Enkel slechte morfologie sperma



logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Enkel slechte morfologie sperma

Bericht door logost » 25 november 2009, 12:13

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar zie niet zo goed waar ik me eerst kan voorstellen.
Wij zijn in februari gestopt met de pil en al gauw bleek er iets mis te zijn. Ikzelf heb een ernstige vorm van PCOs. Daar waren we snel achter dus begonnen we met de Clomid. Na twee pogingen was ik zwanger!!! Dat is een miskraam geworden waardoor ik in een diepe punt ben gevallen. Ondertussen bleek dat het zaad van mijn man goed beweeglijk was (65%) en dat hij genoeg spermacellen had (60 000 000) maar dat zijn morfologie zeer slecht was 3% goede vorm. Dat we zijn zwanger geraakt lijkt me dus een enrom geluk. Sinds vorige week zijn we voor de eerste keer gestart in het UZ in Brussel. Gezien ik weer veel te veel aan het uitwijden ben zal ik maar gauw to the point komen:
Is er iemand die ervaring heeft met ENKEL een slechte morfologie van zijn sperma? Zo ja, wat waren bij jullie de oplossingen om zwanger te worden?

Groetjes,

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 november 2009, 11:22

Bij ons ook alles ok, behalve de morfologie van het sperma, die zat één keer op 6% maar voor de rest altijd onder de 5% (0%, 1%, 2%, 4%, ...). Aantal en beweeglijkheid was ook ok. Bij mij niet echt iets gevonden.

We hebben drie IUI's gehad, daarna overgeschakeld op IVF, en ben nu zwanger van de tweede IVF. :D

Dus 't kan zeker!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 30 november 2009, 14:31

Dank je voor de hoop Loeki.

Het is alleen zo gek. Ik had gehoopt dat we misschien toch niet naar IVF zouden moeten gaan. Want we zijn reeds eens spontaan zwanger geraakt (Mijn tweede cyclus). Eens ik een cyclus heb, zijn er ook geen problemen meer bij mij. Enfin ik hoop dat IUI misschien ook nog kansen geeft.
Alvast een dikke proficiat met jullie zwangerschap!

Zijn er nog andere mensen met soortgelijke ervaringen?

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 30 november 2009, 20:09

Hallo,

ik kan me bij jullie aansluiten. Bij ons is ook enkel een slechte morfologie het probleem (3%). Loeki, ik had jouw verhaal reeds gelezen, wat me wel wat moed heeft gegeven. Proficiat trouwens!!! Wij zijn gestart met IUI. Binnen 2 weken weet ik of het al dan niet gelukt is... De gynaecoloog heeft voorgesteld 4 pogingen met IUI te doen om erna over te stappen op IVF. Ik denk dat de kans met IUI echt heel klein is en dat het misschien zowiezo IVF zal worden. Maar ja, je moet alle kansen grijpen he?!

Logost, gaan jullie ook starten met IUI?

Groetjes,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 4 december 2009, 11:46

Hey Jade,

Wij zijn nog wachtende. De eerste gyn stelde meteen voor om te beginnen met IUI. De tweede (zijn collega waarnaar hij doorstuurde) stelde dat ook voor maar zei ook dat we het enkel met de hormoonspuiten ook konden proberen. Mijn man zag IUI toen nog niet zitten. Na die kuur met hormonen zijn we naar het UZ Brussel gegaan waar die dokter ons ook maar twee opties gaf om mee te starten: ofwel hormonen ofwel de IUI. Mijn man moest toen zijn staaltje afgegeven en op basis daarvan zou de beslissing vallen. Het spijtige is dat we pas terug mogen eind januari. Ik kan jammer genoeg nog niet vertellen wat we dus zouden moeten doen.

Groetjes,
Laatst gewijzigd door logost op 4 december 2009, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 4 december 2009, 11:49

Wat ik me ook nog afvroeg is er bij jullie een oorzaak gevonden van die slechte morfologie. Mijn man neemt al jaren zware ontstekingsremmers en alle dokters geven daar een ander antwoord op qua oorzakelijke factor van de slechte morfologie. Wij proberen alles te doen om die morfologie in orde te brengen. Vitamine pillen, extra zink,...
Ook voor mijn PCO probeer ik alles te doen, Atkins dieet (terwijl ik maar en BMI heb van 19), aloë verasap drinken,...
Nog tips?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 december 2009, 12:51

Bij ons zeiden ze "wellicht aangeboren afwijking". Mijn man slikte op dat moment ook wel neurologische pijnstillers voor 'n whiplash. Hier en daar lekt er nu in de media dat er eventueel een invloed zou zijn op het sperma.

Intussen is hij daar vanaf, dus we zijn ook wel benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen (aan zaadkwaliteit :wink: )...

Logost m'n duimpjes gaan voorzichtig omhoog voor je! Kdenk dat het niet veel zin heeft te proberen met je voetjes op de grond te blijven, je hebt daar uiteindelijk niks aan te zeggen, hoop is zo iets oncontroleerbaars... Kzou zeggen droom zoveel je wil, probeer het los te laten, laat je gedachten lekker wegdrijven, het kan je maar door de wachttijd heen helpen. Als 't niks blijkt te zijn, is de teleurstelling niet minder hoor als je gehoopt hebt of niet. Nu ja, das mijn ervaring... :?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 4 december 2009, 14:53

Loekie,

Je bent een schat.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 december 2009, 16:13

:oops: :D

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 4 december 2009, 20:09

Hey Logost,

bij ons is de oorzaak waarschijnlijk gelegen aan het niet indalen van de teelbal op jonge leeftijd. Dus niet veel meer aan te doen. Mijn man neemt nu ook wel een vitamine preparaat Flixar. Alle beetjes helpen he ;-)!

Ik zit nu in de wachtweek na IUI... Binnen een goeie week weten we meer...

Ik wens jullie nog veel succes toe!

Vele groetjes,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 7 december 2009, 13:37

Jade (lekker) spannend he... Pfff die wachtweken zijn ZOOOOOOOOOO HATELIJK!!! Weet dat ik voor je zal duimen.
Hoe hebben de dokters gevonden dat de teelballen van je man wat te laat waren ingedaald. Is dat iets dat hij zelf moest weten of dat ze konden zien.

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 8 december 2009, 11:16

Hey Logost,

dit is inderdaad iets dat mijn man wist (zijn mama heeft hem dat vertelt). Dus aangezien er geen andere oorzaak gevonden is, ging de androloog ervan uit dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is.

Oh, het is zo mottig dat jullie pas eind januari meer weten... Dat is toch zo verschrikkelijk dat wachten altijd. Maar ja, hopelijk zal het ooit de moeite lonen;-)!!!

Ik verwacht binnen een paar dagen mijn ms. Ik denk niet dat de eerste poging IUI geslaagd zal zijn want ik voel me nu allesbehalve zwanger :( .
Enfin, vooral de moed niet laten varen zeker?!

Veel succes!

Groetjes,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 8 december 2009, 14:11

Inderdaad de moed NIET laten zakken. Ooit krijgen wij een kindje hoor. Overigens als enkel de morfologie slecht is, is er ook nog steeds een kans op spontane zwangerschap hoor. Mmm misschien kan ik nog truckjes geven om er niet aan te denken?
Neen, toch niet, ik weet dat ik daar heel veel moeite meeheb om niet te beginnen hopen dus probeer ik elke maand van het slechtste uit te gaan en al nieuwe afspraken te maken voor een volgende poging enzo...

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 8 december 2009, 15:35

Hey Logost!

Ik ken dat gevoel maar al te goed. Je begint zowiezo te hopen. Ik probeer me ook steeds zo goed mogelijk in te stellen op het feit dat het niet voor deze maand is om de teleurstelling achteraf zo minimaal te houden zowel voor mezelf als voor mijn man... Maar ik geloof ook wel dat het ooit zal lukken, het zal gewoon niet zo snel en eenvoudig gaan als bij andere koppels.

Ik wens jullie ook heel veel succes! Je mag me steeds op de hoogte houden van jullie verdere stappen en hopelijk goed nieuws ;-)!

Liefs,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 8 december 2009, 16:34

Wel, ik wou het eigenlijk niet zeggen omdat ik veronderstel dat je het niet zo leuk zou vinden, maar ik weet net 5 dagen dat ik terug zwanger ben. Geheel spontaan, want we moesten zoals eerder gezegd nog wachten tot eind januari.
Als je hier één ding uit kan opsteken, is dat zwanger worden met sperma met een slechte vorm zeker lukt. Inderdaad misschien iets minder snel dan bij andere koppels. Ik heb allen nu super veel schrik dat het weer zal mislopen, maar dat is voor in een andere topic.
Hoelang zijn jullie nu juist bezig? Btw 3% van 60 000 000 zaadcellen = 1 800 000 goede spermacellen he. Als ze die rechtstreeks bij ons naar binnen spuiten, op de goede plek heb je echt wel een reeële kans op een zwangerschap. Misschien hebben jullie wel nog meer goede spermacellen omdat je er meer had dan 60 000 000? Wanneer verwacht je je regels? Dan duim ik mee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten