Azoospermia



Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 13 augustus 2010, 15:25

Ha, OK
Zelfs onze fertigyn noemt het KID en niet IUI-D terwijl het echt wel hoog-uterien wordt ingebracht.
Ik zou het niet controlefreak noemen, maar perfectionistisch :wink:

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 17 augustus 2010, 21:46

Mercikes voor de deskundige uitleg allemaal, het is erg verwarrend. Volgende week start ik met de hormonen voor de 2de poging ICSI. Blijkbaar gaan ze het over een andere boeg gooien want nu zal het menopur worden en geen gonal meer.

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 18 augustus 2010, 8:42

hej tinne,

hier ook aan de menopur, maar dan ter voorbereiding van onze 6de iui-d. 'k ben écht niet gek op al die naalden, maar mijn mannetje doet dat goed! al leest hij hier niet mee, toch ne merci!

waarschijnlijk zal de dosis bij jou wel hoger liggen, hier slechts 1/2de ampule voorlopig.

een ondersteunende knuffel voor iedereen!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 18 augustus 2010, 23:16

Hey Hamster, ik hoop dat het een verschil gaat geven t.o.v. de gonal. Wanneer gaat uw poging door? Ook ergens in september niet, alleszins veel succes.
Firence veel succes morgen met de afspraak! Groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 19 augustus 2010, 6:02

Dank je wel Tinne! Ik ga zeker laten weten wat ze gezegd hebben. Heb sowieso al een afspraak gemaakt bij Life Leuven op 7 september.

Mijn man heeft wel schrik voor morgen omdat hij het ergste verwacht. En hoewel hij al wel een beetje weet wat er gezegd gaat worden, heeft hij er toch bang voor. Zout in de wonde strooien zegt hij. Vind het zo erg voor hem en leef enorm met hem mee!
Maar ik ben er voor hem! Dat is het belangrijkste!

Groetjes
Firence

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 19 augustus 2010, 21:03

Hey Firence,

Morgen was de afspraak, ik had me van datum vergist. Begrijp uw man wel, het is een zware dobber. Mijn vriend stelde van die vragen aan mij zo van: Wilt gij mij nu nog wel? Heb daar toen heel hard mee gelachen maar hij bedoelde het soms wel serieuzer dan hij liet uitschijnen. Tot nu toe zijn we hier als koppel precies een stuk sterker door geworden, we weten wat we aan elkaar hebben. Goed dat je al een afspraak in Leuven gemaakt hebt. Bij ons was het zo als mijn vriend niet had gezegd van ik wil naar Leuven ik wil mijn genen laten nakijken e.d. dan hadden wij het er bij gelaten. (denk ik toch) Ik heb altijd gezegd tegen mijn vriend van "ge moet het nie alleen voor mij doen he, als ge echt nie wilt dan laten we het een tijd bezinken. De druk op die mannelijke schouders is toch nie niks hoor, ze praten er misschien niet zo veel over maar innerlijk... Toen ik bij mijn eerste ICSI-poging een basisecho ging laten maken ging ik opnieuw bij die eerste gyne langs die ons het verdict had meegedeeld en bij de tweede is mijn vriend meegeweest. Er kon geen vriendelijk woord vanaf ook niet iets zoals "ah toch iets gevonden" maar ja daar was ik toch maar een nummerke. Sindsdien ga ik al mijn echo's rechtstreeks in Diest doen(satelliet van Leuven) is wat verder maar ze zijn vriendelijk en je bent er op een fatsoenlijk uur buiten) Allez meid houd moed morgen en weet dat we hier zijn om jullie te steunen.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 20 augustus 2010, 9:36

@Firence: ik duim voor goede resultaten bij de gyn vandaag! En vooral duidelijkheid, want dat moet ontzettend slopend zijn geweest bij jullie!
Je man zijn uitspraak van dat zout in de wonde is heel herkenbaar. Wij hadden op de dag van de TESE te horen gekregen dat er niks gevonden was. Een maand later moesten we nog eens langs bij de androloog voor een nabespreking. Echt pijnlijk om nog eens iemand (met een stem vol medelijden) te horen zeggen dat er niks gevonden was!

@Tinne: ha, jij gaat naar Diest! Dan denk ik dat ik weet bij wie je gaat! Mijn favo ferti-gyn :D Wij zijn ook één keertje in Diest geweest: aangenaam sfeertje daar...
Mijn man heeft zelfs een paar keren gezegd dat ik maar een andere man moest zoeken, eentje die wel vruchtbaar was. En hij meende het. Dat doet zo'n pijn! Maar ik ben altijd achter hem blijven staan. En het is heel cliché, maar we zijn erdoor veel dichter bij elkaar gekomen. De woorden van op ons huwelijk waren geen loze woorden meer, maar kregen echt betekenis...

Fieuw, k ga stoppen of ik begin hier te wenen..

Meiden! Ik blijf duimen voor jullie!

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 20 augustus 2010, 13:36

Hey Repelsteeltje en Tinne,

Het verdikt was hard. Alle 2 de stalen = 0 zaadcellen aanwezig dus azoospermie.
Onze gyn. heeft ons doorverwezen naar fertiliteitskliniek dus gezien wij al een afspraak hadden in Leuven, zijn we naar daar doorverwezen.

Eerst sprak ze van IVF, vandaag van ICSI en donor.
Heb opnieuw moeten bellen van haar naar Life om in één keer ook de biopsie te laten doen omdat een eerste gesprek stom is zei ze want je gaat hetzelfde horen als we vandaag bij haar gehoord hebben. Heb het gedaan maar dat doen ze dus niet. Eerst een gewoon gesprek en daarna doorverwezen worden naar androloog.
Dus het blijft bang afwachten tot de biopsie om te zien of er zaadcellen of genetische cellen aanwezig zijn.
Uroloog had staan in zijn verslag dat mijn man vermoedelijk een afwezigheid heeft van Sertoli-cellen.

Het is hard en voel enorm mee met mijn man! Hij vindt het zelf heel erg. Maar ik sta klaar voor hem.
Hij heeft nu ook al een paar keer gezegd dat hij begrijpt als ik nu van hem weg zou gaan en dat hij het eens zo erg vindt omdat hij mij zoveel verdriet aan doet.
Heb hem gezegd dat hij meer voor mij betekent dan alleen zijn zaadcellen. :) En dat ik hem nooit zal verlaten omwille van dit! Ik voel echt met hem mee. Heb hem ook gezegd dat ik ondertussen al aanvaard had dat het bij ons niet op natuurlijke wijze zal lukken en dat het via IVF-ICSI zal moeten, hopelijk dan wat dat is dus ook nog niet zeker.
Ik ben er wel van overtuigd dat we hier samen sterker gaan uitkomen!

Dus nu is het bang afwachten tot 7 september en hopen dat we dan redelijk snel bij de androloog terecht kunnen.

Bedankt voor jullie steun! Ik ga hem nog goed kunnen gebruiken!

Groetjes
Firence

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 20 augustus 2010, 14:34

Oh Firence,

Dit was niet wat ik hier hoopte te lezen. Mega dikke knuffel!

Hebben ze nu niks meer gezegd over het feit dat er toch een paar zaadcellen gevonden waren. Want dat maakt toch een wereld van verschil. Ook al kunnen ze niks met die cellen doen, het zou wel betekenen dat er een grote kans is dat ze bij de TESE bruikbaar materiaal vinden...

Pfft, dwaas van die biopsie, maar zeer typisch. Bij ons was het zo dat we ons eerste staal hebben laten onderzoeken bij het fertiliteitscentrum met een aanvraag van bij gynecologie (UZleuven). Bij fertiliteit wou niemand ons het resultaat meedelen, want we hadden er nog geen dossier. Bij gyneco wou niemand ons het resultaat zeggen want de arts die de aanvraag had gedaan was op verlof en de rest wou niet (lees: durfde niet). Wij hebben de resultaten uiteindelijk telefonisch :!: doorgebeld gekregen door onze huisarts!! Om maar te zeggen dat ik weet hoe frustrerend het is dat die centra zich zo strikt aan hun regeltjes houden. Nog eens een dikke knuffel!

t Is niet makkelijk voor hem! Geef hem maar veel bevestiging! Want zoiets moeten horen beukt echt in op hun zelfvertrouwen... Maar zorg dat je zelf ook voldoende steun krijgt he. Want dat is het gevaar, jij houdt je sterk voor hem, maar crasht nadien omdat je je hebt weggecijferd...

Kom hier maar zoveel steun zoeken als je nodig hebt!!

Knuff,

Repelsteeltje

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 20 augustus 2010, 18:41

Firence,

Djeezes, ik vind het heel erg voor jullie, je denkt dan van misschien hebben ze nu wel iets gevonden he, klein sprankje hoop is nu ook weg. Bah krijg dr kippevel van. Mijn gyne sprak nog nie meer van ICSI die begon over donor/adoptie. Zo van als je echt de oorzaak wil weten kan je het hier eens gaan vragen en ik heb het kattebelletje nog altijd waar hij de naam van de androloog had opgekribbeld. Heb dan via website van GHB zijn naam opgezocht en gebeld voor een afspraak. Ben gelukkig rechtstreeks bij androloog terecht gekomen. We hadden bij de eerste afspraak de resultaten van spermastalen en bloedonderzoeken meegebracht maar uiteraard moest er veel van de bloedonderzoeken opnieuw als dubbelcheck. Heeft de gyne je al iets meegedeeld over het hormoonpercentage in bloed Firence want dat is ook een vrij belangrijke factor blijkbaar. Bij mijn vriend was dit 5x zo hoog dan bij een normale man dus is het duidelijk dat er iets schort bij de productie en/of het naar buiten brengen van de zaadcellen. Kon geen obstructie zijn m.a.w. Na 6 weken wachten op resultaat van genetica werd het startsein voor tese gegeven. Hebben 4,5u gewacht in wachtzaal van de dagkliniek op de persoon van fertiliteit met het resultaat. Hebben niets kunnen gaan eten want ze moest maar eens net komen wanneer we weg waren :-) Ze hadden gezegd 2u wachten maar het werden er 4,5. Het wachten werd wel beloond met 6 strootjes waarvan er nu 2 opgebruikt zijn voor m'n eerste poging. Is waar hoor wat Repelsteeltje zegt, het is heel goed van je sterk op te stellen maar vergeet jezelf niet he meid, het is een echt verwerkingsproces, zeg maar een beetje rouwproces. Ik heb nog altijd veel aan de gesprekken met mijn vriendin en ook met mijn moeder. Is misschien cru wat ik ga zeggen nu maar heb altijd gedacht van gelukkig heb ik geen noemenswaardige beginproblemen met vruchtbaarheid als vrouw. Allez er kan met onze pogingen nog vanalles bij mij aan het licht komen maar het zou toch wel dubbel pech zijn dan he. Ik bedoel maar als je zo'n soort van probleem met je eicellen hebt of genetisch of wat dan ook als vrouw dan houdt het toch vaak sneller op denk ik dan. De stap voor een eiceldonor of embryodonatie lijkt me net iets groter dan spermadonorschap maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Dit is geen troost voor jullie he meid maar we zijn er om u te steunen, ik ga me nu wat afreageren door te lopen want volgende week met de hormonen zal het misschien niet meer lukken.
Dikke knuffels,
Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 21 augustus 2010, 8:55

Ja, idd, ik kan mijn hartje hier wel luchten! Bedankt! Ben echt super blij dat ik hier terecht kan. :)
Het komt erop neer dat mijn man met alles in orde is, alleen met zijn zaadcellen zijn er problemen. Zijn hormonen, chromosomen zijn allemaal goed.
Ik denk ook wel dikwijls dat het wel goed is dat bij mij alles in orde is, dat vergroot onze kans wel op slagen met icsi denk ik dan.

Wat betreft dat 'weinig tot geen zaadcellen', bedoelde ze dus geen zaadcellen. :( Heb het verslag gelezen van alle onderzoeken (zo een samenvatting) en er staat op eerste spermastaal: azoospermie, tweede spermastaal: azoospermie.
We zullen zien wat de toekomst brengt.

Heb deze nacht een huilbui gehad van het kan ni meer. :? maar mijn ventje stond klaar voor mij en ik weet dat ik bij hem ook terecht kan, alsook bij mijn moeder en dat is inderdaad wel 'plezant' om op tijd en stond men hartje te luchten.
Ik ben wel blij dat onze relatie zo goed zit wat maakt dat we er sterker gaan uitkomen!

Mercikes voor jullie steun want dit betekent voor mij echt heel veel!

Groetjes

girl
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 april 2009, 18:14

Bericht door girl » 21 augustus 2010, 23:21

Kop op meid!
Bewijs dat het toch nog anders kan aflopen bij ons:
jarenlang azoospermie-geen enkele zaadcel,toen tese had ook geen resultaat. Jarenlang moeten aanhoren dat 'eigen kinderen'niet mogelijk zouden zijn.
Nu na jaren(10jaar huwelijk)toch door een nieuwe tese-zaadcellen gevonden. Nu:dochtertje van 7 maanden door icsi met ingevroren zaad van de tese!
Niks is onmogelijk!

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 22 augustus 2010, 14:13

Bedankt voor de steun iedereen!

@Girl: dat is kei goed nieuws! Proficiat. We beseffen wel dat die kans heel heel klein is dat dit gebeurd. Maar het is zoals je zegt, nooit de moed verliezen.
We zullen eerst de TESE moeten afwachten...

Groetjes

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 22 augustus 2010, 18:24

Hey Firence,
Kzit hier met computerproblemen dus zal een tijdje weg zijn. Is wel goed teken dat hormonen goed zitten en genetisch ook alles in orde, dan is kans dat ze met tese iets vinden ook realistisch dus houd de moed erin meid.
@ Girl amai dat geeft wel moed voor ons dank je wel, je ziet maar de dokters weten nog niet alles het lichaam is een mysterie!
Veel succes iedereen en tot binnenkort meiden!
Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 23 augustus 2010, 11:05

Ik hoop echt dat ze met Tese iets gaan vinden! Ik hoop ook dat we snel een afpsraak bij de androloog kunnen hebben zodat we niet te lang in spanning en schrik moeten blijven wachten.

@Tinne: Als je pc gemaakt is, laat je maar weten hoe het bij jou is en hoe ver je al staat in de behandeling. (mss is je pc lang stuk,he) Hoop van niet! :D

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten