Azoospermia



Plaats reactie
JufKaat
Berichten: 428
Lid geworden op: 9 mei 2009, 21:57

Azoospermia

Bericht door JufKaat » 14 mei 2009, 15:04

Hallo allemaal

09 juni moeten wij naar de uroloog in het Middelheim. Bij mijn man werden geen zaadcellen teruggevonden in een staal. Ook niet in de urine dus van retrograde ejaculatie is geen sprake. Mijn man is enorm nerveus voor het onderzoek. Zijn hier mensen die dit herkennen en hun ervaringen willen delen?

Alvast bedankt!

Kaat :)

K
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 juli 2009, 10:43

Bericht door K » 20 juli 2009, 11:05

Dag JufKaat,

Wij hebben recent dezelfde diagnose te horen gekregen. Dat was wel even schrikken. We dachten dat het probleem bij mij zat, dus zagen het onderzoek bij mijn man als een routine-onderzoekje. Maar dat was helemaal fout gedacht.
Ondertussen is ook het onderzoek bij de uroloog achter de rug en hebben we ook daar weer slecht nieuws te horen gekregen: het licht niet aan een obstructie, maar aan een probleem bij de aanmaak van de zaadcellen.
Nu is het wachten op de biopsie, hopelijk vinden ze daar nog iets om mee verder te werken.

Waar staan jullie ondertussen? Hebben ze de oorzaak gevonden? Staat er bij jullie een biopsie (TESE)? gepland?

Groetjes,

K

JufKaat
Berichten: 428
Lid geworden op: 9 mei 2009, 21:57

Bericht door JufKaat » 17 augustus 2009, 23:58

K,

Sorry dat ik zo laat antwoord, ik had uw berichtje niet gezien. Wij hebben ondertussen een TESE gehad en ze hebben zaad gevonden. Het is ingevroren. Mijn man heeft geen zaadleiders. Morgen opnieuw op gesprek.

Hoe zit het nu bij jullie?

Wij zijn in Middelheim en tot hier toe zeer tevreden!

Kaat xxx

KC
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 september 2009, 22:23

Bericht door KC » 10 september 2009, 22:37

Dag JufKaat en K,

Ook wij werden op 1 september geconfronteerd met eenzelfde diagnose bij mijn man. Voorlopig is het nog wachten op de resultaten van mijn onderzoeken én de bijkomende onderzoeken bij mijn man. We weten dus niet of het om een obstructie gaat of om een probleem bij de aanmaak van zaadcellen.

Het lange wachten valt me zeer moeilijk. Daar waar ik vorige week veel steun had aan mijn man, lijkt die schouder deze week ver zoek. Mijn wereld lijkt wel in te storten.

Ik ben via deze weg op zoek naar mensen met gelijkaardige ervaringen, maar blijkbaar zijn die schaars in aantal.

De groeten, KC

mieke s
Berichten: 61
Lid geworden op: 6 oktober 2009, 19:41

Bericht door mieke s » 6 oktober 2009, 20:03

Ook voor ons kwam de diagnose van azoospermie. Nadat ik al een aantal onderzoeken had moeten ondergaan, die me ook heel zwaar wogen, kwam het ook voor ons héél onverwacht dat het probleem bij mijn man ligt.
Hij heeft het uiteraard enorm moeilijk, maar hij is niet zo'n prater. We zitten met veel vragen, en het is lang wachten tot de volgende afspraak met de dokter. Tot dan probeer ik me bij mijn man zo positief mogelijk te houden. Ik weet dat dat hem het meest steunt, dat ik niet zit te treuren. Ik heb er goede hoop op dat we zullen kunnen geholpen worden, het is alleen zo moeilijk dat je niet weet wat je te wachten staat: hoe lang zal het duren, wat moet er gebeuren, waar ligt de oorzaak en is die te verhelpen.... en ja, soms spookt het duiveltje door mijn hoofd dat me zegt dat het voor ons misschien nooit zal lukken.
Ik put in ieder geval veel moed uit de verhalen die ik vind van lotgenoten.

melanietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 november 2009, 18:18

Bericht door melanietje » 7 november 2009, 18:24

hallokes iedereen,
hier ook hetzelfde verhaal , dinsdag te horen gekregen dat er geen enkele zaadcel in mijn vriend zijn sperma gevonden is ,tot tweemaal toe, dus kon ook geen toeval zijn.
tja, hebben we allebei een genetish bloedonderzoek laten doen ,bij hem dan vooral om te kijken of hij wel die hormonen enzo heeft, weet ook niet juist hoe het allemaal zit.
nu vrijdag mogen wij bij een uroloog komen bij ons in herentals in het ziekenhuis omdat ze bij mijn vriend een abnormale verdikking hebben gezien op zijn bijbal.
dat moet nu eerst onderzocht worden of dat er misschien iets mee te maken heeft, en als we dan de uislagen hebben van de bloedonderzoeken binnen een week of 5 dan moeten we naar de uroloog in uza .
wij zijn ontzettend hard geschrokken van dit nieuws en zijn enorm emotioneel nu.
hopelijk gaan ze ons toch nog kunnen verder helpen!!
en ik wil al de mensen hier die hetzelfde meemaken een hart onder de riem steken en steunen ik weet perfect wat jullie nu doormaken en voelen!!
als jullie nood hebben om jullie verhaal te vertellen tell me!!!

JufKaat
Berichten: 428
Lid geworden op: 9 mei 2009, 21:57

Bericht door JufKaat » 7 november 2009, 19:18

Melanieke

Wij hebben in januari ook een sperma-onderzoek laten doen. Ook geen zaadjes te vinden. Daarna met die resultaten naar gynaecoloog en die heeft ons doorverwezen naar fertiliteit in Middelheim. Terwijl mijn man een genetisch onderzoek liet uitvoeren, hebben we een afspraak gemaakt bij de uroloog. De" tijd tikte verder en verder. Ondertussen was het al juni toen mijn man onder het mes ging. Ze hadden geen zaadleiders gevonden en dat was volgens de uroloog het probleem. Ze hebben dan een tese mese gedaan en ze hadden mooi zaad gevonden en ingevroren. Wij blij. Daarna terug naar de fertiliteit, dan was het al augustus. Bleek dat mijn man drager is van het MUCO gen, daardoor zijn z'n zaadleiders verstopt. Wij vielen toen in een diep gat. WAAAAAANT... moest ik ook een gen onderzoek laten doen. Stel da ik ook drager was... maar gelukkig... 22 september hoorde wa dat dat niet zo was. 03 oktober kon ik starten met mijn hormonen en donderdag heb ik mijn eerste PU (pick-up) gehad. Ze hebben 9 eitjes gevonden. Vanmorgen gebeld, ze waren mooi bevrucht. Morgen om half 11 terugplaatsing. En hopelijk blijft het kleine ukkie plakken.

Ik hoop voor jou dat ze sneller uitzoeken wat de oorzaak is.

Veel succes nog!

Kaat xxx

melanietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 november 2009, 18:18

Bericht door melanietje » 8 november 2009, 13:46

hoi jufkaat

geeft me wel een beetje moed dat jullie toch een beetje goed nieuws gehad hebben.

ja ik moet morgen bellen voor de afspraak bij een uroloog maar in uza dan. maar nu vrijdag moeten we ook al bij uroloog in herentals zijn omdat ze bij hem een abnormale verdikking hebben gevonden op zijn bijbal. dat moeten ze nu eerst gaan onderzoekn wat dat juist is

bij ons hebben ze dinsdag de genetishe bloedonderzoek binnen gedaan ze hebben het ineens van mij ook gedaan ,bespaart ons achteraf misschien toch weer tijd moest het dan toch nodig zijn. want 6 weken wachten op de uitslag is wel erg lang.

ik hoop ook zo dat ze bij mijn man toch zaadcellen kunnen vinden, ik zou de gelukkigste vrouw op aarde zijn moesten we dat nieuws te horen krijgen!!

ik wil jullie alvast heeeeeel veel succes wensen van de week, ik ga duimen dat het gaan lukken!! we mogen ook wel eens geluk hebben vind ik! heb er al lang genoeg op moeten wachten ,laat het nu maar komen dan!!
veel succes, en hou me op de hoogte hoe het gegaan is he!!
lieve groetjes melanietje

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 8 november 2009, 13:57

Melanietje,

Jammeer te lezen dat er weer eentje bij is gekomen die het vreselijke verdikt van azoöspermie te horen krijgt. Dit is zoooooooon zware dobber. Hopelijk krijgen jullie wat steun van buitenaf en krijgen jullie snel wat extra informatie over wat de kansen zijn dat er zaadjes gevonden worden. Want die onzekerheid is slopend. Misschien dat die verdikking in de teelbal wijst op een infectie die op zijn beurt aan de oorzaak ligt van de probleemjes met de zaadcelaanmaak en is dat makkelijk te verhelpen. (geen idee of het kan kloppen) Ik duim voor je!

Wij hebben in juli het verdikt gekregen en in september hebben ze de TESE (teelbalbiopsie) uitgevoerd. Jammer genoeg zijn er bij ons geen zaadcelletjes gevonden en zijn we dus genoodzaakt over te stappen op KID.
Laat je niet ontmoedigen door ons verhaal, gelukkig zijn er ook heel wat koppels zoals kaat, die na een lange wachtperiode dan toch goed nieuws krijgen.

Veel sterkte,

Repelsteeltje

melanietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 november 2009, 18:18

Bericht door melanietje » 9 november 2009, 10:06

oh wat jammer repelsteeltje dat het bij jullie op niets is uitgedraaid.
en nu gaan jullie beginnen met donorzaad ? en ziet jou man dat zitten ?
wij hebben hetm hier ook al over gehad , maar mijn vriend zit dat precies toch niet zo zitten, maar ja ,eens wij misschien zover zijn, zal hij er misschien ook wel anders over denken, ik hoop het althans.
maar laten wij nu maar gewoon de testen allemaal afwachten en hopen hopen dat het goed komt!!
voor jullie ook veel sterkte en succes in deze moeilijke periode!!
groetjes melanietje

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 9 november 2009, 10:53

Hoi Melanietje.
t Is inderdaad jammer dat het op niets is uitgedraaid. Maar ja, niets aan te doen. Bij mijn man zijn er geen zaadcelletjes terug gevonden, zelfs geen voorlopers van zaadcellen. Dus het enige wat je dan kan doen is dat aanvaarden en met plan B beginnen. (al zijn er na al die maanden nog dagen dat de tranen blijven komen en ik ontroostbaar ben) We zijn nog niet kunnen beginnen met donor-inseminaties. We moeten nog een gesprek bij de psycholoog doen en dan wordt ons dossier normaal goedgekeurd (begin december) en komen we op de wachtlijst terecht. Normaal zouden we dan in maart kunnen beginnen met inseminaties. Eindelijk terug een kans maken op zwangerschap.
Melanietje, echt heel veel succes en dikke knuffels! Laat maar weten als je een dipje hebt, dan helpen we je er wel terug bovenop.
BTW: je kan mijn verhaal volgen onder 'algemeen - wachten op het wachten clubje'

Liefs,

Repelsteeltje

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 7 juli 2010, 22:53

Beste forumleden,

Als ik had geweten dat er hier enkele lotgenoten samen te vinden waren dan had ik me al veel eerder geregistreerd want mijn vriend en ik zijn sinds augustus '09 geconfronteerd met de diagnose azoöspermie. De gynaecoloog viel meteen met de deur in huis, na 2 spermatesten en bij de bloedtest. Zelf was ik nog maar voor de 2de keer bij die dokter langsgeweest want ik was verhuisd en naar een andere gyne gegaan. De hormonen bij mijn vriend waren erg hoog (5x hoger dan normaal) en dit was een heel erg slecht teken zei hij omdat dit niet om een obstructie kon gaan. We konden wel eens langsgaan in Leuven (hij verwees ons door) om de genetische oorzaak te achterhalen maar hij was met ons uitgepraat zei hij, terwijl er bij hem in de kliniek ook IVF en dergelijke wordt gedaan. Dit sloeg in als een bom. De kans was praktisch nihil om zaadcellen te vinden. Hij begon dan ook maar te praten over spermadonatie en adoptie terwijl wij daar maar zaten, stil en niet meer in staat nog iets te zeggen. Mijn vriend wou persé verdergaan want weigerde zich neer te leggen bij de diagnose. In Leuven waren ze niet zo negatief, de kans was 40% dat er iets met een Tese gevonden zou worden. De tese werd gepland want er waren genetisch geen afwijkingen (of althans geen die ze kennen). De androloog zei dat tegen de tijd dat ze daar weer achter waren hij waarschijnlijk met pensioen zou zijn, ze weten nog zo weinig...En inmiddels hebben ze bij mijn vriend 6 strootjes gevonden met de tese en ingevroren, genoeg voor 2 à 3 pogingen ICSI. Momenteel hebben ze bij mij voor de eerste keer een embryo teruggezet en wacht ik bang op de uitslag vrijdag wanneer ze de zwangerschapstest gaan doen. Ik wil iedereen die met dit probleem wordt geconfronteerd een hart onder de riem steken. Wij hadden ons er al bij neergelegd dat we samen geen kind kunnen krijgen maar we leven op goede hoop.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 8 juli 2010, 8:33

Tinne,
tof dat je je verhaal hier neerschrijft.
Er zijn er hier niet zoveel waarbij ze bij de TESE uiteindelijk wel spermacellen terugvinden. Dus echt super dat je je verhaal hier neerschrijft, dat geeft toch goeie moed voor de mensen die voor de operatie staan!
Ik duim voor een vrijdag!

Liefs,

Repelsteeltje

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 10 juli 2010, 18:10

Hoi Repelsteeltje,

Gisteren is het jammer genoeg niet gelukt, ik probeer het als een soort van testfase te zien, onze eerste ICSI poging maar het is toch een zware dobber. :( Hiervoor heb ik nooit hormonen genomen en de gyne zei dat ze alles bij mij nog echt moeten uitzoeken. Ik had dan ook bij de pick-up maar 5 eicellen. De Gonaldosis hebben ze na de eerste 6 dagen van 150 eenheden naar 225 moeten brengen waardoor ze 3 kleinere eicellen ook hebben kunnen meenemen anders waren het er maar 2 geweest. Van deze 5 waren er 3 bevrucht waarvan eentje is beginnen delen, maar het was volgens mij een trage deler. Het had de 2de dag vlak voor TP 3 cellen en normaal zouden dat er 4 of meer moeten zijn niet? Het probleem is dat ze uiteraard telkens 2 strootjes per keer moeten ontdooien en met maar 5 eicellen gaan er kostbare zaadcelletjes verloren. Ik vind het heel tof om van u reactie te krijgen, het doet deugd om steun te krijgen :) Thanks a lot

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 12 juli 2010, 11:26

Hey Tinne,

Jammer te lezen dat het niet heeft mogen zijn. Wel goed dat je die eerste poging als testcase kan aanzien.
Je bent zeker niet de eerste bij wie de eerste stimulatie voor IVF/ICSI niet optimaal verloopt. Dus duimpjes omhoog voor de volgende poging!
Stel dat de strootjes opzijn: doen ze dan een nieuwe TESE? Niet dat dat een pretje is voor je vriend, maar als het nodig is...

Liefs,

Repelsteeltje

PS: heb je geen contact met ICSI-/IVF-lotgenootjes? (de komende weken verdwijn ik zelf even van de wereld :-D )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten