Enkel slechte morfologie sperma



Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 8 december 2009, 17:11

Waaat?!!! Logost, je hebt geen idee hoe gelukkig je me maakt met je nieuwtje!!! Ik ben zo ontzettend blij voor jullie, echt waar! Dit is zo'n super goed nieuws!!! Whaaw, ik vind dit echt fantastisch!!!
Bij ons was eerste staal van mijn man zowel te weinig, als te weinig beweeglijk als slechte morfolgie. Zijn 2 de staal was veel beter qua aantal (+- 25.000.000/ml)(dus ongeveer 50.000.000 in totaal) en een goede beweeglijkheid (ook 50% totaal goed en heel goed) maar morfologie nog steeds 3%. Dus aantal en beweeglijkheid lijken toch wat te variëren...

Bij jullie lag de slechte morfologie aan de onstekingsremmers. Is je man hier dan mee doorgegaan? Zou het kunnen dat de morfologie toch wisselt bij je man?
Wij zijn sinds september 2008 gestopt met de pil en sindsdien nog geen zwangerschap gehad... Hopelijk verandert dit binnenkort!

Ik verwacht mijn ms deze vrijdag ongeveer. Duim duim.
Ik wens je alleszins het allerbeste met je beginnende zwangerschap en duim dat alles heel goed mag verlopen! Geniet van dit geweldige nieuws en dat nieuwe leventje dat begint!

Bedankt voor je steun!

Vele groetjes,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 9 december 2009, 11:05

Je reactie is echt super Jade. :D
Om op je vraag te antwoorden: mijn man is nog steeds aan de ontstekingsremmers. Hij kan niet zonder. Hij zou eigenlijk een nieuwe heup moeten krijgen maar omdat hij no gzo jong is proberen ze het zo lang mogelijk te rekken met ontstekingsremmers... dus ja. Hij is wel veranderd van ontstekingsremmer. Hij nam nu ibuprofen waar hij voorheen feldène nam. Misschien heeft dat ermee te maken.

Ikzelf kan nog niet juichen. Mijn HCG maandag was goed maar was nu vandaag slechts 92% gestegen (na 36uur) terwijl het idealiter 100% moest zijn. Nu sprak de professor van UZ Jette niet over een probleem en vertelde hij gewoon dat alles wel goed komt en ik gewoon moet panikeren als ik veel dagen na elkaar veel bloed verlies...

Meid, jij nog maar 2 dagen... Voel je al iets? Hoewel het erg is van me om dat te vragen want ik weet dat je daar niet aan wilt denken, maar onbewust waarschijnlijk wel doet. Die wachtweken zijn vreselijk. Maar ik moet toegeven dat ik ze beter aankan dan de onzekerheid of deze zwangerschap goed zou aflopen.

Ik weet pas 25 januari iets meer over de toestand van zijn sperma nu... Ik hoop dat die slechte morfologie een éénmalig probleem was.

Ook vreemd bij jullie he, eerst een algemeen slecht resultaat en dan de tweede keer een goed resultaat he (enkel slechte vorm). Mijn eerste 'gewone' gyn vertelde me bij de uitslag van mijn mans eerste spermastaal dat het een goed en mooi staal was. Wij superblij dus ik vraag de papieren op (altijd doen, dan heb je zelf ook een bewijs) en daar stond dan zwart op wit: 3% goede morfologie!!! Toen ik hem daarover belde wist hij me te vertellen dat dat niet uitmaakte want dat er veel en goede zwemmers waren... Hij vertelde ook dat dat geen miskraam kan veroorzaken omdat alleen de goede zwemmers in het eitje komen. De tweede gyn (plaatselijke fertiliteitsarts) vertelde dan weer dat dit wel een miskraam kan veroorzaken als het spermacelletje verkeerd DNA meebrengt. De derde gyn (fertiliteitsarts UZ Jette) vertelde dat het vreemd is dat enkel de morfologie slecht is dus dat ze nog eens een nieuw staal willen en een bloedanalyse van hem. Dat is dus de eerste dokter die zoekt naar een oorzaak!!!! Ook de eerste die zei dat die ontstekingsremmers er misschien voor iets tussen zitten...

Wat de kans van IUI betreft. Je moet dit zien als pogingen bij een normaal koppel. Door die IUI te doen heb je nu evenveel kansen als een ander koppel zonder problemen. Dus na 6 maanden is 80% van de 'koppels zonder vruchtbaarheidsproblemen' zwanger. Dus na 6 IUI pogingen heb je MINSTENS evenveel kans om zwanger te geraken als je mans sperma enkel qua morfologie slecht is.

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 9 december 2009, 18:02

Hey Logost,

amaai, die onzekerheid in het begin moet inderdaad niet te onderschatten zijn. Je wil reeds juichen en gelukkig zijn maar toch steeds die kleine kans dat het misschien toch niet... Alhoewel, als je reeds een stijging hebt van 92%, wil dit toch ook al veel zeggen he?! Alleszins staan mijn vingers hier ook voor jou gekruist ;-).

Nee, ik voel nog niets... Soms denk ik dat de ms daar zijn maar blijkt vals alarm... enfin, zo de hele dag door he. Maar dat gevoel ken je waarschijnlijk wel :). We zien wel, gewoon afwachten zeker...

Als ik dat zo lees, dan heb ik het gevoel dat het misschien niet zo goed geweten is van die verhoogde kans op een miskraam. Ik heb hier alleszins nog niet van gehoord hoor.

Bij ons zei de gynecoloog dat spermastalen enorm kunnen variëren in de tijd en hij was dus totaal niet verbaasd dat het 2de staal beter was met enkel een slechte morfologie. Hij vond wel dat de morfologie niet goed genoeg was om nog te wachten op een spontane zwangerschap. Dus daarom dat we nu met IUI zijn gestart.

Ik wil het inderdaad zo graag geloven dat we met IUI evenveel kans hebben als een 'normaal' koppel, maar ja, je leest zoveel op het internet he. Eigenlijk is het internet handig om meer info te verkijgen en steun (zoals dit forum). Maar aan de andere kant kan het je je kop echt zot krijgen :roll:

Ik wens je nog heel veel succes en hoop heel hard dat alles goed mag gaan!!!

Veel liefs,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 10 december 2009, 12:15

Ik zocht in het begin heel veel op op internet. Als ik daar nu op terugkijk zocht ik eigenlijk naar een antwoord. Iemand die me kon zeggen: je wordt in januari zwanger en krijgt een gezonde zoon/dochter dan. Jammer genoeg vind je zoiets niet. Ik heb ook geleerd, door ervaring dat je via internet enkel de beste of de slechtste verhalen hoort. Het percentage mensen die uiteindelijk geen kinderen krijgen is heel klein, daarom niet minder reeël maar toch heel klein. Hoewel je net dan heel veel verhalen daarover leest omdat die mensen het ontzettend moeilijk hebben hiermee. Logisch natuurlijk. En dan anderzijds lees je zoveel verhalen van mensen die van de eerste keer zwanger waren en al 50 kinderen op de wereld hebben gezet :D. Maar ook dan moet je weten dat dit maar een klein percentage is. Maar mocht ik in hun plaats zijn, zou ik ook zo fier en blij zijn dat ik het van de daken zou schreeuwen. Idem met IUI of IVF... heel veel lukt de behandeling snel maar evenveel keren heb je er een aantal nodig. Statistieken komen er doordat er mensen zijn waar het snel bij lukt en mensen bij wie het traag lukt. Dus het is echt wel een gemiddelde. Ik probeer dat heel hard in mijn achterhoofd te houden om zo m'n hoofd boven het water te houden.

Dat van vanalles voelen is gruwelijk aan vrouw zijn, zeker als het niet makkelijk lukt. It is mind over matter. Je denkt: het zal wel geen prijs zijn en probeert dat echt in je hoofd te steken om de teleurstelling aan te kunnen en je lichaam blijft zeggen: "voel eens, je tepels zijn gevoeliger, je denkt je regels te krijgen, maar krijgt ze lekker niet..." V R E S E L I J K
Anderzijds eens een behandeling zal lukken, zullen we overgelukkig zijn dat we vrouw zijn :D

Voor jou ook veel succes

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 11 december 2009, 8:27

D-day.... nog even afwachten en dan zijn deze wachtweken weer voorbij. Ofwel kan je je hoop voor een nieuwe poging snel starten ofwel krijg je goed nieuws dat de behandeling misschien is gelukt. Iets weten is meestal beter dan in onzekerheid te blijven zitten he.

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 12 december 2009, 16:45

Hey Logost,

tja, ik heb niet zo goed nieuws: de :evil: zijn er deze morgen doorgekomen en met hen al wat traantjes... Maar ja, 't is zoals je zegt: op naar de volgende poging he ;-)!

En bij jou, hoe voel je je? Zwanger ;-)?! Zit er zeker niet mee in om me verder op de hoogte te houden. Wetende dat jij wel zwanger kon worden, geeft me echt hoop! Bizar he, hoe je je toch aan positieve verhalen van anderen steeds weer optrekt he. Pas op, ik weet dat we nog veel kansen hebben maar het is gewoon die onzekerheid, en die "wanneer dan?", enz.

Ik duim alleszins heel hard voor jullie dat alles goed mag verlopen!!!

Veel liefs,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 14 december 2009, 8:45

Hey Jade,

Stom he die :evil: ik haatte dat vreselijk. Anderzijs vond ik de onzekerheid lastiger dan te weten dat er een nieuwe poging aankwam. Het voordeel is dat deze twee weken zeer snel vooruit gaan en dat je toch weer bezig bent met iets. Ikzelf trek me ook heel erg op aan positieve verhalen van mensen met dezelfde situaties. Daarom dat ik dit een leuk forum vind. Je weet van iedereen dat het voor hen ook niet zo makkelijk gaat om een kindje te krijgen. Dan trek ik me ook wel op aan de mensen waar het ineens wel lukt.

Naar welk centrum of gyn ga je? Mag je vandaag dan al terug beginnen spuiten? Heb je er nog geen blauwe buik van :? Het voordeel van IUI is ook dat het minder stresserend is voor jullie seksleven he. Ik vond dat uitermate frustrerend om enkel te spuiten en dan te horen te krijgen: Jullie moeten vanavond gemeenschap hebben en liefst binnen 36u nog eens...

Nog iets: werk jij met ovulatietest? Ik werd telkens zwanger nadat ik daar gebruik van maakte. Op de eerste dag van een extreem positieve test hadden we gemeenschap (meestal springt uw ei dan 36u later) maar gezien we daar niet 100% zeker van kunnen zijn proberen we het de dag daarna nog eens tot 3 dagen na die test...Hoe meer dagen = hoe lastiger voor het seksleven... De gyn gaf steeds andere dagen aan om gemeenschap te hebben, dan we zelf vermoedden... Ik weet niet of je hier iets mee bent?

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 14 december 2009, 15:59

Hey Logost,

ik ga naar het ziekenhuis in Bonheiden, ben daar tot nu toe wel content van (enfin, het toppunt van geluk zou wel een kindje zijn, natuurlijk ;-)). Aangezien ik zelf een tamelijk regelmatige cyclus heb, hoef ik niet te spuiten. Enkel Pregnyl indien nodig om de ovulatie en insiminatie "simultaan" te laten verlopen. Adhv mn bloedwaarden kijken ze dan of ovulatie van zelf al is gestart. Indien niet, dan Pregnylspuit. Dus in dat opzicht heb ik nu wel "geluk" dat ik nog geen hormonen hoef te nemen (al schijnt de kans dan wel kleiner want je hebt blijkbaar niet altijd een ovulatie en natuurlijk slechts 1 eicelleke). Maar ik versta de gynecoloog wel hoor. Hij wil het liefst zo proberen zolang het zonder hormonen kan he!

Wat die ovulatietest betreft, die doen ze voor mij in het ziekenhuis (bloedname ;)). Maar ik heb idd reeds met zo'n testen gewerkt vorig jaar toen het niet bleek te lukken maar we nog geen oorzaak wisten. Dit was bij mij niet altijd duidelijk (soms licht streepje: tja, wat is dit nu...). Maar het feit dat mn cyclus tamelijk regelmatig is, kan ik het wel zo wat uitrekenen wanneer het ongeveer zal zijn.

Zeg, en hoe gaat het met jou? Heb je nog bloedanalyses gehad? Wanneer weet je meer? Waar ga jij naar de gynaecoloog?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 14 december 2009, 16:26

Als ik het goed voorheb dan heb je 6 beurten die je terugbetaald krijgt voor het spuiten van hormonen zonder IUI en 6 beurten voor het spuiten met hormonen en IUI. Hoe regelt de arts dat dan bij jullie? Je hebt idd meer kans met het spuiten van hormonen dat je meerdere eicellen hebt he? Dat vond ik wel een leuk idee. Voor de rest heb je idd wel geluk met je cyclus. Dat maakt de kans toch ook weer groter hoor. Ik duim alvast voor deze periode.

Goh hoe het met mij is: ik heb geen enkel zwangerschapsteken behalve iets of wat pijnlijke tepels. Ik wou eigenlijk dat ik een hele dag door misselijk was zodat ik tenminste wist dat het goed ging... Telkens ik mijn borsten niet voel denk ik dat mijn hcg aan het dalen is. Ik durf niet opnieuw bloed te laten trekken omdat ik echt niet wil weten dat het slecht gaat. Vrijdag is het tijd voor een echo en dan zien we wel weer. Als het dan niet goed is, zal ik waarschijnlijk wel weer een wrak zijn maar goed dan heb ik deze ongerustheid niet meer en tel ik samen met jou opnieuw af. Wat komen moet zal komen. Als het goed gaat zal het vrijdag wel goed zijn en als het slecht is kan ik het toch niet tegen houden. Stel dat mijn bloedwaardes nu slecht zouden zijn, dan zal ik dat binnenkort wel zelf zien als ik naar toilet ga zeker? Enfin je ziet het: ik ben nog niet overgelukkig hoor integendeel.

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 17 december 2009, 10:25

Hey Logost!

Oh, die onzekerheid moet echt zwaar zijn... Waarschijnlijk zit je ook steeds met de schrik dat je plots je regels krijgt... Morgen is de grote dag... Amaai, ben zelf een beke nerveus in jouw plaats ;-)! Ik zal alleszins heel hard duimen!!!

Tja, wat die terugbetaling betreft, ik weet dat niet zo goed. Ik ging ervan uit dat dit ook 6 keer was, maar heb het inderdaad nooit nagevraagd. Maar ik ga dit zeker 's doen bij de volgende follikelmeting (vraag nummer zoveel voor op m'n lijstje ;-)). Ik moet volgende dinsdag op FM... Dat is dan op dag 11, zal wel weer te vroeg zijn. Ma ja, beter te vroeg dan te laat he ;-)!

Maar jij hebt toch nog nooit IUI gehad zeker. Je nam wel Clomid, waardoor je meer eicelletjes had en de rest is vanzelf gegaan, klopt dit?

Liefs,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 17 december 2009, 10:32

Niet helemaal.
Je kan het verhaal ook lezen op who's who bij het algemene topic.
Ik heb eerst Clomid genomen tot ik daar resistent voor was geworden en dan beginnen spuiten met Fostimon (broertje van Menopur) en dan zijn we de wachtweken in gegaan voor diagnose van het CRG in Jette en dus zwanger geworden...
Ik heb nooit IUI gedaan, dat klopt. Maar ik denk gewoon dat we twee keer de lotto hebben gewonnen en dit een ongeloofelijk toeval is want dat we anders op IUI of ICSI zouden aangewezen zijn denk ik. We zien wel de 28e januari

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 26 december 2009, 14:08

Hey Logost!!!

Het is weer even geleden he?! Ik vroeg me af hoe het met je gaat en of je de eerste echo hebt gehad?
Hopelijk goed nieuws?!
Prettige feesten!

Groetjes,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 28 december 2009, 12:13

Ja hoor, tot hiertoe loopt alles goed. :)
Hoe gaat het met jou? Is je IUI al achter de rug of komt hij eraan? Zie je het een beetje zitten?

Jade
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 september 2009, 22:06

Bericht door Jade » 28 december 2009, 15:56

Hey Logost!

Ik ben echt blij te lezen dat alles goed gaat!!! Hier vanmorgen follikelmeting gehad... Een mooie follikel en morgen reeds insiminatie (net op tijd want reeds een LH piek in mn bloed wat betekent dat mijn eisprong voor elk moment kan zijn)... We starten weer vol goede moed aan de tweede poging!!! Ik geloof er nu precies al wat meer in... Tja, we zullen zien he... Geduld, geduld en nog 's geduld!!!

Ik wens je mooie feestdagen toe en een gelukkig nieuwjaar... Dat in 2010 onze dromen in vervulling mogen gaan ;-)!

Groetjes,

Jade

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 28 december 2009, 16:29

Jade ik kruis vannacht ook de vingers van mijn ander hand voor jou. Hoop doet leven! Hoop maakt ook kansen die je anders niet krijgt. Ik hoop met je mee.

Ik wil je voor 2010 dan ook wensen wat je het liefste van al wilt: een zwangerschap of zelfs al kindje!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten