TESE, goed nieuws?



Plaats reactie
JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

TESE, goed nieuws?

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 21 november 2017, 13:36

Hey allemaal,

Mijn man en ik zijn ondertussen anderhalf jaar aan het proberen om zwanger te raken.
Met veel onderzoeken voorafgaand bij mij, hebben ze uiteindelijk gevonden dat het 'probleem' bij mijn man ligt.
Ze hebben namelijk azoospermie vastgesteld. Volgende week donderdag zal de TESE doorgaan.

Het is voor ons een hel van een rollercoaster van emoties geweest tot nu toe... en we zijn de moed ver zoek.
Ze geven de slaagkansen voor een TESE onderzoek 30-40%.

Ik weet dat we ons niet mogen vasthouden aan cijfers, maar 30 a 40% is echt wel weinig... :(

En om het nog leuker te maken, doet mijn bazin heel lastig. Zij heeft totaal geen begrip voor onze situatie en weigert om mij verlof te geven voor consultaties of voor de operatie (TESE) van mijn echtgenoot.
Ik weet ondertussen dat ik hiervoor sociaal verlof kan nemen en ze dus niets kan doen.
Maar het maakt het er natuurlijk niet makkelijker op...

Heeft er iemand hier ook ervaring mee?
Zeiden ze bij jullie iets anders qua slaagkansen bij een TESE?
En qua resultaat, mensen die zwanger zijn geraakt?

Ik hoop echt dat ik wat antwoorden hier ga krijgen!
En duim aub mee allemaal!!!

Joke

MINA2017
Berichten: 11
Lid geworden op: 8 december 2017, 21:37

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door MINA2017 » 10 december 2017, 22:45

Hey...
Hier ook azoöspermie vastgesteld bij man.

Hij heeft in Augustus TESE gehad en bleek positief voor ons.. Ze hebben niet veel maar toch wat gevonden, genoeg voor 3 rietjes zoals zij het noemen...

Nu starten wij 7 januari normaal met de stimulatie, dus ik weet zelf nog niet ivm slagen zwanger worden, ja of nee...

Ivm tese kregen wij ook mee dat 30 a 40% kans was dat ze wat zouden vinden.
Maar zeiden ook dat er steeds andere wisselende resultaten kunnen bekomen worden... De ene dag kunnen ze missch iets vinden en daags erna weer totaal niet...
Het is echt kwestie van geluk hebben denk ik.

De tese is reeds gebeurd aan de datum op te maken.
Hopelijk Was deze succesvol voor jullie ook...
Zomer 2015: stop pil

december 2016: vastelling azoöspermie

mei 2017:1e afspr uz jette Dr tournaye.

augustus 2017:TESE (positief :3 strootjes ingevroren).

7 januari 2018 startdatum 1e isci poging.

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 5 januari 2018, 16:21

Hey Mina,

Bij ons gelukkig ook goed nieuws. Wij hebben voldoende voor 6 IVF behandelingen :)!!!!

Groetjes

Magalie2018
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 januari 2018, 19:09

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door Magalie2018 » 16 januari 2018, 19:17

Hallo!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij zijn sinds augustus 2017 begonnen aan ons avontuur.
Na enkele testen werd al duidelijk dat het om ivf bij ons zou gaan.
Eind deze maand moeten we op consultatie bij de uroloog. We moeten namelijk via TESE behandeling kijken of er voldoende zaadcellen gevonden worden om de ivf behandeling eindelijk te starten.

Hoe staat het met jullie behandeling ondertussen?

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 2 februari 2018, 10:15

Hey Magalie,

Ons geluk kan (voorlopig) niet op.
Dr Meuwis zei dat we altijd de TESE opnieuw kunnen doen, moest het zijn dat we niet met 6 behandelingen toe komen. Bij mijn vriend is er namelijk na de TESE een verstropping vastgesteld die niet op te lossen valt.
Er zijn dus wel meer dan voldoende zaadcellen, alleen komen ze er niet uit, om het zo mooi te verwoorden ;)!
Wij hadden gisteren onze eerste consultatie mbt de start van de IVF. Ik moet nu starten met de nuvaring (of de pil) op de eerste dag van mijn volgende cyclus. We denken ongeveer rond maart de eerste poging te hebben.
Super spannend allemaal!

Hoe is het verder met jullie? Jullie zouden namelijk ondertussen al op de consultatie zijn moeten geweest las ik?

rooske4
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 februari 2018, 14:18

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door rooske4 » 17 februari 2018, 14:47

Hallo,

Ook mijn man heeft recent een TESE onderzoek gehad. Wij hebben spijtig genoeg geen goed nieuws gekregen. Zo goed als niets gevonden...
Momenteel is mijn man er fysiek van aan het bekomen. Emotioneel is hij vooral kwaad op zichzelf. Ik heb het ook emotioneel moeilijk maar ben opgelucht dat we na maanden eindelijk uitsluitsel hebben. Veel vragen spoken nu in ons hoofd rond...
Binnen 14 dagen moeten we naar dr Meeuwis voor het volledig pathologisch verslag.

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 9 maart 2018, 11:18

Oh Rooske,

Wat verschrikkelijk nieuws voor jullie... Dit moet een harde klap zijn.
Worden jullie begeleidt door een psycholoog? Wij hebben dat gedaan en dat heeft ons echt geholpen toen wij nog geen antwoord hadden. Zo praat je toch op een andere manier met elkaar en kan gepraat worden over dingens waar je thuis niet over 'durft' beginnen?...

Zijn jullie ondertussen al bij Dr. Meeuwis geweest?
- Wij zijn ook behandeld geweest door Dr. Meeuwis -

Veel liefs, Joke

rooske4
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 februari 2018, 14:18

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door rooske4 » 9 maart 2018, 12:21

Wij gaan momenteel langs bij een psycholoog.
We hebben het gevoel dat het ons echt niet wordt gegund. :cry:
We zijn bij dr Meeuwis geweest en hij zei dat het pathologisch verslag echt niet goed was. Bij mijn man is het allemaal uitgesloten. We kunnen enkel nog via spermadonatie of adoptie kinderen krijgen.

We zitten nu in een “rouwproces” en als we het een plaats hebben kunnen geven. Kijk we verder of we via spermadonatie willen verdergaan.

Magalie2018
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 januari 2018, 19:09

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door Magalie2018 » 13 maart 2018, 13:58

Hallo,

Wat jammer om te horen allemaal!
Wij zitten ook vol zenuwen te wachten. 29 maart gaat het TESE onderzoek voor ons door. Ik kan me niet goed voorstellen wat voor klap het moet zijn om te horen dat er niet voldoende gevonden is. Dat is iets wat ik niemand toe wens!

Veel succes met het verwerken! :(

Veel liefs!

rooske4
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 februari 2018, 14:18

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door rooske4 » 30 maart 2018, 9:55

Dag Magalie,

Hoe was het TESE onderzoek gisteren bij jullie ? Hopelijk hebben jullie positief nieuws ontvangen.

Bij ons gaat het op en af. Mijn man heeft zijn "klopke" vlak na het onderzoek gehad en hij staat er emotioneel beter voor nu. Maar ik ben steeds blijven doorwerken en heb maandag mijn "klopke" gehad, zit er volledig onderdoor. Huisarts vreest depressie...
19 april hebben we afspraak bij Dr De Loecker om al eens informatie in te winnen over spermadonatie.

Groetjes

rooske4
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 februari 2018, 14:18

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door rooske4 » 30 maart 2018, 9:59

Hallo Joke,

Hoe gaat het bij jullie ? Zijn jullie reeds kunnen starten met IVF?

groetjes

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 4 mei 2018, 8:29

Hallo Magalie,
Hoe was de TESE bij jullie? Ik hoop op goed nieuws!

Hallo Rooske,
Wij hebben ondertussen al 2 tp gehad, maar telkens negatief. Ik vermoed dat mijn volgende tp volgende week zaterdag zal zijn. Het blijft een rollercoaster aan emoties. Desondanks blijven wij heel dankbaar dat we dit mogen/kunnen doen.

Maar belangrijker, hoe gaat met met jou en je man?
Gaan jullie nog steeds naar de psycholoog? Heeft dat wat uitgehaald?

Wat heeft Dr. De Loecker nog gezegd verder? Wij gaan daar ook (en bij Dr. Geysenbergh).

Heel veel steun alvast, nog steeds!

rooske4
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 februari 2018, 14:18

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door rooske4 » 4 mei 2018, 19:29

Hallo Joke,

Met ons gaat het emotioneel al wat beter, met de nodige gesprekken onderling en met de psycholoog beginnen we het een plaats te geven.

Nu hebben we reeds de vooronderzoeken gehad voor spermadonatie: psychologisch gesprek , bloedonderzoek en heb onderzoek van de doorgankelijkheid van de eileiders gehad.
17 mei weten we of we zijn “goedgekeurd” en hoe het verder gaat. Ben vooral benieuwd of er een wachttijd is voor te starten met behandelen...

Ik hoop voor jullie dat de volgende ronde het lukt 🤞

Lieve groetjes

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: TESE, goed nieuws?

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 14 mei 2018, 23:23

rooske4 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo Joke,

Met ons gaat het emotioneel al wat beter, met de nodige gesprekken onderling en met de psycholoog beginnen we het een plaats te geven.

Nu hebben we reeds de vooronderzoeken gehad voor spermadonatie: psychologisch gesprek , bloedonderzoek en heb onderzoek van de doorgankelijkheid van de eileiders gehad.
17 mei weten we of we zijn “goedgekeurd” en hoe het verder gaat. Ben vooral benieuwd of er een wachttijd is voor te starten met behandelen...

Ik hoop voor jullie dat de volgende ronde het lukt 🤞

Lieve groetjes

Dag Rooske,

Ben blij om dit te horen. Ik gun jullie al het geluk toe!
Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten