Azoospermia



Ito
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 oktober 2010, 12:25

Bericht door Ito » 17 oktober 2010, 14:23

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb wel al enkele keren gelezen, maar was tot nu toe nog niet ingelogd. Maar toen ik jullie topic zag, wou ik toch wel zeker reageren om ook onze ervaring te delen. Misschien hebben jullie er iets aan hé.

Wij kregen zowat dezelfde boodschap als jullie enkele maanden geleden. Bij mijn man hebben ze niets van mogelijke oorzaak gevonden. Ik ben dan gestart met de voorbereidingen voor de pick-up. Een beetje onwetend want ons hadden ze gezegd dat er altijd nog iets in een vers staal tevoorschijn kan komen en bij wijze van spreke hebben ze maar 1 zaadcel nodig natuurlijk. Mijn man moest wel stand-by zijn voor een eventuele TESE, zo zeiden ze ons. Ik had dus nog hoop (naïef misschien maar ja) dat er (met de vitamienen Flixar die mijn man moest nemen) toch nog iets in zijn staal zou zitten. Maar de dag van de pick-up was er dus niets te vinden. Ze hebben dan op dezelfde dag van de pick-up een TESE gedaan en gelukkig materiaal gevonden. Er zijn dan verse zaadcellen gebruikt om te bevruchten en de rest is ingevroren. Uiteindelijk wel enkele bevruchtingen maar slechts 1 embryo was goed genoeg om terug te plaatsen (dus niets ingevroren). En wonder bij wonder was dat direct een goeike en ben ik nu al enkele maanden zwanger. We beseffen maar al te goed dat we ongelooflijk veel geluk hebben gehad, maar het kan dus wel!

Firence, zou je niet samen met je man in hetzelfde ziekenhuis kunnen gaan? Bij ons is mijn man meegeweest met de pick-up en hebben ze diezelfde dag zijn TESE gedaan (daar kan je toch niet bij zijn want dat is onder algemene verdoving). Wij hebben die dag erg veel aan mekaar gehad. Het was een dag vol emoties, niet te vatten eigenlijk, en het ging eigenlijk allemaal heel snel. Nadien waren we allebei nog enkele dagen thuis (ze schrijven je altijd enkele dagen ziek na dergelijke ingrepen) en dat gaf ons wat tijd om samen van dit alles te bekomen. Dat vond ik ook wel aangenaam. Dan lig je daar samen op de zetel :-)

Bij ons zeiden ze dat verse zaadcellen misschien altijd toch nog ietsje beter zijn, maar ze hebben er geen bewijzen van hoor, dus dat is allemaal niet zeker. Maar ja, als er toch een kleine kans is dat het de slaagkans verhoogt? Je weet het niet hé. 't Is zo moeilijk kiezen soms. Bij ons ging het allemaal zo snel dat er geen tijd was om na te denken. En wij waren samen natuurlijk. 'k Moet zeggen dat iedereen in het ziekenhuis wel erg lief was, de begeleiding vonden we dik in orde hoor.

Ivm kosten vond ik het allemaal wel oplopen. Onze hospitalisatieverzekering betaalt (zoals de meeste verzekeringen) niets terug van fertiliteitsbehandelingen. Van de TESE wordt ook door de mutualiteit niets terugbetaald (daghospitalisatie, operatie, invriezen,...)dat is toch een hele boterham. Als jullie exactere cijfers willen, kan ik het wel eens opzoeken.

In elk geval nog veel succes voor iedereen! Ik duim echt voor jullie mee hoor! Zelfs al ben ik nu zwanger, ik blijf er precies toch mee bezig. Soms vind ik dat raar, maar het is ook niet niets natuurlijk hé.

Groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 17 oktober 2010, 21:51

Dag Ito,

Wat fijn om te horen dat jullie van de 1e keer zwanger geworden zijn!

Bij ons kan dit niet in hetzelfde ziekenhuis omdat wij in behandeling zijn bij Life in Leuven. Zij werken samen met een androloog uit UZA te A'pen en dus gaat de tese door in A'pen en de pick-up in Leuven. :cry:

Ik heb ondertussen wel besloten dat ik bij mijn man ga blijven en dat, als er iets gevonden wordt, men dit maar moet invriezen.
Ik wil kost wat kost bij mijn man zijn als hij na de ingreep terug op zijn kamer komt. Omdat ik dan zo fier op hem zou zijn en trots dat hij het heeft aangedurfd, wat het resultaat ook mag zijn.

Ik heb ook een beetje schrik dat als we toch met 'vers materiaal' gaan werken, het resultaat negatief zal zijn. Klinkt misschien bijgelovig. :)
Daarom ga ik ervan uit dat het sowieso negatief gaat zijn. Als het dan toch positief is, is het altijd een meevaller.
Ik denk ook als ik wordt behandeld voor pick-up enz. dat je automatisch bezig bent in je gedachten dat je zwanger kan worden. Daarom wil dit vermijden omdat dit bij negatief resultaat des te pijnlijker gaat zijn.

Groetjes

Ito
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 oktober 2010, 12:25

Bericht door Ito » 18 oktober 2010, 9:29

Hoi

Ja, wij hebben geluk gehad. Er is dus soms echt maar 1 goeike nodig!

Je hebt gelijk, Firence, dat je graag bij je man wil zijn. Ik had hem toch ook niet alleen willen laten hoor. Er is al de stress van wat het resultaat gaat zijn en daarbij is het nog zo'n delicate plaats hé. Ik zou die eerste indrukken,...toch ook zomaar niet met de eerst de beste kunnen delen. En al zeg ik het zelf, ik denk wel dat ik hem het beste van iedereen kon steunen op die moment (een beetje eigen lof :-)). En aan die pick-up ging inderdaad al zo'n hele voorbereiding vooraf zodat ik natuurlijk ook al begon te hopen (maar ik had dus niet door dat er een kans was dat er niets ging zijn, verdrongen waarschijnlijk :shock: )

En jullie gaan naar het UZA, daar zijn wij ook geweest. Misschien hebben jullie dan dezelfde androloog? Als dat zo is, vonden wij dat wel een erg vriendelijk man. Hij kwam na de ingreep naar de kamer om het resultaat persoonlijk te bespreken en al ons vragen te beantwoorden, en hij nam er echt zijn tijd voor.

Ik duim alleszins al mee!

groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 18 oktober 2010, 11:07

Hey Ito,

Ja waarschijnlijk wel. Dr. Verheyden. Het is idd een goede dr. Hij neemt de tijd voor je en als je wil, legt hij het 1000 keer uit, als je het maar begrepen hebt. :)
Bij de testisbiopsie is hij ook persoonlijk naar ons gekomen om te vertellen dat er niets was gevonden.

Het is waar wat je zegt..als het resultaat negatief is, wil je dat niet onmiddellijk tegen en met iemand anders delen. Dan wil ik een paar dagen enkel bij mijn ventje zijn om samen te bekomen en om alle info en nieuws wat te laten bezinken.

Groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 27 oktober 2010, 5:20

Hey iedereen,

Waarom duren die afspraken nu altijd zo lang?
Pas op 22 november een afspraak bij androloog en daar gaan ze pas een afspraak maken voor de micro-disectie.pfff, hoe lang zal dat weer duren.

Ik hoop dat we dit jaar nog weten waar we voor staan!
Kunnen ze nu niet gewoon langs de telefoon zeggen, dan moet je komen voor de micro-disectie. Ik snap echt niet goed wat we weeral op die afspraak moeten gaan doen. Tja, zal de gewone gang van zaken zijn zekers?

Groetjes

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 27 oktober 2010, 17:59

Firence,

Echt typisch dat je daar voor op afspraak moet gaan. Dwaas he. Echt, die mannen begrijpen precies niet dat dat zo frustrerend is!

Bij ons is het vanaf de diagnose tot aan de TESE heel snel gegaan. Begin juli diagnose, verdere onderzoeken half juli en begin september de TESE. Toen wisten we waar we voor stonden. Maar nadien, wat een carousel! We moesten eerst naar de androloog, die ons nog eens vertelde dat er niks gevonden was, ja dat wisten we al vanop de dag van de TESE. En dan, weer een maand later naar de gyn, die ons vertelde dat we eerst naar de psy moesten, ja dat wisten we al van op de dag van de TESE, maar ja, direct naar de psy mocht niet hoor!

Dus Firence, ik duw met je mee op de FWD-knop!

Dikke knuf,

Repelsteeltje

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 10 december 2010, 20:28

dames laat jllie even weten dat jullie niet moeten wanhopen en blijven proberen want hier is het na de 2de icsi eidelijk gelukt 5 weken zwanger!!!!

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 13 december 2010, 17:08

Hey Shirogirl,

Proficiat! Eindelijk goed nieuws! Vind het super tof voor je!!

Ik wanhoop niet, maar het gaat bij ons ook nooit lukken. Tese was negatief, dus wij moeten een andere weg op.

Groetjes
Firence

Ito
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 oktober 2010, 12:25

Bericht door Ito » 14 december 2010, 9:20

Proficiat Shirogirl! dat is geweldig nieuws.

Geniet er met volle teugen van.

Groetjes,
Ito

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 14 december 2010, 12:45

Hey Shiro,
Een dikke proficiat toegewenst met je zwangerschap na al die miserie die je dit jaar gehad hebt, ik gun het je van harte! En nie bang zijn van af en toe hier nog eens iets van u te laten horen he :wink:
Greetz Tinne

shirogirl
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 21:26

Bericht door shirogirl » 13 januari 2011, 16:11

hey dames laat jullie nog maar eens goed nieuws weten ben momenteel al 10 weken en alles gaat goed.
Het prachtige nieuws is vooral dat er nog een splitsing is gebeurd en er dus een eeneiigen tweeling hier op komst is. Dus zeker niet wanhopen/.

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 17 februari 2011, 11:56

Hey Shirogirl,

Amai, goed nieuws, dubbel goed nieuws eigenlijk! Ik wens je veel succes en plezier toe met je zwangerschap,...

Groetjes
Firence

ann-78
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 februari 2011, 14:15

Bericht door ann-78 » 17 februari 2011, 14:27

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ben blij dat ik hier lotgenootjes tegenkom.
Wij gaan volgende week vrijdag voor een eerste gesprek naar de fertigyn. Tijdens de vorige relatie van mijn vriend is duidelijk geworden dat er door obstructie enkel via tese aan zaadcellen kunnen komen. Gelukkig is de stress iets minder omdat hij door de vorige ervaring weet dat er wel zaadcellen (toen van goede kwaliteit, hopelijk nu nog) zitten.
Natuurlijk zijn we wel erg zenuwachtig om aan het hele traject te beginnen.
Zijn er hier dan ook mensen die hier ervaring bij hebben en hun verhaal hier willen delen? Is het uiteindelijk tot een zwangerschap gekomen?
Lieve groetjes Ann

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 18 februari 2011, 23:40

Hey An,

M'n vriend heeft vorig jaar een tese laten uitvoeren. Hij heeft niet de obstructieve vorm maar er zit iets in de productie. Inmiddels hebben we 4 strootjes opgebruikt in 3 ICSI pogingen. Er zijn er nog 2 over. De eerste en derde poging hebben we een terugplaatsing van een embryo gehad maar beide negatief. Positief is wel dat we bij de laatste keer toch een innesteling hebben gehad maar het embryo is toch of één of andere reden niet gebleven. Heeft je vriend dan vroeger al eens een punctie of zo moeten ondergaan misschien omdat je zegt dat ze toen van goede kwaliteit waren? Of is de obstructie later pas ingetreden? Kortom dan is de kans groot dat de tese een positief resultaat oplevert he, ik zou zeggen veel succes groetjes Tinne

ann-78
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 februari 2011, 14:15

Bericht door ann-78 » 19 februari 2011, 16:46

Hoi Tinne,
Inderdaad mijn vriend heeft al een tese laten doen. Spijtig genoeg zijn de strootjes van toen vernietigd (dit was tijdens een andere relatie). Maar er bleek toen wel dat ze van uitstekende kwaliteit zijn.
Hopelijk is dit nu ook nog het geval. Woensdag hebben wij ons eerste gesprek.
Wanneer staat de volgende behandeling voor jullie gepland? Hopelijk komt er van de twee laatste strootjes toch nog een goed resultaat!
groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten