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Bericht door Aria » 9 maart 2014, 9:25

Hoi allemaal,

waitykaty en Elmi, bedankt om jullie ervaringen met me te delen. Ik hoop dat jullie gauw gezegend worden met een kleintje en dat jullie ondertussen toch de moed en het vertrouwen kunnen vinden om te genieten van het leven.

Ik heb gisteren een testje gedaan en jawel, ... De 3de zwangerschap is een feit. 4w en 5d zou ik zijn nu. Driemaal van de eerste poging zwanger, het lijkt een droom voor velen, maar dat is het natuurlijk niet als je die zwangerschappen niet kan voldragen...

Momenteel ben ik vrij positief. Ik had me voorgenomen om paniek en angst niet te veel toe te laten en vooral gewoon positief te blijven en te genieten van elk klein momentje. Dus dat probeer ik te doen. :) Ik vertrek ook naar België en ik hoop dat men mij daar ook wat dichter gaat willen opvolgen en/of dat als het weer fout loopt men mij alvast wat antwoorden kan geven...

Liefs,
Aria

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 9 maart 2014, 10:52

Proficiat Aria!

Elmi
Berichten: 60
Lid geworden op: 2 oktober 2013, 21:19

Bericht door Elmi » 9 maart 2014, 20:27

Lieve Aria

Wow! Alvast een dikke proficiat!
We branden een kaarsje voor een goede afloop!!

Elmi x

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Bericht door Summerfeeling » 10 maart 2014, 8:21

Proficiat Aria!

Dames, ook ik ben nu zwanger na twee lege vruchtzakjes op acht weken en één of twee biochemische zwangerschappen. Mijn verhaal kan je hier zien: http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... ht=#253384

Nu bijna 7 weken zwanger, woensdag de eerste echo en doodsbang dat ik opnieuw een leeg vruchtzakje zie op de echo. Mijn HCG en progesteron waarden zijn goed, maar dat is altijd zo, ook als je een leeg vruchtzakje hebt. Ik neem nu sinds mijn ovulatie Utrogestan en cardio-asperine. Fingers crossed (maar met een heel klein hartje...).

Elmi
Berichten: 60
Lid geworden op: 2 oktober 2013, 21:19

Bericht door Elmi » 10 maart 2014, 23:01

Summerfeeling
Ik herken je gevoel. Je wil zooo blij zijn, maar durft niet helemaal..
Ik duim voor je! Wie weet... is het deze keer wel een goede keer!?
Laat je ons iets weten?
Liefs
Elmi x

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Bericht door Summerfeeling » 11 maart 2014, 8:31

Zeker en vast!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 11 maart 2014, 10:24

Super Aria! Proberen rustig te blijven en veel komen ventileren als het nodig is, ik duim voor je!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Bericht door Aria » 12 maart 2014, 7:11

Hoi allemaal,

hartelijk dank voor jullie lieve woordjes! :-)

Ondertussen ben ik een paar daagjes in België en ben dadelijk naar m'n huisarts geweest. Ze nam mijn situatie echt wel serieus en daar ben ik dankbaar om. Ze heeft dan gedetailleerd bloed- en urineonderzoek gedaan en daaruit blijkt dat mijn schildklier inderdaad weer niet naar behoren functioneert. Dat was de eerste keer ook zo, maar toen hadden ze in het labo over die resultaten gekeken en wist ik te laat dat ik medicatie moest nemen... Of dat de oorzaak was van de miskraam weet ik niet, maar dat het belangrijk was om dat op te volgen, leek me wel heel belangrijk, want ik denk wel dat dat heeft meegespeeld. Deze keer ben ik er vroeger bij, en onderzoek wees uit dat alles goed is, behalve dus... schildklier.

Dokter zei dat de vorige keer, ik was toen al iets verder, er 2 hormonen in verband met mijn schildklier niet goed functioneerden, momenteel is het er 1, maar dokter gaat ervan uit dat dat 2de hormoon ook wel zal beginnen achteruitgaan, waardoor ik dus direct met medicatie ben begonnen voor mijn schildklier.


25 maart moet ik teruggaan om alles weer opnieuw te laten nakijken en dan opnieuw verder op te volgen.

Het worden spannende dagen nu natuurlijk. Ik ben blij dat ik er nog vrij rustig onder ben en het gewoon een beetje op me laat afkomen. Ik weet dat ik hier in betere handen ben en dat geeft ook al een geruststelling. Ik ben veel in het Midden-Oosten voor het werk van mijn man en daar leven ze nog in de jaren stillekes wat geneeskunde betreft. Ze nemen je daar ook echt niet serieus, en ik ben blij dat mijn arts dat hier wel doet... Is echt een groot verschil! We mogen heel dankbaar zijn met onze gezondheidszorg hier in België.

Summerfeeling, een dikke proficiat! Vandaag is je echo? Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je goed nieuws hebt! Laat ons zeker iets weten... Heel veel moed!

Lieve groetjes,
Aria

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 12 maart 2014, 16:37

Hello Aria,

Geen luxueuze expat ziekenhuizen waar jullie zitten?
Goed dat je er snel bij bent! Over welke hormonen spreek je dan? Progesteron en oestrogeen of nog iets helemaal anders?

Heb vanmorgen bloedafname en echo gehad, ik zit opnieuw op de curve. Blijkbaar was er een knikje geweest dat nu verholpen is.

groetjes,

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Bericht door Summerfeeling » 12 maart 2014, 16:59

Even een update zoals beloofd: voor de allereerste keer zagen we op de echo een kindje met hartslag. Wat een fantastisch moment. Heel moeilijk om te geloven, maar het begint langzaam door te dringen dat het deze keer echt is: ik ben zwanger van een echt kindje! Nu hebben we weer tonnen moed en gaan we er keihard voor!

Edna
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 april 2013, 16:23

Bericht door Edna » 12 maart 2014, 17:15

@Aria en Summerfeeling: proficiat met jullie zwangerschap!
Ik hoop mee op een goede afloop!

@Aria: gelukkig ben je terug in België. Het is toch fijn om familie of vrienden om je heen te hebben in emotionele tijden.

@Summerfeeling: de 3de keer hadden we ook een kloppende hartje bij de eerste echo en dat is tot nu toe de goede keer.
Bij een kloppende hartje dalen de kansen op een miskraam drastisch.

Vandaag 21 weken echo gehad en alles was in orde.
Het is moeilijk om te genieten van je zwangerschap na meerdere miskramen. De angst ligt altijd op de loer.
Zelfs tot de echo van vandaag is er de angst:"Maar wat als er iets mis is"...
Maar vanaf nu ga ik er toch echt van genieten!

Aria
Berichten: 702
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:08

Bericht door Aria » 13 maart 2014, 6:14

Hoi allemaal,

@waitykaty: hihi, er zijn wel luxueuze expatziekenhuizen, (die zijn vooral erg luxueus voor de locals), maar daar werken mensen van over de hele wereld. :) En niet iedereen is dus even bekwaam... Van mijn gyn ben ik daar bijvoorbeeld niet echt tevreden. Het eerste wat ze aan me vroeg toen ik na mijn 1e miskraam langskwam, was met veel verontwaardiging waarom ik al *zolang* getrouwd was (3 jaar, niet lang dus.) en nog niet aan kinderen begonnen was. Totaal geen empathie, geen geruststelling ook. En dat is net wel wat je nodig hebt, he... Wat die hormonen betreft: oestrogeen en progesteron zijn nagekeken, bij mij zijn het de hormonen van de schildklier. Mijn schildklier gaat te traag werken tijdens de zwangerschap en een onbehandelde te trage schildklier betekent in vele gevallen miskramen. Het zou dus met een simpel pilleke elke dag kunnen opgelost zijn... Dat is, als dat de enige oorzaak is natuurlijk... Nu moeten we gewoon rustig afwachten...

Ik ben blij dat met jou en jullie kindje alles goed gaat!

@Summerfeeling: wat een geweldig nieuws! :) Geniet er nu maar ten volle van!

@Edna: super! Ben heel blij te lezen dat alles goed was! Geniet ervan!

Lieve groetjes,
Aria

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Bericht door DVO Marijke » 13 maart 2014, 9:02

Edna en Summerfeeling, een heel dikke proficiat en het allerbeste voor het vervolg van de zwangerschap !
Aan de anderen heel veel moed en ook die ene dosis geluk die jullie toekomst mee zal bepalen.

Het DVO-bestuur

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Bericht door Summerfeeling » 13 maart 2014, 9:17

Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Het dringt nog niet helemaal door. Ik blijf duimen voor alle dames hier!

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 13 maart 2014, 10:23

Super!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten