Azoospermia



Plaats reactie
Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 28 augustus 2010, 21:30

Hey hey,
Jaja zal wel lachen geweest zijn shiro Ik herinner me dat die van mij dat zo 's ochtends vroeg gelapt heeft voor dat we moesten vertrekken zo van oei oei oppassen met de scherpe mesjes.;-) Ben nu van donderdag bezig met menopur en moet zeggen tot nu toe valt het mee, ik voel niet veel verschil met de Gonal-F. Ben ook maar pas van donderdag met suprefact beginnen snuiven en daar ben ik blij om. Ik heb het korte schema (wist ik nie voor donderdag maar gyne heeft het allemaal goed uitgelegd) dus PU is binnen 10 dagen geschat. Dat het maar allemaal rap achter de rug is, we will see. Iedereen veel courage gewenst he,
Tinne

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 29 augustus 2010, 14:10

amaai tinne31 dan sta je ietsjes verder dan ik ik moet donderdag normaal beginnen met menopur. Hopelijk is september een vruchtbare maand. ik zal voor je duimen. Vele groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 29 augustus 2010, 14:17

Ik duim voor iedereen hier! :D
Dat september inderdaad een vruchtbare maand mag zijn voor Shirogirl en Tinne31 en eveneens een maand met positief nieuws voor Elayna en mij dan. :wink:

Ga nog wa duimen moeten bijhalen dan want ik ga er niet komen. :lol:

Een vraagje: is er veel verschil tussen het nemen van die hormonen en ze niet nemen? qua humeur enzo en fysieke veranderingen? Tis maar, als het zo ver is (wat ik wel kei hard hoop!), kan ik mij hierop een beetje voorbereiden.
En PU doet dat pijn? Doen ze dat bij jullie onder plaatselijke verdoving of volledige verdoving? Want heb al gelezen dat sommige centra dit doen onder volledige en sommige niet. (zoveel vragen waar ik mij eigenlijk nog niet moet mee bezig houden maar ben toch zo curieus naar alles :oops: )

Groetjes
x

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 29 augustus 2010, 14:56

hey firence,

Ik ben zelf maar in het begin stadium dus veel kan ik nog niet zeggen maar wat ik weet zal ik je al doorgeven.
Ik heb een lang schema gekregen. Dus eerst de pil nemen dat was iets lager dan een maand bijna een maand en half zelf. Nu ben ik een dikke week suprefact een het snuiven en moet zeggen dat ik enkel een verstopte neus heb en migraine aanvallen maar moet er wel bij vertellen dat ik daar heel gevoelig voor ben heb al migraine vanaf mijn twaalf jaar wekelijks dus niks nieuws maar suprefact kan dat wel uitlokken. Ik heb dus pech. Voor de rest kan ik enkel nog vertellen dat ik een PU onder volledige verdoving heb gekozen( moet nog komen). Omdat ik het belangrijker vind dat alles lukt in plaats van te moeten stoppen omdat het de pijn doet.Ook omdat het voor de eerste keer is.Maar ik speel liever op zeker.

Zal je in ieder geval op de hoogte houden want begin dondedag met de menopur(spuitjes).
Qua humeur en fysieke veranderingen nog niks waargenomen.

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 29 augustus 2010, 15:03

ik begrijp wel degelijk dat je met deze vragen al bezig bent firence deed ik ook.
Maar ze leggen het wel zeer goed aan je uit en als er iets is of vragen heb mag je gerust altijd bellen. Ze helpen je zeer graag verder.

Wij gaan naar GHB. Jullie naar het LIFE heb ik gelezen maa dat moet ongeveer wel hetzelfde zijn heb ik al gehoord.

Ik blijf ook duimen voor iedereen want we zullen het nodig hebben. Maar ik heb er een zeer goed gevoel bij.

Nog veel geluk en tot later.

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 29 augustus 2010, 16:30

Bedankt Shirogirl voor de uitleg.
Ik hoop, als het bij ons zo ver is, dat ik mag kiezen of ik PU onder volledige verdoving laat doen of niet. Dan kies ik onder volledige want ik ben zo'n kleinzerige. :)

HSG deed bij mij ook kei veel pijn. Ik lees hier op sommige forums dat er bij zijn waarbij ze tijdens het HSG het een klein beetje voelde, maar dat het niet echt pijn deed.

Groetjes
x

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 29 augustus 2010, 20:22

Hey Dames,
Wat die hormonen betreft, ik vreesde ervoor dat ik echt een ambetante zou worden ( nog ambetanter dan anders hihi) maar dat blijkt bij de beide stimulaties (zowel gonal-F als nu de menopur) goed mee te vallen. Bij eerste poging had ik ook het lange schema Shiro en toen ben ik bij de overgang naar de hormonen nog echt blijven doorsporten. Dat ga ik nu eens niet doen want is misschien helemaal niet waar wat ik nu ga zeggen maar misschien als ik mijn energie een beetje spaar dat er dit keer meer eicellen komen. Wat ik ook wel heb Firence is migraine net zoals Shiro maar heb dr ook wel aanleg voor, ik wist niet dat dit van de suprefact kon komen. (3x per dag i.p.v.4x zoals bij lang schema) Vrijdag was de migraine heel erg maar toen had ik mijn menstruatie fel en stress op het werk. Na mijn menopur spuit 's avonds was het een pak beter. Normaal heb ik ook heel fel PMS maar van emotionele huilbuien heb ik nu geen last meer, een week geleden voor de hormonen voor de pilstop was dit wel het geval. Ik heb algemene verdoving gevraagd en dat ga ik nu ook doen zeer zeker. Niet bang zijn Firence het valt echt wel mee en ik ben vrij gevoelig :lol: HEt infuus steken vond ik het ergste bij de eerste keer stak de verpleegster een klepje kapot en bleef maar peuteren en toen rechts lukte het gelukig wel toen was het ergste door tot in de week allemaal

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 29 augustus 2010, 20:27

ik duim voor iedereen en speciaal voor hamster want ik geloof dat ze deze week bloedname had maar weet het niet meer zeker, houd jullie allemaal goed en jullie weten het he, ik denk aan jullie!

Groetjes,

Tinne

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 30 augustus 2010, 21:34

hallo iedereen,

Tinne ik hoop dat met die menopur mijn migraine ook ophoud want het is niet te doen.
Eindelijk de ms erdoor gekomen zoals verwachten juist op tijd om donderdag te starten. Alles loopt goed hier op het moment dat het zo maar mag blijven. Mogen toch ook eens geluk hebben in het leven hé.
Sinds vorig jaar niks andes dan misère hier gehad vooral dan na het ongeval van mijn man. Er is nog niks van in orde. maar allé daar geen gezaag over.
In ieder geval zit ik hier voor iedereen te duimen dat we allemaal maar goed nieuwws krijgen. En vooral vele babytjes. (hihihihi)
Laat maar komen!!!!!!!!!!!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 1 september 2010, 22:27

Hey everybody,
Vandaag te horen gekregen dat ik aan dezelfde dosis mag verderdoen met de menopur. Gelukkig niet verhogen, dr zijn wel niet meer eicellen dan de vorige keer maar zoals de dokter zegt het is niet zozeer de kwantiteit maar wel de kwaliteit die telt. Ben gecrashed in de voormiddag na echo omdat ik me aan aantallen zat vast te pinnen maar na gesprek met vroedvrouw in namiddag ging het weer. Ik voelde zo van die kleine steekjes aan beide kanten en hoopte op meer maar ja. Ik hoop voor u Shiro dat de menopur de schommelingen in de hormonen een beetje kan temperen zodat uw migraine wegebt. Nog ff volhouden he meid. Morgen kan je eindelijk starten, kan geloven dat jullie een moeilijke periode achter de rug hebben met dat ongeval en zo... ik brand een dikke kaars, weet je al wanneer PU is? Voor mij zal het waarschijnlijk 2de helft volgende week zijn. Voor iederen een dikke knuffel en ik houd jullie op de hoogte

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 2 september 2010, 21:52

hey Tinne31,

De menopur werk zeker mijn migraine was na een kwartier weg. Bangelijk spul hiervoor.
De basisecho was heel goed en volgende week woensdag de eerst follikelmeting. De PU is berekend tussen 11 en 14/9. afwachten.
Ik wil je ook even steunen en wel degelijk bevestigen dat de kwaliteit telt en de rest niet ik zou ook liever een goede hebben dan bv. tien van slechte kwaliteit. Want die ene zal het echt wel lukken ik wens je in ieder geval veel sterkte en geef de moed niet op hé.

En vergeet niet we zijn er ook voor je. Groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 3 september 2010, 16:13

Hey iedereen,

Net terug van een mini-weekendje naar zee. Het heeft echt goed gedaan! Goed uitgewaaid! :lol:

@ Tinne, ik duim voor je mee en beter 1 goede dan 10 slechte zoals Shirogirl ook al zei. Dus laat de moed niet zakken. We zullen allemaal een kaars branden, je weet nooit dat het helpt he. :)

@ Shirogirl, jij ook veel succes he! Hopelijk mag er bij jou goed nieuws komen deze maand!

Groetjes

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 3 september 2010, 22:11

Hey iedereen,
Vandaag opnieuw echo gehad met beter nieuws 4 grote follikels en 3 kleinere. Vorige poging 2 grote en 3 kleintjes. Gyne heeft me vandaag nog wat extra moed ingesproken want woensdag was ik echt fataal. Ik begon me echt af te vragen of het wel de moeite was en gyne zei ook dat als er bv maar 2 rijpe waren we de poging misschien beter lieten passeren. Dan waren we enkel het geld van de medicatie kwijt maar geen ICSI poging met kostbare strootjes. Maar ja Leuven zou erover beraadslagen en in namiddag kreeg ik gelukkig goed nieuws. De bloedwaarden zaten heel goed. Dat was de vorige keer met gonal-F niet het geval want toen hebben ze na 2de echo verhoogd van dosis om de kleintjes ook beter te doen rijpen om ze met PU te kunnen meepakken maar tevergeefs toen. De PU is gepland voor nu maandag en hopelijk kunnen de 3 kleinere nog wat verder rijpen tussen vandaag en maandag zodat er misschien 7 goeie zijn. Morgenvroeg moet ik naar Leuven voor een controle-echo blijkbaar. Houd de kaarsen almaar in aanslag en de konijnepootjes hihi. Shiro fijn dat je verlost bent van de migraine, het houdt de schommelingen onder controle. Hoe voel je je nu? Bij mij was het zo dat ik de dag na mijn eerste spuit mijn regels heel erg heb doorgekregen vergezeld met migraine. Na mijn 2de spuit 's avonds ging het wel weer beter gelukkig. @ Firence zo uitwaaien dat ga ik ook doen over een dikke week sè en de nuchtere kijk van jullie proberen over te nemen. Ik hoop dat jullie snel voor de tese kunnen gaan. Ben 13 sept ook in Leuven voor gesprek met de consulent, misschien ben je er dan al voor PU he Shiro want kan altijd wel ietsje vroeger zijn dan 14de. Dan duim ik ter plaatse voor jullie en Elayna. Groetjes en dikke kussen

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 5 september 2010, 19:54

Hey Tinne,

Veel succes morgen met de PU! We duimen alvast voor je! Laat weten hoe het geweest is,he!

Groetjes en dikke knuffel

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 5 september 2010, 20:31

Hey tinne;
Veel geluk morgen met de PU.
hopelijk zijn de drie kleinere ook gegroeid.

Ik voel me op het moment heel goed loop mezelf voorbij.Doe dingen die ik ander zou laten liggen en ben superactief.De eerste dag van de spuitjes was de laatste van mijn menstruatie. Ik heb ook geen migraine meer. De spuitjes gaan heel vlot dus laat de meting maar komen ben benieuwd.

in ieder geval duim ik morgen voor jullie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten