Azoospermie



Plaats reactie
Ellatje
Berichten: 44
Lid geworden op: 7 oktober 2017, 6:24

Azoospermie

Bericht door Ellatje » 7 oktober 2017, 6:51

Hoi iedereen.
Ik ben ellatje.35 jaar,intussen al enige jaren een koppel met manlief.
Ik heb al twee kinderen uit mijn vorige relatie,dus in dat opzicht ben ik misschien een uitzondering.manlief heeft zelf geen kinderen.
Zoals dat vaak gaat in een relatie op een bepaald moment beslist dat het toch wel fijn zou zijn,zo een babytje van ons twee :)

We zijn nu een klein jaar verder,11 cycli ovutesten gebruikt, intussen 12 cycli doorlopen.aangezien ik relatief korte cycli had/heb met vaak wisselende luteale fase,had ik het idee,dat het probleem wss bij mij zou liggen.
Paar weken geleden bij gyne terecht gekomen.
Op echo was op het eerste zicht alles normaal bij mij.
Ik heb bloed moeten laten nemen,manlief spermastaal binnenbrengen.

2weken later kreeg ik te horen dat mijn bloed relatief oke was.ttz,schildklier werkt iets te snel,niet immens veel,maar best eens nakijken voor medicatie.
Maar.er zijn geen zaadcellen gevonden in mijn man zijn staal.
0,0.
Nieuwe staal binnenbrengen maar uiteindelijk hetzelfde resultaat.
En nu staan wij dus terug aan het begin van onze tocht voor een baby.
Ons dossier van de gyne ligt klaar om afgehaald te worden.
Wij wonen in de zuiderkempen,dus zowat overal tussenin .genk,Antwerpen,leuven,...geen idee waar we moeten gaan.ik ben.toevallig bij mijn 2 kinderen bevallen in ghb,maar of dat een factor is om voor daar te kiezen?
Van.hieruit is de verbinding een.ramp.alhoewel,zijn ze dat niet allemaal ?:)
We zullen mss eerst beslissen waar we gaan,en dan kunnen we verder nog kijken welke weg we bewandelen.

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Azoospermie

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 13 oktober 2017, 13:46

Hallo Ella,

Mijn toekomstige echtgenoot ook heeft de diagnose azoospermie gekregen dit jaar in augustus.
Wij werden toen door mijn gynaecoloog doorverwezen naar Brussel.
Wij kregen daar een afspraak eind oktober 2017... Omdat mijn gynaecoloog ons daarnaar had verwezen hadden wij geen andere opties voor ogen. Tussentijds hadden wij via via een adres gekregen om op gesprek te gaan bij een gynaecoloog in zijn privépraktijk in de Sint Jozefstraat, 5 2018 Antwerpen (veel dichterbij aangezien wij zelf van Antwerpen zijn). Deze werkt samen met het Sint Augustinus en hij vertelde ons dat zij daar ons ook verder konden helpen. Wij hebben dan uiteindelijk toch besloten om in Antwerpen (Sint Augustinus) ons verder te laten behandelen want je moet echt heel vaak over en weer gaan en dan is Brussel geen cadeau...

Bij mijn gynaecoloog werd er bij mijn partner bij de eerste zaadstaal ook 0,0 zaadcellen gevonden, maar bij de 2de zaadstaal in Antwerpen werden er al enkele gevonden. Niet heel veel, maar enkele.
Mijn partner moet nu voor een 3de zaadstaal gaan in Sint Augustinus zelf want daar kunnen ze nog meer microscopisch onderzoek doen.

Wij voelen ons echt geholpen in Antwerpen en hebben een positief gevoel.
Mijn partner kende iemand van zijn werk en deze hadden zich in Brussel laten behandelen, maar die miste daar heel erg het 'persoonlijke gevoel'. Zoals geweten is, komen ze van her en der (binnen- en buitenland) mbt fertiliteitsproblemen.
Hij had er het gevoel dat het eerder bandwerk was. Je hebt bv. een wachtzaal voor mannen die een zaadstaal binnen moeten brengen. Deze moeten allemaal in hetzelfde kotje en je ziet dus echt wie er voor u binnen moest en wie er na u binnen moet... Maar dit is natuurlijk van horen zeggen! Ik wil je absoluut niet beïnvloeden en moest je uiteindelijk toch voor Brussel kiezen, hoop ik dat je alle hulp krijgt en ik duim mee!!!!
Ik ben uiteindelijk wel heel blij dat wij naar Antwerpen zijn gegaan, al is het maar om de files...

Ik wens je heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes,

Joke

Ellatje
Berichten: 44
Lid geworden op: 7 oktober 2017, 6:24

Re: Azoospermie

Bericht door Ellatje » 11 januari 2018, 15:37

Hoi joke.bedankt voor je reactie.
Brussel was sowieso geen optie voor ons.
Hier is het uiteindelijk life Leuven geworden.
Wij hebben intussen twee afspraken mey psycholoog achter de rug en wachten nu op groen licht.

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Azoospermie

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 12 januari 2018, 9:00

Hallo Ella,

Ik voel helemaal met jullie mee. Maar aub geef de moed nooit op.
Psychologische begeleiding is zeker een aanrader, wij hebben daar ook heel veel aan gehad.
Thuis durfde wij amper tegen elkaar te praten want we wisten allebei waar we aan zaten te denken.
Bij een psycholoog moesten we wel praten en dat deed heel goed. We lieten het thuis dan ook beter los.
Er zijn heel veel traantjes gevloeid bij ons en er zullen er zeker nog veel vloeien, maar er kunnen oplossingen zijn!
Wij zijn uiteindelijk geholpen met een TESE behandeling bij mijn partner en kunnen binnenkort starten met IVF behandelingen.

Maar wat bedoel je met groen licht, Ella?

Groetjes,

Joke

Ellatje
Berichten: 44
Lid geworden op: 7 oktober 2017, 6:24

Re: Azoospermie

Bericht door Ellatje » 13 januari 2018, 7:05

Hoi joke :)
Mijn partner en ik kunnen heel goed babbelen,echt wel een voordeel in dit geval.
Voor we verder gaan in het traject moesten we verplicht 2 consultaties bij psycholoog.
Eind januari buigt deze zich samen met gyne over ons dossier en diezelfde dag krijg ik telefoon of we al dan niet groen licht krijgen...

Ellatje
Berichten: 44
Lid geworden op: 7 oktober 2017, 6:24

Re: Azoospermie

Bericht door Ellatje » 25 januari 2018, 13:55

Intussen daadwerkelijk groen licht gekregen.:)
Volgende week afspraak bij gyne.onder andere noteren kenmerken van mijn man gebeurd dan en ik vermoed dat we dan meer te weten komen of we nog onderzoeken moeten ondergaan of dat we volgende cyclus kunnen starten.
Deze cyclus iig niet meer,want vermoedelijk heb ik net mijn eisprong op de dag van de afspraak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten