spataders



Plaats reactie
Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

spataders

Bericht door Wendel » 1 december 2009, 12:50

Hallo allemaal,

Wij zijn gister met mijn ventje naar de androloog gegaan. Alles was een beetje slecht bij het vorige onderzoek: aantal te weinig, beweeglijkheid ook niet super en morfologie bar slecht.

Na dit onderzoek zijn we toch al gestart met iui bij onze fertiliteitsarts. Die vond plaats vorige donderdag, toen was 'het staal' wel vrij normaal (na de capacitatie).

Maar het verdict van bij de androloog gister: ventje heeft een spatader op de teelbal. Niet echt een onoverkomelijk probleem, kleine ingreep en het zou moeten opgelost zijn.
MAAR: we moeten pas drie maand na de ingreep terug naar de androloog, en de ingreep zelf kan pas begin januari plaatsvinden. Op mijn vraag van 'wat doen we nu verder?' kon die androloog mij enkel antwoorden dat we best afwachten tot we dan de resultaten weten of het al dan niet verbeterd is..
Maar.. we hebben nu eindelijk wat schot in de zaak, zijnde iui, en nu zouden we weer op de wachtbank vliegen?

Zijn er nog mensen die dit hadden als diagnose? Hoe gingen de behandelingen dan bij jullie? Moesten jullie wachten, of mochten jullie toch doorgaan intussen?

Ik ga zowiezo dit ook voorleggen aan onze ferti-arts, hoe hij daartegenover staat.. Ik ga NIET akkoord met een pauze! De vorige is nog maar juist afgelopen!

Liefs,
Wendy

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 5 februari 2010, 9:38

Hey wendel,

bij ons hetzelfde probleem.

wij hebben ook 3 maand moeten wachten alvorens te starten in der tijd. Er waren wel geen spectaculaire verbeteringen soit het is van 0.2 miljoen naar 0.6 miljoen gegaan is eigenlijk x3 maar niet om op natuurlijke manier resultaten te krijgen.

wij kunnen dus enkel ICSI doen en dat is de 1e keer gelukt met een prachtige zoon als resultaat. Nu zijn we net voorbij poging 2 voor een 2e kindje maar dat is jammergenoeg mislukt. Onze hoop gaat nu uit naar onze 2 cryokes!

Veel succes!

jufje
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 januari 2010, 14:01

Bericht door jufje » 8 februari 2010, 17:54

hej

ons hebben ze eerst 5 inseminatie-pogingen laten doen, laproscopie, en daarna stelde men IVF voor.

vooraleer hier op in te gaan (ik ben namelijk al eens spontaan zwanger geraakt, nu 2 jaar geleden), wilde ik 2e opinie.

In het UZ-Gent hebben ze ook spatader vastgesteld bij mijn vriend, ingreep in Antwerpen (eind januari). Ein april moeten wij teruggaan, mar intussentijd mogen we wel bljven "proberen". De dokter zei dat de kwaliteit al na 1 maand toeneemt...

Ik zou dus geen pauze inlassen, als de kwaliteit nog niet goed is, dan zal je niet zwanger worden, dus e loopt geen risico... alleen er niet te veel op hopen en in achterhoofd houden dat pas na 3 maand de kwaliteit optimaal zal zijn...

groetjes

poekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 februari 2010, 21:20

Bericht door poekie » 14 februari 2010, 21:46

Hallo,

Hier ook een varococéle bij manlief ontdekt eind vorig jaar.
Heel toevallig net als bij jou Wendel, is mijn lief ook begin januari geopereerd.
We hebben wél te horen gekregen via de behandelend chirurg van de varicocéle dat de herstelperiode 3 tot 6 maanden zou zijn...
Onze Fertiliteitsarts zegt dat het inderdaad binnen 2 maanden al "bekeken" zou kunnen zijn, en er alsnog een spontane zwangerschap zou kunnen ontstaan.

Ben zelf sinds een maand aan Norprolac, bleek dat mijn Prolactine gehalte te hoog was> dit houdt een zwangerschap ook tegen.

Hoe is het met jullie inmiddels?
Jouw man goed hersteld na de operatie? (hechtingen etc.)

We blijven hoopvol!
Na bijna 3 jaar...

Succes!
Groetjes

jufje
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 januari 2010, 14:01

Bericht door jufje » 22 februari 2010, 17:29

Hoi hoi

3 tot 6 maanden? Oei, dat ontmoedigt me wel een beetje ...
Ik dacht max 3 maand...

Op zich is dat natuurlijk niet zo lang, als je toch al 3 jaar bezig bent, maar ik vraag me af, WANNEER gaat 't nu toch eens lukken... moesten ze me zeggen tussen dit en zes maand ben je zwanger, dan zou 't me niet kunnen schelen :)

En als die kwaliteit niet spectaculair verandert, wat dan?

Hoe hou jij de moed erin Poekie?

Ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar "hechtingen" zjn er niet geweest bij mijn vriend hoor...

Veel moed iedereen! (en voor mezelf ook een beetje, pffff)

jufje

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 23 februari 2010, 12:54

Hey hey,

Ventje heeft ook niet echt hechtingen gehad. Dat was gewoon een plakker in zijn lies die de dag erna al af mocht. Dan zagen we dat ze alles dus gedaan hadden via een klein gaatje. Nu heeft hij daar totaal geen last meer van, is goed anderhalve maand geleden.

We hebben van onze fertiliteitsarts wel gewoon mogen verderdoen met iui, gelukkig. Bij de vorige (mislukte) iui was het staal, na capacitatie weliswaar, al 'uitstekend' :D :D
maar ja, zal er meteen maar bij vertellen dat de morfologie niet getest wordt bij iui, en dat dat toch wel het grootste probleem was :?

Nu zijn we in het begin van de derde iui-cyclus. Na de vierde volgt er dan een kijkoperatie (die er hopelijk nooit zal komen!)

Maar kom, we blijven -over 't algemeen, meestal- hoopvol! Het einde van het ganse behandelingenavontuur is nog helemaal niet in zicht, dus van paniek mag nog geen sprake zijn!

Liefs,
Wendy

jufje
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 januari 2010, 14:01

Bericht door jufje » 28 februari 2010, 14:52

Hej Wendel,

Bedoel je zo een kijkoperatie bij jou of bij je man?

grtz

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 5 maart 2010, 12:42

Hey Jufje,

De kijkoperatie zou dan bij mij zijn..
We hebben dinsdag onze 3e iui gehad, en het staal was toch minder goed dan vorige keer :(

Maar ja, we zien wel hé? Heb er uiteindelijk maar 1tje nodig :wink:

Wendy

Inge1981
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 september 2012, 12:01

Bericht door Inge1981 » 14 november 2012, 10:08

Bij ons: weinig zaadcellen en weinig mobiel, vorm ok.
oktober 2012 afspraak Decleer ivf, Gent
oktober 2012: afspraak bij prof Comhaire, Aalter, twee spataders ontdekt bij mijn vriend
november 2012: dichtkleven spataders Antwerpen dr Kunnen, lokale ingreep +/- een namiddag
november: start innemen linnusit en qualisperm
en nu 3 maanden afwachten...
normaalgezien start ivf februari 2013

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten