Azoospermia



Plaats reactie
Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 22 september 2010, 22:37

Hey iedereen
Gelukkig Shiro dat het allemaal goed verlopen is, nu wordt het duimen voor over 2 weken he :) spannend. @ Firence: Fijn dat de operatie over een maand is, kunnen jullie verder. Ik hoop dat het goed gedaan heeft om met de androloog te praten. Zelf ben ik vorige week naar de consulent geweest en het was een fijn gesprek waar ik toch wel iets aan gehad heb.
Groetjes Tineke

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 23 september 2010, 7:36

@ Shirogirl: ja, idd, 6 oktober. :oops:
Dat worden nog spannende weken voor ons! :)
15 oktober hebben we opnieuw een afspraak bij androloog om de uitslag grondig te bespreken. Als de test negatief was, gaan ze zien of er toch nog genetisch materiaal aanwezig is en dan proberen ze een uitgebreider tese. En gaan ze op specifieke plaatsen zoeken.

@ Tinne: het gesprek heeft goed gedaan. Zowel bij mijn man als ik. Ik moet wel zeggen dat we er beide niet zo veel hoop meer in hebben omdat er symptomen zijn die erop wijzen dat er een verstopping is, maar langs de andere kant zijn er andere symptomen die erop wijzen dat het geen verstopping kan zijn. We zullen zien,he.

Groetjes

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 6 oktober 2010, 20:22

Hey Iedereen,
Firence hopelijk hebben jullie vandaag goei nieuws gehad, kheb zitten duimen. Bij ons gaat het betrekkelijk goed,ben terug aan het werk en kan mijn gedachten op iets anders zetten.
Dikke knuffels voor diegenen die het nodig hebben ;-)

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 6 oktober 2010, 20:28

hey Tinne en iedereen,

Bedankt voor het duimen maar het heeft niet mogen zijn! Eerste resultaten zijn niet goed. Maar we moeten nog afwachten tot 15 oktober want men heeft slechts blind geprikt. Men heeft geen insnijding gemaakt zoals bij een tese maar dus enkel geprikt.
Op 15 oktober weten we of het de 'moeite'is om een tese uit te voeren waarbij men een insnijding maakt in de teelballen.
We hebben er niet veel hoop meer op en we zijn beiden beu om telkens het slechtste nieuws te krijgen!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 6 oktober 2010, 22:46

Pfft, Firence. Weer geen nieuws om je aan op kan trekken. Baaaaaaaaalen.
Is dat dan een soort MESE of PESE dat ze gedaan hebben? Op zich wil dat nog niets zeggen hé. Alleen maar dat het niet aan een obstructie ligt, maar dat wisten jullie ondertussen wel al zeker.
Dring maar aan op een TESE, ook al denken ze dat er weinig kans is dat ze iets vinden. Na een negatieve TESE ben je 100% zeker en is het makkelijker om je er definitief bij neer te leggen.

En ondertussen blijf ik gewoon verder duimen dat ze toch nog wat bruikbaars vinden.


Megaaaaaaaaaaaaa knuffel,

Repelsteeltje

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 7 oktober 2010, 17:03

Hey Repelsteeltje,

Ja, wij hebben dus geen flauw idee wat ze precies gedaan hebben. Het heet 'testesbiopsie' (Ik dacht dat het die tese was). Ze hebben 3 of 4 keer 'geprikt'.

Ja, uiteindelijk, zo veel onderzoeken later, weten we nog niet veel meer he. Alleen dat er nog altijd niets gevonden is, waarom? Aan wat ligt het? We zitten echt nog in het ongewisse, maar we hopen dat ze op 15 oktober toch wat meer weten te zeggen dan: niks gevonden. :(

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 7 oktober 2010, 18:17

Hey Firence,
Vind het echt kl*** voor jullie, ik leef met jullie mee. Weer heeft Repelsteeltje gelijk, hoe weinig kans ze je ook geven bij een TESE gewoon laten doen. Kijk maar naar ons, wij hadden 40% kans en zaten dan ook nog eens in een slechte prognosegroep en toch iets gevonden. Bij m'n vriend hebben ze wel aan beide kanten een klein hoekje uitgesneden, die voelt dat nu nog altijd een beetje dat er een kapje uit is zegt hij. Nu zo'n tese is werkelijk een wilde gok (zei de androloog) het is nie zeker moesten we een 2de tese doen dat er opnieuw iets gevonden wordt. Djeezes wat een vervelende dagen voor jullie dat je tot 15 oktober moet wachten. Begrijp dat je het vooruit wil laten gaan, herken me daar volledig in. Als je zekerheid hebt dan kan je pas verder met de volgende stap maar geloof me, ook ik blijf proberen, het is het proberen waard, daar houd ik me mee recht en is het niet via ICSI dan zien we wel weer verder. Ik blijf ook voor jullie duimen Firence, dikke knuffel hoor Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 9 oktober 2010, 16:14

Bedankt allemaal voor de steun en de goede raad!

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 12 oktober 2010, 21:27

hallo dames even geleden maar heb het slechte nieuws gekregen dat er geen innesteling is gebeurd en we zijn dan maar onmiddelijk terug gestart met de volgende poging. 4 november terug basisecho. Hunne uitleg de zaadcellen waren niet sterk genoeg. hebben dan gevraagd om nog een tese te plannen als het nodig moest zijn maar daar doen ze dus moeilijk over terwijl we nog vier strootjes over hebben maar het was alleen ter informatie gevraagd. Afwachten zeker tegen het zover moest komen. :D
firence de moed erinhouden ons gaven ze maar 10 procent en kijk toch vijf strootjes de kwaliteit is niet al te denderend maar er waren toch twee bevruchtingen van een strootje dus toch aandringen op een tese. Hebben we ook gedaan. Hou de moed erin en de 15de is niet zo lang meer. We blijven duimen en kaarsjes branden.

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 15 oktober 2010, 11:37

Hey Shirogirl,

Ook niet zo'n goed nieuws gekregen dus. Hopelijk lukt het volgende keer wel, er moet maar 1goeike tussen zitten,he. :wink:

Vandaag de afspraak dus we zullen zien,he. Als het aan mij ligt, dring ik aan voor een tese, zelfs bij 0% :) Maar het ligt niet alleen aan mij,he. Ik weet van mezelf dat ik me er beter bij kan neerleggen dan omdat we dan echt alles geprobeerd hebben.
Ik houd jullie alvast op de hoogte en veel succes iedereen!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 15 oktober 2010, 13:42

Komaan Firence,

Laat je niet doen en dring aan op die TESE (als je ventje er achter staat natuurlijk)!

Ik duim

repelsteeltje

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 15 oktober 2010, 14:30

Hey,
Shiro vind het jammer dat je eerste poging niet gelukt is, het is een teleurstelling I know. Toch goed dat je binnen enkele weken al opnieuw mag intaken. Je bent misschien al opnieuw met de pil gestart? Bij mij is m'n lichaam na 2 mislukte pogingen aan het bekomen zal ik maar zeggen. Regels komen maar niet door, hopen doe ik nie hoor, ik wijt het aan dat gedoe met al die hormonen/stress dat mijn cyclus overhoop ligt.
Firence ik duim vandaag voor je dat jullie voor de tese kunnen gaan. Toi toi
Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 15 oktober 2010, 17:42

Hey iedereen,

Wéér niet zo goed nieuws gekregen. Alles is in orde met mijn man, alleen hij heeft geen stamcellen.
Doch gezien zijn hormonen in orde zijn, geeft de androloog ons 30% kans op het vinden van zaadcellen. Hij zei: het is een speld in een hooiberg en houd er rekening mee dat het niets kan zijn.
Dus, mijn man ging er nog eens over nadenken maar ik ben er praktisch zeker van dat hij de tese toch gaat doen omdat werken met een donor toch nog een brug te ver is voor hem. Wat ik echt wel kan begrijpen!

Maar nu moeten we kiezen, ofwel doen ze tese en als ze iets vinden vriezen ze het in.
Ofwel een tese en als ze iets vinden, gaan ze het direct gebruiken. Maw ik in Leuven, hij in A'pen waar ze de tese zullen doen. Androloog raadde dit laatste precies wel aan omdat er een kans bestaat dat bij het invriezen, de zaadcellen worden beschadigd en dus niet meer bruikbaar zijn.
Maar stel dat ze een pick-up doen en ze vinden niets, kan ik nog kiezen voor het afstaan van mijn eicellen (dus doneren) of met een stand-by donor werken. Dus dat ze al donorzaad gaat 'klaarhouden'.
Ik ken iemand die zo graag een kindje wil en ik wil evt dan mijn eicellen afstaan maar dan vraag ik mij af, de kosten die wij hiervoor maken (inspuitingen...) zijn wel voor ons en dan eigenlijk voor niets geweest, voor ons dan. Ik wil ze langs één kant wel donoren dan omdat je dan mss zo iemand kunt gelukkig maken, maar het kostenplaatje zit ik wel wat mee gewrongen.
Langs de andere kant, als ik zo hoor bij jullie, hebben ze dat altijd ingevroren en jullie kunnen ook een behandeling doen telkens.

Ik ga er nog eens goed over nadenken. Maar toch het vraagje: wat zouden jullie doen?
Kan mij iemand vertellen hoeveel het kost t/m pick-up?

Groetjes

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 15 oktober 2010, 23:00

Hey Firence,
Wow als ik dit allemaal lees djeezes daarmee in vergelijking ben ik totaal onwetend door de tese-fase geloodst. Dat is wel een dilemma met die pick-up van jou want idd als er niks bij uw man gevonden wordt is de hele stimulatie die tegelijkertijd gebeurde tevergeefs, of althans voor jullie. Jammer dat ze eicellen nog niet goed genoeg kunnen invriezen he. Persoonlijk denk ik niet dat ik mijn eicellen op dat moment zou kunnen doneren wetende dat iemand dan zwanger geraakt hiervan terwijl jullie allebei net een operatie achter de rug hebben... Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik weet dat ze in Jette ook vaak de tese/pick-up op 1 dag doen om met vers zaad te kunnen werken. Veel buitenlandse koppels want in Nederland zit IVF met tesezaad nog een beetje in een wettelijke schemerzone. Voordeel is wel als het lukt sta je al meteen verder he. Bevroren zaad is minder beweeglijk maar we hoorden hier toch geen opmerkingen over dus...Mijn vriend heeft ook echt om bedenktijd gevraagd voor de tese, is normaal hoor meid. Na een paar dagen heeft hij gemaild dat hij ervoor wou gaan. Wat je zei over die stamcellen waar dienen die precies voor, is dat nu de oorzaak?
Wat het kostenplaatje betreft heb je de echo's en bloednamen, tel maar voor 1 poging minstens 3 met aftrek van bijdrage ziekenfonds zo'n 27 euro per keer, raadplegingen gyne en vooronderzoeken 22 euro.. Voor ik de eerste PU deed had ik zo'n 150 euro uitgegeven enkel de vooronderzoeken maar dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Medicatie: ik vermoed eerste poging 51 euro (oorspronkelijk voor aftrek 1018 euro)FactuurPU oorspronkelijk 264 euro voor ons nog 71 euro.maar er zal nog wel vanalles bijkomen. Allez ik zou zeggen houd moed, het is moeilijk ik weet het, we steunen je, daar zijn we voor xxx Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 16 oktober 2010, 18:54

Hey Tinne,

Die stamcellen zijn het begin van een zaadcel. Die wordt dan gevoed door de Sertolicellen en ontwikkelt zich zo tot een zaadcel. Mijn man heeft alles behalve de stamcellen. Hij heeft het 'Sertoli-only-syndroom'. Het kan zijn dat er mss toch een paar stamcellen zitten maar nooit voldoende om zich te kunnen ontwikkelen. De teelbal of bijbal vernietigd deze tijdens de procedure.
Gezien mijn man wel een goede hormoonwaarde heeft, is er toch een kleine kans dat er stamcellen worden gevonden maar dat moet dan via de tese gebeuren.

Ik was ook aan het denken, stel dat je slecht nieuws krijgt, zou ik graag bij mijn man zijn zodat we elkaar hebben. Anders zitten we gescheiden, ver van elkaar.

Ik ken iemand die aan het wachten is op eiceldonor en ik weet dat ik haar daar een enorm plezier mee zou doen als ik mijn eicellen bij slecht resultaat zou afgeven met kruisdonatie dan. Dan worden mijn eicellen gedoneerd en zij krijgt dan eicellen van iemand anders. De dr. zei ook dat je dit niet mag onderschatten want wij moeten op elkaar afgestemd worden + als het positief resultaat is, dan worden zij bevrucht voor ons en voor haar is dit dan een enorme teleurstelling.

Ik ben er ondertussen quasi zeker van dat ik samen met mijn ventje naar ginder ga zodat we bij elkaar zijn. Ik verwacht ook geen goed nieuws te krijgen (omdat we altijd al het slechte nieuws krijgen). Moest het toch positief zijn, dan moeten ze het maar invriezen. Ik ben wel blij dat dit het laatste gaat zijn en dat we dan eindelijk verder kunnen met de verwerking of behandeling!

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten