Enkel slechte morfologie sperma



Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 4 januari 2010, 11:12

graag had ik me hier ook bij aangesloten want sinds een maand weten we dat ook bij mijn ventje de morfologie niet goed is
0% zelfs, slechter kan dus niet....
beweeglijkheid en aantal wel ok.

hebben 12/12 onze eerste IUI gehad maar die leverde niets op zoals verwacht. die IUI werd enkel gedaan omdat mijn ventje voor een 2de sperma onderzoek moest gaan, en om het staal niet te moeten weggooien, stelde de gynae voor om het te gebruiken via IUI...
ondertussen weten we ook die uitslag en is de morfologie 0.5%, ...

hij neemt nu al een maand flixar en ondertussen probeert hij te stoppen met roken, want dat komt de zwemmertjes niet ten goede he...


7/O1 mogen we naar de fertiliteitsgynae, het wordt sowieso ICSI, maar om eens te horen hoe en wat en vooral : wanneer we mogen starten :)

het is allemaal nieuw, en ook wij , net zoals jullie, hadden nooit gedacht dat ons dit zou overkomen, maar heb er wel altijd voor gevreesd omdat dit zoiets is dat niet mocht ontbreken in ons leven, maar jullie zullen dit wel herkennen he!?

in ieder geval wens ik jullie voor 2010 een gezonde baby of tenminste een zwangerschap ! :D


greets
Pjatje

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 7 januari 2010, 14:24

Dag Pjatje (wat een naam :)),

Tja ook al voel je wel ergens dat het net bij jullie niet spontaan zal gaan lukken om zwanger te worden, is het toch een serieuze klap om te incasseren he.
Als je mijn verhaal leest hoop ik dat ik je wat hoop geef. Alleszins er is bij jou blijkbaar niks mis. Net zoals bij Jade dus die IUI/ICSI gaat zeker een keer aanslaan. Reken niet op de eerste keer maar eerder op de 4e of 5e keer en dan kan je de teleurstelling wat beter aan. Alleszins heel erg veel succes!

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 23 januari 2010, 16:34

Hey Pjatje,

spijtig genoeg welkom hier... Ik reageer nogal laat maar dat komt omdat ik 2 weken zonder PC heb gezeten... Het is zoals al gezegd, een hele klap... Weten ze wat de reden is van die slechte morfologie? Mijn man neemt nu ook flixar en echt waar bij hem denk ik wel dat het goed helpt (samen met minder te roken/drinken). Eerste staal bij ons was heel slecht (alle 3 de parameters waren afwijkend) en morfologie was 3%. 2 de staal: enkel nog een slechte morfolgie. 3 de staal: 6% en vierde staal: 4%... Hij probeert te stoppen met roken maar soms lukt dit niet altijd even goed (vb. als we bij andere rokende vrienden zijn, durft hij soms wel een sigaretje mee te roken). Dus die flixar, blijven nemen zou ik zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet he.
Volgende week hebben we een 3de keer IUI en dan zitten we nog's samen met de gyne om te zien of we al over gaan op IVF of niet...

We mogen de moed niet laten zakken he... We zullen ooit ook dat geluk kennen hoor!

By the way Logost, hoe gaat het met jou? Hoe verloopt de zwangerschap?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 25 januari 2010, 14:30

Hey Jade en Pjatje,

Lang geleden seg. WIj hebben net onze uitslag terug gekregen van Jette waar mijn man zijn tweede staal had binnen gedaan. Achteraf gezien was ik toen net zwanger. Zijn staal was toen qua morfologie slechter dan zijn eerste staal! De eerste keer had hij 3% normale en nu nog maar 1%. Ik snap er niks van en beschouw het dus als een wonder dat ik spontaan ben zwanger geraakt. Met mij alles goed en ik hoop dat ik jullie een beetje hoop geef door te zeggen dat enkel die morfologie blijkbaar niet onoverkomelijk is. Veel succes. Jade ik duim voor de 3 IUI.

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 26 januari 2010, 9:38

Hey Logost, amaai zeg, zwanger met 1%???!!! Dan ben jij gewoon weg super vruchtbaar ;-)!!! Amaai! Ben alleszins heel blij voor jullie en jullie verhaal is zeker en vast een steun voor ons dat het ooit wel kan lukken (al is het dan met wat hulp van de medische wereld...)!

Geniet ervan!

Liefs,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 27 januari 2010, 11:02

Hey Jade, dank je om blij te zijn :)
Ik wil je wel even zeggen dat ik een ernstige vorm van PCO heb dus dat vruchtbaar zijn...Het is wel zo dat eens ik de juiste hoeveelheid hormonen heb gekregen, ik een mooie groei heb van 1 follikel en een mooie eisprong en blijkbaar een goed transport en dus ook een goede innesteling...Toch deze keer.
Ik denk ook dat de slechte morfologie gecompenseerd wordt door het bovengemiddelde aantal spremacellen en een goede beweeglijkheid...Ik hoop het alleszins.
Ik geef ook toe dat wij nooit alleen op de dag 'lievekes' waren dat de gyn zei dat we moesten doen. De leetste keer hebben we elke dag van de week 'lievekes' gedaan. Misschien dat zo het aantal spermacellen stijgt. Als je elke dag 60 milj zaadcellen 'loost' en slechts 1% zou daar goed van zijn dan heb je dus elke dag wel 60 000 goede spermacellen he. Enfin dat zijn enkel mijn gedachten hoor omdat het die maand net was gelukt, hoop ik natuurlijk dat dit heeft gewerkt. Ik prijs mezelf ook gelukkig maar ik zou nog gelukkiger zijn mochten jullie ook allemaal zwanger worden. Dan zou ik me minder schuldig voelen.

Veel succes

Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 1 februari 2010, 20:48

Hey dames,
ik heb hier niet meer veel neergeschreven maar dat komt omdat we nog geen echte vooruitzichten hebben rond onze eerste poging IVF/ICSI
9/O2 gesprek verpleegkundige afwachten

@LOGOST, je moet je zeker niet schuldig voelen hoor !!
geniet maar van je zwangerschap !
bedankt om ons wat moed te geven !
deed me deugd dat te lezen want al dat piekeren daarover kan niet goed zijn he :wink:
bij ons zei de gynae dat ook :
(ventje had tweede onderzoek 0.5% morfologie) en hij zei dat we maar één goede zaadcel nodig hebben he
en 0.5% van zoveel miljoenen is nog veel he !
maar toch : eerst zien, dan geloven he !! :wink: :D allez, bij u zien en geloven we het al, nu nog bij onszelf :wink:


@JADE : een echte reden voor de slechte morfologie is er niet, kan door milieu invloeden zijn, roken, ofwel kan het erfelijk zijn (maar zijn vader heeft toch kinderen gemaakt he :wink: )
hij neemt idd ook die flixar , en het roken gaat hier ook op en af... soms rookt hij 4dg niet, maar soms heeft hij wat stress van het werk (niet van mij hoor, nee nee :) :D :wink: )en dan rookt hij wel weer wat... tja hij doet zijn best ...

heb jij je 3de IUI nu al gehad? of heb je al meer zicht op hoe het verder moet?


groetjes!

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 4 februari 2010, 10:20

Hey meisjes!

Eerst en vooral, Logost, het spijt me van m'n uitspraak over dat super vruchtbaar, het was gewoon uit een opwaai van enthousiasme... Al kan ik me enorm ergeren aan opmerkingen van anderen, zo zie je maar dat ik zelf onnozele dingen kan zeggen... Dus even goede vrienden, he ;-)?!

Pjatje, ja, ik heb hier de 3de IUI gehad en weet meer in de loop van volgende week of het al dan niet gelukt is. Dinsdag heb ik een gesprek met de gyne om de verdere behandeling te bespreken. Als de 3de IUI niet lukt, dan starten we hoogstwaarschijnlijk met IVF... Ik heb er dubbele gevoelens bij. Ik ben schrik van hoe ik hier allemaal op ga reageren enzo maar aan de andere kant zal het ons veel meer kans op een kindje geven... Dus hopelijk mag het snel lukken, he?! Alleszins, ik heb net gelezen dat Loeki (waar ook de morfo een probleem was) net is bevallen van een zoontje (via IVF)... dat maakt me echt gelukkig!

Vele groetjes,

Jade

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 4 februari 2010, 23:54

Ik wil jullie even wat moed geven...mijn vriend had ook slechte morfologie...1-2%
Hij is toen begonnen met losse boxershorts te dragen en extra zink in te nemen (zincotabs)...hierna is zijn morfologie gestegen tot 9%, niet geweldig maar toch een gigantische stijging!
Hij had echter ook anti-stoffen in zijn sperma en bij de samenlevingstest bleef er geen levende zaadcel over!
Toch zijn we zwanger geraakt van onze verplichte vrijpartij voor die test! Het is nog heel pril en ik ben erg bang voor MK, (heb nog redelijk wat wijntjes gedronken na de conceptie, want het kon toch niet), maar het is wel gelukt!
Zowel de gynaecoloog als wijzelf waren overtuigd dat het niet kon lukken...inseminatie was de enige optie!

Ik wil hier niet komen stoefen, ik hoop gewoon dat het jullie wat hoop kan geven.

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 5 februari 2010, 9:14

Hey Jade: geen probleem hoor ik had het helemaal niet slecht opgenomen. Ik hoop ergens ook dat de dokter zegt dat ik super vruchtbaar ben nadat ze mijn ei geforceerd kunnen laten springen :) Maar goed... daar denk ik nu niet meer zo over na.

Pjatje: lief van je dat je me niet schuldig doet voelen.

Weet je: of je nu zwanger wordt spontaan, via IUI of IVF of ICSI omdat er enkel een probleem is met slechte morfologie, dan kan je je optrekken aan het feit dat jullie (we) ooit ECHT wel zwanger zullen zijn omdat het geen 'onomkeerbaar' probleem is. Wij hebben een diagnose gekregen. Bij die diagnose horen ook oplossingen. Sommige mensen zijn 'onverklaarbaar' onvruchtbaar wat volgens mij nog een stuk lastiger is om te dragen dan wanneer je wel een diagnose hebt.

Ik heb altijd uitgekeken naar de moment dat de gyn zou hebben gezegd: "we gaan icsi proberen" omdat ik mijn kansen dan zelf echt hoog zou inschatten. Dan plaatsen ze een goed embryo in je en dan is het maar te hopen dat het zich goed innestelt. Enfin ik denk dat het proces ontzettend zwaar is, maar zoals je ziet. De meesten die hier schrijven zijn zwanger of bevallen. Jullie tijd komt ook hoor. Daar duim ik heel hard voor mee. Ik weet uit ervaring dat het leuker is om gisteren zwanger te zijn dan morgen maar goed, ondanks dat gaat de tijd gelukkig nog steeds vooruit.

Jade ik duim voor deze poging!

ICU22: een heel dikke proficiat. Ik hoop voor je dat het vruchtje blijft zitten. Het is ook bij jullie een klein wondertje! Gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit en zijn er nog genoeg over voor Jade en Pjatje en alle anderen hier.

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 10 februari 2010, 21:03

Hallo iedereen!

ICU22, dank je wel voor je positief verhaal! Dit geeft weer wat hoop. Ik hoop en duim mee dat je zwangerschap heel goed mag verlopen!!!

Logost, bedankt voor je steun en lieve woorden. Aangezien ook de 3de IUI niet gelukt is, is de knoop doorgehakt dat het IVF wordt. Ik ben nu met de pil gestart en in maart start reeds onze eerste poging... Spannend maar tegelijk angstaanjagend. Enfin, ik denk dan dat we na 1,5 jaar eindelijk en hopelijk zwanger zullen kunnen geraken dankzij deze techniek en dat geeft wel wat moed!

Dus ja, nu eerst een maand "pillen" dus de komende maand zal wel rustig zijn...

Hopelijk zullen we hier binnenkort nog vele andere positieve verhalen mogen lezen en vooral schrijven ;-)!

Veel liefs en succes aan iedereen,

Jade

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 10 februari 2010, 21:03

Hallo iedereen!

ICU22, dank je wel voor je positief verhaal! Dit geeft weer wat hoop. Ik hoop en duim mee dat je zwangerschap heel goed mag verlopen!!!

Logost, bedankt voor je steun en lieve woorden. Aangezien ook de 3de IUI niet gelukt is, is de knoop doorgehakt dat het IVF wordt. Ik ben nu met de pil gestart en in maart start reeds onze eerste poging... Spannend maar tegelijk angstaanjagend. Enfin, ik denk dan dat we na 1,5 jaar eindelijk en hopelijk zwanger zullen kunnen geraken dankzij deze techniek en dat geeft wel wat moed!

Dus ja, nu eerst een maand "pillen" dus de komende maand zal wel rustig zijn...

Hopelijk zullen we hier binnenkort nog vele andere positieve verhalen mogen lezen en vooral schrijven ;-)!

Veel liefs en succes aan iedereen,

Jade

Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 19 februari 2010, 0:23

hey dames,

ICU22 : ik vind het leuk om pos verhalen te horen hoor, dus ook al noem je het stoefen, van mij mag het !
wij duimen dan ook dat alles goed mag verlopen voor je ! voor wanneer is het ?

LOGOST, wanneer is je bevallingsdatum? want dat weet ik precies niet meer.. :?:

JADE, jij moest de pil terug nemen dan?
wij zijn vorige week op gesprek geweest (counseling) en over twee weken mogen we bij de gynae komen en wanneer mijn MS erdoor komt, mogen we starten,
ik moet eerst 2w neusspray suprefact 6x per dag gebruiken , dan de neusspray 2W samen met de menopur spuitjes, en dan zijn de eitjes en de zaadjes hopelijk klaar om te beginnen.
normaal heb ik een cyclus van 33dagen, al eens 60 en 65 dg geweest , hoop dat ze nu ook eens willen wachten tot na het gesprek met gynae want heb die medicatie nog niet en anders moeten we wéér een maand wachten
wij ons wordt het half IVF,half ICSI (om te kijken hoe sterk de zaadcellen zijn : zijn ze zelf in staat om te eicellen te bevruchten?)
dus hopelijk starten we in maart met medicatie om in april onze poging te hebben , zoniet, zal het april en mei worden... och ja, we zijn al wat positiever : komen zal zij/hij !!

groetjes aan iedereen !

greets
Pjatje :D

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 19 februari 2010, 21:03

Hey Pjatje,

ik denk dat er verschillende mogelijkheden zijn: met of zinder de pil vooraf. Ik denk dat ze dit doen om al een beetje je eigen cyclus plat te leggen en om de volgende cyclus beter te kunnen inplannen... Is wel bizar zo weer aan de pil. 't is alleszins niet plezant! Maar ja, 't is voor 't goeie doel he?! Na mijn MS, zal ik dan ook de neusspray moeten gebruiken en er zal erna dan adhv een echo beslist worden of ik kan beginnen spuiten. We zullen zowat op 't zelfde moment de eerste ivf poging doen. Naar welk ziekenhuis gaan jullie?

Groetjes,

Jade

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 15 april 2010, 9:41

Hallo iedereen,

na 2 maand stilte op dit deeltje van het forum, kom ik een berichtje posten:

onze eerste IVF is gelaagd!!! Joepi joepi joepi!!! Vorige week dinsdag 6 april kregen we het prachige nieuws te horen. Binnen 2 weken is er een eerste echo gepland om te zien of alles inderdaad goed verloopt... Dus het is nog heel spannend tot dan!!! Enfin, wou het hier even kwijt...

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,

Jade

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten