Enkel slechte morfologie sperma



logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 16 april 2010, 12:37

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS
Oh Jade, wat een nieuws seg.
Ik was je steeds wat aan het volgen op het IUI forum maar had nog niet gekeken op het IVF forum. Ik had wel ergens gelezen dat je in je wachtweken zat. Wat een fantastisch nieuws seg! Dat wordt zeker een januari kindje? Dat zijn goeie hoor (kijk naar mij).

Kom maar snel langs op het forum 'zwanger'.
Dan duim ik verder dat Pjatje er ook snel bijkomt!

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 21 april 2010, 20:04

Hey Logost!!! Ja, het is echt super nieuws!!! Ik ben al 's gaan piepen op het zwangeren forum maar durf nog niets te posten uit schrik dat ik nog van mn roze wolk afdonder ;-s... Nu ben ik nog maar 6 weken en 3 dagen ver... Volgende week dinsdag hebben we een afspraak voor een eerste echo. Spannend!!! Het zou dan voor december zijn... een kerstekindje, wie weet ;-)!

Tot gauw (op een ander forum dan ;-))!

Jade

Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 4 juli 2010, 5:37

hey dames,

hoe is het met jullie? Logost, wanneer moet je weer bevallen? misschien ben je al bevallen?
spannend dames !

jade, en hoe gaat het met jou? kan je er wat van genieten? hopelijk gaat alles goed !?

ben hier eigenlijk niet meer komen kijken ! :oops:

wij hebben onze eerste ICSI/IVF poging in april gehad, zonder resultaat
onze terugplaatsing cryo van vorige week is niet doorgegaan, embryo gestopt met delen...

nu ben ik al terug aan het puffen (neusspray) voor de 2de en de goede poging !

duimen he !!
:)

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 5 juli 2010, 11:24

Hey Pjatje,

Neen hoor ik ben nog niet bevallen. Binnen 5 weken zal dat zijn. Alles goed hoor.

Jammer dat de vorige poging niet gelukt is. Ik duim alleszins mee voor de volgende! Goed dat je zo positief lijkt. Ik duim heel zeker mee hoor!

Jade: hoe gaat het met jou? We lezen nog zo weinig van je?

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 19 juli 2010, 22:35

Hallo meisjes,

Pjatje, ik wens je heel veel succes toe voor de 2de poging!!!Het kan he! Er zijn hier al een paar mooie voorbeeldjes geweest dus hou zeker de moed erin!!!

Amaai, Logost, binnen 5 weken al?! Zeg, wat gaat dat rap!!! Je ziet ernaar uit zeker?!

Met mij alles goed. Ben nu 19 weken zwanger en ben nog steeds elke dag ontzettend dankbaar voor dit wondertje!!! De bevalling is uitgerekend voor december.

Ik heb inderdaad al een tijdje niet van me laten horen, sorry hiervoor :s...

Logost, heel veel succes voor de komende laatste weken! Ben echt super blij voor jou dat je heel binnenkort je wondertje in je armen zal mogen houden!!!

Pjatje, ik denk aan jou!!!

Vele groetjes,

Jade

Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 13 maart 2012, 14:34

hey dames
kwam hier eerder toevallig nog eens op terecht
is al hééééél erg lang geleden en wou ff laten weten dat onze 4e ICSI de goede was !!
binnen 6w moeten we bevallen !!

hoe is het met jullie en jullie spruitjes??


xxx

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 15 maart 2012, 15:42

Hey Pjatje! Oh, super!!! Dat is echt fantastich nieuws! Het aftellen is begonnen!!! Je zal zien, het is echt een fantastisch moment de dag dat je dat wondertje in je armen krijgt!!! Ons dochtertje (van de 1ste IVF) is nu 15 maand oud en 't is echt een schatje! Het mooiste wat ons ooit is overkomen. Dat, samen met het nieuws van onze spontane zwangerschap van onze 2 de spruit(uitgerekend voor augustus)!!! Jullie hebben zo te zien ook een zware weg gehad naar deze zwangerschap. Ik hoop dat onze positieve verhalen een hart onder de riem kunnen zijn voor anderen! Geniet van al die fijne momenten, het gaat allemaal zo rap! Nog's een hele dikke proficiat!!!
Jade

Charlieschat
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 juni 2018, 21:46

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door Charlieschat » 21 juni 2018, 22:05

Ik ben nieuw hier en weet nog niet zo goed wat de juiste gang van zaken is. Maar ik moet er even over kunnen praten en ik hoop ook een beetje gerust gesteld te worden. Mijn man en ik zijn al bijna een jaar aan het proberen voor ons derde en laatste kindje (vorige twee kindjes, 5 jaar geleden waren vingerknip snel) nu is mijn man getest: hoeveelheid spermacellen en bewegelijkheid waren redelijk normaal. Maar de vorm was afwijkend. Boven de 4% is nog normaal bij ons was het 0%. We zijn onmiddellijk doorgestuurd naar het ziekenhuis en dienst fertiliteit om te bekijken wat er aan de hand is en om hopelijk ook een oplossing te vinden.
Iemand ervaring mee?
-xxx-

Sven85
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 april 2017, 20:56

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door Sven85 » 24 juli 2018, 11:44

Hey Charlieschat, welkom op het forum :-)

Slechte morfologie klinkt heel eng als je't de eerste keer hoort, maar er zijn oplossingen voor. Je kan de morfologie het best vergelijken met bv. aerodynamica van een wagen. Een formule 1 wagen prikt vlotter een gat in de lucht dan een lijnbus. En net zoals er een legio aan verschillende vormen auto's is, is er dat ook als het gaat over spermacellen.

De typische vorm van een spermacel die we kennen is de vormelijk/morfologisch beste vorm om een eicel te penetreren. Maar - en dat is bij elke man ter wereld zo - is niet 100% van de aangemaakte spermacellen morfologisch perfect. Sommige spermacellen hebben twee kopjes, twee staarten, drie staarten, een te smal kopje, een te plat kopje... Allemaal extra obstakels om tot in de eicel te kunnen komen.

Die 0% in het resultaat lijkt hopeloos, maar dat is een afgerond cijfer. Dus dat betekent gelukkig niet dat er exact 0 morfologisch goed gevormde spermacellen terug te vinden en uiteindelijk heb je er maar ééntje nodig. Daarnaast zijn dit ook geen absolute cijfers, de resultaten in een spermastaal zijn variabel. Is het huidige staal op een goed moment genomen? Was je man gezond (geen verkoudheid...), hadden jullie gezond gegeten de dagen ervoor, is er lang genoeg absentie geweest, heeft je man geen te warm bad/douche genomen...

En zelfs wanneer dat allemaal goed was, is er nog geen reden voor paniek. Bij een slechte kwaliteit van sperma zijn er verschillende opties: inseminatie, IVF of ICSI. Afhankelijk van de algehele kwaliteit van de staal.

Als je geruststelling zoekt, met de kwaliteit bij mijzelf is er meer mis dan enkel de morfologie, en binnenkort vieren we de 3de verjaardag van ons zoontje.

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door LotjeS » 16 november 2019, 6:00

Hallo allen

Ook hier probleem.

Mijn man heeft niet heel veel zaadcellen en de kwaliteit ervan is ook zeer slecht ( men spreekt ook van afwijkingen - sommige geen kopje of staartje etc .. )
Bij 2 iui pogingen bleef er een goede 1,5 miljoen over. 1 keer hadden we 13 miljoen en leek wel we uitzondering, toch iui niet geslaagd..

Mijn man rookt niet, drinkt niet, heeft op zich een ok gewicht..
Hij eet eerlijk gezegd wel niet zo gezond, weinig groenten en teveel vlees..

Hij neemt nu al 3 maand proxeed, wat zou moeten helpen maar het duidelijk gezien laatste staal niet helpt..

Iemand tips? Op de duur zou je alles proberen...
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Amellou
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 juni 2020, 21:47

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door Amellou » 23 oktober 2020, 22:53

Hallo, ik weet dat dit een oude post is maar vond het toch wel interessant daar wij ook met slechte morfologie te kampen hebben.
Intussen al 5 IUI achter de rug en nu aan het wachten op mijn volgende cyclus voor onze eerste IVF/ICSI. Zelf ben ik nog nooit zwanger geraakt. Nu weten we nog niks over de kwaliteit van mijn eicellen daar ze dit pas kunnen zien bij de pick-up voor IVF. Ik maak mij daar zorgen over gezien ik reeds 36 jaar ben. Dus de dames dat intussen mama zijn geworden met slechte morfologie, een positief verhaal zou wel leuk zijn.

Lizzz
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2020, 8:43

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door Lizzz » 29 oktober 2020, 9:02

Hallo allemaal,

Ik kwam op dit forum doormiddel van mijn zoektochten naar meer informatie naar (teraspermozie) slechte morfologie?

Amellou ik zag jij recent nog had gereageerd dus dat nodigde mij uit toch ook te reageren.

Wij proberen nu meer al zon 1,5 zwanger te worden wat helaas nog niet gelukt is. Vorig jaar (aug2019j hebben wij helaas een miskraam gehad. Hierna niet meer zwanger geweest en ons gemeld bij de gyn voor verder onderzoek. Nu denken wij dat bij mijn man de morfoligie 0 is.
Wij hebben pas 20 nov een afspraak over onze resultaten maar hebben zelf al een uitslag online bekeken. Niet heel veel verstand van maar met google kom je een eindje.
Concentratie 202
A+B 53
C 3
D 44

Norm sperm 0 L
Vitaalkl. NU
Conc rondc 0,5
Rondc leuc NU
Ov rondc NU

Vcm 139,2

Wat de NU afkorting betekend is ons niet duidelijk. Iemand hier bekend mee?? Maar wat wij denken te snappen is dat de morfologie niet goed (0) is.
Wij maken ons zorgen over hoe dit verder moet.

Amellou ik zag dat jullie bezig zijn geweest met IUI. Was jullie morfologie ook 0? Spannend hoor jullie vervolg behandelingen.
Wellicht hoor ik nog eens van je hoe dit alles verder gaat.

Het doet me overigens goed positieve verhalen te lezen dat vele kindjes zijn geboren in dit (vervelende) forum!

Liefs Lizzz

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door mich75 » 29 oktober 2020, 12:23

Het lijkt dat er geen normale morfologie is, dit moet minstens 4% zijn.

Verder zijn het wel erg goede waarden.

De NU staat volgens mij voor Normaal Uitzicht.

Amellou
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 juni 2020, 21:47

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door Amellou » 30 oktober 2020, 19:21

Hey Lizzz

Onze morfologie was o%. Dit moet inderdaad min 4% zijn. Beweeglijkheid en aantallen waren wel goed waardoor ze toch eerst IUI wouden proberen. Jammer genoeg is dit niet gelukt. Ik hoop dat we wat meer geluk gaan hebben met IVF.

Sinds vandaag bericht gekregen dat ze ik UZ Jette alle behandelingen rond fertiliteit stopzetten omdat ze het personeel nodig hebben op de Corona afdeling. Dit wordt terug wachten. Ik heb intussen wel nog een afspraak kunnen maken in Sint-Lucas Gent waar ik al mijn IUI heb laten uitvoeren. Indien het kan start ik volgende cyclus daar 🤞

Ik weet jammer genoeg niet wat NU afkorting betekend.

Lizzz
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2020, 8:43

Re: Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door Lizzz » 4 november 2020, 17:23

Ah oke,

Wat vervelend dat door de Corona je afspraken verzet/vertraagd worden. Heel frusterend. Momenteel in ons ziekenhuis worden nog geen afspraken verzet. Maar we zullen het maar moeten afwachten. Zoals het er nu uitziet hebben wij 20 nov ons gesprek over de uitslag en behandelplan. (Woon in Nederland).
Toen jullie IUI startte, duurde het lang voordat jullie dat traject ingingen? Hebben jullie 1 IUI Poging gehad? Ik vind het allemaal erg spannend en hoop dat wij ook gauw met een behandeling kunnen starten.

Liefsx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten